Tervetuloa tammikuun odottajat

Celina

Vauhtiin päässyt keskustelija
Katsoin, että täällä ei ole vielä lainkaan viestejä tammikuussa synnyttäville, joten päätin nyt tämän osion korkata. Toki moni on vielä toooodella aluillaan raskauden kanssa, mutta viis siitä. Roikutaan täällä kynsin ja hampain.

Olen itse 30+ vuotias IT-nörtti pääkaupunkiseudulta. Laumaan kuuluu miehen lisäksi yksi poika ja kaksi koiraa. Vielä olen alkumetreillä, mutta ihan jääräpäisyyttäni ajattelin tämän pienen sielun saattaa maailmaan tammikuussa 2014 - tiedä vaikka omana syntymäpäivänäni vielä kaiken muun lisäksi. Tämä pieni sielu on toivottu, odotettu ja kaivattu lisä perheeseemme.

Omasta puolesta toivotan itse kunkin lämpimästi tervetulleeksi pulisemaan ja pohtimaan syntyjä syviä.
 
Hei! +30 täälläkin! :) Lapset 9v ja 10v. Mikäli tämä onnistuu, laskettu aika olisi 16.1.2014.
 
Hei,

Täälläkin olisi yksi 30+ pääkaupunkiseutulainen reilu viikko sitten plussannut. Liittyisin mielelläni joukkoon, vaikka laskettuaika taitaa osua tämän vuoden viimeisiin päiviin. Itseasiassa melkeinpä toivon, että raskaus menisi yliajalle ja lapsi syntyisikin tammikuun alkupuolella! Kaksi poikalasta löytyy talosta ennestään 4v ja 2v 4kk. Ikäeroksi nuoremman ja tämän mahdollisen tulevan kolmosen välille tulisi siis noin 3vuotta.

Olinkin unohtanut miten lamauttavaa alkuraskauden väsymys voi olla ja oireet tuntuvat nyt muutenkin kummallisen voimakkailta.... ehkä ikä on tehnyt tepposet, eikä enää päästä niin kovin helpolla raskauden suhteen. Oksennus ei ole sentäs vielä lentänyt, mutta ällö olo on alkanut vaivaamaan. Toisaalta kiva, että on oireita...

Eksu
rv 5+jotain
 
Hei kaikki!

Voi tätä kaiken ihmettelyä ja iloa, laskurin mukaan laskettu aika on 6. tammikuuta! :) Ensimmäinen siis tuloillaan ja oikein tervetullut hän on. Onneksi on nyt loppuvuosi aikaa opetella kaikki mahdollinen vauvoista ja niiden hoidosta. Minä myös muuten 30+ ja Helsingistä.
 
Täällä ilmoittautuu myös 30+ Helsingistä. Ensimmäinen raskaus aluillaan, laskettu aika 2.1.2014. Kaikki on niin uutta ja jännää! Tosin kyllähän tätä hetkeä odoteltiinkin jo melkein vuosi! :) Raskausoireina tällä hetkellä vasta rintojen kipeytyminen.
 
Mahtavaa! Lisää porukkaa tullut tänne potkimaan rengasta. :happy119

Ensi kertalaisille sanoisin, että olin tällä pastalla itse aikanaan ensi odottajana. Koin saavani muilta ensikertalaisilta varmistusta omille ajatuksilleni ja kokemuksilleni, ja jo äiteinä olleilta hyviä neuvoja ja vinkkejä.

Ehkä semmonen isoin asia, joka pitäisi pyrkiä muistamaan on se, että jokainen raskaus ja äitiys on erilainen ja ainutlaatuinen. Älkää olko liian ankaria itsellenne ja läheisillenne. Muistakaa vaalia oma itseänne toimimalla itsetuntonne/omantuntonne mukaan, kunnioittakaa itseänne ja kehoanne sekä vaalikaa ja kasvattakaa itseluottamustanne. Nauttikaa raskaudesta.

Itsellä on ollut oireistossa lähinnä väsymistä ja huonovointisuutta. Rintavarustus on kanssa vähän hellänä.
 
täällä ikää itsellä on 32 v. lapsia on entuudestaan 3 kpl, 9v, 7 v ja 1v 8kk.
Laskettu aika mulla on 6,1.2014 joten juuri pari päivää sitten saanut selville odottavani.
mukavaa alkaa seuraamaan kuinka muilla tammikuun äideillä menee :)
itselläni on ollut vain tiheämpää wc käyntiä ja pientä pahaaoloa.
 
Uskaltaisinkohan kurkistaa tänne, eli hei vaan kaikille! Viikonloppuna plussasin ja nyt jännitetään, että miten käy.
Ikää 32 vuotta ja entuudestaan kolme lasta, syntyneet 2002, 2004 ja 2010, joten tämä nyt olisi neljäs ja viimeinen. :wink
Laskettuaika olisi laskurin mukaan 7.1, joten aivan alkumetreillä ollaan. Ainoat oireet ovat nämä nippailut alavatsalla ja arat rinnat, näin on ollut kaikista aiemmistakin raskauksista. Parin viikon päästä todennäköisesti alkaa vasta kunnolla oireita tulemaan. Onnea kaikille plussanneille ja paljon tarrasukkia matkaan. Katsotaan kuinka suureksi meidän tammikuisten joukko kasvaa. :)
 
Tervehdys kaikille!

Oikeasti lasketun ajan perustella kuuluisin joulukuisiin (26.12.), mutta jokseenkin uskon ja epäilen vahvasti, että tämäkin pikkuinen menee yli la:n kuten esikoinenkin :D Poika meni täydet yli, 42+1 ja synn. käynnistettiin..
Että jos vaan kaikille sopii niin mieluummin pyörisin täällä tammikuisissa kuin joulukuisissa?! :)

Viikkoja siis ois nyt 5+5 ja eka oma neuvola on 23.5.

Esikoinen on reilu 10kk, on siis noin 1,5v kun toinen syntyy (jos kaikki menee siis hyvin).
Itse täytän vuoden lopulla 24v ja pk-seudulla myöskin asustelen :)

Oireet loistaa poissaolollaan! Pojastakin oli vähäiset; rintojen arkuus, vatsan jomottelut ja nyt ei vielä niitäkään!?
No, ei kai pitäisi valittaa? :wink Oireettomuus vaan saa pienesti "pelkäämään", onko kaikki hyvin.. :s
 
Heippa kaikille!

Vasta 20v ensimmäisen odottaja täällä! laskettu aika olis 1.1.2014 :)
Vähäsen jo jännittää miten kaikki tulee menemään raskauden aikana
ja sen jälkeen, mutta eiköhän tässä pikku hiljaa opi kaikea uutta :)
 
Kiva riksuke kun tulit tänne meidän ryhmään juttelemaan. Varmasti tulee lisää porukkaa tuolta tuolta "toista kuumeilen" ryhmästä. :happy119

Olisiko teillä mitään toiveita, mitä kaikkia aihealuetia tänne voisi laittaa tämän tervetuloa ketjun lisäksi? Riksuken maininnasta - eka neuvola käynti tuli mieleen, että neuvola osio on varmaan kiva. Laitanpa sen tuohon tämän viestin jälkeen. Heitelkää ideoita ja/tai lisäilkää itse niitä aloituksia tuohon. Mullakin on eka neuvola varattuna toikokuun puoleen väliin.

Mulla ei onneksi tällä viikolla ole töitä töitä. Oon niin vetämättömissä ja viluissani, että huh huh.

Suuri järkytys mulle tuli tässä tänä aamuna. Mulle on tullut painoa lisää 2 kiloa viikossa! Aivan järkyttävä määrä kun huomioi, että en tosiaan ole syönyt niin paljoa ekstraa. Tms. nesteturvotuksia nämä on, mutta silti aika älytöntä. Poikaa odottaessa paino nakutteli alas sinne raskausviikolle 20+, kunnes tuo ipana alkoi kerryttämään massaa. Sitten se olikin menoa. :sick009
 
Heippa!

Minäkin nyt uskaltaudun teidän joukkoonne :) Olen 25-vuotias toisen lapsen odottaja ja esikoinen on nyt 2-vuotta ja 5kk. Laskettu aika laskureideb mukaan on 6.1.14

Jotenkin tunnun jännittäväni kaikin puolin enemmän tätä toista, kun ensimmäistä...hassua! :)
 
Täällä ikää juuri ja juuri 20 vuotta. Täytin vappu-aattona ja syntymäpäivälahjaksi sainkin tietää olevani raskaana. Ensimmäistä odotan ja yksi keskenmeno takana. Laskettu aika on 4.1.2013 :) Ja ensimmäinen neuvola tuossa kolmen viikon päästä. Jännittää jo nyt ihan hirveästi :) Kaikki on niin uutta ja jännittävää!
 
Kiva nähdä, että innostuneita tammikuun odottavia on muitakin! :) Odotan ensimmäistä ja laskettu aika 8 tammikuuta. Neuvola myös jo varattu, nyt toukokuun lopulle. Ajattelin kyllä mennä varhaisultraan, jotta näkisi että kaikki on ihan varmasti ok. :) Todella jännää! Pieniä oireita on myös ilmaantunut, väsymystä, viluilua, normaalia korkeampi lämpötila jne. Ihana kuulla kaikkia niksejä ja vinkkejä teiltä, joille tämä homma on jo vähän tutumpaa. :) Ja myös tutustua niihin, joille tämä myös ensimmäinen odotus.
 
Moikka, Helsinkiläinen 33v ilmottautuu mukaan :) tänään vasta plussasin joten katsotaan nyt pysynkö mukana. Huomenna pitäis tehdä viel uus testi ku oli niin hailakka viiva. Toivottavasti vaan vahvistuu!
Kotona ihana mies ja kohta 2v tytär. Olis se jännää että ekasta yrityksestä oltais raskaana. Hui!

Peukut pystyyn...ei malttais millää odottaa taas yhtä yötä :)
 
Täällä varovaisesti ilmoittaudun tammikuun odottajiin :) Vuosi yritystä jo takana johon sisältynyt 2 keskenmenoa. Tänä vuonna ei ole plussannut kertaakaan paitsi nyt sitten tänään :) Esikoista yritetään. Huomenna vielä teen toisen raskaustestin, digitaalisen ollakseni täysin varma. Tammikuun 11. päivä olis laskettuaika ja nyt vaan toivotaan ja rukoillaan että kaikki menee hyvin :) Onneksi pääsin töistä vapaalle nyt kuukaudeksi joten ainakin saa itse ottaa rauhassa ekat viikot! Keskenmenot oli viikoilla 7 ja 5, joten ollaan todellakin menossa varhaisultraan. Ensimmäinen keskenmeno tosiaan oli viikolla 7, mutta todettiin vasta viikon 11 ultrassa että kohdussa kaksoset jotka menneet kesken, eikä keho ollut antanut pienintäkään merkkiä keskenmenoista.. Kova paikka oli, joten pienellä varauksella iloitaan uudesta raskaudesta. Ikää molemmilla 25 ja ollaan perusterveitä.
Merkkejä on jo ollut jonkun aikaa. Väsynyt olen koko ajan ollut jo pari viikkoa, rinnat ovat kasvaneet ja selkeästi pinkeämmät sekä alavatsassa outo paineen tunne. Mutta ei sitä uskaltanut uskoa todeksi ennen kuin testi plussan näytti :)

:happy093
 
Ja minä täältä ilmoittaudun siis KKD viestin kirjoittajaksi :D En osaa oikein vielä uutta forumia käyttää :oops:
 
Hei vaan tasapuolisesti kaikille!

Olen 19-vuotias esikoistaan odottava nuori nainen. Olen vielä aika paljonkin hämmentynynyt tästä viikon vanhasta uutisesta, jolloin plussattiin!! Jännää tämä kaikki, vaikka vauva on aina ollut se suuri haave :) Mukana jännää avopuolisoni ja kaksi kissaa. =)

Uskomaton tunne päällä,raskausoireita ei niinkään ole, rinnat kipeät ja mielialavaihtelut järkyttäviä :D
En ole vielä varannut ekaa neuvolakäyntiä mutta laskurilla la olisi 03.01.2014 :)) eli aikas alkuvuoteen...
 
Hei!
Viikkoja kasassa viisi ja laskettu aikani on 07.01.2014:)
Ultran sain vasta 4.6.2013 ja eka neuvola samassa:)
Seinäjoella asustellaan miehen kaas ja yhyren kissan :)
Kissa täyttää 1v, mä oon pian 27v, ja mies 30v.
Viime heinäkuussa mentiin naimisiin ihan vain perhepiirissä:)
Toivotaan että kaikki menee kaikilla hyvin :angel12
toivo on ainaki kova :bunny
 
Takaisin
Top