Toukokuu !

Kiitos muutto tsemeistä, niitä tarvitaan. Mulla on vissiin nyt jotain puutetta omassa pääkopassa kun en ymmärrä et miten meidän asunnon vuokrausfirma oli ajatellu käytännössä et tää muutto pitäis hoitaa. Huomenna klo 12 pitää edellinen kämppä olla tyhjänä ja uuden kodin edellisen vuokralaisen kuuluu luovuttaa avaimet vasta klo12.... Mie niin en älyä tätäemoticon 

Mulla on kans äärettömän kuiva iho, ja sillä valelinkin rasvaa oikein urakalla esikoista odotellessa. Viimeisenä kuukautena rasvasin moneen kertaan päivän aikana, ja join runsaasti vettä kun sekin auttaa ihon kosteuteen. Mutta tosihan se on: mitäpä niitä arpeja murehtimaan, se on vain kunniamerkki siittä että on äiti!
Neuvolassa saa sanoa, ja kannattaakin sanoa suoraan jos terveydenhoitajan tai lääkärin hokemiset ärsyttää. Ne on siellä meitä varten ja siittä niille palkka maksetaan. Aina ne kemiat ei kohtaa esim oman terkkarin kans, ja sillon voi pyytää vaihtamaan toiseen.

Mie en ole vielä miettiny noita vaunu asioita, esikoinen kävelee jo nyt niin paljon ja reippaasti ettei se nytkään paljoa vaunuissa suostu istumaan. Paremmin kasvaa lapsella kunto ja tasapaino kun joutuu kävelemään. Me ollaan opetettu siihen että vaunussa kuskataan leluja ym. ja itse kävellään ja vaunuun mennään sitten kun ei enää jaksa. Noita seisomalautojahan on kans, saa melkein mihin vaunuihin vaan liitettyä, niin siinä voipi seisoa kyydissä.

Alavatsan vihlominen tarkoittaa sitä että kohdun kiinnikkeet repeilee kun kohtu kasvaa. Kipu on vähän niin kuin tuli kuumalla sukkapuikolla tökittäis alavatsaa. Mut oman mielen rauhan vuoksi kannattee aina sanoa noista kivuista neuvolassa, mut panadolilla niistä selviää jos kovin ikäviksi äityy. 

Tänään on ensimmäinen päivä ettei oo huono olo! Olen nyt syöny aamuisin jogurttia johon on lisätty maitohappobakteereja, ja on ihan legendaarisen hieno oloemoticonEttä hiljalleen tää alkaa oleen jo ihan mukavaa tää elämänin, mitä nyt päässä vähän heittää jos nousee liian nopeasti, mut se on vaan kun noi verenpaineet ei pysy mun tahdissa mukana.
 
Hellloota!Vielä ehtii toukokuu-topickiin kirjoittamaan. Huomenna kesäkuu?!
Kävin tänään verikokeissa. Neljä ellei viisi putkiloa irtos verta ja kyllä on käsitaive kipeä. Sitä vielä työkaverini innostui taputtamaan jotain juttua kertoessa.. AUU! :)

taiqaquu: Herran synttärit ei mennyt ihan nappiin. Itseasiassa meille tuli ainoastaan minun kutsumat ystävät illansuussa, jotka jo tietää tilastani ja jossa odotetaan myös uutta perheenjäsensä heinäkuussa syntyväksi. Herra oli tosi tosi pettynyt. Onneksi sentään saatiin terassi ja puutarhakalusto hankittua päivän kunniaksi.
Ja meillä ultra parin viikon päästä, vasta! En tiedä, miten malttaisi odottaa sinne asti!

Täällä kanssa oireet vaihtelee päivittäin. Yökötys voi tulla ja mennä miten tykkää kelloon katsomatta. Tunteet menee vuoristorataa ja itkukohtauksia tulee melkein päivittäin. Toissapäivänä sitten raivosin ja viskelin kaukosäädintä ja melkein tietokonettakin pitkin olkkaria ja huusin päälle.. HUH HUH, ei tuollaisia puuskia tarvisi enää!

Kiva, että oireet alkaa teillä muillakin hellittämään <3
Kiitos myös kivasta toukokuusta täällä! On ollut kiva päästä "vauhtiin" höpötyksissä ja mukava huomata, että jokaisen jutut otetaan aina tavalla tai toisella huomioon.
 
-s-: Kuullostaa aika haastavalta muutolta jos toisen kämpän täytyy olla jo tyhjä ennen kun saatte uuden kämpän avaimet..ei kyllä käy meikäläisenkään järkee tuo homma :DDDD

taiqaquu :voi ihanaa pääsette lomalle. saako kysyä minne ootte menossa? voi miten ois ihana mennä jonnekkin etelänlomalle mut varmaan toisaalta oisin peloissani mitä ihmettä uskallan syödä kun normaalistikkaan ei kestä vatsa ulkomailla ruokailla..

hennas: Olen kyllä ajatellut tuplia ja ne ovatkin välttämättömät kun kuopus on sitten vasta puolitoista vuotias..eikä viellä kävele ja jos esikoiseen tulee niin menee viellä muutama kuukausi..Sitä miettiny et mitkähän oisi kätevimmät meille, varmaan täytyy olla ihan isorenkaiset vierekkäin istuttavat..Meillä kun ei ole kuin yksi auto tällä hetkellä niin kiva oisi johonki sitten liikkuakkin. Hirvittää mihin tässä kolmiossa sovitaan kaikkien tavaroiden kanssa..nytkin on kaikki kaapit ja nurkat täynnä.

Tosiaan onkin jo vika pv toukokuuta..äkkiä on mennyt kuukausi ja on ollu mukava jakaa kanssanne mietteitä. Kiitos siitä kaikille!
 
Täälläkin pahoinvointi vähentynyt, ei ole enää ollenkaan päivittäistä mutta tulee ja menee tosi yllättäen, sitä ihan joka kerran on mukamas jo unohtanut kuinka kovasti voikaan yököttää. Ihanaa kun on kesäinen sää, energiaakin oon saanu tosi roimasti lisää ihan viime päivien aikana emoticon



Meilläkin on muutto edessä, tosin pidetään tätä vanhaa 1kk vielä samanaikaisesti, että päästään uudessa remppailemaan. Mulla alkaa kesälomakin parin päivän kuluttua niin että vietän varmaan loman siellä maalaillen! Ihanakamala muutto kyllä, kiva päästä uuteen mutta pakkaaminen ei jaksaisi kiinnostaa - ja toisaalta kuitenkin kivaa kun on sitten tilaa alkaa jo mietiskellä vauvalle tarvittavia tavaroita, me ei oikeastaan vielä olla paljon mitään katseltukaan. Tai no, yhden ylisöpön haalarin jo ostin plussan jälkeen heti kun ei vaan voinut vastustaa!



Tervetuloa jo kesäkuu, mukavaa viimeistä toukokuista iltaa!
 
Vielä ehtii tänne kirjottaa :) Itse olen vähän viimeaikoina keskittynyt taustailuun.. Olen tässä yrittänyt saada viimeisiä korkeakouluopintoja purkki ja vielä pieni toivonhiven elää siitä, että viikon päästä voisin jättää tutkintohakemuksen, mut saas nähdä saanko kaikki suoritukset siihen mennessä...

-S-: Hankalalta tuo muutto tosiaan kuulostaa...

salamasu: Turkkiin olisimme lähdössä viikoksi. Tuli tuo matka varattua ennen raskautta, niin pakko se on nyt sitten lähteä. Voikin olla seuraavaan reissuun sitten vähän aikaa :D Onneksi kohde ja ruoka tuolla on tuttua, että toivottavasti maha siellä itsellä kestää. Maitohappobakteerikuuri pitäis alotttaa nyt.

Poutis: Harmi, ettei juhlat oikein menneet putkeen :(

Minäkin oon niissä verikokeissa käyny viikko sitten, enkä oo tuloksia ainakaan vielä saanut. Jostain sain semmosen kuvan, että ne kerrottais siinä ultran yhteydessä jotenkin. En nyt sit muista. Mulla ei menny se verikokeissa käyminen ihan putkeen, kun olin lähetteen jättäny kotiin. Aikoi se labranhoitaja kuitenkin pyytää lähetteen vielä tuolta, että jospa se ois onnistunu. En oo muistanu neuvolaan soittaa ja asiaa tarkistaa.

Täällä näköjään paljon muuttajia :) Me laitetaan sitten elokuussa kimpsut ja kampsut yhteen lopullisesti. Nyt ollaan asuttu n. puolitoista vuotta epävirallisesti yhdessä, molemmilla on ollut omat asunnot mutta täällä minun yksiössä ollaan pääasiassa punkattu. Nyt jotenkin ihanaa kun saa ainakin kaksion tai peräti kolmion, riippuen nyt tulevan paikkakunnan vuokratasosta. Pääsee sitten sisustamaan ja valmistelemaan vauvan tuloa. Minäkin ostin nyt sunnuntaina ensimmäisen vauvanvaatteen, kun oli s-etupäivät ja se oli vaan niin ylisöpö, ettei voinut vastustaa!

 
Kiitos -S- tuosta linkistä, nyt löytyi :) Samoja ohjeita tuolla oli raskausajan imetyksestä kuin mitä olin ihan maalaisjärjellä ajatellut. Pari kuukautta jos vielä tuota esikoista imettäisi ja sitten alkaisi vieroittaa - en sentään tuommoiseen tamdem-imetykseen meinaa ryhtyä, mistä tuossa jutussa oli maininta...

Meidän pitää kanssa harkita tuplarattaita, kun esikoinen on sit vasta vuosi ja kolme kuukautta joulukuussa... Kertokaa ihmeessä kokemuksia. Yksi vaihtoehto olis tietty kantaa joko isompaa kantorinkassa tai pienempää -liinassa? Rinkka meillä on ostoslistalla joka tapauksessa, kun retkeillään paljon - kuinkakohan sen kanssa sujuisi kaupungilla liikkuminen?
 
Takaisin
Top