Ultra- ja neuvolakuulumiset

PePa

Sanaisen arkkunsa ammentaja
Ajattelin että vois tänne kirjata sitten ultra- ja neuvolakuulumisia kun niitä alkaa tulemaan :) Voi sitten seurata missä kukakin menee.
 
Varhaisultraan Diacoriin "omalle" gynelle 20. päivä ja neuvolaan 27. Iiiik, ku vielä 10 päivää pitäis jaksaa, ennen kun saa varmuuden, onko mukana oikeesti joku tyyppi ja onko oikeessa paikassa...
 
No sanos muuta! Mulla vu vast helmikuun vika päivä ja neuvola maaliskuun alussa. Miksei aika nyt enää kulu niin nopeeta ku viikko sitte :D ÄRH!
 
Neuvolassa kävin tänään ensimmäisen kerran. Eipä siellä mitään uutta ja ihmeellistä ollut, samat vihkoset ja kirjat sain mukaan joita mulla löytyy nyt jo 4kpl :D Uutta oli se että labrassa pitää käydä rv 10, ennen sen on voinut hoitaa samalla kun käy ekassa ultrassa. Lähetteen laittoi naistenklinikalle, sieltä sitten kutsua odotellessa. Seuraava neuvola on 5.4. Neuvolatäti ei osannut sanoa että tuleeko sinne kutsu heti vai odottavatko että tulee enemmän viikkoja. Itse toivoisin nopeaa toimintaa, kova huoli on vauvan hyvinvoinnista :/
 
Tuli tässä mieleen kymysys: aiotteko ottaa isät (ekalle) neuvolakäynnille? Meidän miäs pääsisi töittensä puolesta näillä näkymin siihen ekaan, ei ole ollut kylläkään puhetta kuin että ultriin haluaa tulla, neuvoloista en tiedä.
 
Meillä kun varasin aikaa niin neuvolatäti kyllä sanoi, että puolisokin voi tulla mukaan. Me mennään sitte molemmat ainaki ekka kerralla, kun mieskin niin halus..
 
Huh, tänään varhaisraskauden ultra ja siellä kellui pikkuinen möykky. Mittaa oli 6.2mm ja sydän löi reippaasti. Parin viikon päästä katellaan vielä uudestaan kuinka kasvaa. (mulla "työsuhde-etu" näihin, niin ei tarvitse onneksi kustannuksia miettiä)

Pidempään olen jo näitä keskusteluja lueskellut, mutta nyt päätin uskaltautua mukaan, kun masussa todistettavasti joku on emoticon Ensi maanantaina sitten ensimmäisen kerran neuvolaan..
 
Onnea TestaRossa ultrakuulumisista :)

Mulla on varhaisultra 27.2. Eli odoteltavaa vielä on reilu pari viikkoa..
 
Tänään käytiin ultrassa, 10mm pitkä ja sydämmensyke näkyi selvästi. =) vastasi viikkoja 7+1 (omienlaskujen mukaan 6+5). <3

 
Hepa86 Onnea hyvistä ultrauutisista :)

Tänään tuli postissa kutsu ultriin, ensimmäinen on 28.3 ja toinen 20.5. Niitä odotellessa :)
 
Minä soittelin kanssa eilen neuvolaan (vaikka olin päättänyt soittaa vasta ensi viikolla...) ja onneksi soitin kun siellähän oli tosi ruuhkaista. Sain ajan vasta 20.3 eli oon sillon jos kaikki menee hyvin 10. viikolla menossa ja ultran sain sitten 11+0 viikolle, ja meen sinne seulonta verikokeeseen myös. No päätin sitten nyt että mennään sinne alkuraskauden ultraan varmistamaan että jotain elämää tuolta masusta löytyisi, niin vajaan 2 viikon päästä on sitten väestöliitosta aika. Vähän helpottaa!
 
Ihania uutisia ollu kaikilla! Mulla tänään eka ultra, kunpa siellä a)olis jotain b)olis oikeessa paikassa ja c) jos näkyis syke niin olishan se mukavaa :)
 
vu:ssa käytiin maanantaina julkisella puolella (saatiin käynnissä olevien lapsettomuustutkimusten vuoksi) ja kaikista peloista, kivuista ja (niukoista) vuodoista huolimatta syke löytyi, vastasi viikkoja 6+6 (ovulaatioplussa oli 5.1) ja kokoa 9,3mm.

tulevana maanantaina ensimmäinen neuvola, jossa ultraavat vatsan päältä. enpä tiedä tuleeko siitä sitten lisähuolta, kun tuskin sykettä löytyy vatsan päältä vielä näillä viikoilla. alkio on näkynyt vatsan päältä jo, kun ultrasivat ku:n poissulkemiseksi kipujen vuoksi.

Saanni* nyt 7+3
 
ensimmäinen neuvola takana. antoi nipun tietolappusia, kyseli meidän ja lähisuvun sairauksista ja edellisestä raskaudesta. laittoi lähetteen veriseulaan, virtsa ja klamydia (??) kokeisiin rv 9 +. katsoi ultralla vatsan päältä ja hyvin näkyi alkio sekä syke. tämän ultran mukaan nyt rv 8+2. tarkentuu sitten np-ultrassa. nyt voi taas hetken hengähtää...huh.
 
Eka neuvola hoidettu, papereiden täyttelyähän se vaan oli niinkuin oli tiedossakin. Meillä ei täällä peräkylän neuvolassa ultraa ole, sydänäänien kuunteluun on tyytyminen sitten jatkossa.
En tiennytkään, että yksi neuvolakäynti alkuraskaudesta on ainakin meillä leikattu pois ja seuraava neuvola on vasta viikolla 22 eli 3.6!! emoticon  Aika pitkälle menee.. Sitä ennen on kuitenkin onneksi neuvolalääkäri 19.3, niskapoimu-ultra 22.3 ja rakenneultra 17.5

No, seuraavaksi odotetaan sitten ensi maanantaita 25.2, kun tuttu gyne lupasi kurkata vielä ultralla Möykyn vointia emoticon
 
Takaisin
Top