Vaivat

Mä en oo tollasta napsumista tai paukahtelua kuullu kummassakaan raskaudessa mutta monet äidit on kyllä puhunu noista. Aika yleistä taitaa olla.

Aah, mä nukuin koko viime yön kun tukki. Ei tarvinnu edes vessaan nousta. Tuli tarpeeseen noi yöunet.
 
Illalla aina vähän jännittää että mitä jos tänä yönä alkaisikin synnytys, sitten välillä on niin väsynyt ettei halua sen vielä käynnistyvän vaikka päivisin onkin jo malttamattomuutta vähän ilmassa. :grin Tähän asti olin saanut ajan kulumaan ihan hyvin, nyt taitaa alkaa se päivien laskeminen... ja niitä on vielä jäljellä vaikka kuinka!
 
No nyt! Sain nyt tuskaisesti kokea senkin, miltä tuntuu kun suoli puskee perästä ulos. En tiedä sanotaanko tuota nyt ulkoiseksi peräpukamaksi vai miksi, mutta kipeä on. Tekee kävelystä ja istumisesta tosi hankalaa. Onkohan tää nyt merkki, että pitäs rauhottua makuulle?? Kenelläkään mitään tomintaohjeita tai apua tämmöseen vaivaan?
 
Peräpukamiin on jotain voiteita apteekissa, en tiedä onko ne miten tehokas apu. Hoito-ohje on kai vaan pitää vatsan toiminta kunnossa välttämällä ummetusta ruokavaliolla jne, helpommin sanottu kuin tehty raskausaikana...Kylmä vesi voi kuulemma myös helpottaa oloa. Manasin juuri tuolla salaisella puolella onko noi ikuinen vaiva kun niitä kerran tulee. :confused: Mutta mulla ei ole ollut erityisen kivuliaita joten en tiedä miten niihin pitäisi suhtautua...
 
Niitä voiteita ei vaan kuulemma saa käyttää raskausaikana?

Sent from my GT-I9505 using Vau Foorumi mobile app
 
Mulla oli aivan kamala herätys. Oli niin kovat ns. kuukautiskrampit ettei oo vuosikausiin edes menkkojen aikaan tuollaisia ollut. Piti pyytää miestä tuomaan lääkettä ku ei edes ite ylös sängystä päässy. Helpotti lääkkeillä muttei ohi mennyt kokonaan. Kiva aamu.

Sent from my GT-I9505 using Vau Foorumi mobile app
 
Oho niissä voiteissa on varmaan sit jotain lääkkeellisempiäkin versioita, mä kysyin apteekissa (nolostuneena sipisten) sellaista mitä voi raskaana ollessa käyttää ja sain jotain tollasta mentolimönjää jota ei saa käyttää jos on pähkinäallergia eli taitaa olla aika kasvipohjaista. :grin En oo kyllä hirveästi käyttänyt mut varmaan se rauhoittaa mutta tuskin varsinaisesti parantaa niitä.

Jemmu ehkä sulla se synnytys tosissaan lähestyy! :) Mullakin on "menkkakivut" lisääntyneet mutta ne ei ole kovin voimakkaita eikä ne aina liity edes supistukseen. Veikkaan että kohta saan tuntumaa liitoskipuihin joista ootte täällä kertoneet ja jotka oon aikalailla tähän saakka välttänyt, kun vauva on nyt niin alhaalla..
 
Mä oon onneks säästynyt vielä liitoskivuilta :) huh

Niin joo voihan se olla et on jotain kevyempää tavaraa, eihän ne apteekissa suosittele mitään jos ei sais käyttää. :) lääkäri vaan sanoi että näitä scheriproct ym muita ei sais käyttää.

Sent from my GT-I9505 using Vau Foorumi mobile app
 
Nyt tuntuu etten varmaan säästy miltään raskausajan vaivalta.. Menkkakipuja ei ole vielä ollut mutta kyllähän nekin varmasti vielä tulee, ne taitaa olla melko vakiovaiva kaikilla. Mutta luultavasti tämän päivän Häpyluuni tuntuu repeävän kahtia -tunne on liitoskipuja. taas.
 
Eilen illalla sain sitten kokea senkin, miltä "sukkapuikkopistos" tuntuu. Ihan rauhassa makoilin ja luin kirjaa, kun tuntui ihan kuin alapäähän ois isketty sukkapuikolla. Huh mikä sätky.
 
Apteekeissakin on muuten eroa siinä, miten paljon tietoa sieltä löytyy. Joskus alkuraskaudesta olin Turussa ja yritin ostaa särkylääkettä, mutta kun en itse muistanut, mikä se sallittu vaikuttava aine oli, kysyin myyjältä. Vastaus oli hölmistynyt katse ja "En minä tiedä!" Päätin sitten selvitä sen reissun ilman särkylääkettä... Tuskin oli vakkarihenkilökuntaa hän.
 
Syysmorsian, ei totisesti mukava tunne sukkapuikkopistos. Musta se on vähän niinkun joku tökkäis puukolla. Vaikee hahmottaa mistä se kipu tarkalleen tulee.

Mä olisin saanut nukkua hyvän yön ellei ukkonen olis taas herättäny mua! Kele! Minkä takia pitää joka yö rytistä?! Sekin on varmaan niiden helteiden syytä. Ja taas täällä ukkostaa! Ajattelin mennä pojan kanssa ulos kun se herää päikkäreiltä mutta eipä tuo sää taas hyvältä näytä.
 
Syysmorsian, voit kokeilla Bebanthenia siihen pukamaan. Se ei ainakaan ole kielletty aine. Kannattaa myös pestä se huolellisesti aina ison hädän jälkeen. Mulla oli ekan vauvan synnytyksen jälkeen euroopan kokoinen pukama. Ne on inhottavia.

Luulin että verenpaineeni olisi lähtenyt nousuun helteiden jälkeen, mutta eipä ole. Se oli enää 53/87. Sain verenpainemittarin lainaan äidiltäni. Ei tuolle matalalle paineelle mitään voi. Olen juonut vettä ja katsonut että saan mineraaleja ja suolaa. Ensi viikolla on neuvola. Ehkä ne osaa sanoa alkaako olla jo liian matalat paineet.
 
Viime yönä heräsin erittäin kivuliaaseen supistukseen ja tänään osa limatulpasta pikkuhousussa, ainakin valkovuoto on ollut erilaista ja vähempää. Sukkapuikkopistot myös päivittäisiä.. Liitoskivut ovat jo aika extremejä, jos kävellyt liian pitkän matkan ilman lepoa... Päivittäistä kipuilua siis :confused:
 
Mä jo luulin illalla että nyt tuli vettä kun jotain lirahti pikkareihin mutta sellasta tahmakkaa se oli eli valkovuodosta kyse. Hyvä niin. En mä vielä halua synnyttämään.
 
Mullekin on sukkapuikkojuttu tullut tutummaksi ja kävelyä joutuu välillä toooodella hidastamaan. Yöt myös alkaa olla levottomia. Ja ummetus uhkaa tulla takaisin, miksi tässä vaiheessa! :mad:
 
Hidasta (Dressman) kävelyä on täälläkin. Tuntuu, että aina kun lähden kävelemään, vaikkapa postilaatikolle, niin tulee pissahätä. Ja sit varsinkaan ei voi kävellä kuin todella hitaasti... Kauppareissullakin mies ihmetteli, että mihin näyteikkunalle se vaimo taas jäi :P
 
Mia alko ihan ääneen naurattamaan tuo mielikuva Dressman kävelystä :D hhhaha

Sent from my GT-I9505 using Vau Foorumi mobile app
 
Tsih, piristi päivää ku hihittelin ääneen tolle Dressmann-kävelylle :)

Tuli muuten mieleen, sarjassamme tyhmät kysymykset, et onko toi limatulppa ihan selkeesti erotettavissa limatulpaksi kun se irtoaa? Ettei siitä voi mitenkään erehtyä ja luulla esmes valkovuodoksi?
 
Takaisin
Top