Tsemppiryhmä; normaalipainoon!

Leeloo84

Oman äänensä löytänyt
Ajattelin tällaisen ketjun aloittaa, en ole ainakaan vastaavaan törmännyt. Normaalipainohan auttaa sekä hedelmöittymistä ja on myös raskauden aikana on hyväksi sekä äidille sekä lapselle. Tässä lisäinfoa:

http://plaza.fi/ellit/liikunta-ja-terveys/kg/terveys-ja-laihdutus/lihavuus-lisaa-raskauden-riskeja

Siksikin tämän ketjun perustin koska liian rankka tahti laihtumisessa voi taas vaikeuttaa hedelmöitymistä, joten hyvät neuvot voivat olla tarpeen ja kokemuksia voi olla hyödyllistä jaella. [:)]

Minäpä aloitan. Olemme nyt muutaman kuukauden yrittäneet raskautta alulle ja vielä ei ole tärpännyt. Olen 164cm ja painan nyt 83 kiloa. Ylimääräiset kilot ovat kerääntyneet viimeisen vuoden aikana, sitä ennen olin ihan normaalipainossa. Tässä samaan aikaan yritän painoa tiputtaa ihan perus-setillä; liikkumalla enemmän, syömällä vähemmän.

TIETENKIN, jos tärppää niin laihduttaminen loppuu siihen paikkaan [:)]

Mutta tässä toinenkin pointti on, eli yritän muutenkin totutella terveellisempään ruokavalioon joka jatkuisi myös raskauden aikana; perusruokaympyrää. Viimeisen vuoden mennyt eineksillä ja muulla moskalla

Haastan nyt siis kaikki mukaan terveelliseempään ruokavalioon ja liikuntaan; kohtuullinen liikunta MYÖS raskauden aikana on suositeltavaa, joten tsempataan toisiamme terveellisempään elämäntapaan, NYT JOS KOSKAAAN!! [:)]
 
Hurjat tsempit kaikille painon kanssa kamppaileville!
Itse olen normaalipainossa, mutta pudotin vähän aikaa sitten kahdeksan kiloa kiloklubin ohjeiden mukaan. Itse koin ne hyviksi ja armeliaiksi, keskitytään enemmän ruuan ja liikunnan laatuun kuin määrään. Käykäähän ihmeessä katsomassa, itselleni tuo tsemppaus auttoi kovasti ja se että sai laittaa liikkumisensa ylös, kannusti jotenkin liikkumaan lisää [:)] Tuohan on ilmainen sivusto eikä velvoita mihinkään, voi käyttää vaikka muutamankin päivän ajan että näkee missä olisi petrattavaa.

Tässä siis osoite: http://kiloklubi.fi/
 
Kiitos vinkistä; juuri rekisteröidyin Kiloklubille, tosi hyvä sivusto; panin merkille että vaihtoehtona on myös painonhallinta raskauden aikana, joten molemmat peukut pystyssä!! [:)]
 
Täällä mukaan ilmoittautuu yksi "ikuinen" laihduttaja. Tällä hetkellä vaaka näyttää kauhistuttavat 83 kiloa... pari kolme kiloa on lähtenyt jo kesän jälkeen. Pituutta minulla on 178 cm. Vauvan yritys aloitettiin jo yli vuosi sitten, mutta tällä hetkellä se on vähän "jäissä"... Yritän saada kiertoa säännöllistettyä Teroluteilla ja samalla painoa pois. Gynekologi sanoi jo puoli vuotta sitten, että olisi hyvä saada paino laskemaan, mutta tämä on aina niin vaikeaa tämä laihduttaminen... E-pillereiden lopettamisen jälkeen laihduttaminen tuntuu vieläkin vaikeammalta ja paino taas tuntuu nousevan vaan helpommin. Itse pidän liikunta -ja ruokapäiväkirjaa vihkoon, yritän syödä terveellisemmin ja vähemmän, sekä liikkua enemmän. Toisina päivinä onnistuu helpommin kuin toisina... [:)]
 
Täällä kans yks läski liittyy joukkoon :D! Ja minä oon ihan oikeasti reippaasti ylipainoinen. Pitutta mulla on ehkä 167 ja painoa ainaki 103kg. Ei oo syömällä tulleet kilot vaan kilpirauhasenvajaatoiminnan sivutuotteena ja painonhallintaa vaikeuttaa pco. Mulla ei oo tähän mennessä mikään auttanu. Pahimmillaan oon painanu jotaki 115kg, eli jonku verran on alaspäin tultu. Nyt tuntuu, että paino on jämähtänyt yhteen kohtaan, mutta luojalle kiitos siitä, että se on edes pysynyt tässä. Mulla ei paino lähde millään, mutta tulee sitäkin helpommin. Olen kokeillut kaiken maailman ihmedieetit. Esim. sairaaladieetillä sain 200g lisää painoa, vaikka söin 700kcal päivässä... Että semmonen kroppa. Olen kokeillut myös lääkkeet kuten Reductil, joka on viety jo pois markkinoilta, koska se aiheutti ihmisille sydänhäiriöitä. Itsellä se oli taas ainoa pelastus joka auttoi painon hallinnassa, mutta sitäkään ei enää saa. Allia en edes rupea kokeilemaan, ei oikein rasvaripulit kiinnosta.

Siispä yritän hyväksyä painoni ja pitää nämä normaalit terveelliset elämäntavat. Teen kohtuu raskasta työtä, koska seison ja juoksen portaita ylös alas koko päivän. Syön töissä keittolounaan ja kotona kokkimiehen laittamaa terveellistä ruokaa. Joskus tietenkin repsahdetaan herkkuihin, mutta sehän on luonnollista. Alkoholi taitaa olla mulla semmonen, joka lihottaa eniten, sitä kun tulee lähes joka viikonloppu jonkun verran nautittua.

Mulla tavoite paino on 65-75 kiloa, mutta mitä tahansa alle 80kg olisi jo riemuvoitto.
 
Tervetuloa kaikki! [:)]

Huomasin että kilo lähti, eka viikko takana, jipii!

Nia; Allista vielä sellainen juttu, että sitä itse käytän painonlaskun TUKENA, mainitsit että myös ylläpidät terveellistä ruokavaliota, joten uskoisin että sinullekin se sopisi. Siinä on kaksi juttua; jos samalla syö terveellisesti ja monipuolisesti niin ei tarvitse pelätä rasvaripuleita yms. MUTTA, jos allin otat pizzan jälkeen niin juttu on toinen. [&:] Tuo allihan poistaa RASVAA elimistöstä, joten rasvaiset ruuat voivat kyllä tehdä ikäviä sivuvaikutuksia.. Mutta Allihan onkin tarkoitettu painonpudotuksen tueksi. Siksi itselläni toimii kahdestakin syystä; olen muutaman repsahduksen välttänyt sillä että olen "uhannut" itseäni allilla kun ovat ultimate-rasvaiset ruuat leijuneet päässä [:D] (Aion kyllä silloin allin jättää välistä jos itselleni jonkin herkun sallin).

Alkoholin kanssa en Allia myöskään suosittele!
 
Leeloo84: itse koen, että allissa on vielä sekin huono puoli, ettei se osaa eritellä onko rasva hyvää vai huonoa rasvaa. Esim. ihminen tarvitsee näitä omega3-rasvahappoja ja muita, nekin allin vaikutuksesta poistuvat, vaikka ovat terveellisiä kropalle. Tuo reductil oli unelma lääke. Se vaikutti "aivoperäisesti". Elikkä esti tuntemasta nälkää, kun alkoi syömään niin tuli hyvin äkkiä sellainen olo, että on maha täynnä ja kolmanneksi se esti kroppaa menemästä säästöliekille. Toki itselle tuli siitä kivana sivuoireena tämmönen pikku valvomisputki. Taisin valvoa jotain 48 tuntia yhteen putkeen ja lopussa oikein itkin kun en saanut unta ja unilääkkeillä viimein sain tajun kankaalle. Se ei ollu kyllä yhtään hyvä juttu. Harmi, että tuota lääkettä ei tosiaan enää saa, se vietiin ihan vasta pois markkinoilta. Sen avulla laihdutin sen 15kg. Varmaan noiden lääkkeiden kanssa vähän sillä lailla, että toinen sopii toiselle ja toinen toiselle.

Itse ajattelin seuraavaksi kokeilla nesteenpoistajia. Jostakin luin, että kilpirauhasen vajaatoimintaan voi liittyä joku limapöhötauti, elikkä kroppa varastoi nestettä, eikä se lähde kropasta millään. Esim. kaikilla laihduttaessa lähtee ensimmäisenä nesteet, minulla ei. Joten kokeilemisen arvoinen juttu. Vois melkeen laittaa kommenttia tänne, että miten toimii. En tosin vielä ole alkanut sitä syömään. Ajattelin tämän kierron loppuun odottaa ja jos ei tärppää niin sitten kokeilen niitä.

kp. 26/30-38.
 
Kiva kuulla Leeloo että tykkäsit sivustosta ja hurjasti onnea ensimmäisestä kilosta! Siitä se lähtee! Itse käytin sitä aika pitkään, avokki täytteli muutaman viikkoa ja sen jälkeen täytti vaan etenemiskohtaa siitä ja eleli muuten vaan kiloklubin oppien mukaan [:)] Ja tosiaan siellähän voi keskittyä ihan vaan painonhallintaankin ja noudattaa terveellistä elämäntapaa, pudottaa ei tarvitse!

Kaikille painonhallitsijoille hurjana tsemppiä, pikkuhiljaa ja terveellisellä ruokavaliolla se lähtee sujumaan! (En toki ota lääketieteellisiin juttuihin kantaa, niistä en osaa sanoa mitään.) Ja muistatte sen että on terveellisempää olla vähän ylipainoinen ja hyväkuntoinen kuin laiha ja huonossa kunnossa!
 
Nia: Mä olen sitten sun kanssa lähes samaa kaliiberia kun mittaa 167cm ja painoa nyt 98kg, pahimmillaan läheni 104kg ja tiputin ton 6kg tossa ennen raskautta. Tai se heijaa aika paljon ja just kävin vaa'alla niin on kilon tippunut paino siitä mitä se oli ekassa neuvolassa (päivällä, syönnin jälkeen ja vaatteet päällä), 3vkon aikana. Käyn kuntosalilla (mulla on ohjelma raskaanaolevalla ja sellaiselle jolla on plantaarifaskiitti eli kantakalvon tulehdus eikä jalka kestä kävelyitä... sellainen kuntoilu on siis mahdotonta) ja uimassa. Yritän pitää ruokailut kohtuullisena ja terveellisenä ja se onnistuukin koska mulle ei maita kauheesti. Mies sano just tänään että sä et syö enää yhtään mitään kun mä alotan ruokailun niin aika nopeesti sen myös lopetan. Ei vaan jaksa. Pienempiä annoksia useammin siis.

Mun tavoite on että pysyn mahdollisimman kauan alla 100kg nyt raskausaikanakin ja vauvan jälkeen sitten huomattavasti vähemmän.

Tsemppiä kaikille!
 
Täällä ilmoittautuu yksi painonpudottaja mukaan. Mulla olis semmonen 10kg pudotettavaa, mutta jokainen lähtenyt kilo on positiivistä [:)]. Olen laihduttanut 13kg vähähiilarisella semmonen puoltoistavuotta sitten, mutta siitä on kuusi kiloa tullut takaisin [:@]. Nyt oon jo pitempään yrittänyt jatkaa vähähiilarillista, mutta.... ei ota purjeita alleen. Olenkin päättänyt jättää kaikki dieetit sikseen ja olen ottanut liikunnan suureksi osaksi elämääni ja varsinkin juoksemisen. Siihen olen jäänyt täysin koukkuun ja hyvä niin [;)]. Toki yritän noudattaa parhaani mukaan vähähiilarillista, koska se on terveellinen elämäntapa, mutta en noudata sitä täysin orjallisesti. Nyt liityin kiloklubiin eilen juuri ja yritän sinne saada kirjattua ruokapäiväkirjaa ja ennen kaikkea liikuntapäiväkirjaa. En mielestäni syö epäterveellisesti ja nyt yritän sitä itselleni todistaa tuolla päiväkirjalla, mutta jo kahdessa päivässä se on paljastanut totuutta tuosta herkuttelusta, mitä ei ilman päiväkirjaa edes meinaa huomata [;)]. Mutta sen olen oivaltanut, että liikunta on erittäin tärkeä osa hyvinvointia.

Ja kuten Simppu sanoi on terveellisempää olla hieman ylipainoinen ja hyvässä kunnossa, kuin olla alipainoinen ja huonossa kunnossa. Itse olen kokenut molemmat ja olin todellakin huonossa kunnossa kun painoin 47 kiloa ja pituutta on 166cm, pyörtyilin vähän väliä enkä jaksanut oikein mitään. Tosin tästä on aikaa semmonen 13v.

Mutta tsemppiä meille kaikille pieniin ja suuriin pudotuksiin [:D]
 
Laitoin itelle tunnukset tuonne kiloklubiin. Vois ihan huvikseen laittaa vähän ylös, että miten sitä tulee liikuttua ja miten syötyä. Huomenna alkaa merkkaaminen. Hyvä päivä tuo maanantai ;D!
 
Täällä yksi bonanza päätti liittyä mukaan keskusteluun!
Mitat ensimmäisen raskauden jälkeen oli 175/100kg..
Nyt tytön ollessa parivuotias kilomäärä on 79-80kg paikkeilla. KUITENKIN viime kesänä se oli jo 74kg.
Jotenkin näin syksyn tullen on nuo 5-6kg tullut ihan huomaamatta kuitenkaan en ole siitä kuullut onneksi kommentteja.. Mutta kyllä JURPPII ja PAHASTI!! :'( toinen vauva olisi toiveissa ja tiedän että ylipaino saattaa hidastaa tärppäämistä..oivoi.. Mulla on punttisali kortti hankittuna, ja se pölyttyy lompakossa tällä hetkellä. Pitäisi sinne salille mennä.. Kun sais vaan aikaseksi. Tuntuu että ei jotenkin saa vain aikaseksi ja tuntuu myös ettei aika tosiaankaan riitä. Yhessä vaiheessa kävin salilla ennen töihin menoa n.puoli8aikaan ja kyllä lähti päivä mukavasti käyntiin, ja pirteyttä riitti iltaan asti. Toisin kuin NYT!..!!!!!!
 
Terve kaikille! Saako tulla mukaan, vaikken raskautta yritäkään? Tai vauvakuume on kyllä jo kova, mutta olemme päättäneet siirtää haaveet pikku kakkosesta ensi kevääseen/kesään/syksyyn eli yritys alkaisi vasta silloin. Meillä on puoli vuotias poika ja kiloni on kerätty vähän ennen raskautumista ja sitten raskauden aikana. Olen kyllä lähes koko elämäni ollut vähän pyöreä... BMI ehkä 25-26. Muutamaan otteeseen olen laihduttanut ja olenkin ollut melkoisen hoikka aina välillä... mutta sitten kilot taas hiipii takaisin. Tällä hetkellä vaaka näyttää huimaa 78 kg ja pituutta minulla on 160 cm eli pudotettavaa olisi lähes 15 kg. Haaveissa olisi painaa alle 64 kg eli se on minun tavoite. Raskausaikana keräsin painoa 13 kg ihan herkuttelemalla ja liikkumattomuudella. Imetyksen yhteydessä paino alkoi hyvin tippumaan, mutta mulla loppui imetys valitettavasti lyhyeen ja kilot jämähti siihen... nyt olen jopa saanut 3 kg takaisin... [:@]

Tänään aloitin tuon Niankin mainitseman sairaaladieetin. Tarvitsen jonkun sysäyksen, että saan tämän sokerihiiri-kierteen poikki ja terveellisemmän elämän käyntiin. Tuo sairaaladieetti kuulosti mulle sopivalta ja se kestääkin vain 13 päivää. Sen jälkeen olisi tarkoitus jatkaa vähähiilihydraattisella ruokavaliolla ja liikunnan lisäämisellä. Aloitin juoksemisen tässä kesän jälkeen, mutta kun painoa on sen verran paljon, niin polvet ei sitä kestäneet. Eli nyt pitää pudottaa ensin jonkun verran painoa ja aloittaa sitten uudelleen tuo juokseminen. Tuo Kiloklubi kuulostaa hyvältä... pitääkin tutustua siihen.

Onnittelut Leeloo84 ensimmäisestä pudotetusta kilosta. Siitä se lähtee! [:D]

Millä keinoin Quara sait noin loistavia tuloksia?
 
Tsemppiä kaikille painonpudotukseen! Sellasta vaan halusin tsemppimielessä sanoa, että älkää matkan varrella liikaa tuijotelko niitä kalorimääriä, ihmedieetit on tuomittu epäonnistumaan juuri siksi. Esimerkiksi painonvartijat on laihduttamista helvetistä. Monilla dieeteillä saa myös poistettua vain nesteitä elimistöstä eikä sitten muuta. Sillä nimittäin on väliä, MISTÄ ne kalorit tulee. Ei ole sama asia, jos korvaa suklaapatukalla yhden aterian, näin karrikoidusti kuvaten. Kuntosaleilla muuten työskentelee usein sellasia personal trainereita, joilta saa hyviä vinkkejä ja "ohjelmia" myös ruokavalioon, kannattaa sieltäkin kysellä, jos kiinnostaa! Muutenkin suosittelen esimerkiksi kuntosaliharjoitteluun hankkimaan ammattilaisen laatiman ohjelman, motivoi salilla käymiseen ihan eri tavalla kuin se, että menee sinne päättömänä pyörimään ja vähän hipelöimään laitteita. Ja ammattilainen osaa myös räätälöidä juuri sinulle sopivan ohjelman.

Aika itsestäänselvyyksiä tulin tänne näköjään laukomaan, mutta toivon kovasti teille kaikille onnistumista!!

Toi Kiloklubi on muuten aika näppärä sivusto, itsekin sitä silloin tällöin käytän.
 
Tässä mun "tarina", joka toivottavasti antaa lisätsemppiä painonhallintaan[:)]

Ennen raskautta sellaiset n. 10 kiloa hiipi kuin varkain, mutta raskauduin kuitenkin syksyllä 2009, valitettavasti meni kesken viikolla 12. Aloimme yrittämään samointein uutta ja aloitin samoihin aikaan treenaamaan taas- kolmannesta kierrosta tärppäsi.
Jatkoin treenaamista koko raskauden, min. 4-5 kertaa viikossa uintia, kävelyä, kuntopyöräilyä, joogaa tai pyöräilyä. Loppuraskaudesta jaksoin vielä uida tunnin tai kävellä sopivalla sykkeellä sen 1,5 tuntia.
Lisäksi lievän rd- diagnoosin jälkeen kiinnitin entistä enemmän huomioita ruokavalioon ja pienin muutoksin sain senkin kohdalleen ja insuliinia ei tarvinnut pistää lainkaan. Jee!! Ns nopeat hiilihydraatit jäi vähitellen pois, lukuunottamatta paria suklaapalaa tai pientä jäätelöä silloin tällöin. Tilalle tulivat pavut, kasvikset ja pähkinät ja öljyt.
Paino nousi ensimmäisestä neuvolakäynnistä mitattuna 7 kiloa, vauva oli normaalin kokoinen, 3700g ja 52cm syntyessään (ei siis sokerivauva).
Synnytys oli helppo, joten pääsin pyöräilemään jo kolme päivää siitä ja kävelin pienen matkan jo samana päivänä.
Olen jatkanut vaunulenkein ja silloin tällöin kuntöpyöräillyt. Lisäksi lantionpohjaa treenaan päivittäin ja ruokavalio on suht sama kuin raskausaikana..(pikkasen rennompi kuitenkin[;)] herkkujen suhteen) ja 5 vkoa synnytyksestä mun paino edelleen tippui 1kg/vko, elikkä painoin n. 5 kiloa vähemmän kuin ekassa neuvolassa silloin raskauden alussa[:)][:)].
Viime viikonloppu meni herkutellessa anopilla, mutta noin muuten aioin jatkaa tällä meiningillä vuodenvaihteeseen saakka ja sitten katsoa, pitääkö ruokavaliota kiristää..
Uimisen saan aloittaa tällä viikolla, joten liikuntahommelit ovat jatkossakin kunnossa.

Parasta tässä kaikessa pienin muutoksin tehdyssä elämäntapojen korjauksessa on hyvä vointi- jaksaa enemmän ja ummetukset ja kolotukset ovat poissa. Suosittelen! (..eikä sekään haittaa, että farkut mahtuivat jalkaan nopeesti[;)]).

Kiloklubi on ollut mun tukena koko matkan, joten suosittelen sitäkin.

Nii ja onnittelut teille kaikille, jotka olette lähteneet muuttamaan elintapojanne- pysyvästi.

Kannattaa unohtaa dietit ja ottaa pienet muutokset tilalle- tällä viikolla esim. vaihtaa valkaistun leivän täysjyvään ja jättää yhden mehu-/limulasin/pvä juomatta ja ottaa sen sijaan vettä janoon. Seuraavalla viikolla jättää näkyvän sokerin pois ja ottaa ateriolle mukaan kasviksia perunan sijaan (vaihtaa vaikka yhden perunan tomaattiin[;)])..jne..pikkuhiljaa..lisäksi jos samalla lisää liikuntaa vaikka vain 10 min päivittäin- varmasti saa tuloksia.
Sitä sitten joku päivä huomaa liikunnan ja hyvälaatuisen ruoan olevan elämäntapa, eikä sitä tarvitse edes miettiä..enempi sitä ihmettelee, että miksi en tehny näin aikaisemmin!

Tsemppiä kaikille!!!
 
Tää vaihto tuon kiloklubin kalorilaskuriin. Sitä kiloklubia oli kauhean hankala käyttää ja se mun netillä ainaki takkuili. Kalorilaskuri ei ole ilmainen, maksaakohan 1kk jotain 3,80e ja 3kk jotain päälle 11e. Puhelimella voi tekstiviestiä lähettämällä maksaa käytöstä. Ihan kätevä. Olen käyttänyt tuota joskus aikaisemmin ja pienestä maksusta huolimatta pitäydyn nyt siinä. Tänään on tullut kyllä syötyä, mutta kaiketi ihan hyviä asioita. Aamun aloitin maustamattomalla jugurtilla ja alpro soya juomalla. Lounaaksi meni patonkia, hedelmäistä kanaa. Nam nam. Olen muuten ollut jo pidemmän aikaa koukussa kaikkiin näihin soija juttuihin. Aluksi join Nutrilettin jotain valmista suklaapirtelöä, ihan vain hyvän maun takia, mutta sitten siirryin tuohon Alpro Soya Chokoon, joka on reilusti yli puolet halvempaa ja siinä on vähemmän kaloreita. Nutrilett 250ml törppö maksaa lähes 3e ja tuota soijajuomaa 3kpl:een paketti 2e. Hyvänmakuista, tappaa makean nälän ja toimii hyvänä välipalana. Soija on myös naisille hyväksi, sillä se lisää estrogeenitasoa. Kannattaa kokeilla!
 
Oho, onpas ketju kasvanu [:)] Tästä dieettikeskustelusta sen verran, että dieetti voi kyllä toimia hyvin tavallaan "starttina", mutta tuo terveellinen ja monipuolinen syöminen kantaa pidemmälle; vaikka kilot lähtisivätkin hieman hitaammin. Mutta näin ne myös pysyvät poissa ja raskauden aikana tulee syötyä myös monipuolisesti. Kaikenlainen liikunta, miten pienikin määrä myös "buustaa" aineenvaihduntaa ja tekee mahdolliseksi sen, ettei tarvitse ihan nälissään olla jos liikunnalla niitä polttaa edes jonkinverran.

Nia: tuo Alpro Soya Suklaa 3pack on kyllä mahtava; varsinkin se rasvaton versio [8D] Menee suklaanhimo ja täyttää samaanaikaan.

Huomenna lähtö porukoiden ja miehen porukoiden luo; hirvittää etukäteen miten pärjään kun pöytään lyödään herkkuruokaa toisen perään ja jälkiruuaksi tietenkin jotain ihanan kaloripitoista.. Ja kun pohjanmaalla ollaan niin vaikea on kieltäytyä ettei kuulosta tylyltä! [&:]

Mutta itse päivittelen tänne väliaikatietoja taas.. Liikuntaa on tullu harrastettua ja pahoja repsahduksia ei ole tullut, että ihan tyytyväinen olen itseeni ollut. Välillä kyllä hankalaa, hyvin hankalaa kun esim. metvurstipaketti (miehen) tuntuu huutavan jääkaapissa yömyöhään että TULE NAPSIMAAN!

MUTTA, keksin oivan keinon yösyöpöttelyyn (mikä minulla iso pahe). Teen TASAN yhdeksältä ihan kunnon iltapalan; leipää, vähärasvaista kinkkua, juustoa ja kasvista, kyytipojaksi mandariinia tai muuta hedelmää. Ja sitten EN SYÖ mitään ennen aamua. Näin en kokoajan arvo mielessäni mitä sieltä jääkaapista voisi hakea; on jotenkin yksinkertaisempaa kun on päättänyt ettei syö mitään! [:D] Pari kertaa olen kyllä lipsahtanut, hieman, mutta kumma kyllä syöpöttely vähentynyt huomattavasti, suosittelen!

Olen myös jostain lukenut että tuo yhdeksän jälkeinen syöminen varastoituu helpommin rasvaksi..?
 
Voisinpa minäkin liittyä tsemppiryhmään! Eli pudotettavaa on, vaikka on jo kiloja pudotettukin! Tällä hetkellä paino keikkuu siinä 86-87 kilon tienoilla [:@] (pituutta 164 cm), mutta pahimmillaan se on ollut vielä 20 kg enemmänkin. Olen pudottanut painoa yksinkertaisesti syömällä vähemmän ja liikkumalla enemmän. Parhaimmillaan paino oli viime vuoden kesällä 77 kg, mutta polven ongelmien ja leikkauksen jälkeen kilot alkoivat hiipiä takaisin. Kun puntari näytti keväällä 92 kg, tuli stoppi ja pudotin kuukaudessa 5 kg. Sitten kesällä taas treenailu jäi vähemmälle ja syötyäkin tuli miten sattuu, mutta onneksi paino ei noussut takaisin kevään lukemiin.

Nyt olen palannut ruotuun, eli ottanut taas Kalorilaskurin käyttöön. Tuostahan on ollut täälläkin jo puhetta! Eli tuon ohjelman avulla oma painoni on pudonnut ja se on helppo käyttää. Tavoitteeni olisi nyt painaa 80 kg 12.1.2011 mennessä, jolloin on eka lapsettomuusklinikkakäynti. Tavoite on aika kova ja tiedän, ettei se välttämättä toteudu, mutta yritän ainakin! [:)] Pyrin liikkumaan mahdollisimman paljon, mutta nyt on elämä sen verran kiireistä töiden ja opiskelun takia, etten niin paljon pääse liikkumaan kuin haluaisin. Tällä viikolla ehdin kuitenkin ihan hyvin: maanantaina kävin zumbassa (ekaa kertaa!) tiistaina kuntosalilla, keskiviikkona salilla aerobisen harjoituksen tekemässä (tunti cross-traineria ja kuntopyörää) ja perjantaina kuntosalilla.

Tsemppiä kaikille painonpudotukseen! Täällä voitaisiinkin kertoa kehityksestä ja jakaa vinkkejä! [:)]
 
Nymeria sullahan on kova treeni vikko takana [:)]. Mä uskon sun onnistumiseen täpöllä [:D]

Mä oon ollu flunssassa enkä päässy viime viikolla treenaa juurikaan. Tiistaina kävin lenkillä, mutta sillon jo tuntu, että kaikki ei oo kunnossa ja seuraavana päivänähän flunssa oli jo täydessä iskussa. Mutta nyt alkaa olee paranemaan päin. Jos vielä huomisen lepäilen, niin sitten tiistaina alkaa taas uus tsemppi päälle. Painoa oli lähtenyt viikossa 700g, mikä on mielestäni ihan hyvä.

Sain toissapäivänä uuden sykemittarin Suunnon M5:n ja tuntuu tosi kivalta. Vielä en ole sitä päässyt testaamaan, mutta näprännyt olen ja tuntuu helppo käyttöiseltä. Siihen saa lisälaitteena gps:n joka sitten kertoo nopeuden ja matkan pituuden, jota olenkin lenkeilläni kaivannut [:)]. Sykemittari on kyllä hyvä olla käytössä, niin tietää vähän missä mennään, pitääkö hiljentää tai koventaa. Sitä tulee helposti juostua liian kovilla sykkeillä ja sehän ei ole hyvä asia painonpudotuksessa ja kunnon kohotuksessa.

Mun kiloklubin käyttä jäi syömisten osalta lyhyeen. Tuntu jotenkin niin vaikeelta kirjata niitä sinne, niin päätin jättää sen homman tekemättä. Mutta liikkumiset sinne kyllä kirjaan, saa pidettyä siinä samalla harjotuspäiväkirjaa.

Mutta nyt kattomaan Dancea ja haaveilemaan sellaisista tanssitaidoista [:D]

Tsemppiä meille kaikille kilojen karistamiseen [8D]
 
Takaisin
Top