Tammikuun törinät

Huoh, olipa huono yö. Mies työmatkalla ja mä yksin vauvan ja 2.5v:n kanssa. Esikoisen sain lopulta unille 21.30, vauva valvoi 22.45 saakka ja halusi syödä 01.30, 03.00, 05.00 ja lopulta heräsi 05.30. Oon nukkunut ehkä 2h ja nyt pitäis taas päivä jaksaa lasten kanssa. Meillä mä hoidan kaikki yöt ja nyt vauvan ollessa 7.5viikkoa vanha alan olla aika väsynyt...
 
Vesirokkorokote oli muistaakseni kokeiluasteella 10v sitten enkä ottanut sitä lapsille. He sairastuvat vesirokon 4 ja 5 v. Tosi lievänäppyinen joten pelottaa että uusii. Tartuttivat kyllä tehokkaasti ihmisiä ympärillään.
 
Pähkinä84, I feel you. Meillä esikoinen reilu 2v ja nyt on mustasukkaisuutta havaittavissa sen lisäksi, että vauva on huono nukkumaan öitä masuvaivojen takia. Ratkaisuni; tultiin mummulaan muutamaksi päiväksi. Aivan ihanaa kun saa täällä apua, varsinkin kun esikoinen on kipeä ja tarvitsee extra paljon huomiota ja hoivaa. Viime yönä vauva nukahti klo 03 ja nukkui 10 asti, välissä 3 syöttöä.
 
Mullekki äiti ehdotti eilen että jäätäisiin yöksi kun imettäessä nukahdin heillä nojatuoliin... Jooei... Lapset olis pitäny lähteä viemään yli 20km kouluun...

Vauva valvo lähes koko yön. Aamusta nukku ja tankkasi. Oli vähä lämmin, lämpöä peräaukosta 37,5. Soitin terveysasemalle ja näytille pitää viedä jos yli 38 lämpö, syö huonosti, kuivat vaipat tms. Mä olisin jo nyt lähteny päivystykseen...

Tuolla hän nyt nukkuu jo kolmatta tuntia. Mä löysin youtubesta videon "car white noise" eli auton hurinaa 10 tuntia. Sen avustuksella nukkuu päivä päikkärit pidempään. Ilman tuota nukkuu noin 20min.
 
Kuulostaa Winnie tutulta!Meillä esikoinen myös todella mustasukkainen ja vauva puolestaan mahavaivainen. Onneksi isovanhemmat asuu lähellä ja mun isä tuli nyt esikoista leikittämään ja miehen äiti tulee vielä myöhemmin illalla. Kun vaan nyt suostuisi vauva päikille semmoiseen aikaan kun vaari tai mummi on täällä esikoisen seurana niin pääsisin itekin päikille. Esikoinenhan ei suostunut tänään päikille tietenkään, puuh!
 
Muuten. Brion smile runko maksaa maltaita mihin saisin kiinnittää meidän turvakaukalon joten en osta. Nettiä kaivoin ja kahdet matkarattaan löyty joihin koppa mahtuisi. Olin jo tilaamassa carenan easyja kunnes tajusin kokeilla mahtuuko meidän vaunuihi... No mahtu! Ja kuormaliinalla kii nii ei tipu... Ei tää ny mikää hieno ratkaisu oo mut turvallinen ja halpa :PWP_20170124_15_03_56_Pro.jpg
 
Tänään on taas tälläinen päivä että vauva nukkuu vain sylissä :sad001 en edes vessaan pääse. Heti kun laskee pojan sylistä niin alkaa ähinä josta seuraa kauhea huuto hetken päästä..
 
Muuten. Brion smile runko maksaa maltaita mihin saisin kiinnittää meidän turvakaukalon joten en osta. Nettiä kaivoin ja kahdet matkarattaan löyty joihin koppa mahtuisi. Olin jo tilaamassa carenan easyja kunnes tajusin kokeilla mahtuuko meidän vaunuihi... No mahtu! Ja kuormaliinalla kii nii ei tipu... Ei tää ny mikää hieno ratkaisu oo mut turvallinen ja halpa :PView attachment 49442

https://www.lastenturva.fi/tuotteet...invarusteet/turvakaukaloiden-adapterit/10401/ oisko noista apua?
 
Me ollaan käyty jo useamman kerran saunassa vauvan nukkuessa, otettu vaan itkari mukaan pesuhuoneeseen. Pari kertaa on tullut lähtö kesken kun vauva on herännyt (viimeksi tänään), mutta useampi onnistunutkin saunareissu takana. :) Tänään oli vähän omaakin syytä mukana, keksin laittaa saunan päälle vasta kun vauva nukahti tissin jälkeen väliunille, paras todennäköisyys onnistua on silloin kun sauna on valmiiksi lämmitetty ja mennään sinne heti kun vauva on nukahtanut.
 
Meillä on vain taloyhtiön sauna, niin se luo aikataulullisia haasteita. No jos sais vauvan nukahtamaan turvakaukaloon pukuhuoneeseen, ni onnistuis. Yleensä se vaan suuttuu siellä kököttäessä ja toisen on pidettävä seuraa.
 
Meillä on oma sauna mutta ollaan päästy ehkä vain kerran yhdessä saunomaan vauvan syntymän jälkeen. Kun ei tuo suostu nukkumaan...
 
Semmone aamu...

Poika lähti pyörällä ekana. Soitti puolesta matkasta että mahaan sattuu. Sanoin että tuu kotiin jos siltä tuntuu. Tuli kotiin. Tyttö pääs suosilla koululle asti polkien. Menin vauvan kans maate. Poika laitto itkuhälyn meijän viereen. Kattoon siinä ku siihen ilmesty kokoajan valo et oli aktiivinen vaik oltii vauvan kans hiljaa. Nousin ylös ja kuuntelin, vastaanottimesta kuului ääntä. Täh? Jätin vauvan maate ja menin siivoomaan keittiöö. Vauva heräsi ja punttasi kakkaa. Tä vauva kakkaa tasan tarkkaan 5 päivän välein ja tiesin varautua että tänään tulee kunnolla kakkaa... Otin sitteriin vielä hetkeksi tekemään tuotostaan ja siivosin loppuun. Mentiin kakkapyykille. Riisuin ja lähdin viemään vessaan pesulle, kakkasi matkalla ja toki mun varpaan päälle. Pesin siinä sitte kakkapyllyn ja vauva sylissä vielä kakkavarpaan lavuaarissa :D vaatteet ja vaippa ja vein vauvan isoveljen syliin ja menin pesemään kakkaa eteisen lattiasta. Katsoin makkariin, hoitopöytä oli keskellä lattiaa! Siis hä? En mä sitä siirtäny eikä poika! Päätin imettää olohuoneessa. Poika kuunteli viel hälärin rahinaa... Vähä pelottavaa.

No vauva nukkuu taas. Ja mä en uskalla men makkariin :P
 
Kenen vauvat nukkuu päivisin?! :grin meillä nukutaan maksimissaan 15min pätkissä muuten asuu rinnalla tai sylissä, muu ei kelpaa, Mä vaan haaveilen saunasta tai siitä, että saisin vaikka syödä kahdella kädellä...
 
Mä luin koliikkioppaasta että vauvat nukkuvat normaalisti 15-20h vuorokaudessa ja heräämisen jälkeen vauva jaksaa olla virkeä 1-2h,sen jälkeen pitää rauhoittua ja nukkua...jepjep eipä meillä ainakaan ole sitten "normaalia" vauvaa. Vaunuissa nukkuu pitkiäkin pätkiä mutta muuten sellaisia max puolen tunnin torkkuja ja nekin sylissä. Jos yö on huono (kuten viime yö oli) niin päivät on kidutusta. En voi syödä edes yhdellä kädellä kun vauva eiihdy hereillä sylissä ollenkaan vaan huutaa ja rimpuilee.

Nyt lähden pariksi tunniksi vaunulenkille ja haen kaupasta lohdutukseksi kasan herkkuja jotka syön jos saan vauvan hetkeksi viihtymään yksin. Tänään on niin tasan sellainen päivä että harkitsen pakoa Timbuktuun :meh:
 
Meidän vauva nukkuu hyvin, mutta ymmärrän niiin teitä ja sympatisoin täysillä, koska esikoinen oli just tuollainen. Sen takia tätä nukkuvaa vauvaa jaksaakin ihmetellä loputtomasti! Vauva oli hereillä nyt joku 1,5h eikä meinannut uni tulla viereen, syliin eikä tissille, niin tää yleensä rauhoittuu mahalleen. Niin kävi nytkin, nukahti heti. En kyllä muuten nukuta mahallaan paitsi päivällä jos oon vieressä. Ihana hetki, kun molemmat nukkuu! :Heartred Tekisi mieli mieli herkkuja, mutta yritän pysyä vahvana, kun pääsin niin hyvään vauhtiin raskausaikana ja nyt on taas mussutettu tarpeeksi. :rolleyes:
 
Meidän vauva kyllä nukkuu. Päivällä ja yöllä. Arvioin, että edelleen sellasen 18-20h vuorokaudessa. Hereilläolopätktät kyllä pitenee koko ajan. On ihan kiva nähdä neitiä silmät auki muuallakin, kun hoitopöydällä. :D
 
Meidän vauva nukkuu melko kivasti päivällä myös, tosin vaan sylissä. Herää heti, jos koittaa siirtää unipesään tai sängylle. Ja jos on nukahtanut niin, että imetän kyljeltään, herää kun yritän liikahtaa pois vierestä. Vaunuihin ei nukahda joka kerta, tai herää heti sisälle tullessa, hän kun on vasta 3 vkoa niin en uskalla jättää parvekkeelle nukkumaan vielä.
Yöt nukkuu myös melko hyvin, maha mahaa vasten.
 
Meillä nukutaa yhet pitemmät päikyt ja beki vaunuissa. Sitten muute 15-30min torkkuja. Tosin en valita koska yöt nukutaab kun kerta päivällä valvotaan :)
 
Takaisin
Top