Ultrakuulumisia & kuvia 1-20vko

Sanna77

Satasella mukana keskusteluissa
Ajattelin josko tänne kertyisi kuvia masuasukeista sekä itse masuista, niitä kun on hauska vertailla ja jottei ihan kamalasti venyisi niin alle 20 viikkoa, otetaan uusi pino toiselle puoliskolle :)
 
olisha sen masukuvan tännekki voinu laittaa vaa kerkesin tehä oman kansion sille :) Mun moka :D
 
Noh, tänään oli käynti ultrassa, lääkäri sanoi heti kättelyssä että kovin aikaisin olette tulleet johon minä että juu kyllä, mutta kun tuo miehenpuolikas lähtee reissuun ni olisi mukava nähdä monta alkua siellä on.. siellä oli 2 sikiöpussia nätisti vierekkäin viistosti, kaivamalla sai toisesta, alemmasta, sykkeen, toisesta ei. Tässä nyt sitten ihmetellään kait sinne np-ultraan asti että onko siellä eloa yhes vai kahes. Yritän saada kuvaa laitettua jossain vaiheessa.


Tässä siis 6+4

 
Aikas ihanaa, Sanna! Onnittelut! Muistelenko oikein, että raskaus sai alkunsa alkionsiirrosta? Kohtuun ilmeisesti siirrettiin siis 2 alkiota?
 
Juu kaksi siirrettiin ja nyt mä olen lukemalla lukenut kaksosraskauksista miten toinen on mennyt kesken ja tullut ulos / ei ole tullut ulos, aika järkkyä :( ei pitäisi lukea.
 
Tänään käytiin koko perheen voimin varhaisultrassa. Siellä näkyi 3mm pituinen sikiön alku ja sydämen sykintäkin löytyi! Eli kyllä siellä joku kasvaa ;) Ihanaa! Kallista tosin oli 114e. Onneksi en tiennyt sitä etukäteen..
 
Kävin tänään poissulkemassa kohdunulkoisen raskauden.

Eli ainakin toistaiseksi hyviä uutisia. Kohdusta löytyi raskauspussi ja ruskuiaspussi sekä mahdollisesti hyvin pienen pieni alkio jolla oli pientä värähtelyä mutta lääkäri ei luvannun että se olisi vielä ollut sydämen syke.
Kontrolliultra viikon päästä torstaina, jolloin selviää onko normiraskaus vai tuulimuna.

Tänään 5+5 (tai 5+4)

Ja kaikki tämä ultrarumba 3 epäonnistuneen raskauden takia... Peukut pystyssä, että neljäs kerta toden sanoo. :)

 
Eilen käytiin ultrassa ja siellä se pieni sydän hurjasti sykki! 7.5mm oli että pari päivää heitti LAsta mutta kuulemma tuossa vaiheessa ihan normaalia.
 
Mitä kaiken kaikkiaan ensimmäisessä ihan tavan ultrassa tehdään?
Onko siellä muuta kun pelkkä ultraus?
 
Muikkis tarkoitatko tuota varhaisultraa vai sitä mikä kaikille tarjotaan eli niskapoimu/niskaturvotus-ultraa?

Varhaisultrassa katsellaan vain alakautta että syke ja ruskuaispussi löytyy ja ovat oikeassa paikassa. Meillä ainakin kesti koko reissu 15 minuuttia sisältäen alku ja loppuhöpötykset.

Tuossa toisessa katsotaan se niskaturvotus, korjaillaan tarvittaessa laskettua aikaa ja muutenkin tarkistetaan vähän että kaikki on kunnossa. Tarkemmin en tiedä, varmaan joku ei ensikertalainen osaa kertoa, kiinnostaisi itseäkin. :)
 
Joo, siis tarkoitin sitä mikä tarjotaan kaikille :)
Voiko sinne ottaa puolison mukaan? Ja olisi muutenkin kiva kuulla kaikki oleellinen
mitä tapahtuu kun asutaan sisään huoneeseen ja pois huoneesta välillä :D
 
Muistaakseni siinä vähän jutustellaan raskaudesta jne. Mies voi tulla mukaan jos haluaa, meiän isäntä ei esikoisesta halunnu tulla, kun raukkaa ahisti et tehään alateitse. Mitataan vauva (päänympärys, pituus..) Muistaakseni vähän katotaan miten on alkanut kehittyä (selkäranka yms..) katsotaan, että sydän lyö yms.. Laitan tähän esikoisesta ekasta ultrasta kuvan, mistä voi nähdä esim. selkänikamat yms. Mittoja tossa ei harmi kyllä näy..


 
Kiitos! :)

Mä sain tänään ajan ensimmäiseen ultraan ja se on vasta 25.9.
Silloin olisi rv 12+2. Miten musta tuntuu, että se on hirmu myöhään
 
Muikkis, se on varmaankin sitten se np ultra missä mitataan niskaturvotusta. Noilla viikoilla se yleesäkkin on :) Nopeesti se aika menee, kohta on jo 30viikkoa täys ;))
 
täällähän on sykkeitä näkynyt paljon<3 onnea kaikille! Toivotaan että matka jatkuu edelleen yhtä heinosti! kävin katsomassa yhdellä sivulla että jos syke näkyy 7+ niin olis enää 1,5% keskenmenoriski, huiman pieni:)
(huom. itse en vieläkään uskalla uskoa ihan täysin että meille tulee huhtivauva:))
 
Missä te olette käyneet niissä varhaisultrissa?
Kun asia on pyörinyt mielessä, vaikka aluksi olin hyvin vahvasti sitä mieltä, että
sellaiseen en mene. Mutta kun oma aika ensimmäiseen ultraan on vasta syyskuun lopulla,
niin odotus sinne saakka tuntuu aivan liian pitkältä.
Mä en oikein osaa etsiä googlesta missä täällä Tampereella pääsisi varhaisultraan....



MUOKS.
  no nyt löytyikin. Näin aamu "varhaisella" tuo aivotoiminta ei ole
paras mahdollinen :D
 
Muikkis: Varasitko jonnekin Tampereella? Mulla on maanantaina neuvola ja sen jälkeen kai voin vasta varata kunnallista ultra-aikaa, jotka meijän kunnassa on ulkoistettu Terveystalolle Tampereelle. Että ens viikolla tiedän, että miten pitkälle menee, että saan ajan, niin kunhan tiedän, niin voisin miettiä menisinkö ennen sitä np-ultraa varhaisultraan. Mua siis kiinnostais varasitko jostain ajan ja mihin hintaan.
 
Eleanora: Varasin Ava klinikalle ( https://www.avaclinic.com/ ) maanantaille ajan.
Mulla on neuvola 31.8. ja neuvolantäti lähetti mulle niiden täytettävien lappujen kera ajan
ekaan ultraankin, joka on 25.9. ja silloin siis olisin jo viikoilla 12+2.
Mulle kerrottiin, kun soitin Avalle, että hinta olisi 129€ josta omavastuu 85€.
 
Jep, Avalla kävin tänään, 85,-

En jaksa nyt kertoa, en halua ajatella. Vauva A voi hyvin edelleen.
 
Sanna77, ajattelet sitten kun jaksat. Onneksi A voi hyvin! Toivottavasti B:kin jakselisi taistella
 
Takaisin
Top