Ultrakuulumisia & kuvia 1-20vko

Utelias eukko olin ja käytiin ultrassa sittenkin. Samalla gynellä jolla olin neljä viikkoa sitten yleistarkastuksessa ja munasarjaultrassa (joka silloin kehui kovin munasarjojani ja sanoi ettei varmasti oo ovulaatio-ongelmia, ei siis näy jälkeäkään PCO:sta). Noh, nyt kävin sitten kertomassa, että ei todella ollut ovulaatio-ongelmia ei. emoticon

Ultrassa näkyi 15 mm pituinen otus jolla sydän väreili ruudulla. emoticon Koko vastasi noin 7+6 laitteen mukaan, äitiysneuvolan mukaan oli 8+2 silloin ja mun itseni mielestä 8+0. Joten hyvin näytti vastaavan ikä kokoa.

On hieman rennompi olo!
 
Yrittäny tässä kanssa soitella eri paikkoihin kyselläkseni hintoja ja aikoja. Täälä pk seudulla aika tyyriitä 110-200e -kelakorvaus ja ajat kortilla.

Mitä te ootte varhaisultrista maksaneet?

Nyt siis rv6+4 ja ensviikolle yrittäny aikaa saada.
 
No mekihän sitte hurahdettiin tuohon varhaisultraan :D Varasin tänään ensi keskiviikolle. Meillä jää itelle maksettavaksi 50€. Tuo nyt on vielä ihan siedettävän hintanen, niin ei haittaa vaikka vähä hurahtaaki ;).
 
Turussa maksoin n. 55 euroa. Ei ottanut ultrasta mitään ekstramaksua vaan pelkän gynekäyntimaksun 70 e. Samoin oli silloin kuukausi sitten kun ultrasi munasarjat kun kävin tsekkauksessa. Erittäin mukava gyne muutenkin :) Laitteisto ei ole mitään kovin erityistä, mutta kyllä sillä nyt pienen näki.

Normaalisti vielä poliklinikkamaksu päälle, mutta mä oon henkilökuntaa joten sitäkään ei tullu.
 
-masu- Koitappa soittaa tuonne http://www.femeda.fi/
Itse kävin siellä, oli halvin mitä pääkaupunkiseudulta löytyi oman soittokierroksen perusteella eli reilut 90e. Pitää sitten soittaessa erikseen sanoa että haluaa edulliselle lääkärille, riippuu ihan ihmisestä paljonko veloittaa. Aikojakin sai ihan hyvin. Tuo on ihan Helsingin keskustassa 200 metriä Kampin keskuksesta.
 
Hinnat tosissaan vaihtelee aika lailla.. jopa saman lääkäriaseman sisällä..
Kävin tällä vkolla Helsingissä Femedassa... ja hintaa jäi kela-korvausten jälkeen maksettavaks 83e.. tämä taitaa olla heidän edukkaimpia lääkäreitä.. toiset saattavat velottaa samasta reilusti, reilusti yli 100e !
Ja ajan sain heti viikon sisään soitosta :) ja mukava maku jäi käynnistä muutenkin..
 
No täytyy nyt katella ku joku pitäis aada hoitamaan esikoista siks aikaa jos ei mies kerkee mukaan/kotiin.
 
Heipat vaan kaikille :) meillä vauva A on "iso" jo, 18,8mm selvästi erottui pää, kädet ja jalat, oli ihana nähdä. Vauva B:stä on jäljellä vain sikiöpussi jonka sisällä ruskuaispussi ja pieni piste. Hassua miten samaan aikaan tuli haikea olo, sekä valtava helpotus, ja kamala itku :)

Neuvolasta sai muuten semmosen Vau:n kirjasen mihin voi isi ja äiti kirjoitella omia muistiinpanoja.

Seuraava kerta onkin np-ultra 2 vko päästä ja neuvolalääkäri 4 vko päästä. Seulontaverikoetta varten (+ ne muut verikokeet) täytyis aika varata.
 
Heissan! 
Meillä oli viime kuussa keskenmeno ja menkkoja ei sit kerennyt väliin tulemaakaan poks plussaa tuli. Perjantain alko taas kauheet vatsa sekä selkäkivut ja tänää pääsin koksis käymää jossa sitten ultrattiin viikkoja oli 6+2 ja syke näky niin mahtavasti.. Vielä niin toivoton olo onneks neuvola jo 6.9... Ei voi raskaudesta oikein iloita enne kuin kriittiset viikot on ohi.. 
 


Joo mä oon kyl tosi loisto näiden koneiden kans kun en tiedä osasinko tätä edes lisätä. Kun kokoa piti muuttaa ym :D Tosi epäselvä kuvakin. Mutta siis tänään oli ultra/lääkäri :) pikku sintti vastasi viikkoja 8+6 ja oli 20.6mm. Sydän sykki hienosti :)
 
sanna77: hyvältä siis kuulostaa! onpa ihanaa. onpa sulla pian np-ultra, itellä vasta n.4vk päästä, eli n.12+5.

onnea kaikille muillekin hyvistä ultrakuulumisista<3
 
Tänään käytiin yksityisellä ultrassa ja olihan hienoa!! :D
Sykekin kuului ja kaveri liikkui. Jännitti kyllä ihan kauheesti mennä sinne ultraan mutta äkkiäpä se helpotti! Kyllä tuosta hyvästä 50€ puitti mielellään! Viikkoja on nyt 8+6 ja pituutta oli 2.24cm.
En saa ultrakuvaa ladattua, kun herjaa liian isoa kokoa...
 
Mä kävin tänään varhaisultrassa ja syy mun oireettomuuteen selvisi. Raskaus on viikkoa tai jopa yli viikkoa aikaisemmassa vaiheessa kuin luulin. Just ja just näky syke, mutta saatiin uusinta-aika parin viikon päähän, eikä siitä edes tarvii maksaa, eli kaks ultraa yhden hinnalla (50 euroo) :D Mä aloinkin vähän epäilemään just tätä vaihtoehtoa, kun mulla oli ihan ovismaisia kipuja viikkoa oletetusta oviksesta, ajattelin silloin että ne olis ollut kiinnittymiskipuja, mutta nyt selvisi että se oli ilmeisesti ovis :) Ärsyttää vaan, että raskaus on aikaisemmassa vaiheessa eli sinne maagiseen 12 viikon rajaan on enemmän aikaa.
 
Tänään käyty ultrassa, lähes kaikki oireet katosivat sunnuntain jälkeen, bonuksena vatsakivut, ja mielessä edelliset epäonnistuneet raskaudet, joten kävin tänään ultrassa.

Lääkäri oli ihan mielettömän ihana ja melkein tuli itku siitä empatiasta ja tuesta mitä sain häneltä näihin omiin pelkofiiliksiin.

Alkio oli kasvanut hienosti, kokoa löytyi 17,6 mm ja vastasi viikkoja 8+1 (eli päivän edellä). Sydän sykki hienosti. Helpotus oli valtava. Kuulun siihen onnelliseen vähemmistöön jolla ei ole juuri oireita, joten nautitaan nyt siitä.

Halaus 8+0
 
Täällä löyty tänää masusta asukki, ihana kattoa sitä pientä siitä näytöltä <3 :)
 
Ihanaa, onnea positiivisista ultrakuulumisista!

Meillä on ultra aamulla, tarkemmin 4 tunnin kuluttua. Heräsin vessahätään, ja samalla piti lähtä syömään, kun tuli paha olo... Että tämmöstä. Aamulla oon sitte taas ihan poikki :( Viime raskaudessa nämä yökukkumiset oli loppuvaiheessa, toivottavasti helpottaa pahoinvoinnin loppuessa... Mua jännittää tuo ultra ihan kamalasti, koska siinä keskeytyneessä keskenmenoraskaudessa alkuraskauden ultrassa näkyi alkio, joka oli kehityksestä viikon myöhässä. Sydän sykki. Niskaturvotusultrassa sitten oli menehtynyt jo aikoja sitten. Tuolloin mulla oli todella täsmällinen kierto (lähes kellontarkkuudella) ja ihmettelin sitä alkion pientä kokoa. Jos nyt on sama tilanne, en tiedä, mitä ajatella. Olen laskenut, että oireiden perusteella ovis on ollut kp 14-18, eli jos alkio on taas viikon "myöhässä", täytyyköhän alkaa huolestua... Muutamaa päivää pienemmän koon ymmärrän.

Ja älkää te huolestuko, joiden alkion koko ei ole täsmännyt täysin kuukautisista laskettuna. Olen kaikkien kohdalla ollut ymmärtävinäni, että ovis on voinut aivan yhtä hyvin olla hieman myöhemminkin.
 
Olen kanssa sitä mieltä ettei kannata huolestua jollei alkion koko täsmää kuukautisista laskettuna kun esim. minun kohdallani viime kuukautiseni ovat olleet 24.6. ja niiden mukaan la olisi 31.3. mutta kävin varhaisultrassa 16.8. niin alkio oli silloin vasta 6 vkoa ja la olikin 11.4. .. Odotan kovasti ultraan uudelleen pääsyä (joka on vasta 24.9.) niin saadaan kunnolla varmistettua se la kun neuvolan tätikään sitä vielä kirjannut.. :)
 
Takaisin
Top