Tunnetko jo liikkeet?

Itseäni kyllä häiritsee, kun mitään en ole vielä tuntenut. Eilen olin lääkärineuvolassa ja lääkäri kyseli olenko tuntenut vielä mitää liikehdintää. Ultratessa sanoi, että voisin aivan hyvin jo tuntea, kun istukka ei ole edessä ja vauva pötköttää tällä hetkellä niin, että jalat on oikealle puolelle vatsaa. Aika aktiivinen kaveri näytti olevan. Yritin koko eilisen tunnustella liikehdintää malttamattomana, mutta ei kun ei.. Toivottavasti kuitenkin pian alkaisi tuntua, nyt viikkoja 16+2.
 
Mulla kolmas raskaus. Tässä raskaudessa alko tuntumaan liikkeet n. viikolla 15. Nyt menossa viikot 17+2 ja liikkeet tuntuu todella selkeästi. Eilen illalla sohvalla maatessa kunnon potkuja
 
Täällä ollu tänään taas kovin vilkas kaveri kyl on potkuja ja myllerrystä tuntunu ku istuu :D ja vissii vähä harkkasuppareita myös ku väliin kovettuu maha..pari pv ollu siis tosi aktiivinen kaveri...
 
Smiley, ei mitään kiirettä :) mä tunsin tästä, istukka takana, itsekin liikkeet kunnolla vasta +17 viikolla ja tää on mulle toinen.
Nyt 18+5 käy hirvee tumina ja ryminä tuolla mahassa :hilarious:
 
Smiley!

Täällä sama juttu, viikkoja jo 17+, enkä tunne kuin pientä liikehdintää, vaikka on kolmas raskaus. Istukka on "puoliksi" edessä, mutta sama juttu oli toisen raskauden kanssa. En vaan tuntenut läheskään kaikkia liikkeitä kuin vasta 20+, enkä senkään jälkeen vaikka ultrissa olikin varsin vilkas liikkeinen kaveri. :)

Kyllä se silloin välillä huolestutti, mutta nyt tässä raskaudessa en edes odota että tuntisin kunnolla ennen kuin vauvalla on oikeasti voimaa potkia kovaa.
Jos pieni on näilläkin viikoilla noin 150 g, niin ehkä potkujen voima ei ole sellainen että se kunnolla välittyisi minulle. Ja siihen vaikuttaa niin moni asia, mihin suuntaan potkii ja jne.

Lohdukkeeksi, et ole ainoa! Ja voihan olla että ensi viikolla alat tuntea jo kunnolla potkuja!:)
 
Täälläkin sama juttu! Viikkoja16+6 ja istukka edessä. Muutaman kerran oon tuntenut kutinaa vatsan sisällä, enkä oo niistäkään varma, että voiko ne olla vauvan liikkeitä... Haluisin tuntea jo jotain varmoja tuntemuksia! :happy:
 
Mullakin toinen raskaus ja välillä tunnen kunnon mylläykset, mutta saattaa mennä monta päivää etten tunne mitään!

Nyt istukka oli muodostumassa taakse ja esikoisesta ole edessä, mutta silti näillä viikoilla tunsin esikoisesta paljon selvemmin liikkeet. Selkeesti siis monet asiat vaikuttavat! :)
 
Joo ei mitää huolta. Esikoisesta tunsin vasta 20.viikolta liikkeet, toisesta rv 16, ja tästä rv 14+5.
 
Perjantaina isi-mies tunsi potkut ja tänään lapset 18+4 viikkoja.

Eilen kaverin synttärit oli ja sielä meidän pieni jumppaili oikein kunnolla 90-luvun teeman tahtiin.

Todella nopeeta on voimistunut liikkeet, antaa toivoa että saisi tämän tyypin kotiin saakka.

Istukka on takana alhaalla.
 
Vieläkään ei oikeen mitään selkeetä tunnu...jotenkin sitä odottaa että tuntisi jo selkeesti ja alkaisi näkemään, sillä tavallaan itselleenkin kongretisoituis tää raskaus...välillä edelleen on niin epävarma fiilis liekö tyyppi mukana...onneks on doppler jolla on tyyppi löytyny joka kerta jos yhtään alkaa ahdistaa... :joyful:
 
Vieläkään ei oikeen mitään selkeetä tunnu...jotenkin sitä odottaa että tuntisi jo selkeesti ja alkaisi näkemään, sillä tavallaan itselleenkin kongretisoituis tää raskaus...välillä edelleen on niin epävarma fiilis liekö tyyppi mukana...onneks on doppler jolla on tyyppi löytyny joka kerta jos yhtään alkaa ahdistaa... :joyful:

Kyllä se ajan kanssa voimistuu.

Mulla jo kolmas niin osaa erilailla kuulostellakkin.
 
Sama juttu täälä EJN! Mulla ei kylläkään ole dopperia niin sitä joutuu oottaa aina seuraavaa neuvolaa että kuuluuko vielä sydänäänet. Ihan pelottaa omat ajatukset.
 
Mies tunsi eilen ekat muljahdukset ja kevyet potkut mahan läpi :) kuulemma odottaa että ne tuntuisi kunnolla. Nyt 18+1. Vauva kasvaa nyt niin nopeasti että ei varmaan enää kauan mene :) Joskus kun vauva sattuu olemaan sopivassa asennossa ja minä rentona sohvalla niin joku yksittäinen potku heilauttaa koko mahaa :D Harvassa ne vielä on mutta hauskoja.
 
Heh, mä sanoin eilen illalla miehelle, et ollu tyypillä hiljainen päivä. Kuuntelin dopplerilla ja sain heti kärkeen kolme mojovaa potkua suoraan anturiin ja sit varmaan puoli tuntia kunnon monotusta muutenkin.. Ei näköjään kannattais mennä manailemaan vauvelin hiljaisuutta. :)
 
Mun mies on niin malttamaton, että esikoisesta meni monta kuukautta, ennen kun onnistui tuntemaan tai näkemään liikkeet läpi, vaikka itse jo tunsin ja näin. Piti minuutin kättä vatsalla ja totesi että ei tunnu mitään ja lähti pois. :D turha mun siis odottaa, että hän tuntee ne vielä pitkään aikaan. XD

Mullakin melkein joka päivä jo tuntuu liikkeet ja potkut. On kyllä silti PALJON rauhallisempi tyyppi vatsassa, mitä esikoinen oli näihin aikoihin. Mä en myöskään vielä tunne liikkeitä läpi. :)
 
Mun mies on niin malttamaton, että esikoisesta meni monta kuukautta, ennen kun onnistui tuntemaan tai näkemään liikkeet läpi, vaikka itse jo tunsin ja näin. Piti minuutin kättä vatsalla ja totesi että ei tunnu mitään ja lähti pois. :D turha mun siis odottaa, että hän tuntee ne vielä pitkään aikaan. XD

Mullakin melkein joka päivä jo tuntuu liikkeet ja potkut. On kyllä silti PALJON rauhallisempi tyyppi vatsassa, mitä esikoinen oli näihin aikoihin. Mä en myöskään vielä tunne liikkeitä läpi. :)

Kumpikos edellinen oli?
Oliko teillä jo RU takana?
 
Takaisin
Top