TV ja lastenohjelmat

Mä itse tykkään katsella paljon sarjoja, dokumentteja ja leffoja. Fakta on ihan suosikki kanaviani :) tietysti nyt tv.n katselu on jäänyt vähemmälle lapsen syntymän jälkeen, mutta meillä on tv päällä oikeestaan aina kun ollaan kotona. Se on jotenkin jäänyt huonoksi tavaksi ja jos tv ei ole auki tuntuu että on kovin hiljaista, radiota olen koittanut soittaa vaihtoehtoisesti mutta ei ole auttanut :D ja meillä siis tyttö hieman vajaa 7kk nyt. Jotenkin tuntuu että hän on tottunut tv.seen eikä se ole mitenkään erityisen kiinnostava hänen mielestään, hyvin harvoin hän jää sitä oikein tuijottamaan vaikka joku värikäs lastenohjelma sieltä tuliskin. Meillä pystytään leikkimään, riehumaan ja touhuamaan paljon vaikka tv siinä vieressä huutaiski :)
 
Myönnän viimeaikoina hieman taipuneeni television suhteen. Välillä vain on saatava tehdä kotitöitäkin rauhassa! Sopiva eläinohjelma ja saatan jopa keretä laittamaan likaiset astiat pesukoneeseen... :wink Kamalan kauaa tyttö (nyt 1v 5kk) ei (onneksi?) jaksa televisiota tuijottaa, mutta juuri sen aikaa, että saan jotain pientä tehtyä. Joskus myös televisio on apuna, jos hampaiden pesusta ei meinaa tulla mitään.

Tyttö on kyllä oppinut, että saa pyydettäessä musiikkia television (Spotifyn) kautta. Se on toki mukavaa äidinkin mielestä! :)
 
TUNNUSTAN! Lapsen päiväkoti on kiinni ja tyttö on kotona lomalla. Valitettavasti itsellä ei ole lomaa, joten välillä joudun tekemään kotona töitä samalla kun lapsi on kotona. Telkkari on tällöin aika paljon auki, varsinkin kun nämä säät ovat tämmöisiä... :oops:
 
Mua niin enemmän telkkaria ärsyttää kännykät ja tabletit. 2,5 vuotias istuu suvereenisti lattialla ja pelaa kännykkäpeliä josta minä en ymmärrä yhtään mitään ja hän otti sen ihan itse ilman lupaa ja alkoi näpyttämään. Sivusta siis seurasin ei oma lapsi. Vanhemmat ei sanoneet mitään vaikka huomasivat.
 
Mun muksu katselee youtubesta esim eläinvideoita. Kyllä me ihan lastenohjelmiakin katsotaan, joskin pikkuneiti on nirso ni ei kelpaa ihan mikä vaan. En mä pidä sitä ongelmana. Osaa jopa itse sammuttaa telkkarin kun kyllästyy. Ikää nyt 20kk
 
Meillä on oikeastaan aina telkkari päällä kun ollaan kotona.. Meidän esikoinen 2-v ei oo ikinä ollu kiinnostunut telkkarista.. Siis vaikka laittasin lastenohjelmaa kattoo max 5min. Eli päteeekö tässä se et jos on kiellettyä niin kiinnostaa mut josse on aina katottavissa niin ei kiinnosta..Meillä olis ihan maksullisia lastenkanviakin muttei tota kiinosta yhtään..Leikkii mieluummin leluillaan ja juoksee ympäri taloa.. :) Tosta 2kk envielä tiedä et jos se kiinoostuu liikaa niin voi olla et ei voi pitää tölsyä kokoajan auki..no sen näkee sit joskus...
 
Takaisin
Top