Ultrat

Aika moni on jo saanut aikoja! Keskustelu on siirtynyt lähinnä tuolle salaiselle puolelle, siksi täällä ei enää ole kauheasti päivityksiä 😄 toivottavasti pääset pian sinne puolelle juttelemaan! :)
 
heh, tuossa aiemmin kirjoittelin mitään mistään tietämättömänä ja ihan väärin ymmärtäneenä että meillä neuvolan kautta olisi ilmainen ultra noin rv8, mutta ei tietenkään jos siihen ei ole painavampaa syytä. itse maksavana siis menen ens viikolla vu, johon en aluksi aikonut edes 😇
se ilmainen ultra eli yleinen ultraäänitutkimus on siis vasta kymppiviikon jälkeen (riippuen osallistuuko seulontaan) kuten ymmärtääkseni muissakin kaupungeissa, ja mulla tää menee tammikuun melkein puoleen väliin.
 
Tällä viikolla varhaisultra ja jännittää ihan hirmuisesti, ei juuri muuta voi edes ajatella. Tuntuu, että täytyy valmistautua kaikkiin vaihtoehtoihin. Meillä raskaus saanut alkunsa IVF-/ICSI-hoidolla saadusta yhdestä ainoasta alkiosta, joten paineita on. Lisäksi osa oireista (pahoinvointi) kadonnut kokonaan viimeisen viikon aikana, mikä aiheuttaa huolta. No, ei auta kun katsoa. Vinkkejä valmistautumiseen?
 
@S33 en osaa valmistautumiseen antaa vinkkejä, mut sun tilanne kuulostaa ihan samalta ku mikä mulla oli ❤️ IVF alkuinen raskaus, ja mulla kans oli julkisen varhaisultran lähestyessä kadonnu melkeen kaikki oireet. Oli tosi vaikee uskoa että kasvu olis jatkunu. Mut niin vaan sieltä löyty ultrassa viikkoja vastaava katkarapu jonka sydän sykki vinhasti ❤️ eli oireiden loppuminen tossa vaiheessa ei välttämättä meinaa yhtään mitään. Mulla ei oo sen jälkeenkään oikeen enää palannu ne oireet 🤷🏼
 
@S33 en osaa valmistautumiseen antaa vinkkejä, mut sun tilanne kuulostaa ihan samalta ku mikä mulla oli ❤️ IVF alkuinen raskaus, ja mulla kans oli julkisen varhaisultran lähestyessä kadonnu melkeen kaikki oireet. Oli tosi vaikee uskoa että kasvu olis jatkunu. Mut niin vaan sieltä löyty ultrassa viikkoja vastaava katkarapu jonka sydän sykki vinhasti ❤️ eli oireiden loppuminen tossa vaiheessa ei välttämättä meinaa yhtään mitään. Mulla ei oo sen jälkeenkään oikeen enää palannu ne oireet 🤷🏼
Kiitos kannustavasta viestistä. Toivotaan parasta (ja valmistaudutaan silti varulta ihan kaikkeen 😅)!
 
Tällä viikolla varhaisultra ja jännittää ihan hirmuisesti, ei juuri muuta voi edes ajatella. Tuntuu, että täytyy valmistautua kaikkiin vaihtoehtoihin. Meillä raskaus saanut alkunsa IVF-/ICSI-hoidolla saadusta yhdestä ainoasta alkiosta, joten paineita on. Lisäksi osa oireista (pahoinvointi) kadonnut kokonaan viimeisen viikon aikana, mikä aiheuttaa huolta. No, ei auta kun katsoa. Vinkkejä valmistautumiseen?

Tsemppiä! Mullakin on aika lievät oireet ollut koko ajan ja kyl siel tosiaan sydän sykkii. Välillä tosiaan ehkä kaipaisi jotain selkeämpää, vaikka en mä kyl toisaalta halua alkaa oksentaa. :D Ja taas toisaalta oireita voi olla, vaikka raskaus olisikin keskeytynyt. Edellisen raskauden aikana vaistosin vaan jotenkin ettei kaikki ole hyvin, mutta tää tuntui paremmalle heti alkujaan.

Pidän peukalot ja varpaat pystyssä, että saat hyviä uutisia! :)
 
  • Tykkään
Reaktiot: S33
Täällä oli tänään toinen (lapsettomuushoitoihin kuuluva julkisen puolen) varhaisultra ja siellä sydän edelleen sykki ja koko vastasi täysin viikkoja, joita nyt siis 8+4 😍🙏 Oli se aika ihmeellistä kuulla se syke ja koko raskaus muuttuu koko ajan vaan todellisemmaksi asiaksi 😅 Melko oireettomana on täälläkin porskutettu eteenpäin jo pari viikkoa ja tietysti jännitti, että mikä tilanne. Mut kaikki siis hyvin ja nyt sit odotellaan jännityksellä seuraavaa ultraa 😊 Neuvolakin on tällä viikolla. Tsemppiä kaikille! ❤️
 
Onnea @Emilia__ ihanista ultrakuulumisista!! 😍

Mulla oli eilen 10+4 ultra ja se pikkuinen näytti jo ihan ihmiseltä!! Oli nokosilla, mutta heräsi kun lääkäri herätteli tökkimällä, ja unisen oloisena venytteli ja näytti siltä kuin yrittäisi päästä eroon tökkijästä 😄😍😭 ihan uudella tavalla toi kyllä konkreettiseksi koko homman se että näki pienen liikkuvan ihmisen! Ja vaikka kahdessa aiemmassa varhaisultrassa koko oli molemmissa päivää pienempi kuin mitä oikeasti oli, niin nyt olikin jo kaks päivää isompi, eli 10+6 kooltaan! Hyvin näkyy se että ihan on kulmasta ja ultraajasta kiinni nuo pienet heitot, eikä niistä kannata yhtään huolestua ❤️
 
Onnea @Emilia__ ihanista ultrakuulumisista!! 😍

Mulla oli eilen 10+4 ultra ja se pikkuinen näytti jo ihan ihmiseltä!! Oli nokosilla, mutta heräsi kun lääkäri herätteli tökkimällä, ja unisen oloisena venytteli ja näytti siltä kuin yrittäisi päästä eroon tökkijästä 😄😍😭 ihan uudella tavalla toi kyllä konkreettiseksi koko homman se että näki pienen liikkuvan ihmisen! Ja vaikka kahdessa aiemmassa varhaisultrassa koko oli molemmissa päivää pienempi kuin mitä oikeasti oli, niin nyt olikin jo kaks päivää isompi, eli 10+6 kooltaan! Hyvin näkyy se että ihan on kulmasta ja ultraajasta kiinni nuo pienet heitot, eikä niistä kannata yhtään huolestua ❤️
Ihanalta kuulostaa teidänkin ultrakuulumiset 😍 En malttaisi odottaa seuraavaa kertaa.. Ilmeisesti noin kuukauden päähän voisi varata nt-ultran 🤔

Joka päivä on aina vähän varmempi ja luottavaisempi fiilis, mutta välillä toki alkaa stressaamaan, onko kaikki hyvin. Täytyy kuitenkin myös muistaa nauttia tästä ajasta 😊
 
Ihanalta kuulostaa teidänkin ultrakuulumiset 😍 En malttaisi odottaa seuraavaa kertaa.. Ilmeisesti noin kuukauden päähän voisi varata nt-ultran 🤔

Joka päivä on aina vähän varmempi ja luottavaisempi fiilis, mutta välillä toki alkaa stressaamaan, onko kaikki hyvin. Täytyy kuitenkin myös muistaa nauttia tästä ajasta 😊
Saat sit ekasta neuvolasta tarkemmin tietoa tuosta Nt ultrasta, että missä ja miten teidän paikkakunnalla tuo ultraus tapahtuu, ja miten sinne voi ajan varata 😊 mutta nt-ultra tehdään rv 11 - 13+6 välillä
 
Tänään 12+0 ja ultrassa kaikki on hyvin. Ikinä ennen ole ollut niin iloinen sanasta normaali, kun kaikki näytti hyvältä ja oli normaalia 😍

Jee! Kaikki tuntuu tänään saaneen vain hyviä uutisia ultrassa. ❤️

Itse jännittelen omaani vielä pari päivää...
 
Meillä ultra vasta 22.1. pitää jotenkin koittaa tuonne malttaa… varhaisultrassa oli onneksi kaikki hyvin ja kiva oli saada vahvistus että kyytiläinen on oikeasti mukana 🙈
 
Takaisin
Top