Vaippapohdintoja

Tarvii varmaan huomenna kokeilla flanellettia niin että laittais vaan ohkasemman tiimaimun tai jotain, taitaa taittoimu olla liian paksu niin ehkä siinä se ongelma... Harsot varmaan toimis, mutta kauhee homma siinä niiden taittelussa ja kääntämisessä... No tarvii se sit opetella jos tuntuu että flanelletit ei toimi. Kun ärsyttää toi kauhea jätemäärä mitä noista kerttiksistä tulee :eek: Vielä ei olla siis jouduttu ollenkaan onneksi itse ostamaan kerttiksiä, ollaan niitä saatu sukulaisilta ja vauvakutsuilta.
 
On pitäny monesyi tulla kysymään/kattomaan onko ollu jo keskustelua vaippahommista! :)

Mie oon niiiin tykästyny niihin imse vimsen flanelletti/kuori -yhdistelmään!! :) ei kestä mitenkään meillä kolmen tunnin unia etteikö alkais bodyn reunat olla märät.. pientä lisäimua on jokaisessa vaipassa siis, jotain ohkaista flanelletin oman läpän alla. Sitten on kestäny hyvin pissit kuoren sisällä. Pitää myös kakat..
On päiviä et mennään pelkillä kestoilla ja yöks vaan kerttis, mut sit voi olla jos vauva on äksynä niin en käy taiteilemaan kestoa vaan sujautan kerttiksen. Nopeasti kyl oppi ihelle hyvän tekniikan ,tuon flanelletti-kuori yhdistelmän laittoon :)

Hyvin tyytybäinen oon, että uskalsin lähteä näitä kokeilemaan!
 
röllykkä, kiinnitätkö sen IV:n flanelletin jotenkin ennen kuin laitat kuoren päälle? Kun musta se tuntuu hankalalta että siinä flanelletissa ei ole omaa kiinnityssysteemiä, mä en saa sitä pysymään aloillaan kunnolla kun laittaa kuorta... Kaveri kertoi että he käyttää maalarinteippiä sen kiinnittämiseen :grin
Mä kokeilin niitä näpsyjä, mutta ei ne pureudu siihen kankaaseen. Ne toimii paremmin varmaan harsojen kanssa.
 
Taitan flanelletista eka toisen puolen, vähän niinku kerttistä laittais. Etuläppä ensin ja sit selän puolelta läppä päälle. Sit kiinnitän sen puolen kuoren tarrat. Sama toiselle puolen niin on kestäny :) ite mietin kans et kuinka tuon oikeesti saa pysymään.. näpsyjä ostin huutonetistä mut turhakkeet miulle..just sama et ei mee flanellettiin kiinni.
 
Ja siis sellasena yhtenäisenä pakettina ujutan vauvan alle vaipan :D imu ja kuori on siis valmiiks päällekkäin.
 
^ Okei, no mulla varmaan ongelma siinä että laitan eka flanelletin ja sit rupeen sitä kuorta laittamaan. Pitääpä siis kokeilla ujuttaa kokonaisena pakettina! Kiitos röllykkä :) Ja tosiaan aiemmin oon laittanut liikaa lisäimua sen flanelletin oman läpän alle niin on tullut liian tuhti paketti, pitää kokeilla ohuemmalla lisäimulla.
 
Täälläki kokeiltii eilen iha vaa mielenkiinnosta kestoja, eka minikokosta taskuvaippaa ja sitten harsoa+villiksiä. Tasku oli tietysti väljä reisistä ja reisikumpparien kohdalta siis falskannut hiukan (sänky ei kuitenkaan kastunut, vauva oli ilman housuja nukkumassa) kuten nyt arvata saattoi. Mutta imi kuitenkin hyvin.
Harsotaitos (70x70 harsosta) tuntui tosi paksulta ja oli aika hankala pukea, mutta käyttöominaisuudet oli lopuks tosi hyvät (harso kastui, mutta villikset piti ja vauvan peppukaan ei ollut kostea).

Flanelletti tuntuu jotenkin tosi isolta ja jäykältä noin pieneen jalkoväliin (onko ees mahdollista :grin), mut taidan sitäki kyl tänää testata!
 
Jee, me ollaan nyt kaks päivää viimein kestoiltu :)
Tosin päivisin vain, öisin on viel kertsi kun neiti saattaa nukkua 7 tuntia putkeen.

Niitä IV:n vaippoja tosiaan neljä kertaa kokeiltiin, mutta aina falskas jostain niin mun meni maku.
Nyt kokeilin S-koon sisävaippoja, ohuella lisäimulla ja villikset päälle, ja toimii :)
 
Mie meinasin laittaa IV:t myyntiin, ei ne enää istu tytölle :/ eli hyvin nopeakäyttöiset oli..n. 3 viikkoa :D mut kiva tuollanen harjottelupaketti. Harmi Martuti ettei teillä onnistunu noiden kans mut hyvä ettet lannistunu :)

Mitä merkkejä muuten ootte käyttäny kertseissä? Meillä on noita lahjavaippoja ollu liberoa ja pampersia. Kakkoskokoa molemmat, niin nyt on pitäny todeta että pampers tuossa koossa istuu paremmin! Muuten tykkään liberosta enemmän....
 
Mie oon nyt käyttäny sekä että, enkä kyllä oo oikeestaan huomannu eroa...
 
Siis sekä pampers että libero? Miusta pampersin sisus on jotenki omituinen :D ei oo kivan tuntunen siis... varsinkaan enää kun tulee pissaa saati jos kakat tulee..
 
Ai mie en oo huomannu mitään tai sit mie vaan niin äkkiä vaihan sen vaipan et en oo kiinnittäny huomioo:grin
 
Meilläki menee yhtä hyvin molemmat, mut täytyy myöntää et se toisen vaipan (Pampers?) väriraita on aika kätevä varsinkin yöllä, näkee hyvin onko vaihtotarvetta ilman et tarvii vaippaa sen kummemmin kokeilla.
 
Pakko sanoo, mä vihaan pamperseja. :D Ne on paljon isompia kun liberot ( meillä käytössä ykköskoko, neiti on paria päivää vajaa neljä viikkoa ) ja sellasia ihme lörppöjä. Ja se sisus tosiaan on ihmeellinen, siellä on sellanen verkko mikä on sit välillä vauvan pyllyssä kiinni. Liberot on paljon parempia, tukevampia. :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
^ jjaaaa voi olla, en kauheesti oo kiinnittäny huomiota :D
Meil on 1-koko käytössä, ja se on kyllä aika reilu (vauva 3vk).
 
Me käytettiin aluks Liberoa, ensin 1-kokoo ja sit siirryttiin 2-kokoon. Anopilta saatiin Pampersin 2-kokoa ja ollaan nyt sitä käytetty, ne oli aluks vähän isoja kun tosiaan Pampersin on vähän isompia ku Liberot vaiks onkin sama kokoluokka. Se on tosiaan outo se Pampersien sisällä oleva verkko, mä en tiedä onko se hyvä vai huono... ideana vissiin, et kaikki menee siitä verkosta läpi seuraavaan kerrokseen, jolloin ihoa vasten jää se kuivempi verkko. Mut musta tuntuu et mein hienohelman pylly ei kestä sitä?

Mut joo, ne IV:n vaipat ei jostain syystä ollut meitä varten.

Nyt sit tosiaan käytössä päivisin S-koon sisävaipat, sinne laitan lisäimua ja sit villikset vaipan päälle, on tuntunut toimivan ihan hyvin.

Ongelma vaan nyt on, että neidin pylly tosiaan vähän punottaa ja haaroihin on tullut näppylöitä, en tiedä kumpi auttaa paremmin, talkki vai sinkkivoide? Että tarttisko saada pidettyä kuivempana talkin kanssa, vai hoidettua ärtynyttä ihoa sinkkivoiteella? Ollaan nyt molempia vuorotellen kokeiltu.

Niitä vaan ei kauheesti kannattais kestojen kanssa käyttää, kun tukkii vaipat.
Tarttee sit vaan useemmin keittopestä vaipat 90 asteessa ja laittaa huuhtelulokeroon etikkaa, ja kuivata rummussa, niin josko tukokset sit aukenis vaipoista.
Niin ja mun tuttava vinkkas, että riisipaperia kannattais käyttää jos joutuu rasvaa tai talkkia laittaman, pitää tutkailla et mistä sellasta saa.
 
^ Kiitos vuokkonen :)
Ajattelin vielä katsoa Prismasta josko sieltä löytyisi, siellä on ihan kivasti ollut kestovaippajuttuja. Mut jos ei oo, niin sit tarvii tilata.
 
Takaisin
Top