Tammikuun tarinat

Johan täällä tapahtuu emoticon

Itseänikin hieman alkoi jänskättää kun aamulla vessaan mennessä tuli ISO kasa limaista vuotoa, yksi pieni hieman kiinteämpi paakku ja liman seassa pari verijuovaa (anteeksi yksityiskohdista) emoticon Limaista vuotoa ollut jo noin viikon, muttei ihan tossa määrin saatika veristä.. Saapas nähdä onko pieni jo tuloillaan, sitähän ollaan odotettu jo viikoilta 31+6. Hyville viikoille on toinen nyt kumminkin onneksi malttanut odottaa, nyt ei enää vauvan puolesta niin paljon pelota..

Nyt pakkaamaan sairaalakassi loppuun ettei ainakaan sitä tartte enää stressata!

Tsemppiä kaikille synnärille lähtijöille ja odotukseen kyllästyneille!
 
Ihanaa! Täällä tosiaan on ruvennut tapahtumaan! Tsemppiä vaan jokaiselle tulevaan! emoticon
Ite rupean olemaan melko jännittynyt.. Synnytys ei edelleenkään jännitä tai pelota.. Se jänskättää kun ei yhtään tiedä millon lähtö tulee! Onko se eessä tänään vai kolmen viikon päästä.. Hui! Eilen jo pääsin kellotteleen suppareita.. 1,5 tuntia supisti kipeesti välillä jopa 2-3min välein ja sit loppu tunniks.. Sit taas tunnin supisti vähän väliä ja taas loppu.. Vauva temus mahassa eilen ihan todella paljon.. En sit tiedä, et ottiko sitä päähän ne supparit? emoticon Illalla taas muutama kipee supistus tuntu selän puolella, mut yöllä ja tänään ei mitään.. nooh.. Vauva tulee sit kun on niin päättänyt! Mun (ja tietty muunkin perheen..) on vaan odoteltava..
Ei vaan piruvie malttais odottaa enää hetkeäkään milloin saa oman pikkuisen syliin .

Oikein paljon jaksuja kaikille näille loppumetreille!
 
Tähtiys: JEEEEEE!!!! Onnea synnytykseen!!!!! Ihanaaa!!! Ja voimia, on siinä tietty "vähän" kestämistäkin...

 [img]http://www.cosgan.de/images/midi/froehlich/n025.gif[/img] 

Hansulainen: kiitos limatulppa-kuvauksesta, teilläkin alkaa olla aika jännää..

rötkis: Siellä kans! Huhhuh, kylläpäs nyt paukkuu...! Liukastusta vaan, kyllä kuullostaa lupaavalta.

iisi: Joo, googlasin ton RT I:n ja sitä puoltahan se meinaa. Tack vaan. 

mimmu87: Oispa hauskaa olla palstakaverin kaa! 

Jennille iso hali osastolle.

( . ) Aamu alkoi 6.15 hirveällä supistuksella....uhuu. (Koko yö tuli niitä mun tavallisia kivuttomia.) Siinä sitten mies kans pomppasi ylös ja pähkäiltiin. Ja tuli lisää, pienempiä kivuttomia koko ajan ja 3 karmivaa lisää tunnin aikana. En vielä kellottanut, nehän hiipui sitten. Grr. Vauva vaan oli niin pirun hiljaa, et soitin laitokselle ja kysyin et kuinka toimitaan. Söin eiliset karkinjämät ja tein liikelaskennat ja johan mukeloi. Varmaan oli nukkunut tai vaan järkyttynyt isoista suppareista. Sappiarvotkin oli ok, eli ei tarvii hepatoosia pelätä. Se nyt oli hyvä uutinen. 

Voi piru, kun nyt turhauttaa tää kunnon supistelun loppuminen. Mentiin 9 aikaan takaisin nukkumaan kun olin ihan poikki ja tärisin horkassa kun oli niin pirun kylmä. Saas nähdä, kuinka kylmissään sitä on sitten synnytyksen jälkeen. Hyrr. Selkää, reisiä ja lonkkia jomottaa melkein pohkeisiin saakka. Pah. 

Eipä mitään, mahtavasti onnea ja ihanuutta matkaan synnärille, ketkä sinne saakka kohta pääsee!!!

 [img]http://www.cosgan.de/images/midi/froehlich/k010.gif[/img] 
 
Oijoi kun täällä tapahtuu!! emoticon  Tähtiykselle kovasti tsemppiä! emoticon  Samoin muille, joille on merkkejä ilmaantunut! emoticon

Tuosta mutakakusta on kyllä tullu nyt ihan hittijuttu! emoticon  Mulla on sitä vielä vähän jääkaapissa, vieraiden piti tulla eilen mutta eivät tullukaan. Jos eivät tänäänkään tule, niin syödään kyllä se pois tuolta homehtumasta!! emoticon

Siskot, äiti ja muutama kaveri alkaa olla aika kärsimättömiä oottajia tämän vauvan kanssa. Toinen sisko soittaa joka päivä, ja sit noi muut vuorotellen, päivittäin tulee kyselyjä, että JOKO?!? Vielä ei oo ärsyttäny, varsinki kun saa jutteluseuraa yksinäisiin päiviin. emoticon
 
mimmu: Mäkin oon kuullut, että mutakakku homehtuu aika nopeesti...sillähän mäkin sen söin, ettei kerkeis pilaantumaan...emoticon emoticon
 
Mutakakku ja suklaa on kovia pilaantumaan. Syökää aina heti.

 [img]http://www.cosgan.de/images/kao/nahrung/k010.gif[/img] 
 
iisi ja Maiza: Joo, näin se menee, hyvä kun ootte samaa mieltä. emoticon
 
Täälläkin supistukset voimistuu päivä päivältä enemmän. Tänään kun tultiin kaupasta pois piti ihan pysähtyä kun supisti vähän kovemmin.. kerkesin jatkaa just ja just pari metriä eteenpäin niin taas tuli samanlainen supistus. Se on kyl jännä että aina kun lähtee esim. kauppaan tai lenkille niin rupee supistamaan ja kotona supistuksia sitten ei pahemmin tule.

Hirvittää jo että lapsivedet menee tietenkin jossain kaupan kassalla :D
 
Vau, täällä rupee nyt todella tapahtumaan! emoticon
Kaikille supistuksista kärsiville tsemppiä ja peukkuja että lähtis etenemään! emoticon

Tähtiys: Täälläkin jännitetään! Tsemppiä koitokseen, vaikkaki taitaa tilanne olla jo päällä/ohi! :)

Itsellä ei kyllä tietoakaan supistuksista.. Että täällä taidetaan kyllä yhtenä kappaleena olla vielä jonki aikaa! :) Parempi niin, sain vasta nyt aloitettua koulutehtävien teon.. Täytyisi nyt ottaa tsemppi päälle ja väsätä ne, jotta vois sitte rentoutuaki!
 
Minä oon nyt ollu rohkea ja käyny ihan keskenäni kävellen neuvolassa ja Tikkurilassa kaupoilla ja kirjastossa. Kun oon ajatellu, että hulluksihan tässä tulee, jos joka päivä vaan kotona istuu ja oottelee synnytystä alkavaksi. Tänään kävelin neuvolaan ja sitte kävin kaupassa ja kävelin kotiin. Tuli yhteensä n. 4km kävelyä. Oon ajatellu niin, että jos tulee vedet ja oon vielä kaukana, niin soitan taksin alle. Ja jos alkaa suht siedettävät supparit, niin tuun sitte bussilla. Tosin tänään otin tietoisen riskin ja tulin kotio oikaisevaa metsäpolkua pitkin. Sinne oisin saanu jäähä hankeen suppareissani makaamaan, jos ois käyny niin huonosti. emoticon Mutta pääsinpäs kotiin. :) Ei tää vauva-herra näy ihan tietämättä tipahtavan kyydistä, kun ei ees supistele vaikka miten kävelis. emoticon
 
Hyvä mimmu! Mulla sama juttu, tuntuu, että kaipaakin välillä yksinoloa ja kunnon kävelyä. Anoppi järkyttyi toissapäivänä kun sanoin että lähden itsekseni kaupungille ja oli ihan sitä vastaan. Höpöplöpö. Ihmisiä täynnä Helsingin keskusta! Ja kännykkä on mukana koko ajan. 

Pää hajoo justiinsa. Kohta laitan takin päälle ja hilpaisen juurikin ulos vaikka tulisi vedet keskelle tietä.

 [img]http://www.cosgan.de/images/midi/froehlich/d020.gif[/img] 
 
Maiza: Olemme samaa maata. ;) Sisko oli kans ihan kauhuissaan tuosta "itsenäisestä kävelystä". O_o Hyvä me rohkeat! emoticon  emoticon
 

dreamer88:
On se kyllä ihme! Mulla on ihan sama homma. Kotona ollessa ei niin mitään tai sitten max. kivuttomia kovetteluja, mutta heti jos satut lähtemään esim. kävelen kauppaan niin jo alkaa. La käytiin lähikaupassa kävellen niin piti reissun jälkeen reippa puol tuntia huokailla sohvalla kun supisteli ja tuntu kävellessä ettei kotia enää selviä. Eilenkin sitten Prismassa käydessä sama homma. Alkoi jo kaupassa ja pahentu autossa. Kotona..... ei niin mitään. Turhauttavaa!!!emoticon
 
tere kaikille ja ensinnäkin tsempit kaikille jo laitoksella oleville.
emoticon toivottavasti synnytykset sujuu hyvin.
täällä supistellut koko eilisen, yöllä aina kun vessasta tuli kipeesti. välillä ovat kovettumia, välillä todella kipeitä, välillä alapäätä jomottavia.

noista supistuksista sanoisin, että kyllä sen sitten huomaa kun laitokselle pitää lähteä, mulla ainakin kakkosen kanssa meni himassa koko päivä ihmeellisissä olotiloissa, ja kun lähti kunnolla käyntiin se oli menoa ja poika syntyi tunnin päästä. emoticon

mullahan sitä kanavaa ei enää ole jäljellä ja suukin auki, joten vähän jänskättää mitähän tässä mahtaa tapahtua kun tosi hommeli alkaa.

tänään kävin shoppailemassa imetysliivit, lindexiltä löysin mukavat ja tukevat. 15e ei todellakaan paha. emoticon

meillä vaavit liikkui eilen todella paljon, tänään olleet hissukseen, joku äijä sanoi kaupassa, että sullahan alkaa olee jännät paikat, noh mä nyt näytänkin niin valtavalta tän mahani kanssa, että ihmisiä oikeen huvittaa. millainenhan riippareppu tästäkin jää roikkumaan ku tyhjenee. pitää ostaa varmaan korsetti. emoticon

sisäreidet ovat ihan kamalan kipeet vaikkei mitään juuri ole tehnyt, ja sitten kylkiin tullut sellaiset ylimääräiset kiinnikkeet mitkä sattuu sikana.

kaikillle vointeja emoticon
 
Täällä myös yksi yksinäisistä kävelyistä pitävä;) On hauska huomata, miten oma kunto tulee päivä päivältä paremmaksi, mitä edemmäksi tää raskaus menee. En ole oikeesti voinut tän raskauden aikana näin hyvin kertaakaan, kuin viimeisen kahden viikon ajan. Tottakai vähän väsyttää.. okei välillä aika paljonkin, ja supistelee, jne. mutta nämä pari viikkoa on ollut ihan mahtavia. Oon tehnyt tunninkin kävelylenkkejä, jos on siltä tuntunut. Ja juu.. muuthan sitä kauhistelee;)

Oletteko kukaan muuten alkaneet miettimään sitä, kun vatsaa ei enää ole? Minä olen varmasti yksi niistä, joka sitä alkaa jossain vaiheessa kaipailemaan. Ei ainakaan vielä tullut tarvetta päästä siitä eroon ja viikkoja kuitenkin 38+0.
 
terkkuja vaan kaikille täältä osastolta!
Niinhän siinä kävi, että ne pari päivää kestäneet lirahtelut oli lapsivettä ja silloin tiistain vastaisena yönä ne tulikin sitten ihan kunnolla emoticon

Poika syntyi sitten seuraavana yönä, imukupin avustuksella kun lääkäreille tuli kiire pojan heikon pulssin vuoksi.
No, loppu hyvin ja kaikki hyvin. Nyt makoillaan pojan kanssa osastolla ja tutustutaan toisiimme emoticon
Kirjoittelen synntystarinoihin tarkemmin miten meni kunhan pääsen kotiin, tai kärsin istua edes hetken täällä osastolla. makuulta on vaikea kirjoittaa :)


Onnea ja tsemppiä kaikille ketkä vielä odottelee pienokaisen syliin saamista!!!!!!  <3  <3  <3
 
Jeee!! Ihanaa Pöyski!! Paljon onnea sinne koko perheelle! emoticon
Näin taas seuraava helmivaavi ilmesty maailmaan! emoticon
 
Hei rakkaat emoticon - tällasia löysin :



http://www.babyidea.fi/aidille/akupainanta.html

...Siitä sitten vaan miestä koulimaan emoticon ...!!
 
Mymmeli: täällä ollaan kans helisemässä hankalien öiden kanssa.

Onneks flunssa ei ole iskenyt, mutta nukkuminen on melkein mahdotonta. Vauva aloittaa "iltajumpan" n. klo 22 ja sitä jatkuu tuonne klo 3 yöllä. Ja ei ole mitään kevyitä liikkeitä, vaan todella viiltäviä. Viime yönä piti lähteä sohvalla makaamaan, kun mies ei saanut mun ulinalta ja huudoilta nukuttua. Jotenki vauva painaa päätään häpyluita vasten ja samalla osuu johonki hermoon, joka sitten säteilee julmaa kipua jalkoihin.

Onko muilla ollut vastaavaa? Päivisin ei ole juurikaan ongelmaa tuon möyrimisen kanssa, pääsee liikkumaan ihan mukavasti.
 
mimmu ja maiza: Mä olen ainakin käynyt kävelemässä...tässähän tulisi mökkihöperöksi muuten emoticon emoticon emoticon emoticon Graah...myöhäistä... Olen muutenkin aika ansiokkaasti täyttänyt päiväni (esim. viime ja edellisviikolla kävin hammaslääkärissä) periaatteella "nyt-kun-vielä-voi". Onneksi itse en ole törmännyt minkäänlaisiin kauhisteluihin noista menoistani. Puhelimet on keksitty ja kaupungin keskusta täynnä ihmisiä...eikä täällä Hervannassa kovin kauas ihmisistä muutenkaan pääse. Kotonakin on kaikenlaista kesken...kaikenlaisia käsityöprojekteja on vielä kesken huima määrä.

Mites muut mammat täyttää päivänsä tätä nykyä (paitsi hillumalla täällä foorumilla koko ajan, kuten allekirjoittanut)?

Niin, ja mistä numerosta saa tilattua supistuksia synnytyksen edistämiseksi...esim. ostos-TV:stä? Tai onko jollain ylimääräisiä, joita ei tarvitse...voisin vaikka vaihtaa inhottaviin alaselän menkkakramppeihin. Kiitos.
 
Takaisin
Top