Toukokuun turinat

Ihanaa, se CD-levy sisälsi klassista musiikkia! :Heartred Kuulemma tutkimusten mukaan musiikilla, etenkin klassisella musiikilla, on myönteinen vaikutus aivoihin. Kävin eilen ostamassa joltain tyypiltä 5 eurolla hillittömän kasan Vauva- ja Kaksplus-lehtiä, joten voin viettää kesän parvekkeella pötkötellen ja laittaa klassisen musiikin soimaan taustalle ja lueskella vauvalehtiä. :)
 
Tänään sain idean (hääpäivä tulossa!), että teen tulevalle isille lahjaksi isyyspakkauksen!!
Nyt hyviä ideoita kehiin, mitä kaikkea pakkaus voisi sisältää!! :)
 
Paketti alkaakin olla kasassa, vielä huomenna isoon kaupunkiin viimeisiä ostoksia tekemään (tahdon löytää tuommosen käyttöohjekirjan ja vielä I :Heartred DAD hömpötyksiä)...
Paketista löytyy: purukumia, suklaata, proteiinipatukkaa, sisuja, energiajuoma, laastareita, puhdistuspyyhkeitä, muutama vaippa, kaksi tuttia, tuttipullo ja korviketta, sitten on vielä ammeleluja ja korvatulpat... Katotaan mitä tässä vielä keksii :D
 
noi on tarpeellisia noi ns. kuivamuonaeväät :) täällä ei isälle tarjottu synnytyssalissa edes mehua eikä mun mies suostunut synnytyksen aikaan lähtemään tupakkapaikkaa ja autoa kauemmaksi synnäriltä.
 
Täytyypä täällä kysyä, että onko muilla tää foorumi alkanut tökkimään? Mä en enää nähnyt mitään kun tabletilla oon täällä ollut. Nyt latasin puhelimeen tän foorumin sovelluksen ja taas näkyy! :) Alkoi tossa jo ehkä hiukan ahdistaan että kun en tänne päässyt, oon siis jäänyt tähän koukkuun! :) Eniten olis harmittanut, kun ei olis enää päässyt teidän kanssa juttelemaan ja kuulemaan teidän kuulumisia! :)

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app
 
Ei mulla ainakaan ole mitään ongelmia ollut, ihan normisti on onneksi toiminut...
 
Mulla ei oo muuten mitään ongelmaa, mut pari kuukautta on jo ollut niin että kun kirjottaa niin osa kirjaimista ja painalluksista (kirjaimet, välit, välimerkit) jää puuttuun. Joutuu aina tarkistaan oman tekstinsä ennen kun lähettää sen. Ja siis ne lauseet voi näyttää tältä: J sis ne laueet voi nyttltä.
 
Mulla on kans isyyspakkaus työn alla, ollut jo tovin. Sain vihdoin ammeenkin hankittua,. joten nyt vois ruveta oikeesti jo kasailemaan sitä lopullista versiota. Tilasin siihen myös vauvan omistajan oppaan, joka on tietysti jälkitoimituksessa. Mä niin ootan, et mikä on miehen reaktio, kun se saa sen paketin käsiinsä! Mies on yleensä aika laimea tunteiden ilmaisuissaan, mutta veikkaan, et kyllä sieltä jotain hyvin mieleistä saattaa heille (vauvalle ja miehelle) löytyä. :wink Tilasin mm. bodyn ja paidan miehen harrastukseen liittyvällä kuvalla varustettuna. Ja sit tilasin Nirvanan lullaby -levyn. Sitten siihen tulee kaikkee tutteja, tuttipulloja, I :Heartred dad vaatetta ja kylpyjuttuja ym., mitä vauvalle täytyy muutenkin ostaa. Miehelle tietty vielä energiajuomaa, brejkiä, sisua, sikari ym. rekvisiittaa synnytystä ja tulevaa vauva-arkea varten. :hug003
 
Mitäs mieltä olette vauvasta ja lemmikeistä saman katon alla? Minulla on kaksi kissaa, olleet jo melkein kymmenisen vuotta. Ja ovat mulle kyllä niin rakkaita :Heartred Mutta mies ei halua kissoja ja vauvaa saman katon alle. Ja nyt minun pitäisi luopua kolleistani :sad001 Olen ihan surun murtama asian suhteen..
 
Millier, saahan niitä kissaverkkoja pinnasänkyyn ja vaunuun. Ootko niistä jutellu miehen kans? Tietty vaatiihan se varovaisuutta, kun on kissoja, mutta ei musta syy siihen, rettä kisuista pitäis luopua.. Ja eihän se vauva nyt niin kaun ihan pieni oo, jolloin ei pysty itseään suojelemaan siltä, että jos kissa tulee hengitysteiden päälle nukkumaan..

Meillä myös kissa ja sen verkon ajattelin pinnikseen varmuuden vuoksi hommata, vaikka kissalle tulee muutenkin kielto makuuhuoneeseen, kun vauva vielä pieni..
 
meillä oli kaksi kissaa ja koira, kun alettiin esikoista odottamaan ja sit lopulta tytön syntyessä kissa ja koira. ei tullut mieleenkään luopua kummastakaan, tosin kissasta jouduttiin luopumaan tytön ollessa puolivuotias. mies puhui esikoista odottaessa, että koirasta pitää luopua, jos vauva tulee allergiseksi ja minä väänsin itkua kun multa oltiin jo koiraki viemässä. kukaan ei ole allerginen eläimille, joten nyt sit tätä vauvaa odottaessa on koira kotona. mä hyväksyn eläimistä luopumisen vasta, jos alkaa tulla allergiaoireita, muuten ei ole mitään syytä, etteikö lemmikit voisi tottua vauvaan. Millier, millä perusteella sun pitäisi miehen mielestä luopua kolleista?
 
Joo allergioitten EHKÄISYN vuoksi on vaan positiivistam että talossa on monenlaista eläintä :)
 
Meillä oli esikoisen syntyessä koira ja oltiin pitkään ennen sitä mietitty toisen ottamista. Nyt tajuttiin helmikuussa et sitä ei ikinä tuu otettua jos ei sitä tee nyt. Aina tulee uusia tekosyitä ( siihen mennessä esim. raskaus, vauva).
Nyt siis ymmärsin et vaikka mulla oli edellinen odotusaika tosi hankala ja tästäkin tulee varmasti (ja tuli) sellanen niin nyt se koira pitää hankkia. Nyt se on sit jo kerennyt tottua meihin ja esikoiseen ennen kun vauva tulee. Ja me ollaan totuttu siihen et meillä on 2 koiraa. Vähän helpotti sekin et otettiin sellanen puolivuotias valmiiks sisäsiisti pentu. Se on kohta jo 9kk ja reipas poitsu.
Mulla on myös monta tuttava-/ystäväperhettä joilla on kissoja eikä ne oo miettinytkään niistä luopumista vauvan tullessa. Toki allergiatapauksessa tilanne pitää arvioida uudelleen ja on myös ollut sellanen tapaus että koira ei hyväksynyt uutta vauvaa, joten se piti antaa tuttavaperheeseen. Mutta oon siis Isabellan kanssa samaa mieltä siitä että eläimet ehkäsee allergioita, ei aiheuta niitä. Ja niistä muutenkin on niin suuri ilo, että on mun mielestä ihan typerää luopua niistä vauvan takia. Todellakin, kissoja varten on kehitelty vaikka mitä "esteitä", että ne ei pääse vauvan nukkumapaikkaan tms. Ne ei ees oo kalliita ja niitä voi jopa itse kehitellä.
Näytät nyt Millier nää kaikki viestit sille miehelles, jos se vaikka vaihtais mielipiteensä asiassa.
 
Minä kiitän vastauksistanne, rauhoitti vähän mieltä :) Mies ei ole kuulemma koskaan hyväksynyt kissoja ja vauvoja samaan talouteen. On kissankarvoja joka paikassa ja juuri tuo, että kissat menee vauvan päälle nukkumaan yms.. Tuntuu, ettei edes suostu kuuntelemaan mun perusteluja ja selityksiä tässä asiassa kun on niin jäärä :mad: Mutta minä kyllä yritän kääntää miehen pään vielä. Toki siinä vaiheessa jos ilmenee allergiaa, täytyy asia miettiä uusiksi.. On vain niin vaikea kuvitella luopuvansa jostain mikä on niin kauan ollut ja minä kun kiinnyn niin helposti.. ja kuitenkin ovat olleet mulla jo ennen kuin miehen kanssa tavattiin..
 
meillä oli kanssa jo aikuinen koira kun vauva tuli taloon. Nyt on ihana katsoa kun poika ja koira touhuavat keskenään, poika halailee koiraa mennen tullen. Toki myös päivittäin kiusaa koiraa, mut onneksi meidän koiralla on lehmän hermot. Poika on varsin allergiaton tapaus, liekö sit koirankarvojen ja koiran mukana kulkeutuvan hiekan ym ansiota. Meillä toimii näin, toivotaan että tämä masuasukkikikaan ei allergisoidu hurtallemme.

Ei olekaan tullut aikoihin kirjoitettua, viikkoja on huomenna kasassa 27+0. Vielä kolmisen kuukautta, hieman hirvittää kun nämä helteet tuppaa hyydyttämään oli raskaana tai ei. Juhannukselta jään kesälomalle + äippälomalle, samalla jää taapero hoidosta lomille. Saa nähdä millaisia itkupotkuraivareita meillä vedetään. Nytkin esikoista harmittaa kun äiti ei voi/jaksa kantaa. Esikoinen syntyi sektiolla niin vähän alkaa tuo uusi raskaus + 15 kiloisen kantelu tuntua vanhoissa arvissa. Särkyjä on jonkin verran, mm istumatyössä tuntuu selkä puutuvan, jalat samoin. Yöunet alkaa olla nyt jo aika ohuita, vessassa tulee ravattua 3-6 krt yössä ja lisäksi nuo jalkasäryt vaivaa. Magnesiumlisä onneksi hieman lievittää suonenvetotaipumusta. Oikein ei meinaa taipua enää venyttelemään, niin toki jalkojen lihakset on kovilla.

Mut periaatteessa hyvillä mielin mennään eteenpäin tätä raskautta, iltaisin suurinta huvia on maata sohvalla ja seurata kun maha elää omaa elämäänsä, topakoita potkuja satelee :Heartred
 
Mä en edes keskustelis aiheesta jos mun mies yrittäis mun kissoista eroon vauvan takia. Siis ainakaan näin etukäteen. Jos jotain ongelmia tulis, eikä niihin ratkaisua löytyisi, asiaa tulisi katsoa uudestaan, mutta en kyllä tässä vaiheessa ees kuuntelis mitään jäkätystä :D ei oo onneks mitään tullutkaan. Noi ihan perusasiat pitäisi olla hoidettavissa, niinkuin monet on jo kirjottanu, esteillä ja verkoilla. Ja kuten todettua, se että niitä kissankarvoja on ympäriinsä, vain parantaa lapsen vastustuskykyä ja pienentää todennäköisyyttä allergioihin. :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Takaisin
Top