Unten maille

Meillä ollut hankaluuksia untenmaille menon kanssa, ei oo oiken muualle nukahtanut kun syliin tai tissille.
Eilen kokeilin että syönnin jälkeen kun rupes olemaan väsyneen näköinen ja ku pilkki tissillä niin kääräsin lakanaan ja vein omaan sänkyyn tutti suussa. Pienesti rupes huutelee ja kitisee. Laitoin käden masun päällee ja silittelin. Kerran nostin syliin rauhottumaan ja laskin takasi sänkyyn. Noin 15min ja oli unessa. Ja klo. 22.00 oli untenmailla. Jota ei oo oikeesti tapahtunut koskaan.
Yölläki nukuttiin pitkästä aikaa hyvin. Nukuttiin 1,5h, 3,5h, 3,5h ja 1h pätkät. Toista viikkoa menty tosi pätkä unilla 1-2h välein yksi yö herättiin, sillo meinas olla mami vähän väsy.
Pitää tänäkin iltana kokeilla tuota nukkumaan laittoa mitä eilenkin jos tää rupeis helpottumaan. :)
 
Tyttö on ollut nyt parina päivänä ihanan helppo nukuttaa (aina välillä siis xD ) Eilen nukahti 2 kertaa telkkarin eteen..(heh) ja tänään sain nukutettuu sisällä vaunuihin =) Aivan mahtavaa<3
 
Huoh, meillä on kunnon itkupotkuraivareita tuon nukkumaan menon kanssa. Yö unille nukahtaa kyllä hyvin, mutta päivisin kun Ronilla silmä rupee luppesemaan niin alkaa hirveä huuto ja raivostuminen. Siinä on munkin silmälasit saanu kyytiä ja joka paikka pienillä mustelmilla ja haavoilla kun Roni huitoo ja hakkaa ihan tosissaan...Eilen Roni nukahti kun laitoin sen pinnasänkyyn ilman vaatteita ( huutaa ittensä ihan hikiseks) ja pipon päähän ja rupesin ulkohaalaria virittelemään niin sit oli jo taju veks...mut ei se malta nukkua kun maks. 15 minuuttia ja sit alkaa taas huuto. Oon koittanut parvekevaunuihinkin nyt nukuttaa mut luovutan 15 minuutin huudon jälkeen...Oon koittanut ruveta nukuttamaan jo heti kun huomaan et sitä rupee väsyttämään et ei mee yliväymykseen mut eipä oo sekään auttanut. Olin eilen vaunuilemassa 3 tuntia niin ei poika malttanu nukkua ees puoltatuntia, kahteli vaan vaunuista maisemiaemoticonmieskin turhautuu kun sekään ei saa poikaa rauhoittumaan ja se vaan kuuntelee ja kattelee vierestä kun mä pää hiessä koitan saada poikaa rauhoittumaan ja poika huutaa pää punaisena
 
oisko lie joku tän iän vaihe? täällä kans mun maai8lman kiltein poika on vaihtunut känkkäränkkään..taitavat ruveta olemaan niin kinnostuneeita maailmasta ettei malta nukkua oon miettiny jo rattaissa viemistä semmosessa vähän pystymmässä asennossa mitä vaunut on et näkis maailmaa...
 
Meilläki on nyt iltakiukut taas palannu ..argh =/  mut minkäs sille mahtaa..tyttö kun ei hirveen helposti päivällä pitkiä päikkäreitä ota. Sillon kun on ottanut niin kiukkua ei ole illalla tullut. Toissa iltana tais sitäpaitsi muutenkin olla ilmaa mahassa minkä takia kiukkus vähän enemmän . Näin nää tilanteet muuttuu. Välillä on kaikki melkeimpä täydellistä ja välillä taas yhtä h**vettiä  xD
 
Meilläkin on nyt monena iltana ollut iltakiukkua. Silloin ei malta syödäkään, vaikka näkee että on nälkä. Onneksi meillä on toimiva ratkaisu tähän. Tissi kun ei kelpaa, niin  pumppaan vähän maitoa pulloon (esim. 40 ml) ja annetaan tytölle -pullo kun kelpaa. Siitä sitten siirretään tissille, yleensä siinä vaiheessa on jo rauhottunut sen verran, että onnistuu.
Syömisen jälkeen yleensä väsähtää sen verran, että alkaa unikin maittaa. :)
 
Thank GOD tyttö nukku 3 tunnin päikkärit tänään...nyt kolistelee lelukaaren alla tyytyväisenä ^^ Huh...luulis, että tänään siis säästytään suuremmilta kitinöiltä =)
 
Jos päiväunten määrä vähentää suoraan iltakiukuttelun määrää niin tänään illalla ei tule kiukkua tässä talossa näkymään.... vauva on nukkunut KOKO PÄIVÄN. Heräsi puoli kymmeneltä, yhdentoista maissa lähdettiin kävelylle ja kaupoille, oltiin pari tuntia. Vauva nukkui koko matkan. Sen jälkeen on ollut hereillä varmaan yhteensä alle kaksi tuntia, kello on puoli seitsemän illalla. Mikähän tällä on? 

Mielenkiinnolla ja lievällä kauhulla odotan, onko tarkoitus että nyt valvotaan vastaavasti koko yö?!
 
Meillä on aina välillä ollut noita päiviä, jolloin vauva tuntuu nukkuvan lähes koko päivän. (Ei tosin nyt muutamaan viikkoon). Ei ainakaan meillä vaikuttanut yöuniin mitenkään, toivottavasti ei teilläkään! :)
 
oon muuten huomannut että sillon kun en itse oo samassa huoneessa nukkumassa esin kun olen viettämässä iltaa jossain tai jämähän tietokoneelle puoleenyöhön neiti nukkuu vaikka 7 tunnin pätkän mutta kun olen samassa huoneessa niin enintään 4 h , yleensä 2-3 tuntia. voiko tuo maito tosiaan tuoksua niin vai mikä ihme siinä on?
 
Hyvin meni yökin, vaikka vauva nukkui koko eilisen päivän. Itse asiassa ja toden totta: iltakiukuttelua oli paljon vähemmän! 

Citronella, mysteeri tuo.... Kyllä maito tuoksuu, ilman muuta, ja voi olla että kun vauva havahtuu lähelle valvetilaa (vauvojen unisykli syvän unen ja kevyen unen välillä on nopeampi kuin aikuisilla, ja useimmat vauvat käyvät syklin jossain kohdassa ihan valveilla asti "varmistamassa" että kaikki hyvin) ja aistii sinut lähellään, hän ähisee enemmän... jolloin sinä heräät. 

Mutta kun vauva nukkuu yksin, hän ehkä havahtuu mutta jatkaa sitten uniaan kun mitään ei tapahdu? 
 
Herääkö muuten teiän puolisot yhtä helposti vauvan ähinään? Oon miettinyt että jos mies joku yö hoitais yösyötöt (kai korvikkeella, koska rintamaidon lämmitys on niin hidasta) niin heräisikö hän edes vauvan ääniin, kun ei ole niin herkistynyt sille. (jos oikein itkuksi pärähtää niin siihen tietysti herää koko talo)  Miten teillä on toiminu toisen yösyötöt, jos niitä on harrastettu? Mun pitäis ainakin mennä nukkumaan toiseen huoneeseen. -Heräisinköhän sittenkin vaistomaisesti joka inahdukseen ennen miestä?! Ois ihan kiva joskus nukkua koko yö putkeen...
 
meillä nukutaan päivisin ihan hyvin..nukahtaa siis ilman kitinöitä.. se kuinka kauan poika kerrallaan nukkuu vaihtelee aikalailla.. parhaimmillaan nukkunu päivällä joskus 4h putkeen, joskus 3h, normaalisti n. 2,5h ja joskus tunnin tai alle..
sitten kun taas yöunille pitäisi mennä, niin sekin sujuu vähän miten sattuu.. yleensä huudetaan kurkku suorana (joko vatsakivuista tai yliväsymyksestä) ja joskus nukahtaa taas ilman ongelmia..

vauvahan kuuluisi saada nukahtamaan sinne missä hänen kuuluisikin nukkua, mutta meillä ei ainakaan tavallisesti ole näin. poika nukahtaa minne sattuu.. joskus rinnan päälle vatsallaan ollessaan, kesken iltaruokinnan, sylissä ollessaan, hoitoalustalle, jne... ja se mihin aikaan poika nukahtaa vaihtelee myöskin aika paljon.. aikahaarukka taitaa olla siinä klo 20-00.. mutta sitten kun nukahtaa, niin yleensä nukkuu aamuun asti (välillä saattaa uni käydä sen verran levottomaksi että joudun nousemaan laittamaan tuttia suuhun). ja sillon kun herää, niin sekin vaihtelee.. (meillä jätetty yösyötöt kokonaan pois)

onko muilla vielä vuorokausirytmi aivan sekaisin?
 
Sadepilvi kirjoitti:
Herääkö muuten teiän puolisot yhtä helposti vauvan ähinään?


Huoh. Ikävä kyllä ei herää. Tai no... koska nää yöheräämiset tullaan meillä hoitamaan imettämällä vielä pitkän aikaa, niin tavallaan on siunauskin ettei molempien tarvitse niihin herätä. Mutta aamuisin toivoisin, että mies olisi notkeampi heräämään ja ryhtymään vaikka vaipanvaihtohommiin - tai jos joku hänen lapsistaan tarvitsee yöllä apua (pissat sängyssä tms) niin minähän se aina olen joka ensin herään ja saan aika painokkaasti potkia häntä ennenkuin hän havahtuu. Vaikkia siis isiä nimeltä kutsutaan :-) 

Ei auta kuin todeta, että olemme erilaisia tässä(kin) suhteessa. Minä herään ja olen sekunnin murto-osassa toimintakykyinen. Hänellä unen ja valvetilan välissä on puolen tunnin zombivaihe. 

Kyllä kuitenkin uskon, että hän vauvan kanssa pärjäisi jos olisin kokonaan poissa (jos vaikka joskus syksyllä rupeaisin tekemään ajoittaisia yövuoroja töissä). Vauvoilla on taito kutsua kovempaa, jos vienoihin ähinöihin ei vastata. 

 

Meillä isukki ei tajua mitään kun poika öisin herää syömään. Minä kylläkin oon heti hereillä kun Roni alkaa pitää pieniä heräilemisen ääniä. Joinain aamuina mies valittaa kun ei sanut nukuttua kun 6 tuntia kun oli herännyt johonkin esim. puhelimeen (mut ei Ronin kitinöihin, itkuihin ja riemunkiljahduksiin), oon koittanut sit sille selittää et ei tuo yösyöttökään mitään herkkua ole kun ei tule nukuttua kun maks 3 tunnin pätkiä ja ollaan nyt joka aamu noustu klo 7 kun poika on päättänyt et häntä ei enää väsytä...Mies sit pyyti et herättäisin sen jonain yönä aina meidän kanssa valvomaan niin hänkin ymmärtäis...No viime yönä yritin ja jotain muminaa sain vastaukseks joka kerta eikä ollut ukolla mitään aivotoimintaa vaikka mitä tein...se siitä sitten!

Tänään ja eilen poika on nukahtanut ilman mitään kitinöitä emoticon mutta ei olekkaan malttanut nukkua kun maks 20 minuuttia...Parvekkeellekkaan en uskalla poikaa nukuttaa enää kun naakat perkele tekee pesää tuohon johonkin lähelle niin ne on melko äkäsiä...meinasin saada ykspäivä paskahalvauksen kun ne rupes meijän kissoille uhittelemaanemoticon

Yöunille Roni nukahtaa tosi helposti, laitan sen vain pinnikseen klo20-20.30 kun rupee väsymyksen merkkejä näkymään...hetken aikaa kuuluu jutustelua kun Roni keskustelee pehmolelujen kanssa ja sit alkaakin tasainen tuhina sinne 24-02 asti

 
Meillä mies kyllä herää yöllä, jos tyttö yhtään kovempaa käskee. Mutta pieniin ähinöihin ei reagoi, joten yleensä ehdin ottaa tytön syömään ennen kun mies herää. Ihan hyvä niin, kun mies kuitenkin käy töissä.
Oon kyllä vähän kade teille, joilla vauvat saa nukkumaan jo tuossa 20 -21 aikaan. Meillä edelleen mennään nukkumaan noin 23 -24. Sinänsä nukahtamisessa sillon ei ole vaikeuksia, ihan nukahtaa omaan koppaansa itsekseen, mutta aikaisemmin ei onnistu. Olisi kiva kohta jo saada iltoihin edes vähän omaa aikaa. No, ehkä sitten joskus.. .:)
 
Meillä löytyi reissussa neidille rytmi. Iltatankkaus alkaa kahdeksan aikaan ja kestää puolesta tunnista puoleentoista tuntiin. Syö molemmat tissit ja pullosta joko pumpattua tai korviketta tai sekä että, eilen veteli 220ml korviketta tissien päälle... 

Sitten nukkuu 7-9 tuntia, eli täysiä öitä jo mennään. Viime yönä heräsi 5.15 ja syötin minkä jälkeen nukuttiin reilu tunti, syötin taas ja nukuttiin puolitoista tuntia. 

Aamu-unia vetelee useammat, ennen makkarista poistumistakin jo parit, noustaan ylös yleensä kahdeksan aikaan ja melko heti on taas uninen ja nukkuu puolesta tunnista tuntiin. Seuraavat unet nukutan mahdollisuuksien mukaan ulkona ja ne kestää 2-4 tuntia. Aina ei kuitenkaan ole mahdollista nukuttaa ulkona ja sisällä unet on lyhyemmät. 

Reissussa iltäpäivä ja ilta meni aika lailla niin että 1-2 h hereillä ja sitten 0,5-1,5 h unet, saa nähdä säilyykö tämä rytmi kotonakin. 
 
meillä kyllä mennään nukkumaan 8-9 välillä mutta heräilläänki sitten koko yö tunnin-parin välein. neiti ei syö kun sen maidon mikä tulee helposti rinnasta ja sitten se hermostuu ja imetys menee tappeluksi.. eli se ei vissiin saa sitä rasvasempaa maitoa että jaksais sitte nukkua pitempään. melko väsynyt olo jo :/
 
Ihanata! Ensimmäistä kertaa pariin kuukauteen sain nukuttua kunnon yöunet. Poika kävi yheksän aikoihin yö unille, klo 24 syötiin ja seuraavan kerran syötiinkin vasta klo 5.30 emoticon ja siitä jatkettiin vielä puol ysiin asti unia! Toivottavasti tälläinen vakiintuis niin sais kunnolla nukuttua
 
Miten levottomasti teidän pienet nukkuu? 

Meillä neiti nukkuu unipussissa, ei antaisi/anna peiton olla päällä ollenkaan joten siksikin on parempi tuo pussisysteemi. Nyt vaan alkaa käydä liian paksuiksi tän hetkiset pussit ja pitääkin etsiä ohuempia kesäksi. Huomaa kyllä eron pyjaman ja pussin välillä, pyjamassa ei meinaa nukkua ollenkaan ja jalatkin oli aamulla viileät verrattuna unipussiin. 

Mutta se levottomuus... Nyt näyttää siltä että pinnis jää kohta pieneksi ;). Kun nukahtaa ei mene kauaakaan että on jo poikittain pinniksessä, siihen yleensä jää koko yöksi mutta viime yönä kun heräsin oli neiti täysin väärin päin, eli pää jalkopäässä ja vielä ihan siellä kiinni. Melkoisen matkan siis taittaa unissaan. =D Meillä on ollut yläpää hieman kohotettuna ja nyt varsinkin pitäisi olla kun on nuha mutta pakko otta koroke pois kun nukkuu muuten melkein pää alaspäin. Pitää katsoa vaikuttaako korokkeen poisto vaeltamiseen, eilen piti ottaa jo jalkopään lelut ja viltti pois ettei tukehdu niihin. (koroke ei ole korkea, n. 3 cm:n paksuiset kirjat jalkojen alla joten kulmaa ei paljoa tule) 
 
Takaisin
Top