Tervetuloa tammikuun odottajat

Täälläkin mahdollinen kaksosten odottaja. Kävin vajaa kaksi viikko sitten varhaisraskauden ultrassa (6+3), sykettä ei vielä saatu mutta senkin edestä näkyi kaksi sikiöpussia :) Toisesta tuli sikiökaiku, toisesta ei, ja piti mahdollisena että tuo toinen voisi olla tuulimuna. Sanoi että jos vuotoja tulee, toinen poistuu. Vuotoja ei ole tullut ja epätietoisena olemme eläneet vajaa kaksi viikkoa, odotammeko yhtä vai kahta. Päätimme maksaa vielä kerran tuon 150e summan ja huomenna menemme ultraan. Silloin täyttyy vko 8, joten kai siinä kohtaa on selkeämpää onko siellä yksi vai kaksi? :) Itsellä myös oireet lähes olemattomat, mutta ihan sama tuo klo 5 aamulla herääminen :D
Näkyikö sulla jo niillä viikoilla sydämensykkeet?
Itsellä LA siis 23.2, en kuulu tänne tammikuisiin, mutta piti tulla kirjoittelemaan kun näin Amalia tekstisi :)
 
Kiitoksia vastauksista :) Onnea kaikille iloisista uutisista!! :)
Ultran odotus on ollut jo lähes tuskaa, niin kauan on saanut aikaa odottaa. Sain viikkoa ennen juhannusta kutsun ensimmäiseen ultraan 15.7. ja siitä asti laskenut päiviä siihen. Ensimmäisellä neuvola kerralla en saanut edes sydänääniä kuulla, vaikka oli menossa rv 7 (oli vähän outoa). Yksityiselle olisi tehnyt mieli mennä, mutta kallista ainakin täällä Jyväskylässä tuntuu olevan.
Minulla on oireena ollut pahoinvointi, rintojen arkuus (sitä oli jo ennen kuin sain tietää olevani raskaana), turvotus ja lähes lamaannuttava väsymys. Hyvä että silmät pysyivät auki ja jos ne sulki hetkeksi, sitä suunnilleen "sammui" siihen missä oli. :P Nyt se vähän edes helpottanut mutta edelleen väsyttää paljon enemmän kuin normaalisti. Ajoittain päänsärkyä ja vihlaisuja alavatsassa. Joitakin arpiakin on jo tullut. :eek:
Enää onneksi vaan pari päivää ja pääsen ultraan. Olen niin pahasti jännittänyt että onko kaikki mahassa hyvin, ja nyt vielä lisä jännitystä on tehnyt epäily kaksosraskaudesta, vaikka sitä ei ole kummankaan suvussa esiintynyt.
Kai se mahdollista silti on?
Mukavaa viikonloppua kaikille :)
 
Niin ja Piia ja amalia, onko se turvotus teillä ollut millaista? Itselläni maha tuntuu todella kovalta tunnusteltaessa (ei sellaista normaalia ruoan aiheuttamaa turvotusta). Se turvotus lähtee hyvin alhaalta nousemaan ja vatsa näyttää todellakin jo raskaus vatsalta. Kaikissa kirjasissa yms, mistä olen raskauden kulusta lukenut, on melkein kaikissa lukenut että vatsa alkaa näkyä vasta n. 14-18 viikon välillä, niin se pisti vähän miettimään, kun puolitoista viikkoa sen jälkeen kun huomasin olevani raskaana, mahakin oli jo kasvanut! Ja olen aika varma ajankohdasta milloin hedelmöittyminen on tapahtunut, niin enkä usko että olisin paljon pidemmällä kuin mitä olen.
On tämä kaikki niin hämmentävää :D
 
Minä kävin ensimmäisessä ultrassa yksityisellä 6+0 vuotojen takia. Ultraaja hämmentyi kun näki kaksi ruskuaispussia :) minä en kovin, olin jotenkin enteillyt kaksosia. Sykettä ei tuolloin kummallakaan näkynyt, vaikka olisi gynen mielestä jo pitänyt. Joten tuolloin oli ilmeisesti 5+jotain. Uusinta ultrassa kävin kun viikkoja oli 8+0 kuukautisista laskettuna. Tuolloin näkyi kaksi sykettä ja vastasivat viikkoja 7+2. Vuotoja oli ollut edelleen tuossa välissä, mutta sen jälkeen niitä ei sitten olekaan onneksi ollut. Terveystalolla kävin, ja gyne otti vain ultramaksun, 62,50 jäi maksettavaa per kerta, eli suht halvalla pääsin.
Ensimmäinen kunnallisen ultra on vasta tulossa, joten jännityksellä odotan onko kaikki edelleen pikkuisilla hyvin. :)

Turvotusta on lähinnä iltaisin ja vain mahassa :) siis kädet ja jalat ei ole vielä ainakaan pahemmin turvonneet, maha välillä siitäkin edestä. Yhdistin kyllä tuon turvotuksen ummetukseen, jota minulla on ollut muutaman viikon. Maha alkoi näkyä oikeastaan vasta rv10 tienoilla, ja on sellainen pinkeä pallo :) sitä ennen näytin lähinnä muutaman kilon lihonneelta :D
Paino ei sen puoleen ole noussut vielä yhtään, pikemminkin laskenut.

Pahoinvointia ei minulla kummemmin ole ollut, välillä sellainen olo että mitään ei tee mieli ja jos ei syö parin tunnin välein niin iskee huono olo, ja juurikin sellanen olo ettei tee mieli mitään. Väsymystä oli heti alusta asti, plussasin jo 3+3 mikä jälkikäteen ajatellen johtui varmaankin juuri kaksosraskauden aiheuttamasta hormonimäärästä :D siitä asti olen melkeinpä herännyt aina aamuisin klo 5. Ja rinnat oli todella arat jo ovulaatiosta asti jonnekin viikolle 8, sen jälkeen vain ajoittain.

Ja meilläkään ei ole suvussa kaksosia, että on se mahdollista :)
 
Mun yhdellä tutulla alkoi kolmosraskaus vaikka kummankaan suvussa ei ole monikkoja. Kolmosista yksi meni kesken ja alkio poistui vasta synnytyksessä. Olen muutenkin kuullut että kesken mennyt kaksonen voi jäädä kuitenkin kohtuun mutta ei vain kehity. Eli ei välttämättä tule vuotoakaan. Toivottavasti ette pidä tätä pelotteluna :) Tuo kova turvonnut vatsa kuulostaa kyllä ihan sille että matkustajia vois tosiaan olla enemmänkin :) Toivotaan parasta! :Heartred
 
Mulla on kans lähinnä vatsan alueella turvotusta, vähän vaihdellen niin että toisinaan näyttää kunnon raskausmahalta ja joskus melkein normaalilta... En kuitenkaan mahu enää entisiin housuihin, en oo mahtunu pariin viikkoon (oon nyt viikolla 12+5).. Ja raskausarpiakin mulla on jo :D
 
Mullakaan ei ole farkut menneet enää kiinni ainakaan kolmeen viikkoon. Legginsit ovat tulleet kehiin :D Myös kaikki kesän farkkushortsit sain unohtaa. Minullakaan ei turvotusta ole muualla kuin vatsassa.

Minulle on tullut rintoihin todella paljon arpia ja ne ovat turvonneet (vaikka en pieni rintainen ole ikinä ollutkaan), saa nähdä milloin saa käydä uudet rintsikat ostamassa. Toistaiseksi vielä mahduttu aikaisempiin. :p

Onneksi ei tarvitse enää arvailla parin päivän päästä onko siellä yksi vai kaksi mahassa :) Tänään alkoi 13 viikko =) (12+0).
 
Jouduinkin viikonloppuna käymään päivystyksessä ultrassa verenvuodon takia :/ Hirvee paniikki iski... Kaikki oli kuitenki onneks hyvin ja selvisin säikähdyksellä, yksi pienokainen siellä touhaili, mutta tää ultraaja meinas että oisinki viis päivää pitemmällä ku luulin :eek: Mikä sinällään selittäis mahan kasvun myös :)
 
Hyvä että kaikki oli kunnossa :) Varmasti pelästyttää tuollaiset vuodot, vaikka kaikenlaista voi ollakin ja silti kaikki on normaalisti.

Mä olen jo käynyt ostamassa yhden kuppikoon isompia ruokavaljaita (kuten mukana ollut ystävä asian ilmaisi ;D ) Toivottavasti kasvu ei jatku yhtä kovana loppuun asti...
 
Voi täällä on niin paljon keskusteltu jo, etten nyt ehdi kyllä lukea tätä koko keskustelua!

Ajattelin tulla tervehtimään kaikkia! Olen nuori odottaja, 20-vuotias, joten ei oikeastaan ole hirveästi kavereita, jotka jaksaa kuunnella loputtomia löpinöitä raskaudesta, joten joudun tukeutumaan internetin ihmeelliseen maailmaan. Onneksi kuitenkin on paljon perhettä ja läheisiä sukulaisia, joille kertoa kuulumisia, kun meidän pikkunen on kuitenkin tulevan serkuskatraansa ensimmäinen! Tukijoita on siis kuitenkin paljon :)

Ensimmäinen lääkärikäynti on ollut ja ultrassa on käyty. Kaikki vaikuttaisi olevan hyvin. Itsellä on alkuraskaan oireet aika lailla jo vähentyneet. Väsynyt olen kyllä ja vessassa saan rampata jatkuvasti. Ai niin ja laskettu aika on siis 15.1.

Asun avomieheni kanssa yhdessä ja muutimmekin nyt ihan vähän isompaan asuntoon ja rauhallisemmalle alueelle suurilta osin juuri tämän raskauden vuoksi. Edellinen kämppä tuntui välillä kahdellekin henkilölle ahtaalta, vaikka kaksio olikin!

Ihana lukea muiden juttuja, että missä on menossa ja mitkä on fiilikset :)

Piian viestiin sen verran, että voin vaan kuvitella sen kauhun hetken, kun säikähtää, ettei kaikki olekaan ok. Olen itse ollut turhan stressinä siitä, onko kaikki hyvin vai ei. Lääkärissä ja ultrassa käynnit helpoti :) Onneksi teilläkin kaikki ok!
 
Moi !
Olen 19.v toista lasta odottava äiti. :)
Esikoinen on 7,5kk vanha ja nyt ois jo seuraava tulossa. Laskettu aika on 27.1 :love017
 
Hei.. Jokohan tohtis ilmoittautua mukaan... olen seuraillut, mutta en ole uskaltautunut mukaan :) Toinen lapsi tulossa ja la 15.1. Tuntuu niin epätodelliseslta, että sieltä ois joku muka tulossa. Ensimmäisen kanssa raskaus ja synnytys sujui hyvin, mutta sitten kaikki menikin persiilleen ja ensimmäinen Np ja kolme muuta ultraa jo takana ja kaikki on ollut ok. Silti pelottaa koska kaikki oli ensimmäisen kanssa koko ajan ok... Ja ensimmäisen kanssa ei osannut pelätä, mutta nyt varmaan mennään tällä tunteella tämä raskaus.
 
Hei.. Jokohan tohtis ilmoittautua mukaan... olen seuraillut, mutta en ole uskaltautunut mukaan :) Toinen lapsi tulossa ja la 15.1. Tuntuu niin epätodelliseslta, että sieltä ois joku muka tulossa. Ensimmäisen kanssa raskaus ja synnytys sujui hyvin, mutta sitten kaikki menikin persiilleen ja ensimmäinen Np ja kolme muuta ultraa jo takana ja kaikki on ollut ok. Silti pelottaa koska kaikki oli ensimmäisen kanssa koko ajan ok... Ja ensimmäisen kanssa ei osannut pelätä, mutta nyt varmaan mennään tällä tunteella tämä raskaus.
 
Hei! Minäkin ilmottaudun mukaan.
Laskettu aika oliso 25.1.15 ja toinen raskaus. Esikoinen on syntynyt10/11.
Ikää minulla on 22v ja helsingistä
 
Heti kun napanuora leikattiin vauva meni veltoksi, eikä hengittänyt. Tunti elvytettiin ja siinä hötäkässä hengitysputket laitettiin väärin ja vauva sai myös hiilidioksidimyrkytyksen, lähti sitten kahden ambulanssikuskin, kätilön ja lastenlääkärin kanssa OYSiin teholle, siellä meni sitten muutama viikko, sitten osastolle syömäharjotteluun ja se ei lähteny sujumaan. Joitakin viikkoja tapeltiin siellä kunnes todettiin, että me lähdetään kotiin. Ja niin lähdimme nenä-mahaletkun kans ja viikon päästä käytiin otattaan pois.
Diagnoosi oli paha syntymäasfyksia mikä on yhtä harvinainen kuin lottovoitto, eikä oikein tiedetä mistä se johtuu. Tuli sitten onneksi toinenkin lottovoitto ja tytölle ei jäänyt tästä mitään "vikaa". Alkuun rampattiin sairaalassa ahkeraan kehitystä seuraamassa lääkäreillä, neurologeilla, puheterapeutilla ja jumppareilla. Vuoden ikäisenä oli viimeinen neurologi ja todettiin että kaikki on niinku pitää. Ja nyt tyttö kohta 2 vuotta ja aivan normaali terve lapsi.

Neuvolantäti on koittanut lohduttaa, että tuskin osuu kohdalle toista kertaa, mutta kun ei tiedä.. Onko minussa joku vika? Teinkö jotain väärin? Jäikö jotain huomaamatta? Nyt sitten ressaan ja säikähdän jokaista vatsan väännettä...
 
Jokohan uskaltautuisin tervehtimään..olen viestejänne jokusen viikon seurannut ja tänään oli np -ultra, joten nyt hivenen huojentuneempi olo.

Olemme siis 31 v ja mieheni 32 v pk-seudulta. Olen IT-alalla töissä ja mies lastenohjaajana. Perheeseen kuuluu myös kaksi aktiivista harrastuskoiraa. Yhdessä oltu 13 vuotta ja yritystä takana 2 vuotta. Vuosi sitten oli tuulimuna ja viime talvena Felicitaksessa todettiin pcos. Ekasta hormoonihoitokerrasta kuitenkin tässä nyt plussa ja rv 12+1 on tänään. Niskaturvotus oli vain 0,79, joten siltä osin ainakin hyvältä vaikutti! :)

Mulle ihan uusia nämä lapsiasiat ja en vauvahöyrypäissäni viitsi kovasti ystäviäni näillä jutulla rasittaa, joten mukava, jos täältä saa vähän tukea ja ehkä paikan, minne vähän esim. pelkojakin purkaa. Vaikeasta kahdesta vuodesta johtuen, huoli kasvaa välillä tosi suureksi.

Mutta ainakin siis tänään ollaan oikein hyvällä mielellä :) Alhaalla velä blogni, jonka aloitin vuosi sitten.
 
Fenix, onneksi kuitenkin loppu hyvin kaikki hyvin! Nuo ajat olivat varmasti raskaita ja huolensekaisia mutta tosi hienoa, että lapsukainen voi nyt hyvin :)
Jos tapahtuma oli harvinaisuudessaan kuin lottovoitto niin tuskin nyt on syytä huoleen tulevilla kerroilla! :) Ainakaan ei kannata huolestua koska itse uskon että vaikka odottava äiti tekee parhaansa, jotkin asiat voivat siitä huolimatta tapahtua, esim. keskenmeno. Pitää ottaa vastaan mitä tulee, on asioita joihin ei itse pysty vaikuttamaan :) Lisäksi turha huolehtiminen ja stressi voi välittyä sikiöön. Kannattaa siis nauttia raskaanaoloajasta :)

Zaroza, mukava saada sinut mukaan porukkaan :)
 
Hei tervetuloa kaikki uudet hpöttäjät. Täällä saa höpöttää niin paljon kuin ikinä jaksaa... Tää on sellanen kiva henkireikä monelle :)
 
Tervetuloa kaikille uusille! Kyllä ne pelot nostaa päätään vähän väliä ja tulee tarkkailtua omaa kroppaa vähän liiankin kanssa. Kotidoppleria en alkuajatuksistani huolimatta ole ainakaan vielä hankkinut...
 
Takaisin
Top