Toista tai kolmatta lasta odottavat :)

Täällä kans samat taistelut pitäis käydä, mutta nyt ei oo oikea hetki. Kesälomalla kuitenkin! Tsemppiä unppa!
 
Suosittelen tuplia :) meillä istuu kohta 3v mielellään rattaissa jos pidempiä matkoja liikutaan kävellen. Tietty jaksaa myös hyvin kävellä itse mutta jos iltasella ollaan vaikka kylässä nii ne rattaat on pelastus kun alkaa kiukuttelu :) kuopukselle ja tulokkaalle tulee ikäeroa 3v6kk niin nyt ei tuplat tule käyttöön vaikka sellaiset löytyykin :D
 
Meillä ei rattaille käyttöä enää vanhemmilla lapsilla kun ovat kolmannen syntyessä (jos sinne asti päästään) jo 5 ja 6 v [emoji4]
 
Me ollaan mietitty, mutta oliskohan sellanen seisomalauta fiksumpi?? ku ikäero olis 2v11kk
 
Varmaan riippuu ennen kaikkea siitä kuinka paljon ratastelee. Meillä esim ihan pakollinen edelleen esikoiselle 3,5v ja kuopukselle 1v9kk, kun meillä ei oo autoa ja joka paikkaan täytyy rattaat ottaa mukaan. Tosin erityisesti nyt lähiaikoina on esikoinen enempi kävellyt ja ollaan vuoden alusta saatettu tehä kauppareissuja kokonaan ilman toista istuintakin ja neiti on päässy tarvittaessa hetkeksi seisoo rattaisiin (siinä on semmonen sopiva poikkipiena), mutta sitten kun tää tulokas syntyy niin esikko joutuu kyl aina kävelee, kun vauvan koppa tulee sillai, ettei siihen pienalle enää mahdu. Mutta jos autoilee pääasiassa paikasta toiseen niin ei välttämättä enää jonkun 2-3v isomman sisaruksen kanssa tuplat oo tarpeelliset. Riippuu toki myös kuinka innokas kävelijä isompi on.
 
Mäkin olen jo alkanut haaveilemaan tuplista kun kaverilla on suht samalla ikäerolla syntyneet lapset kun mulla tulee olemaan ja heillä on toiminut todella hyvin.
 
Meillä kuopus ei oo 1-vuotis syntymäpäivien jälkeen käyttänyt tuttia. Esikoinen käytti 2vuotiaaksi mutta käytti ainoastaan öisin vuoden jälkeen. Aika kivuttomasti jääneet meillä tutti pois. Nyt pitäs saada potta harjoittelua enemmän kuopukselle. Jokuset pissat ja kakat tullu pottaan. Mut äää nää olot niin en mä jaksa vielä monta kertaa päivässä toista laittaa pottailee. Mietiskelen tuplia mutta ostin ihan uudet vaunut yli vuosi sitten ja en mä niistä haluis luopua kun tykkään niistä hitveästi. On meillä toisetkin olemassa mutta itekseen lasten kanssa lähteminen ei kaksil vaunuil onnistu. Kolme vuotiaalla seisomalauta on ollut hyvä. Tää kuopus kun ei ole 2-vuottakaan jos tämä kolmas tulee. Mietin kyllä myös seisomalautaa missä voi istua.
 
Mä oon täälä ihan turhautuneena kun kuopus on toista viikkoa ilman vaippaa ja tuntuu ettei oo mitään tekemistä kun viimeiset 3v11kk vaihdellut vaippoja olin jo ihan ihmeissäni kun vuosi sitten esikoiselta jäi vaipat pois :D no josko tämän tulokkaan maailmaan saa niin Siinähän sitä vaippa rumbaa taas on :)
 
Esikoisen pottailu on kyllä yhtä tuskaa... Varsinkin kun meillä ei ole kertaakaan kunnolla tullut pottaan kakkaa vaan aivan hirveä huuto ja raivari kun toisen yrittää siihen potalle laittaa kun kakattaa. :/ Sitten kun saa taas vaipan päälle niin menee rauhassa leikkimään ja puuhailemaan ja kakkaa siinä samalla. Pissa tulee pottaan melkein päivittäin, mutta ei kyllä vielä hetkeen olla vaippoja jättämässä. Ehkäpä tämä tästä kun miehellä alkaa pian kesäloma ja heillä on sitten pojan kanssa yhdessä aikaa opetella pottailua.
 
Poksuli, minkä ikänen se teidän esikoinen olikaan? Jos potta aiheuttaa kakan yhteydessä raivoja tai ylipäätään mitään voimakkaita negatiivisia tunteita, niin se kannattaa hetkeksi jättää suosiolla odottamaan. Vaarana on, että kakkailusta tulee lapselle ongelma ja lapsi alkaa panttaamaan, mikä ei tietenkään oo hyvä asia. Koskaan ei saa myöskään pakottaa potalle/pöntölle, vaan sitten laitetaan syrjään nuo hommat hetkeksi, jos asiat alkaa käymään liian vaikeiksi ja kokeillaan uudestaan myöhemmin. Kannustimia voi käyttää, esim saa laittaa tarran tarratauluun aina kun kakka tulee tms. Meillä oopi esikoinen tarrojen avulla vaipattomaksi.
 
1 v 8kk. Eipä olla montaa kertaa kokeiltu viedä potalle kakkahädän iskiessä kun tulee juuri noin voimakas reaktio. Ollaan ajateltu, että kyllä se sitten jossain kohtaa tulee pottaankin. Harmittaa vaan kun ei halua edes kokeilla kun nyt viimeisen parin kuukauden aikana on hienosti itse näyttänyt, että pissatessa haluaa välillä potalle. Ehkä valitsin sanat vähän väärin tuossa edellisessä viestissä kun ei todellakaan olla pakottamassa toista kakkaamaan pottaan kun ei ole vielä valmis siihen. :happy:
 
Meillä lapsi kävi jonkun aikaa hienosti potalla ja sinne tuli useinkin pissat. Kakka tuli kahdesti vahingossa ja pelästy sitä niin et ei enää oikein suostu ollenkaan. Pelästyy ja pomppaa ylös heti jos pierukin tulee pottaan :D tänään käytiin ostamassa supistaja ja nyt on sit istunu pöntöllä. Ei sinne kyl mitään tehny.
 
Meillä tulee 1 v 2 kk ikäeroa ja sisarusrattaat on meille itsestäänselvyys. Olen katsellut jo kovasti mallejakin, mutta ostamista yritän lykätä np-ultraan asti. Koitan kuitenkin keksiä mahdollisimman pian mitkä halutaan, jotta voin alkaa vilkuilemaan tarjouksia ja hyväkuntoisia käytettyjä.

Loppusuoralla olisi nyt lähinnä Phil & Teds Sport, Mountain Buggy Duet, Britax BeReady, Babyjogger City Select ja Emmaljunga NXT90. Käytännössä näyttää siltä, että on pakko tehdä kompromissi jossain käytettävyyden kannalta meidän mielestä varsin oleellisessa asiassa, enkä osaa päättää mistä päästä joustaa. Me liikutaan paljon autolla, joten pitäisi kasautua suht helposti ja pieneksi. Toisaalta kaikkein kompakteimmat mallit on niitä "lapsi tavarakorissa" -tyylisiä malleja, joissa ei toista tai pahimmillaan kumpaakaan istuinta saa vaakatasoon. Mä olen myös hieman skeptinen sen suhteen, suostuuko lapsi istumaan rattaissa jos näkyvyys on lähinnä sisaruksen selkänoja...

Pahoittelen vuodatusta. :grin Olen vaan täysin hurahtanut tähän sisarusratasasiaan, ollaan jo käyty liikkeissäkin työntelemässä ja kasailemassa ja koeistuttamassa esikoista. Olen nyt tullut siihen lopputulokseen, että ei ole kertakaikkiaan olemassa sisarusratasta, joka olisi kompakti kasata ja työntää ja jossa olisi hyvät säädöt. :rolleyes:
 
Mä olen taas täällä "väärässä" ketjussa kun meille tulee jo neljäs :D meillä oli aikanaan esikoisella ja kakkosella tuplat, ikäero oli 1v9kk. Merkki oli Teutonia, mallia en millään muista. Olivat aivan ihanat. En tiedä millaisia mangustimamma haet mutta huomasin ettei noita sun listassa ollut.
 
Tulossa kolmas, nuorimmainen pian jo 6v että tämä on jo melkeinpä se iltatähti :love7 outoa kuinka jo unohtanut kaikki odotusajan asiat täysin..
 
Sireeninkukka, pitää katsella niitäkin kaupoilla. :) Useimmat vierekkäin istuttavat olen jättänyt laskuista, koska tuo Mountain Buggykin meinaa olla liian leveä meidän eteiseen, ja se on käsittääkseni markkinoiden kapein vierekkäin istuttava.
 
Ne Teutoniat oli vierekkäin istuttavat. Malli oli Team Alu S4 tjsp kun googlettelin. On vanhempaa tuotantoa, heillä näkyy jotain uudempaakin mallia tulleen. Pääsin niiden kanssa yksin tuppukylän kaupan pienestä ovesta sisään :cool:
 
Poksuli, siis en saanutkaan semmosta kuvaa, että olisitte varsinaisesti pakottaneet, mutta pieni painostuskin voi tuntua joistain lapsista ikävältä niin kunhan varoittelin :)

Meillä on Phil & Tedsin Promenadet. Meillä oli ennen kaikkea kriteerinä kapeus, koska kuljetaan joka paikkaan julkisilla ja täytyy mahtua bussiinkin myös silloin kun siellä on jo yhdet rattaat enkä halua myöskään rohmuta utse koko tilaa. Noi meidän on tosi kaposet kyllä. Ketterätkin on ja istuimissa iso plussa, että muuntuvat myös vauvalle täysin vaakatasoon ja parilla klipsulla takaisin istuimeksi. Aisassa on suht vähän säätövaraa, vain kaksi eri asentoa teleskooppimallisesti, mutta menee myös kokonaan piiloon, jolloin rattaat vie tosi vähän tilaa. Ainoo, mikä on tosissaan välillä sapettanut, on pienet etupyörät, jotka lukittuu lumessa, jos tietä ei oo aurattu ja semmonen märkä lumi kerääntyy myös takapyöriin. Rattaat on myös melko huonosti jousitettu, ainakin kun vertaa meidän vanhoihin yhden lapsen rattaisiin, joissa oli kunnon jouset ja ilmalla täytettävät renkaat. Mutta kuitenkin kaikenkaikkiaan on kätevät vempeleet ja meillä on molemmat ihan kivasti jaksanu istuu siinä alemassakin penkissä, vaikka alkuun itekin sitä tosi paljon vieroksuin.
 
Meillä on emmaljungan super vikingit, niin hankin niihin sit vaan adapterin ja vaunukopan. Mietin ekaks jos ois hankkinu jotkut uudet tuplat, mut noi on ollu niin hyvät rattaat, et en raaski luopua ja halvemmaksikin se varmaan tulee näin. Lisäks hyvä kun on kapeat, kun pitää mahtua liikkumaan julkisilla ja kaupoissa jne... ja sit se on hyvä et saa helposti vaihdettua istuimia niin voi mennä lyhyemmät matkat vaikka seisomalaudan kanssa vaan ja sit pitemmille laittaa istuimen kiinni.
 
Takaisin
Top