Tammikuussa Tapahtuu :)

Hyvää ja onnekasta vuotta 2011 kaikille Tammimammoille, saitpa vauvasi marras-, joulu-, tammi-, tai helmikuussa!
Nyt jalat pois rististä ja tositoimiin! emoticon

Ehtiköhän joku jo viime yönä lähtemään?
 

Kyllä todellakin paljon odotettu tammikuu emoticon

Käytiin synnärillä tarkistuksella eilen kun oli jo toista vuorokautta tihuttanut jotain kellertävän/vihertävää nestettä ja supistelikin kivasti...

Ei olllu kyse vesienmenosta vaan onneksi oli limatulppa ja oli paikat vielä kiinni emoticon lapsiveden määrä oli normaali ja pikkuisen koko arvio oli 2750g. Ei kuulemma hirveen iso mukula minusta ulos mahtuiskaan.

Juhlittiin eilen vuodenvaihtumista sipseillä ja leffoilla, puolen yön aikaan käytiin kattomassa satamassa raketteja ja siitä kiltisti kotia nukkumaan emoticon nyt uskaltaa jo jalkojen ristiasentoa höllätä kun vuos vaihtu...

 
Mukavaa tammikuuta!! Suurin osa pysyi kasassa oikeaan vuoteen, nyt vaan odotellaan milloin jotain tapahtuu :)

Minä jo yöllä ajattelin että onko meiän tyttö näin fiksu ajoituksen kanssa, kun heti puolenyön jälkeen alaselkää alkoi särkeä, ihan kuin ennustaisi jotain... mutta eipä mittään, ohi meni yöllä. Mutta kyllä se sänky pitäs varmaan varuilta suojata pyyhkeellä jos kävisi niin että lapsivesiä tulisi keskellä yötä.

Välillä tulee ihan outo olo, paniikinomainen tunne että olenkohan minä täysin alivarautunut kaikkeen, jos multa puuttuu kaikkia tuiki tärkeitä tarvikkeita ja josminäenosaakaan hoitaa vauvaa yhtään...emoticon Loppumetreillä henkinen kestävyys alkaa näytellä yhä suurempaa osaa :)

Mutta niin, ei mullakaan näy tässä konnan viesti vaikka näytti siltä että konna on viimeksi vastannut. Ihme juttu.
 
Maaginen päivä eli laskettu aika olisi tänään, mutta eipä ole minkään sortin tuntemuksia. :/ Viikolla vaivannut pahoinvointikin on hävinnyt ja olo on ihan normaali, ei oikein edes ole supistellut. Toivottavasti toinen ei säikähtänyt eilen kaikkea sitä pauketta ja päättänyt koteloitua tuonne kokonaan. Millähän sen saisi sieltä nyt houkuteltua ulos? Tule jo vauva kulta, tule!

Onnellista ja vauvallista :D Uutta Vuotta 2011 kaikille! Kohta meillä on nyytit kainalossa! emoticon
 
Sadepilvi: Täysin samoja fiiliksiä käsitellään, tulee välillä niin täydellisen epäuskoinen olo että ei kai ne nyt tosissaan meille anna vauvaa, eihän me tiedetä mitä sille pitää tehdä emoticon . Onneksi on tätä vertaistukea tarjolla ja palautuu aina järkiinsä ;).

Selkä kipuilee mulla nyt kovasti, kahtena yönä on pitänyt otta lääke kun ei ole saanut nukuttua kivulta, jospa se nyt ennakoisi sitten... Mulle vaan toi selkäkipu on ikävä kyllä niin tuttua etten osaa yhdistää sitä tähän tilaan mitenkään. Samaten kipua on yhä enemmän oikeassa nivusessa ja säteilee reiteen... Jospas tässä ei enää kauaa menisi... Kolme tuntia sain viime yönä nukuttua, pätkissä sekin. Aamulla onnistui sitten reilu tunti vielä nukkua, onneksi.

Mua väsyttää ja kiukuttaa, porukat on kylässä enkä jaksais nyt sitten ollenkaan :( Mä en ymmärrä mikä ihme vaivannut koko raskauden ajan kun kaikki läheiset miestä lukuunottamatta on ärsyttäneet aina läsnäolollaan ihan suunnattomasti, sitten olen pahalla päällä enkä pääse siitä mitenkään yli ennen kuin jäädään taas miehen kanssa keskenään. Ja minä olen yleensä se joka on hyvällä tuulella aina... Nyt en jaksa yhtään kuunnella ihan perus jutusteluakaan *PLAAAAAH*

Ja tässä ei oo ees mitään järkeä että ketkä ärsyttää (siis kaikki eivät koko ajan). Osa kavereista ärsyttää kaikella sanomisillaan, osa taas ei vaikka sanoisivat ihan samat asiat. Äiti ärsyttää kun ollaan samassa paikassa mutta ei esim. puhelimessa ei ollenkaan vaikka samoista asioista höpötetään. Kumma homma!

Onneksi täällä saa purkautua, kiitokset kaikille teille :D
 
Aivan ku eihän me enää joulukuussa jutella :D Hurjan jännää uuttavuotta mammat!

Tää sai ekat maito tahrat paitaan! Ku oon niitä räpläilly ja venytelly niin sain jo ihan sillei melkein tulemaan sieltä! JEEE!! Sehän taitaa olla ihan positiivinen merkki jos ihan imetyksen kannalta! Jos se tarkottas sitä et se maito rupeis jo vähän nousemaan ja se sit sitä että kohta syntyis emoticon Kuulemma nännien hiplailukin saattaa edistää synnytystä, jostain taisin lukee...täytynee pistää mies asialle jos ei ite jaksa koko aikaa..jos se enää uskaltaa ku tulee juttuja ulos niistä :D

Eli ei täällä ainakaan jakauduttu..mitenhän on sen bofinkin laita ku se jo vähän kipristeli?

Hurja uusvuos oli juu..12 sinniteltiin "hereillä" ja puoli silmin verhoja jaksettiin vähän raottaa et nähtiin pari paukkua keskiyöllä ja sit ne silmät lurpsahtikin kiinni. Tänään oltiin sit vielä hurjempia ja käytiin abc llä kahvilla ja ostettiin pari leffaa illaks :D Mietin jo aamulla et pitäiskö noitten mummojen kanssa lähtee sauvakävelylle ku on muutenkin niin nuorekas olo :D

Ihmeen hyvin mies maltto olla juomatta ku sanoin että ite tekis niin kovasti mieli viiniä lasi tai kaksi(kymmentä) niin ottaa päähän jos toinen vaan sit saa viiniä vähän. Koira parat oli kyllä ihan hätää kärsimässä. Toinen oli alakerrassa piilossa ja tutis vaan koko illan ja toinen oli tosi levoton ja ulvo ja haukku ja yritti saada raketteja ikkunoiden läpi kiinni.. Onneks sekin sitten nakki koulutuksella rauhottu. Ois naapureilla ollu muuten rattosa uus vuos. Mies sit kävi ostamassa pari rakettia (mä vihaan raketteja, ne haisee, pitää kovaa ääntä, mä pelkään niitä ja ne saastuttaa ja maksaa paljon) ja piti sitten sen takia lähtee mukaan niitä ampumaan..ruikutin vaan koko ajana ja tutisin 10m päässä :D Niitä sit jäikin puolet ampumatta kun tais mennä hermo mun panikoimiseen :D Jos pojat sit ens vuonna ne ampuu peltoret päässä.

Miten ootte muuten miettiny ku etusivulla oli just alkoholista juttu niin "käyttää" lapsen kanssa? Tai miten ootte käyttänyt jos on jo lapsia? Itelläni oli sillei että porukat ei meidän nähden tainu juoda yhtään mitään ku sitten vasta joskus ku tajus mitä se on niin sillonkin ehkä jonkun yhden drinksun jos sitäkään. Miehellä vissiin sit pari viini lasia sillon tällön jne. Ite en ainakaan kännissä tai ees  hiprakassa halua lapsen kanssa olla, mutta kyllä kieltämättä joku sauna olut tai lasi viiniä sillon tällön maistuis ja ainakin tossa jutussa sanottiin että se on ehkä parempi se kohtuu käyttö kuin sit taas raivoraittiina esiintyminen. Ja sit mietin sitä että eikös imettäessäkin kuitenkin vois jonkun lasin viiniä juoda että määrä jää kuitenkin aika vähäiseksi mitä siihen maitoon erittyy..sit jos vielä ajottais sen jotenkin sillei että kun on just imettäny niin sit jois sen kun on sit aikaa seuraavaan imetys kertaan? En oo koko raskaus aikana juonu pisaraakaan niin kieltämättä nyt vois jo vähän joku hyvä valkkari maistua..
 
Tilanne näyttäis olevan se, ettei viimeinen viesti näy ennen kuin joku kirjoittaa seuraavan, ja sitten se taas ei näy ennen seuraavaa jne...

*ARGH* Nyt varmaan alkaa olla yhä enemmän sitä vertaistuen tarvista ja SAIS toimia tää >:(

Pitää varmaan FB:n ryhmässä huuella jos tää ei toimi, siellä vaan ärsyttää se ettei muista kaikkien nimimerkkejä ulkoa...
 
Kyllä on tätä vuoden vaihteen etappia odotettu kuin kuuta nousevaa, että pikku-ukkeli pysyis sisällä. Kun sitten kaikki kolmen kuukautta kestäneet kivut, säryt ja supistelut loppui kun seinään rakettien paukkeessa, on tämä akka ollu niin kärttynen koko päivän että huh! Nyt kun sitten sais tulla niin ei olekaan mitään kiirettä enää, voihan kikkeli! Nyt vaan kaikki konstit käyttöön, tänään heitetty jo koiran kanssa kolme lenkkiä (yksi umpihangessa meren jäällä), vaan ei tunnu missään. Maratonille kai sitä joutaisi. Vuosi alkaa siis täälläkin mitä positiivisimmissa mielialoissa.. Taidetaan kaikki tarvita nyt kärsivällisyyttä enemmän kuin koskaan, tsemppiä siis meille siihen kirjaimelliseen odotukseen!emoticon
 
En kestä enää! Pakko kirjoittaa jotain että näen Pinkuksen tekstin emoticon

Mulla on edelleen kipuiluolo, pitänee jo vähän seurailla että onko nuo kivut yhteneviä supistusten kanssa vai miten nää menee, beebe myllää ja välillä vaikee erottaa mikä on supistelua ja mikä muuten vaan möyrintää...
 
Nyt minäkään en näe viimesintä viestiä. Voi rrrrrrrrrkele, kun kiukuttaa välillä tämä foorumi!

Edit: Ongelma on siis semmosissa ketjuissa, joissa on vasta yks sivu. Ainakin mulla näkyy vanhemmat (lue: joissa on useita sivuja) ihan normaalisti.
 
Ja Wiin teksti näkyy kun olet muokannut :D


edit: muokkaan siis minäkin...
 
Kasassa ollaan täälläkin.

Eilinen meni lepposasti. Illalla tein vähän lumitöitä, syötiin hyvin, saunottiin, käytiin yöllä kävelemässä ja ampuu yhellä yleisellä parkkipaikalla ampuu muutama paukku ja kateltiin muitten paukkuja. Oikein mukavaa oli! Mies otti muutaman kaljan.
Yöllä kaveri piti mahassa taas semmoset pirskeet että huh huh. Otin oikein kameralla video kuvaakin siitä :D
Aamulla vähän taas kipuili alamaha, mutta ei muuta. Tänään yritetty savustaa ulos, mutta eipä oo näyttänyt olevan tehoa. Ite vaan ihan väsy, on se rankkaa :D
Rupee tuntuu että nää on huumori vauvoja, kiusaa aluksi ja sitten päättää että ollaankin vielä tuolla kivassa yksiössä.
Jospa sitä vaan luovuttaa ja tulkoo millo tulkoot. Viimeistään kahen viikon sisällä. Pitää nyt vaan yrittää nauttia viimeisista omista hetkistä ja rauhasta kun vielä voi.
Käytiin oikein Amarillossa syömässä tänään uuden vuoden kunniaksi  vielä kaksin :)

Tuosta alkoholin käytöstä. Kyllä mun mielestä voi vanhempana ottaa saunakaljan tai siiderin ihan hyvin lasten nähen. Niinkuin meilläkin vanhemmat, mutta emmä koskaan nähnyt kun aikuisiän kynnyksellä että olivat humalassa. Ja tosi harvoin he muutenkin ottavat enemmän kuin muutaman sauna juoman.
Tietty tämäkin taas jokaisen oma asia. :)
 
Oikein hyvää alkanutta vuotta kaikille!!

Tässäkuussa varmasti sitten alkaa tapahtumaan enempikin..hyvä niin koska mä alan jo olemaan todella valmis laitokselle lähtemään.

Vaan ei erikoisia oireita ole, menkkamaisia kipuja hiukan, liikkeet enempi ja vähempi epämukavan tuntuisia, ylösnousemiset ja liikkeelle lähdöt kivuliaita,ummetus ollu myös riesana ja öinen hikoilu on jotain aivan käsittämätöntä!!! 2 tyynyä sängyssä ja yön aikana saan kaikki 4 puolta aivan läpimäräksi?? yleensä kun hikoilen niin herään yöllä siihen että on kuuma ja hikoilen kaikkialta...nyt herään pissille ja muualta en ole hikoillu kuin naamasta ja päästä?? ylös kun nousee niin loppuu siihen!

Onko kellään muulla tämmöistä vaivaa??

emoticon
 
Olipas ihana nukkua kunnon unet :)

Minäkin hikoilen öisin melkoisesti! Mulla oli tossa aiemminkin sitä vaivaa mutta loppui ja nyt on tullut takaisin. Vesi valuu rintojen välistä kun nousee yöllä vessaan :D
 
Kirjotetaan nyt sitten, että saadaan uusi sivu vaihtumaan nopeammin.. En näe viimeistä viestiä minäkään!

Alkon käytöstä: Mulla on se linja ollut, ettei muksut ole mua ikinä humalassa nähneet. Pari-kolme saunasiideriä olen niiden nähden juonut, mutten yhtään enempää. Isäntä on noudattanut samaa kaavaa.

Imetyksen aikana en ole alkoa käyttänyt lainkaan, joten siihen en osaa mitään sanoa. Tämän raskauden aikana olen juonut vajaan desin punaviiniä jouluaterialla ja vitsit että maistui pahalta, vaikka punkusta normaalisti tykkäänkin.

Täällä Päijät-Hämeessä vuoden ensimmäinen vauva oli syntynyt 59 minuuttia yli puolenyön. Pieni poikavauva!
 
Minä hikoilen kans öisin kuin pikkuinen (tai siis aika iso) possu. Hellua pitää tökkiä koko ajan kauemmas, ettei tuu kosketusta. Toinen raukka tärisee kylmästä viileässä makuuhuoneessa ja hakeutuu mahd. lähelle. Ei oo helppoa taas emoticon

Jee! Mun massu on alkanu selkeesti laskeutua tissien alta alemmas. Mutta hillitön pötsi se onkin. Pitäispä reippaasti taas lisäillä kuvia mahaosastolle. Jos vaikka osais tehä semmosen hienon kokoelman. (Toivossa on hyvä elää)emoticon

Ps. jokohan tämä sivu pikku hiljaa vaihtus

Edit: varalta muokkasin, mutta minulla kyllä näkyi kjeev:n viesti ennen omaa kirjoitustakin
 
Muakin hikoiluttaa öisin ja mies valittaa, että makkarissa on ihan liian viileä. :D Usein herään otsa ihan hiestä märkänä.

Eilen oli ihan kamalaa, kun kävin päivällä niin pitkällä lenkillä kuin pystyin ja kotiin tultua en enää pystynyt istumaan tai pötköttelemään sohvalla, kun sattui niin hirveästi lantioon ja alapäähän. Istuin sitten koko illan jumppapallon päällä. Enpä tiedä viitsinkö tänään enää lähteä kävelylle. Ja eilen on myös saunoin niin kovasti kuin pystyin, touhuiltiin miehen kanssa ja googlettelin noita akupainantapisteitä, jotka voi auttaa synnytyksen käynnistymisessä. Yöllä ei supistanut varmaan kertaakaan, joten se siitä sitten. Meidän vauveli on ilmeisesti päättänyt linnoittua tuonne yksiöönsä lopullisesti.

Sitten vielä sellainen hassu juttu, että mä en oo ihan varma, mutta epäilen että vauva on vaihtanut kyljeltä toiselle. Se on siis ollut monta kuukautta oikeassa raivotarjonnassa (selkä ja peppu oikealla) eikä ole kertaakaan vaihtanut puolta. Netistä löysin sellaisen tiedon, että optimaalisin asento synnytyksen kannalta olisi vasen raivotarjonta (oikealta on pitempi matka kääntyä jossain vaiheessa tai jotakin). Toissapäivänä vauva mylläsi ihan hirveästi yöllä ja nyt kyllä vaikuttaa siltä, että selkä ja peppu on vasemmalla ja jalat oikealla puolella. Sanokaa mulle pliis, että tää merkkais sitä, että synnytys olisi lähellä.. Miksi ihmeessä vauva muuten yks kaks vaihtaisi asentoa?
 
Joo täälläkin hikoillaan, selästä ja rintojen välistä. Aina ku yöllä herää ja kääntää kylkeä niin inhottava märkäläntti lakanoissa :/ Varmaan pari viikkoa ollut itellä.

Tänään täynnä rv 40. Yöllä ja aamulla supisteli vähän kipeemmin ku aikasemmin mutta nyt ei sitäkään... Onhan tässä vielä tätä päivää jäljellä, mutta taidan olla eka joka aloittaa ylimenevien listan. Ja alkaa se vimmattu pitkältä tuntuva odotus :D
Tehäkkin vaikka huomenna uus aihe tonne meille ylimeneville :)
 
Takaisin
Top