Toukokuu !

Heips! Nopsaan tulin tänne kertomaan kuulumiset np-ultrasta. Kaikki oli hyvin ja siellä tirriäinen sitkutteli käsillä ja jaloilla kovaa vauhtia. Kaikki vaikutti olevan ok. Nyt voi taas huokaista helpotuksesta. Kahden kuukauden päästä olisi sitten rakenneultra.
Kivaa kun tänne on tullut näin paljon tekstiä. Tervetuloa kaikille uusille....meitä joulukuisia alkaa olla jo aika monta :) Mukavaa viikonloppua kaikille. Me lähdetään tästä mummin ja vaarin luokse viikonlopun viettoon.
 
Ripatuu: Oih onnea <3 :) Toivotaan että mullakin on iloisia uutisia ultrasta  maanantaina :) Jännittää niin paljon.. :/ 
 
Lueskelin just tuosta Haikaranpesästä itsekin, ilmeisesti minä en siis sinne pääse ylipainon takia. Neuvolassa th kyllä väitti että pääsisin, tuli mulle muutenkin yllätyksenä että ensimmäisellä neuvolakäynnillä piti valita mihin sairaalaan haluaa synnyttämään eikä terveydenhoitaja edes osannut niistä kertoa tai suositella mitään. No, katsellaan, kättärillä käytiin jo kahdessa ultrassa ja henkilökunta oli tosi ystävällistä siellä.



Ripatuu emoticon

Meillä vielä kaksi viikkoa np-ultraan, olisipa ihanaa nähdä siellä jo liikettä!

 
Voi että, osa on jo käynyt np-ultrassa. Meillä olisi vajaan kahden viikon päästä. Aluksi piti olla ensi tiistaina, mutta siirrettiin sitten viikolla eteenpäin, kun ultraava kätilö sanoi silloin 6+ -viikoilla, että vaikuttaisi pienemmältä. Menee kuitenkin hyvin siihen väliin 11-13 viikkoa.

Henriettakohan se pohti sokerirasituksen tekemistä... Neuvolassa sanoivat, että ohjeistus on, että tehdään kaikille, PAITSI NIILLE, jotka ovat: alle 40-vee, ei ylipainoa, uudelleensynnyttäjä, ei sokereita pissassa eikä raskausdiabetestä aiemmassa raskaudessa ja ei diabetestä lähisuvussa. Siis kaikki nuo kohdat pitää toteutua, että ei tehdä sokerirasitusta.

Aika erikoista tuo sairaaloiden ylipainosta johtuva "syrjiminen"...
 
SaraJulia: No mulle neuvolatäti ehdotti haikaranpesää. Mutta eikös siellä ainakin yritetä mahdollisimman luonnollista synnytystä? Tai vissiin saa tietenkin puudutusta jos haluaa.. No mä halusin ihan vaan normaalille osastolle.. :) Joo se oli vähän vaikeeta esikoisen aikaan ku piti valita heti synnytyssairaala. No onneksi valitsin kättärin . Se oli niin ihana paikka . :) Ja naistenklinikalla on niitä neljän hengen huoneita :O Monet valittaneet että ei saa ollenkaan nukutuksi kun 4vauvaa huutaa vuorotellen :D Mutta en siis ole ihan varma tuosta haikaranpesästä. Luin vaan jostain keskustelupalstalta :DD n
 
hennas:  No mulla oli painoindeksi ekan raskauden alussa: 25,2 :D Eli olin vähän ylipainonen. ehkä sen takia jouduin sillonkin sokerirasitukseen. Mietin vaan sitä kun ensimmäisen raskauden aikana se neuvolatäti sanoi että kaikki joutuu. Ajattelin että eikö se halunnut sanoa että ylipainoset joutuu :D Ja Nyt sanottiin että joudut sokerirasitukseen ylipainon takia. No nyt bmi : 29,1. hups.. Eli jos nyt olisin normaalipainonen en joutuisi? =) 
 
Kestikin muutama hetki että sai kaikki luettua. Tais olla kolme vai neljä uutta sivua sen jälkee kun oon käyny kirjottelee. :D Meinaa olla vähän kiireitä. Muutto edessä.

Mä kävin keskiviikkona np-ultrassa. Hurjasti pikkunen siellä potkiskeli ja auko suutaan. Mutta ihan yhtä paljon ei liikkunu kun esikoinen. Se piti niin kauheeta elämää ettei meinattu mittoja sillon saada. :D Eikä oo paljon vauhti nyt hidastunu. :D Nii ja tosiaa kaikki oli hyvin. Laskettuaika muuttu mikä oli menkkojen mukaan 17.marraskuuta. Ja nyt sitte varmistu että 2.joulukuuta. Vähän on ollu epäsäännöllinen kierto ton esikoisen jälkee. 29-47. päivää.. Ja monta monta testiä ennen ku plussa tuli. :D Vaikka ei edes yritetty, mutta ei ollu ehkäsyäkään kyllä. Tai no mies ei tullu sisään. :D Mutta kun kerran tuli niin siitä sai vaavi alkusa. :D Ne oli ne mun varmat päivät.. :D

Mulle sanottiin jo ekassa neuvolassa että sokerirasitukseen ei tarvi mennä. En käyny esikoistakaa odottaessa.

Noi kielletyt ruat... En tiiä mitä sanoa. Naurattaa. Ihan hyvin mun mielestä pärjää niinkun joku sano että käyttää maalaisjärkeä. :D Mulle on tullu nyt ihan hirvee himo verigreippeihin. Ne on niin hyviä. Voisin syödä niitä vaikka kuinka. Esikoista kun ootin ni oisin voinu syödä mandariinejä vaikka kuinka. Välillä tuli syötyä niitä vähän liikaa. Neuvolassa josku sanottiin ettei oo hyväks syödä niitä muutenkaa kauheesti kun niissä on niin paljon lisäaineitä ja niin ohuet kuoret että menee läpi. :( Lapsena olisin niitä syöny kanssa vaikka kuinka. Äiti joutu laittamaa ne piiloo multa. :D

Mulla oli pahimman olon ajan käytössä pahoinvointirannekkeet. Kannattaa kokeille. Toimi ainakin mulla. :) Käytin niitä ympärivuorokauden niin kauan ku sain nistä allergiaa. Meni iho rikki niitten "pallojen" kohalta. :/
 
Tirri00: Mistä noita pahoinvointi rannekkeita saa ostaa? ois ihan välttämätön ku taas vaan pahentunu tämä oksentelu. :( 
 
Googlaas Seaband, josta jotain osviittaa pahoinvointirannekkeista :).  Oletan, että netin kauttakin voi tilata jossei lähellä ole missään.

Mun pissivaivat on vähentynyt. Oon juonut vettä, maitoa, vettä, karpalomehua.. yms. Pitää mun viedä pissanäytettä neuvolaan, kun eka käynnillä ei oikeen riittävää määrää tullutkaan ja siinä oli vähän veri plussalla.

Voi miten lohduttaa, etten ole ainut seepraraita täällä. Tisseistä on kans tullut niin paljon juttua, että siitäkin saisi aivan oman jutunaiheen ;). Itse en välittäisi rinnuskoon kasvamisesta enää yhtään.

Massu mulla on pullahtanut hassusti esille. Onhan minulla ylimääräisiä kiloja jo valmiiksi, mutta nyt tuollainen möllykkälöllykkä alavatsalla hassusti. :D Tulevalle iskälle pullistelen masua kaiken aikaa :D

Huomenna olisi tulevan iskän synttärit. Meillä on tosiaan 10v ikäeroa ja synttäripäivätkin menee 28.05 ja mulla 28.10 :D ja itsehän täytän tänä vuonna 28, kun herra sen 10v enemmän.... huih..!! Lahjakin ostamatta ja ilm. jotain illanistujaistakin luvassa. Saa nähdä, miten olen juovinaan vai mitä teen.. vai joko tää massu paljastaa missä mennään..
 
Mä tilasin netistä. Laitoin googlee hakusanaks "pahoinvointiranneke". Mut niitä saa ostettua mun tietääkseni ainakin yliopistonapteekeista. Siellä ne vaan on kalliimpia. :D Ite ostin halvimmat. :D Mikä ei ehkä ollu hyvä idea. Nyt kun myöhemmin oon miettiny ni ois pitäny ostaa sellaset säädettävät. :D Mulla on tosi kapeet ranteet mut ne silti "kiristi". Jätti oikee kunnon painaumat, mut kyl niihin tottu nopeesti. Ja oli niin ihana ku ei tarvinnu koko ajan yökkäillä. :D Ei yhtää haitannu et paino.
http://www.pahoinvointirannekkeet.fi/
 
Hellurei ja sois LOMA :) On tätä odotettuki..

Onko muita entisiä tupakoitsijoita? Kuinka on lopetus onnistnut?
Mulla ihan hyvin, välillä mielessä käynyt että oispa mukava käydä mutta viime yönä yövuorossa tuntu että halkeaa pää jos ei saa tupakkia! Yökkö kaverilta otin yhen ja muutamat henkoset sain otettua niin siinäpä se oli, enempää ei tarvinnu..
 
\o/ täällä väännetään kättä taas röökin kans. Esikoiselta sain melkein kokonaan lopetettua, oli päiviä etten polttanut ja päiviä jolloin poltin. Onneksi tää pahoinvointi on oiva apu röökin polton lopettamisessaemoticon Esikoiselta kun lopetin imettämisen niin ajan kanssa se taas repes käsistä ja röökiä alko kulumaan. Nyt oon saanu roimasti vähennettyä, ja on jo ollut päiviä ettei ole tarvinnu polttaa, joten eiköhän tämäkin taas tästä. 

Minä niiiiiiiin odotan sitä että tämä krooninen väsymys ja vellominen loppuis. Turhauttaa kun välillä pitää oikein repiä itseään että saa jaksettua jotain järjellistä. Ensi viikolla on taas muutto, josko sitä siinä sitten piristyisemoticon
 
Kiitos noista imetys+raskaus -vinkeistä. Yritin etsiä tuota Maajon mainitsemaa artikkelia Vausta, muttei löydy sitten millään :( Mulla on ollut jo eka neuvola, mut unohdin vallan kysyä asiaa siellä. Synnytyksen jälkitarkastuksessa juteltiin aiheesta, kun kerroin, ettei aiota käyttää ehkäisyä ja silloin neuvolantäti sanoi, että nykyään ohjeistetaan jatkamaan imetystä. Mutta muuten kaipailen vähän ohjeita, mietin mm. maidon riittävyyttä ym. Pitänee soitella neuvolaan.
 
Tänään oli se eka neuvola..sai taas lippulappuja täytettäväksi ja jotain vihkosia..Ei kuitenkaa niin innolla niitä jaellut kun tietää et jo alkaa tääki tietää mitä suuhun laittaa jne. Kys oli uusinut tervetuloa synnyttämään vihkosensa..Haastetta oli taas kun piti ottaa nää lapsukaiset mukaan. Esikoinen onneks tyytyi äidin terveystarkastukseen kun kysy miks lääkäriin, ootko kipee :D Ja onneks kuopus sattui just matkalla nukahtaan vaunuihin niin sit kaikki meniki hyvin.
Oisi terkkari voinu kuunnella sydänääniä tai siis yrittää mut en halunnu. Jos niitä sit oiskaa kuulunu ni ois takuulla iskeny paniikki..

Vajaa parisen vkoa odoteltava np-ultraan..ei malta odottaa!
Aika jännä et tää ei näyttäny et tänne ois joku kirjotellu tänään..jo aattelinki et onpa hiljaista..
 
Poutis: Mites nuo juhlat teillä menivät? Saitkos pidettyä vielä salaisuuden? :)

-S-: Tsemppiä muuttoon! :)

Minustakin tulee varmasti seepraraita. Minulla on erittäin kuiva iho, ja jostain luin että kuivaihoisilla ois suurempi riski saada raskausarpia. Nyt olen yrittänyt rasvata tuota masunaluetta vielä erityisesti enemmän, vaikka rasvoilla lotraan päivittäin muutenkin. Muutamia mulle tosin tuli rintoihin ja reisiin sillon teini-iässä, kun tissit kasvoi parissa kuukaudessa yhtäkkiä B-kupiksi. Mutta eletystä elämästähän ne arvet kertovat, mitä nyt parista arvesta kun saa oman nyytin syliin :)

Äh, täällä vielä viikko ultraan... Ei millään sitten jaksais odottaa! Toivottavasti kaikki nyt vaan sitten ois ok, seuraavana päivänä ois nimittäin vielä sitten lähtö viikoksi etelän aurinkoon...






 
Tää on kyllä hassua kun ei tää foorumi pysy perässä viimeisen viestin kirjoittajassa...

Ihania uutisia olette ultrista saaneet, onnea kovasti!

tirrille muuttamisen iloa.

Raskausoireet vaihtelee näköjään päivittäin, välillä etoo koko ajan ja oksettaa ko pistää jotain suuhunsa, välillä taas olo on kuin ei olisikaan raskaana, jos ei ois tarvetta juosta vessassa jatkuvasti pissalla ni en varmaan osais ajatella olevani raskaana. Ja maha tuntuu siltä ku joku ois tökänny mulle alamahan löllykän paikalle kovan amerikkalaisen jalkapallon.

Minäkin olen entinen tupakoitsija, tosin lopetin hyvissä ajoin ennen kuin alettiin yrittämään tota esikoista. Mä kyllä kävin hakeen lääkäriltä sen tupakanlopettamiskuurin, joka kyllä auttoikin eikä oo sen jälkeen tehny mieli tupakkia. Joskus vuosia sitten yritin lopettaa ilman mitään apuja mutta silloin repsahdin 3kk jälkeen.

Miulla ois vielä vajaa 2 vkoa np-ultraan, samaisessa kirjeessä oli myös varattu syksylle ru-aikakin, joten sekin on jo tiedossa.

Sokerirasitukseen mie menen ihan mielellään ni eipähän ainakaan sitten jää mahdollinen raskausdiabetes huomaamatta. Ennen ajattelin, että voi v**tu mitä kyttäämistä tuo neuvolajärjestelmä on, mutta nyt on ajatus muuttunut ihan päin vastaiseksi.

Tuohon ylipainoon minä ainakin törmäsin joka käänteessä esikoista odottaessa, mammapolilla siitä marmattivat, neuvolalääkäri siitä marmatti, terkkari ei pahasti sanonut ko avauduin sille sähköpostilla aiheesta. Välillä tuntui jopa siltä ettei olis oikeutta olla raskaana ko olen ylipainoinen. Ja raskausaika sujui hyvin, ei raskausdiabetesta, ei sokereita pissassa ja verenpaineet olivat hyvät siihen saakka kunnes miulle kehkeytyi pre-eklampsia, joka tosin voi tulla normaalipainoisellekkin.

Voikaa hyvin mammat!

 
heissan mammat :)

täälä eilinen päivä oli eka päivä koko raskauden aikana ku ei tarvinnu ottaa pahoinvointi lääkettä :) Jes! josko tämä ny alkais helpottamaan?!? :D 

Mutta mahaa on alkanu kipristellä nyt "menkkamaisesti" viime päivinä. mistä lie johtuu :) eilen käytii np-ultraa varten verikokeis ja 16 päivä saa tietää verikokeen tulokset ja 20 pv tosiaan ultraillaan :)) jännityksellä odotan ultraa miltä pieni sillon jo näyttää <3:) 

Ja pian saaki hyppiä riemusta ku riskiviikot pois alta <: sit alkaaki se tavaroiden hommaaminen. Toki tuleva pappa jo tänää kaivoi varaston kätköistä vanhan ammeen ja potan <3 :) 
 
Moikka moi!

Meillä eivät sen kummemmin ilmoita niitä verikokeiden tuloksia. Seuraavalla neuvolakerralla saa ne tulokset sitten mukaan ja koska otatin sen seeruminäytteenkin, niin ilmoittavat kuulemaa puolentoista viikon sisällä, jos on jotain normaalista poikkeavaa. Muuten eivät edes ilmoita niitä seeruminäytteen tuloksia.

Ultra meillä olisi ensi viikolla, joten vielä saa jännittää jokusen päivän. Pahoinvointi tai siis se jatkuva etominen on onneksi jo hävinnyt. Tissit on nyt kyllä kasvaneet, joten pitänee siirtyä seuraavaan kokoon... Mieshän siitä tykkää! ;-) Eilen sanoi, että "pömppä" vaan kasvaa, mutta itsestä tuntuu, että eihän tuota mahaa ole tullut ollenkaan.

Teisku, varmaan tuo mahan kipristely liittyy kohdun kasvuun. Itselläkin on ollut nyt sellaisia "vihlaisuja".

Meillä on kuulemma muuttuneet nuo ultratkin siten, että np-ultra on keskusneuvolassa, mutta ru-ultra äitipolilla. Esikoista odottaessa kaikki ultrat olivat keskusneuvolassa ja tosiaan sen kolme kertaa...
 
Piti muuten kysyä toista odottavilta, että oletteko suunnitelleet tuplarattaiden hankkimista? Meillä tuo esikoinen tulee sitten joulukuussa 2 vuotta, joten varmaan niille rattaille olisi tarvetta, mutta olen vähän kahden vaiheilla.
 
Takaisin
Top