Ultrakuulumiset

Heippa, onkohan PikkuPapunen vielä kuulolla? Täällä kohtalotoveri, olisi kiva vaihtaa yhteystietoja, en nimittäin jostain syystä pysty kirjoittamaan sinulle yksityisviestiä! Tietääkö joku, mistä se voisi johtua? Olen uusi täällä ja tämä on ensimmäinen kommenttini.
 
Edelleen täällä kirjoittelen. Mulla oli varmaankin laitettuna yksityisviestit kokonaan pois päältä. Yritin laittaa niitä takaisin mutten tiedä onnistuinko. :grin
 
Tänään käytiin sit 4d-ultrassa.Noh silleen ei mennyt ihan putkeen et vauva mykkyrällä kädet ja jalat naaman edessä niin ettei kunnon kasvokuvia saatu :) Mut muutamia sinne päin yritti ottaa.Eikä auttanut vaikka käytiin syömässä makeaa ja kävelemässä vähintään kädet pysyi naaman edessä :D Sukupuoli saatiin nyt selville niin et aika varma tyttö :)
 
Vaveli16: onnea tyttölupauksesta :) Kävittekö missä ultrassa ja jos saa kysyä paljonko maksoi?
 
Kiitos!Me käytiin lahdessa perhe-artessa vaikka matkaa tuli ihan törkeen paljon mut hinta niin paljon halvempi.4D hinta olis ollu 135€ ja se sisältää muistitikulle kuvia ja videota mut me saatiin vähän halvemmalla nyt koska ei kunnon kuvaa vauvasta saatu.Mitat otti mut muuten tuo on tarkoitettu lähinnä vauvan ihailuun kun sen kätilö tekee ei siis oo niin lääketieteellinen kun lääkärin tekemä.Suosittelen kyllä ja jos ei oo pitkä matka niin niillä on ns.takuu et jos vauva huonossa asennossa niin tekee uudelleen.Meillä vähän hankala kun oltiin kauempaa.Käytiin kyl välillä kahvilla ja uudelleen mut ei auttanut.Ja olis ultrannut viel 4 aikaan uudelleen jos ois haluttu.Mut ei jääty sit odottamaan kun pitkä matka kotiin ja veikkaan et tilanne ois ollut sama vasta nyt illalla enemmän myllännyt :)
 
Siis tosi ärsyttävää, itse sain rakenneultrasta mukaan 2 surkeaa kuvaa josta ei saa mitään selvää, tuttu sai hyvän peruskuvan ja lisäksi 4D kuvia!! Olisin minäkin halunnut nähdä lapseni 4D:nä ilmaiseksi! Miten voi samassa sairaalassa käytännöt noin vaihdella!?!? Tekis mieli tehdä joku valitus!!!
 
NaLi, tollanen on ärsyttävää ja etenkin jos on samasta sairaalasta kyse! Mä en kans tajua kun mulle on tän raskauden aikana tehty jo 5 morfologista (erikoislääkärin tekemä) ultraa ja Tyksissä kuulemma on yks 4d ultralaite mutta ei vaan mun kohdalla ole käytetty! Luulis et noi morfologiset tehtäis parhaalla mahdollisella laitteella. :sad001 Mut viime raskaudessa maksoin 250€ 4d ultrasta yksityisellä eikä saatu kasvoja näkyviin kun vauva oli jo pää alaspäin ja kädet edessä eikä todellakaan tarjottu mitään uutta mahdollisuutta (kuten joillekin nyt on tarjottu) niin en lähde nyt sellaisesta maksamaan. :sad001
 
Joo tuolla perhe-artessa ns.takuu et jos vauva huonossa asennossa saa uuden ajan.Mut meillä tosiaan matkaa niin ei onnistunut oikein tai tarjottiin myöhemmin samana päivänä mut ei sit odoteltu.Supsittelen kyl tuota perhe-artea.Me rakenneultrassa saatiin 2 4D kuvaa mut ihan vaan ne otti ei kummemmin näyttänyt enempää 4d-kuvaa.
 
Siis tosi ärsyttävää, itse sain rakenneultrasta mukaan 2 surkeaa kuvaa josta ei saa mitään selvää, tuttu sai hyvän peruskuvan ja lisäksi 4D kuvia!! Olisin minäkin halunnut nähdä lapseni 4D:nä ilmaiseksi! Miten voi samassa sairaalassa käytännöt noin vaihdella!?!? Tekis mieli tehdä joku valitus!!!
Niitä laitteita on rajallinen määrä (usein vain yksi). Se on sitten tuurista kiinni, kuka sattuu pääsemään 4D-kuvaan, ja kuka ei. Ei siitä oikein voi valittaa, vaikka ottaiskin päähän. Tai täällä voit vapaasti valittaa, jos siltä tuntuu. :)

Jannaa komppaan kyllä siinä, että jos oikeasti epäillään jotain olevan vialla, niin luulisi että käytetään parasta mahdollista laitetta. Tosin myös julkisissa sairaaloissa työskentelee yksityisiä lääkäreitä, jotka käyttävät omia (usein juuri niitä parhaita) laitteitaan. Jos tällainen lääkäri ei tee kyseisiä tutkimuksia, tai ei ole vuorossa sopivaan aikaan, niin eipä sillekään sit mitään voi.
 
En nyt sentään mitään valitusta tee vaikka ärsyttääkin Tuntuu vaan hieman epäreilulta, näille oli kätilö vieläpä sanonut et eihän näitä sais ottaa...ja sit kun ite saat pari töhrykuvaa vaikka ois varmasti saanu otettua parempiakin, monitorilta ainakin näki selkeesti ja vaikka missä asennossa.
 
Mulla oli rakenneultra tyksissä ja sain todella huonot kuvat (ei niistä meinannut itsekään saada mitään selvää). Pääasia tietysti että vauvalla kaikki hyvin mutta olisi ollut ihana muisto albumiin :-(
 
Mä sain myös tyksistä muutaman kuvan kun käytiin rakenneultran jälkeen siellä ultrassa. Ihan pari sivukuvaa vain lapsen kasvoista, mutta kuitenkin! Riippunee lääkäristä, joka ultran tekee. Rakenneultrasta taas saatiin paljonkin kuvia, mutta se oli toki muualla.
 
Meillä paras kuva mitä ollaan saatu ultrassa on tämä alien :eek: eli ei täälläkään ihan riemuita noista kuvista :D
00d6f1584674f47d06d7c55ecc9df64d


Edit: Ja näköjään jostain syystä toi kuva tuli vielä pää alaspäin..
 
Mä olin kahdesti varhaisultrassa Kättärillä, muut ultrat olin Naistenklinikalla. Kaikista oon saanut kuvat mukaan. Varhaisultrassa tosin itse pyysin kuvia. Lääkäri sanoi, ettei niissä näy mitään. Minä totesin, että kyllä niissä näkyy meidän lapsi. Muutaman kuvan antoi toukan näköisestä pikkuisesta mukaan.
 
Mä kävin tänään ylimääräisessä kontrolliultrassa, kun rakenneultrassa koko ei vastannut viikkoja (oli reilusti suurempi) ja toinen munuaisallas ylitti raja-arvon (laajentunut). Tänään kuitenkin kaikki kunnossa. Koko keskikäyrällä ja molemmat munuaisaltaat normaalit. Nyt hyvillä mielin jatketaan odotusta.
 
Takaisin
Top