Toukokuun turinat

Joensuusta minä hain, sain tuttipullon, kirjan, vaippaa, ruokalappuja ym. Lappusia.. Sisko taas sai ihan erilaisen, juurikin nämä bodyn ja sukat jne. :) vähä itteäkin ärsytti kun sisko sai kivemman! :D
 
Tuleeko siitä babyboxista joku erillinen ilmoitus milloin sen voi hakea? Vai haetaanko se vaan sillä koodilla jonka saa samantien sähköpostiin?
 
Minun mielestä siitä olisi S.postiin pitänyt tyyliin joku koodi tulla, mutta siinä postissa ei mitään näkynyt, vaikka tiedot ilmoitin ym. Mutta sitten omalla nimellä kuitenkin sain paketin sieltä sitten.. :)
 
Itse olen miettinyt, millä sitä välilihaa voisi alkaa voidella (kun puhutaan siitä synnyttäessä repeämisen ehkäisemisestä).?
 
Nii tuota öö ite ainaki kuullu et välilihan voiteluun kävis parhaiten ceridal-öljy mut sopiskohan bepanthenki ihan hyvin? Kö mietin vaan että kö se on semmosta paksumpaa nii se ei heti tulis ulos :D ihanaa :D


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Mitenhän jos ostaisi pelkkää tuota vehnänalkioöljyä, mitä tuo weleda sisältä.? Hmmm..
 
Mulle apteekissa suositeltiin bepanthenia ja siis nimenomaan sitä voidemaista mikä on paksumpaa. Siinä lukeekin että kelpaa genitaalialueille. Ja myös nännejä sillä rasvaan. Kahestakin syystä: mulla on tosi matalat rinnanpäät ja niitä on helpompi venyttää kun käyttää tota bepanthenia (kuulostaapa mielenkiintoselta :rolleyes: ) ja sit ei rinnat halkeile niin helposi imettäessä kun alottaa nyt jo rasvaamisen.
 
Cheridalia mie taisin esikoisen kohdalla laittaa. Kyllä silloin aluksi mietin, et oikeestikko, mut rasvasin kuitenkin. Eipä väliliha revenny/eikä leikattu. Liekkö rasvaamisella ollu osuutta asiaan vai ei. :)
 
Tänään tuli kutsu postissa perhevalmennukseen (ei sairaalalla vaan neuvolla, myöhemmin sairaalan).. :) en tiedä olisiko se outoa mennä sinne yksin, kun valmennus olisi silloin, kun mies on vielä töissä (ja hän ei voi joustaa töissä niin paljoa, että tuonne pääsisi)... Saa nähdä menenkö vaiko en.. :s
 
Ihan hyvinhän sinne perhevalmennukseen voi yksin mennä. :) Me oltiin miehen kanssa eilen yhdessä ensimmäisessä perhevalmennuksessa, mutta synnytys- ja vauvahoitovalmennukseen menen yksin, koska mies on reissussa (saatiin sekä heinäkuisten että elokuisten valmennusaikataulut, mutta kumpikaan ajankohta ei passannut).
 
Meillä kans on noi valmennukset huonoon aikaan miehen kannalta, mäkin ehdin just ja just... Mietin kans et meenkö sit vaan yksin. Voihan sitä sitten ainakin kotona kertoa mitä siellä puhuttiin.
 
Musta noi valmennukset on kanssa ihan älyttömän huonoon aikaan. Ne alkaa jo 16.15 ja kun meiltä töistä ajaa neuvolaan ylu puoltuntia, niin mulle niin tiukkaa ehtiä niihin. Jos on jotain kiireitä töissä, niin en taatusti ehdi lainkaan. Ja sairaalassa on tutusmikäynti 15.30...ihan toivotonta. Ite tietty voi sinne mennä vasta sitten kun äitiysloma alkaa, koska se on joka viikko ilmeisesti myös kesällä. Mutta se ei paljon miehen pääsemistä helpota..
 
tohon välilihan voiteluun et aloitin itse alunperin peräpukamien voitelun ceridalilla ja jatkoin synnytyksen jälkeen, kun epparin vekki punoitti ja kirveli. mulla ceridal auttoi kyl välilihan elpymisessä ja nytkin pitäisi varmaan voidella, mutkun ei ole ollut ummetusta tällä kertaa niin on jäänyt.
 
pakko avautua jonnekin, miehelle en uskalla :) onko kellään muulla iskenyt vauvakuume? oon puhunut tästä kaverini kanssa, joka odottaa esikoistaan ja hänellä on mielessä et seuraavat voisi tulla putkeen. minä olin ensin ajatellut että tää vauva ois viimeinen, mut en oo enää yhtään varma asiasta. puhuin asiasta jo kaverillekin ja pohdin, ettei mies varmasti enää suostu yhteenkään vauvaan et joutuisin vaihtamaan miestä. hullua ajatella tämmöisiä, kun tämäkään ei ole vielä syntynyt eikä itse raskausaika ole mun lempiaikaa. ehkä mä kuitenkin toivoisin vielä yhtä, mut ei sitä voi yksinkään toivoa, kyllä sen pitäisi olla molempien toive.
 
Mulla on ihan täysin sama. Hirveä vauvakuume, vaikka oma vauva on vielä mahassa :p
Alkuunhan mies tyrmäsi ajatuksen, että yritettäisiin vielä yhtä tämän jälkeen (Meillä on siis jo entuudestaan muutama lapsi täällä pyörimässä ennen tätä minun esikoistani, meidän yhteistä).
Nyt kun olen asiasta vihjaillut, miten kivaa olisi, että tälläkin olisi kaveri. Ei olekaan tullut tyrmäystä :grin Joko mun hormoonit on tehnyt tehtävänsä eli ei uskalla poikkipuolista sanaa sanoa TAI mies on alkanut lämpenemään idealle :wink
 
mä ehdin käyttää ton kaveri-option tytön syntymän jälkeen et en kyl tiedä, miten perustelisin seuraavan :D mulle tää on vasta toinen lapsi, miehelle neljäs, joten hän on ymmärrettävästi vähän nihkeä suostumaan yhteenkään. ehkä täytyy varovasti kokeilla sitten tämän vauvan syntymän jälkeen, josko maaperä ois otollinen vielä suostutteluun :)
 
Takaisin
Top