Tammikuussa Tapahtuu :)

Täälläki ne maagiset lasketut päivät monella :) Jännät päivät! Kjeev eikö sen sf-mitan pitäis tosiaan lähteä pienenemään loppua kohti? Toivottavasti ei tarkota että sulla on vielä pitkästi jäljellä odotusta..

tintsu89: hei, mulla oli viikko sitten just sama tilanne ku sulla nyt, 41+2 ja maanantaille yliaikakontrolli varattuna --> sehän tarkoittaa että sinäkin varmaan pääset viimeistään sunnuntaina synnyttämään! emoticon  Eli ei muutaku nyt lepoa ja unta palloon. Ensi viikolla joka tapauksessa on sullakin nyytti kainalossa ja sitten et enää nukukaan.


On tuo oma pikkuinen tytteli niin pieni, avuton ja suloinen, mutta nää ekat päivät kotona sen kanssa (yksin) on tuntuneet tosi tosi raskailta just tän unenpuutteen ja jatkuvan imetyksen takia ja huomasin päivällä jopa ajattelevani, kuin mukavaa olisi vielä olla raskaana!... olis vaan se nätti masu ja voisi tehä kotona mitä haluaa. Tajusin kyllä itekin heti miten idioottimainen ajatus!!! Vaan sitä se väsymys teettää...
 
Sadepilvi: Varmasti ihan normaalia ajatustenjuoksua tässä tilanteessa :) Mulla ei ole ikävä raskautta ihan vaan sen takia kun synnytystuskat on niin elävästi vielä mielessä ja nyt vasta alkaa olla nuo ompelukset parantuneet, eikä vieläkään täysin... ;) Eiköhän se teidänkin tirppana ala pian nukkumaan päivällä paremmin että saat a.) itse nukuttua päivälläkin ja b.) touhuiltua kotihommia

Minä oon taas malttamaton ja paljastan, Wii sai eilen pienen tyttären <3 Onnea vielä kerran!! 

Meillä onkin tänään kovasti vieraspainotteinen päivä. Isä on tulossa paikkakunnalle töiden merkeissä käymään ja pääsee piipahtamaan pikkuneitiäkin katsomassa :).

Ja sitten purkaus, pahoitteluni etukäteen: 

Lisäksi siskon ex-mies soitteli viikolla että tulisi tänään käymään kun on paikkakunnalla käymässä, ilomielin toki lupasin kun ollaan hyviä kavereita yhä. Eilen sitten mies soitteli hälle ja kyseli aikataulua niin selvisi että sillä on idiootti muijansa mukana joka ei siis olisi tippaakaan tervetullut jos olisin tiennyt asiasta. Mutta enpä kehtaa oveltakaan käännyttää kun siskon ex-miestä haluan kuitenkin nähdä ja hän haluaa nähdä vauvan ja siskon poikakin on mukana. No, eipä mun tarvitse sille eukolle mitään puhua vaikka meille tuleekin. Molemmat tietää kyllä mitä mieltä tästä naikkosesta olen... (Kerrottakoon nyt ettei syynä ole mikään siskon mustasukkaisuus tms... vaan se että ko. pimatsu on todella nuori ja käyttäytyy kuin pahainen teini. Siskon poika on varhaisteini ja tämä pimatsu on mm. haukkunut lasta 'Vitun idiootiksi', 'huonosti kasvatetuksi kakaraksi' ja käynyt jopa lievästi käsiksi. En voi arvostaa tuollaista ihmistä millään tasolla ja en pysty ymmärtämään miksi siskon ex; menestyvä yrittäjä jolla ikää lähes 40 on tuollaisen kauhukakaran (22v) kanssa (miehet *huokaus*). Tunnen monia hänen ikäisiään fiksuja nuoria naisia mutta tämä on kaukana siitä) 

 
 
Nyt on ihan pakko jo ihmetellä ääneen mun turvotusta. Eli eilisestä alkaen on turvotus alkanut lisääntymään aivan älyttömästi ja ilman mitään varotusta. Oikea jalka on tosi pahasti turvoksissa ja nyt en varmasti saisi edes kenkää siihen jalkaan. Onkohan ihan normaalia että noin äkkiseltään alkaa turvotus lisääntymään..?  [img]http://www.cosgan.de/images/smilie/konfus/a015.gif[/img] 
Tulipahan tuossa istuttua pieni tovi vessan lattialla kun on myös "hiukan" huono olokin.. emoticon
 
Hei vaan pitkästä, pitkästä aikaa!

Mulla palstailut ja juttujen lukemiset oli tuossa pitkään tauolla, kun tää Vaun uusien sivujen päivitysrumba pisti ihan vihaksi. Mikään ei toiminut (juttuja ei päässyt edes lukemaan) ja siinä sitten vielä sairasteltiin moneen otteeseen. Nyt oon nopeasti koittanut silmäillä teidän kuulumiset läpi ja oon hiljalleen palaillut kirjoittelemaan tuonne -09 -palstalle.

Paljon onnea kaikille vauvautuneille <3 ja jaksamista loppurutistukseen kaikille vielä poksahdusta odottaville!

Täälläkin ollaan vielä yhtenä kappaleena ja päällä on joku "tappaja-flunssapöpö". Keuhkot on ihan riekaleina ja koitan selvitä eteenpäin imemällä astmalääkkeitä. Tähän kaveriksi tuli vielä eilen migreeni, jota koitan pitää kurissa Panacodeilla. Ei lujaa mene. Nyt toivon, että tuo uusi tulokas malttaisi vielä muutaman päivän pysyä tuolla yksiössään, ettei näin kipeänä tarttisi mennä punnertamaan tätä ihanaa 4-kiloista mötikkää ulos. Painoarvio oli 17.1. n. 3600g ja mun esikoinen oli syntyessään vajaan 4200g. Yhdyn myös aiemmin käytyyn keskusteluun siitä, että ei se vauvan koko kerro sitä, onko synnytys vaikea vai helppo. Mun edellinen synnytys sujui suht nopeasti ja todella helposti, vaikka iso poika sieltä sitten tulikin... Jännityksellä odotan, mitä tämä mötikkä tuo tullessaan.

Mustikille tässä piti itseasiassa nyt tulla kommentoimaan, että soittelepa tuosta turvotuksesta sinne synnärille ja kysy sieltä toimintaohjeita!

Ensinnäkin on omituista, että sulla on vaan toinen jalka tosi turvoksissa. Onko se kipeä? Tuli mieleeni heti trombi (= veritulppa), kun ei kerran toisessa jalassa ole mitään... Ja tietysti äkillinen turvotus aamusta eteenpäin saattaa meinata noin yleisesti ottaen raskausmyrkytyksen pahenemista. Onko sulla ollut neuvolassa kaikki arvot ok? (Anteeksi "pelottelu", mutta nää nyt mulla tuli mieleen...)

Nyt poistun takas lepäilemään.
 
Synnärille sitten soitettu. Kuullostaa ihan normaalille turvotukselle kun ei ole muita oireita. Niin ja kaikki arvot ovat olleet ihan hyviä. Juo paljon nesteitä ja nosta jalat ylös, siinä ne ohjeet. Lämmittävät oikein sydäntä.. Turvotusta voi aiheuttaa jos olen ollut paljon pystyssä (en ole ollut) ja suolainen ruoka (syötiin makkarakastiketta eli aika perusruokaa ja en edes syönyt isoa annosta..).. emoticon
 
Mustikki: Hyvä, jos olivat sitä mieltä, että on normaalia. Kyllä se pian helpottaa! :) (Joo, tiedän, ettei paljoa lohduta... :S ) Onneks sulla tuo vaiva on kuitenkin vasta nyt puhjennut tuossa mittakaavassa.

Mulla oli edellisessä raskaudessa "elefanttiturvotukset" käsissä ja jaloissa. Käytin silloin koon 46 miesten sukkia, jotka puristivat jalkoja (normaali koko mulle oli tuolloin 38). Kotona olin pitkälti ilman sukkia, koska oli pakko. Sitä turvotusta kesti useamman kuukauden ajan, joten tiedän, kuinka helvetillistä se olo on. Jotkut sanoivat, että lepää ja nosta jalat ylös, toiset taas ohjeistivat kävelemään. No,mikään ei helpottanut, ei edes se veden kittaaminen. Jalat olivat niin turvoksissa, että kävelemään en oikeastaan kyennyt kuin pakolliset vessareissut. Muuten majoittauduin sohvalle makoilemaan ja katselemaan telkkua.

Paljon jaksamista viimeisiin päiviin!
 
Kohta se on tämä tammikuukin ohi... Nyt alkaa itsestäkin tuntua, että voisi tästä mahasta luopua, olisi paaljon helpompi liikkua ja nukkua ja kivutkin olisi hieman toisenlaisia. Eilen ajelin vielä kylillä (matkaa 15km) ehkä sitä vielä keskiviikkona neuvolaankin uskaltaa yksin, kun vielä ratin taakse mahtuu.
Ulkona tuulee niin ei sinnekkään huvita lähteä tarpomaan [img]http://www.cosgan.de/images/midi/verschiedene/r020.gif[/img]  Isäntä kysyy jokapäivä uskaltaako lähteä metsälle hiihtämään...tunnin varoajalla olis kuulema kotona..samahan tuo, kun mitän ei tapahdu ja ei oo kiva toista "ahistaa" kotiin kun on niin menevää miestä..
Pitänee rueta leipomaan jotain..välillä suolaista ja sit jos sais puikot käteen nakkisormista huolimatta pöksyjä väsäämään, kun ostin eilen ihanaa puron lankaa [img]http://www.cosgan.de/images/midi/haushalt/h015.gif[/img]
 
Palaan foorumille tauon jälkeen.... käväisin synnyttämässä tyttären torstaina, eilen päästiin kotiin :-) Kirjoittelen synnytyskertomusosastolle kohta lisää :-) Jihuu!!

 
Paljon onnea kressida! Tehän pääsittekin nopeasti kotiin, kaikki siis ilmeisesti vauvalla ja mammalla hyvin :) "Käväisit synnyttämässä" emoticon
 
Onnittelut Kressidalle tytöstä!

Juttelin kaverini kanssa vauvajutuista eilen. Kertoi kaikenlaisia hyviä vinkkejä. Fairy on kuulemma tosi hyvä tahranpoistoaine (oli kuullut pesulassa työskentelevältä) ja jos vauvaa nukuttaa sylissä niin kannattaa joko kapaloida tai ainakin ottaa oma peitto siihen ympärille, lämpö sitten siirtyy vauvan mukana sänkyyn ja luultavastikin ei herää niin helposti. Pitää siis itse ainakin muistaa pyytää kapalointiohjeet sairaalassa.

 
Onnittelut Sallalle, Wiille ja Kressidalle tytöistä!

Samaan kiinnitin huomiota kuin Sadepilvikin Kressidan kommenttiin "käväisin synnyttämässä"! *hih!*

Meillä ainakin kuopus joka kärsi koliikista, rauhoittui kaikkein parhaiten kapaloon. Täytyykin muistaa päivittää osaamisensa kapaloinnin suhteen.
 
Hopi hopi vielä odottelevat, kuu loppuu kohta kesken! No ei nyt sentään, helmikuu on ihan yhtä hyvä kuu kuin muutkin, kunhan nyt vaan varsinkin kovasti yliaikaiset jo saisivat omat nyyttinsä pian  [img]http://www.cosgan.de/images/smilie/haushalt/c040.gif[/img] 

Meidän pikkuinen on niin kuumaverinen että nukkuisi mieluiten ihan ilman peittoja ja muita, oli tarkoitus jatkaa kapalointia kotona mutta on niin lämmin etten sitten alkanut siihen ollenkaan ettei ihan paahdu. Unipussia pitäisi piakkoin kokeilla kunhan ei enää huku siihen, mutta pitää tarkkaan miettiä mitä vaatetta voi sitten olla päällä ettei ole liian kuuma. Mutta mieluummin kuumaverinen kuin alati paleleva 
 
Meidän pikkuneiti syntyi 24.1 kolme päivää etuajassa <3

Kauhee ikävä raskausaikaa vaikka oma toipuminen vielä vaiheessa emoticon
Mies ei lämmennyt ajatukselle et ensi syksynä voisi yrittää neidille pikkusisarusta...
 
Neiti syntyi sitten vain yhden päivän yli aikaisena, 26.1.

Tehohoidon kautta eilen päästiin kotiin hämmästelemään elämää...emoticon
 
 [img]http://www.cosgan.de/images/midi/traurig/g020.gif[/img] 
Miks tuo mun tickeri ei näy kunnolla???!!! Lisäsin siihen oman kuvan ja lilypiessa se näkyy kunnolla mutta tälle sivulle tulee vain tuo kuva. 

edit: kokeillaanpa laittaa kahdella tickerillä. Varmaan siinä on sitten kohta molemmat... Ärsyttää kun ei toimi vaikka olen nähnyt muilla toimivan  [img]http://www.cosgan.de/images/midi/boese/c035.gif[/img] 
 
Heh niin tosiaan synnytys oli nopea, ja lähdettiin kotiin nopeasti. Oltaisiin voitu lähteä jo heti synnytyksen jälkeisenä päivänä (toiskertalaisen etuja) mutta sitten olisi pitänyt tulla erikseen lääkärintarkastukseen uudestaan niin päätettiin jäädä vielä yhdeksi yöksi. 

Tänään tulivat puolison lapset tänne, eli vauvan puolisisaruksista loput neljä (minulla vain yksi lapsi ennestään, onnellinen ja ylpeä 12-vuotias isoveli). Meitä on nyt kahdeksan kun kaikki ovat paikalla! Pöytäpaikat keittiössä on jaettu, ja vauvan paikkaa pidetään varattuna vaikka ei se vielä sentään sitterissä istuskele - vaikka onkin tietysti äärettömän lahjakas ja taitava vauva, hehe. 

Tammikuu se lähenee loppuaan, enää pari tuntia jäljellä. Älkää kuitenkaan vaipuko epätoivoon te vielä vauvantäyteiset tammimammat, olihan se odotettavissa että osalla valuu helmikuun puolelle. Itsekin luulin siihen jengiin kuuluvani. PIAN! PIAN se tapahtuu. 
 
Tammikuussa todellakin tapahtui!! emoticon

Mutta nyt jatketaan helmikuun höpinöitä
 
Takaisin
Top