Tammikuun tarinat

Tsemppiä ja jaksamisia Jennille! Myylle myös voimia! Ei oo kivaa, että joutuu kärvistelemään. Niin ja tänään on tosiaan Mimmun la, jännää :).

Mahakommentit: Mun vatsaa on kans ihmetelty, että oikeesti synnytät kohta, miten se on noin pieni! Mun mielestä se on just sopiva :P. Ei oo liikaa tiellä :>.

(.) Odottelua. Tulis jo ens maanantai niin tietäs mikä tilanne on alakerrassa. Vauva kyllä on edelleen missä asennossa huvittaa. Ei siis toivoa että olisi alkanut laskeutua. Vähän tuo mietityttää mutta ei mitenkään ihan hirveesti vielä. Selkä on ollu tänään tosi kipee ja eilinen oli jotenki tosi tuskanen päivä myös. Hirveitä vihlasuja tuolla alhaalla niin että tuntu että halkean kahtia kohta. Selkeesti nää kipuilut menee vähän on/off tyyppisesti että välillä on tosi hyviä päiviä ja välillä tosi huonoja.

Hurjasti jaksamista kaikille tasapuolisesti <3. Toivotaan että pian alkaisi tapahtua eikä kenenkään tarttis hirveesti kärsiä ennen kuin saa nyytin syliinsä :).
 
heissan tänne taas! Yöllä alko supistelut ja jatkuu edelleen mut ei ole kovin kipeitä vielä eika säännöllsiä. eniten täss mietityttää että jos se alkaaki sit nopeesti ja vauva perätilassa :( No onneks on huomenna aika äippäpolille lääkärille niin saapi sanoa limatulpasta ja supistukista.. maha on koko ajan melkein ihan kova ja vauvakin koittaa vissiiin kääntyä tai aika paljon se tuoll jtn väänteilee.. enää en pysty edes kunnolla käveleen ku pistää niin tosissaan tonne alas ja tuntuu supistukset sinnekkin.. tosi väsyny tähän hommaan jo..
 
Jennille jaksamisia!! Kuin myös Myylle ja muille, joilla oireita, muttei synnytys tunnu kolkuttavan ovelle - kyllä se aika pian koittaaemoticon

Nyt on itselläni viikkoja kasassa 37+5, ja kuinka ollakkaan - en ole raskauden aikana voinut kertaakaan näin hyvin kuin viimeiset pari viikkoa. Äsken kävin kävelemässä vajaan tunnin lenkin ja samoin tein eilen. Kävely esimerkiksi syyskuussa oli vain kaukainen haave. Sitä alkaa miettimään, että onko tämä muksu nyt oikeesti tosissaan! Olen viikolta 18 asti sairaslomalla kipujen takia, ja sitten *naps* viikolla 36 vauva päättää antaa mulle siimaa? Olenkin jo päättänyt, että meidän tyttö on heti ensimmäiset viikot kotiarestissa;)

Yöt menee aika oudosti.. parina iltana tullut yksi aika kivuliahko supistus ja yöllä kun herään pissalle huomaan, että vatsa on ihan kova. Suoli tyhjeni eilen viisi kertaa ja aamulla heräsin kauheaan hätään?! Whaaaat?? Hirmu paljon mä näköjään tarkkailen;) Olen kuitenkin täysin varma, että meillä mennään reippaasti yli, tai ainakin se pari päivää, joten olen ensi viikonlopuksikin puukannut vielä "luottotekemistä" (kaasoilua), vaikka viikkoja on silloi 39+1. Kaippa ne muut hääjärjestelijät ymmärtää sitten, jos täällä ihme tapahtuisi ja olisin tyttömme kanssa päässyt yhteisymmärrykseen;)
 
Pöyski: Jaiks...oisko ne lapsivedet sulla lirahdelleet jo aiemminkin kun puhuit? Tavallaanhan se olis kai kivempaa kuin ihan pissa...Hohoo! Toivotaan toivotaan.

Yönsäde: Kyllä on tainnut Poika äidiltään periä sisukkaan luonteen, olet kyllä todella paljon kokenut ja ihanaa, että kaikki on teillä hyvin, niin hyvin kuin mahdollista. Kyllä elämässä tulee eteen niin isoja yllätyksiä, että pikkumurheet voi laittaa omaan koppaansa.

Jenni74: Valtavasti voimia osastolle, toivotaan että olosi on hyvä ja vauvalla vointi myös! Olet hyvissä käsissä. Saa nähdä, mahdatko kohta sylitellä omaa pikkuista.

mmj: Magnesium ei välttämättä ole mikään ihmeistä tekevä voima, mutta saattaa auttaakin. Ja esim.banaanista saat sitä luontaisesti. Mun miehellä on levottomat jalat ollut aina ja kun itselle hankin magnesiumia omiin suonenvetoihini (johon auttoi), hän on ottanut myös ja kokenut että olisi helpottanut vähän.

Pallomaha: Mulle ei isohko vauva (ja siis isohko sf) ole ollut se surin ongelma, maha nyt on tuossa vaan ja törmäilen sen kanssa kuitenkin. Muut ongelmat on olleet pahempia.

myy77: Kääk, eikö ne nyt voi tulla....? Voi että, koita jaksella.

helmimamma11: Lähtiskö kohta...?!

Voi meitä, kärsivällisyyttä koetellaan monella tavalla! 
 
Nyt on kuulkaas muutamana yönä supistellut oikein kunnolla. Viime yönä kesti n. 5-10 saakka. Meinasin jo laittaa siskolle viestiä että pian vauva tulee. Rauhallisin ja odottavin mielin kestin kipua hyvin. Sitten 10 jälkeen pääsin jotenkin kampeamaan itteni sängystä ylös ja sain itseeni vauhtia, niin supistelut loppuivat ja olo normalisoitui. Puolilta päivin olin jo ok. Oli kyllä alaselkä ja lonkat niin tulessa noiden supistusten aikana ja ne oli vasta esimakua tulevasta kuitenkin. Silti mieli valppaana. Pakkasin tänään osittain molemmat kassit valmiiksi. Vaikka nyt tuntuu ihan eriltä ku viime yönä ;).

Tsemppiä Jenni todella paljon sinne naistenklinikalle!! Onneks on netti sielä niin aika kuluu joutuisammin. Varmasti tietävät siellä sitten mikä on sulle ja vauvalle parasta!

Maha: Mun mahasta on kans sanottu et on pieni. Neuvolatäti sanoi et on ihan hyvn kokoinen, kun mun oli pakko kysyä. Sanoi vain ettet itsekään ole iso (158/47 (nyt 60)) niin ei mahankaan tarvitse olla niin iso :).

Yönsäde kiva kuulla taas kuulumisia pikku miehen kanssa.

Muutkin vauvan jo saaneet laittakaa kun kerkeätte kuulumisia ja tekemisiä vauvojen kanssa :)





 
Huomenia!   [img]http://www.cosgan.de/images/smilie/froehlich/a010.gif[/img]

Kiitokset tsempeistä! emoticon

Ja tsemppiä kaikille, joilla nyt on jännät paikat eessä! Ihan tosi jännityksellä aina tänne tulee kahtomaan, että millon joku on poksahtanu.    [img]http://www.cosgan.de/images/smilie/frech/r010.gif[/img]  

helmimamma11: Onpas kiva, kun toinen on sitte kuitenki päättäny käänytä RT. emoticon

Omaa: LA oli ja meni, hohhoi. Seuraava etappi ois varmaan sitte huominen eli 40+2, jolloin vissiin syntyy keskimäärin eniten vauvoja. Minusta tuo kuulostais hyvältä. emoticon Oon nyt nukkunu tosi hyvin, viimeki yönä melkein kellon ympäri. Eipähän tunnu yksinäiset päivätkään niin pitkiltä, kun nukkuu puoleen päivään. Nyt menen syömään eilen leipomaani MUTAKAKKUA! emoticon  emoticon
 
Hyvä mimmu87!! Mutakakkua, nammm...

 [img]http://www.cosgan.de/images/kao/nahrung/h010.gif[/img] 

Aurinkoisessa säässä täällä kaupungissa mieli lepää! 
Pientä huolta ilmassa, odottelen neuvolasta soittoa verikokeesta. Hepatoosia en nyt tähän oikein ajatellut tilata. No, odotellaan...

Muuten kaikki mainiosti neuvolassa, jäi mahtava fiilis. Neuvolantäti sanoi että "tämä vauvahan on ihan tulossa täältä." Ja antoi valistuneen arvion, että tulee tämän kuun puolella. Hyvä haltijatar vaan hommiin...!

 [img]http://www.cosgan.de/images/kao/figuren/g040.gif[/img] 

helmimamma11: Hyvä vauva, hienosti toimittu! 

(vai olikse nyt niin, ettei saa lapsia nykyään kehuakaan...Hehee. Jos luitte etusivun artikkelin. Mun mielestä oli kyllä hyviä ajatuksia.)

Tietääkö joku muu muuten, kun unohdin itse tädiltä kysyä, että mitä tarkoittaa tuo I RT? Eli kun hän laittoi merkinnän "ykkösraivotarjonta"? 
 
lääkärissä käynti oli tältä osin aika turha.. painoarviota ei saatu koska poitsu on hiukan poikittain tuolla. Lähete polille.. saas nähdä mitä tekevät siel sitten. Varmaanki vasta ens viikolla pääsee tsekattavaks sinne. Muuten kaikki oli ihan ok.
 
Maiza: Harmi kun ollaan näköjään menossa eri synnäreille, eihän sitä tiiä vaikka samaan aikaan oltais osastolla, kun sullakin kerta noin tulollaan. emoticon Toivottavasti ei hepatoosia pukkaa sulle! emoticon

Ai niin, ja ärsyttää se, että tuolla Vaun omilla sivuilla se päivän vinkki tai mikä nyt onkaan, niin oli jo eilen, kun oli LA, että "lapsesi on nyt syntynyt!" ja tänään oli jotain synnärin osastollaoloajasta. emoticon 
 
Heippa!
Lapsivedet meni sitten kahdeksan aikaan. Soitin synnytysosastolle ja nyt vain odotellaan supistusten alkamista tai vaihtoehtoisesti huomenna aamulla 9 aikaan sairaalaan, mikäli supistukset eivät ole alkaneet. Mikäli alkaa supistelemaan kunnolla, uusi soitto synnytysosastolle.

Nyt sitten vain odotellaanemoticon ... Ja isukki on ihan "jännittynyt".
 
oi oi onpas kauheesti tapahtumassa täällä taas <3 onnea kaille :) jännittelen teijän puolesta...

Kirjottelin jo vähän tonne neuvola kuulumisiin mutta lisään nyt tänne sen mitä en tonne kirjottanu... he pikkusella kaikki hyvin ja raivotorjunnassa, jollain tavalla kunnolla kiinnittyny ko ei saannu täti heiluteltua poikaa ollenkaa :)

Maiza:
mulle neuvola täti merkkasi kans RT I niin voisko ehkä tarkottaa että on kiinnittyny pikkusen pää? ja ehkä laskeutunu? en tiiä muuten mikä ois...heh

Oltiin eilen miehenkanssa tutustumiskäynnillä kättärillä ja oikeestaan oli aika tylsää, siis ihan kiva nähä ne huoneet mutku kävi synnytyksen läpi nii mieski kuiskas mulle et nukahtaa kohta... ollaan kotona jo luettu tosta ja muutenki valmistauduttu niin sillai tyhmää... Oli kiva saada nähä haikarapesän vuode osaston ja rupesin siel miettii ja jopa alka ahistaa et jos ei perhehuonetta oteta jos sais nii entä jos tulee huone toveriks joku ihan outo, heh... mielummin olisin ihan yksin ko et siel on joku muu...ahistaa vähän toiki mutta muuten hyvällä fiiliksellä :)

Huomenna saadaan lisää vauvan vaatteita ja tarvikkeita :D tulo soitto tutulta tänään jonka tyttö muuttaa ja heillä kellari täynnä vauvan vaatteita, pääsen itse valitsemaan sieltä mieluisimmat ja heiltä saadaan se sitteri sit kans mitä oon odottanu vaikka kuinka kauan...

hmm tuli pidempi teksti ko mitä piti mutta joo...

Tsemppiä kaikille tasapuolisesti <3
 
Kiitos kaverit tuesta!
Täällä kukun ja laitan ylös supistusten välejä. Välillä oli vain 2 minuuttia väli', mutta sitten taas puolituntia.En oo vielä soittanut synnärille uudelleen. Ootan et nää tasoittuis/tulis rytmisesti. Onkyllä tosi "polttavia" huhhuh jo nyt. Meiltä on n. 15 min sairaalaan.
 
Voi ku tapahtus itessäki jo jotain... Mutta hurjasti voimia kaikille jotka sitä tarvii.
Tähtiyksellä ainaki tapahtuu jotain ja melko pian vissiin =)
emoticon
 

Tsemppiä Tähtiys!!

Kävin eilen morjestamassa kaksi kerrosta ylempänä kaveria joka sai toisen lapsensa. Oli niin lutuinen. Valitettavasti vauvan näkeminen ei sitten käynnistänyt omaa synnytystä. Höh. Eli tänään se olis "valmis" mutta ei vielä merkkejä mistään. Kökitään sitten täällä osastolla. Kohta ne tulee taas laittamaan mut käyrille.

 
Ihanaa kun alkaa tapahtumaanemoticon Jospa ittelläki... Ei kyllä mitään oireita oo ja rv38+1!!!! Huomenna taas synnärille katsomaan onko vauva edelleen perätilassa (liikkeiden perusteella on). Viime yö oli taas hankala nukkua..plaah..
Mutta TSEMPPIÄ KAIKILLE LOPPUVIIKOIKSIemoticon
 
Mimmulleja Myylle liukkaita ajatuksia! Ja tosi ärsyttävää toi "vauvasi on syntynyt"...no shit, miksi se sitten on vielä mahassa!?!

Jennille edelleen tsemppejä Naikkarille! Olen ihan oikeasti ajatellut sua paljon emoticon

Maiza: RT 1 on käsittääkseni se, että vauvan selkä on mahan vasemmalla puolella vrt. RT 2 oikealla puolella. Synnytyksen kannalta vissiin parempi tuo RT 1. En ole exPertti, mutta näin olen käsittänyt.

Tähtiys: .....jännittää täälläkin teidän puolesta.

PS. Niin ja tein sitä mutakakkua ja vetelin melkein kokonaan ite! TUUUUUHMA iisi! BAAAD!!! emoticon
 
Takaisin
Top