Taaperoiden kuulumiset

Miten meni Ronja yöunille nukahtaminen? Jos se oli suht helppoa, niin voisin sanoa, että oot saanut hienosti vieroitettua tutista :)
 
Hienosti on nyt mennyt ! :) Kiitos kysymästä. Se pari päivää meni itkiessä, muuten käynyt nätisti nukkumaan. :) Helpolla päästiin !
Voi luoja. Toissapäivänä mulle iski mahatauti :eek: Onneks aloin oksentaa illalla kun poika oli mennyt jo nukkumaan. Koko yö meni oksentaessa ja eilen oli todella heikko olo :sad001 Oli vaan pakko maata sohvalla ja yrittää kaikilla mahdollisilla keinoilla viihdyttää poikaa. Onneks isänsä tuli sit hakemaan yöksi viiden aikaan niin sain rauhassa levätä. Tänään onkin jo ihan hyvä olo onneksi :) Tunnollinen työntekijä sairastaa lomalla ! Mähän en itse ole juuri ikinä sairaana. Viimeksi ollut joskus kolme vuotta sitten ja mahatauti joskus lapsena viimeksi.
 
Noniin js nyt ollaan päivystyksessä kun poika kaatui päin syöttötuolin kulmaa ja otsassa vekki :sad001 Katsotaan josko sen saisi liimattua niin ei kovin isoa arpea jäisi. Ei onneksi ole kovin syvä. Mojova mustelma tuli vielä kylkiäisiksi.
 
Kiva kuulla että tuttivieroitus meni noin hyvin! :) harmi kuitenkin että noita muita vastuksia ollut sitten :sad001 toivottavasti voitte molemmat pian paremmin!

Me ollaan kyläilty ahkerasti miehen loman aikana, mutta reissuun ei olla vielä ehditty... Mies pitää viimeiset isävapaat heinäkuussa, jolloin lähdetään mökkeilemään. Kivaa kyllä kun mies voi olla niin paljon kotona! :)
 
Onpa mukava kuulla onnistuneista tuttivieroituksista, meilläkin se olisi ajankohtaista. Odotellaan vielä heinäkuun alkua kun Vaari saa hauva vauvan ni poika saa sille viedä tuttinsa.
Tsemppiä Ronjalle! Toivottavasti olette jo kunnossa.

Mukavia yhteisiä vapaita Justiinalle! Meilläkin mies nyt kesä- ja heinäkuun kotona. Mulla ollut nyt sitten vaan paljon töitä ja juhannuksen jälkeen alkaa tontilla hommat ni eipä tässä ole erikoisia ehditty. Mutta mukavaa ja onnellista arkea, sekin on jo paljon
 
Kummatkin ollaan jo kunnossa :) Poika sai otsaansa päivystyksessä teippiä, mutta eipä se siinä kauaa paikoillaan tietenkään saanut olla. Hyvin on haava lähtenyt paranemaan, tuskinpa isoa arpeakaan jää :)
Aivan uskomatonta tuo pojan sanavaraston laajeneminen. Tuntuu oppivan joka päivä jotain uutta. Matkii kaikki sanat papukaijana, välillä paremmin ja välillä ei niin hyvin onnistuen. Ihanaa kun tulee yhteinen kieli ja ymmärretään toisiamme kokoajan paremmin :Heartred
Ihanaa kesää kaikille. Toivotaan että ilmatkin paranisi :) Mitäs juhannus suunnitelmia on ?
 
Pakko valittaa ja nurista. Tänään on kyllä ollut niin ärsyttävä päivä jotenkin. Herättiin klo 5.30 ja poika oli koko päivän nariseva ja tekemässä tuhojaan joka paikassa. Nukkui huimat 20min päiväunet koko päivänä :eek: Mä yritän tehdä ruokaa tai siivota niin poika roikkuu lahkeessa ja vaatii huomiota. Argh. Ja nyt illalla melkein tippa silmäkulmassa itsellä kun ottaa päähän ainainen " ei saa, älä koske, ei sinne mennä" ja sitten tulee äyskittyä pojalle tavallaan ihan turhista. Ja ärsyttää kun mitään ei ymmärretä vaan jatketaan vaan sitä mitä on just kielletty tekemästä. Ja ihmeellinen -minä itse-vaihe ja toisaalta pientä eroahdistusta ilmassa. Nukkumaan menee hyvin omaan sänkyyn, mutta mun pitäis maata vieressä, muuten tulee jumalaton huuto. Sitten tarvii yrittää ninja-tekniikalla hiipiä ulos makkarista ettei vaan toinen herää ja huomaa äidin puuttumista... Joo, ehkä huomenna parempi päivä. Huomenna me mennään touhutaloon purkamaan kunnolla energiaa ja päästelee höyryt pihalle :D Ja ainiin, pääsenhän mä huomenna illalla jalkahoitajallekin hemmotteluun :wink
 
Kyllä tänne saa Ronja nurista ja ihanaa kuulla, että muutkin käy näitä ajatuksia läpi taaperoidensa kanssa. Viime viikkoina on ollut oma pinna kireällä ja tuntunut, että ärsyynnyn todella helposti tytön tekemisistä. Siitä tulee itselle ärsyntyynyt olo enemmän kun tietää, ettei se taapero ainakaan koko ajan tahallaan koettele rajojaan ja tee tuhmuuksia ja silti itse niistä kilahtaa. Mutta eiköhän tää tästä taas.
 
Kiitos JN :) Nyt taas muutama päivä olleetkin mukavia. Ainahan noita huonoja päiviä joskus on, itse kullakin. Ja tietysti jos on itsellä niin lapsihan sen vaistoaa ja kiukuttelu tarttuu...
Hyvää tulevaa juhannusta kaikille ! :) Me vietetään pojan kanssa juhannus kaksin kaupungissa. Mahdollisesti käydään ulkona syömässä ja kokkoa katsomassa.
 
Tänään tuli meillä ensimmäinen kakka muualle kuin vaippaan ! Ilon ja onnen päivä :) Ostin siis wc-pytyn supistajan koska poika ei millään enään malttanut istua potalla. Supistajalla jaksaa istuskella. Meillä on menossa selkeästi jonkinnäköinen herkkyyskausi. Tänään poika tuli kesken leikkien ilmoittamaan "kakka,kakka" ja piteli haaroväliänsä. Mentiin pytylle ja sinne kakka hienosti tulikin :) aikaisemmin on siis ilmoittanut kakasta vasta kun se on jo housussa :D Myös pissa kun tulee niin sanoo "pissa". Tosin joskus vasta kun pissa on jo tullut. Nyt ollaan käyty säännöllisesti supistajalla.
 
Meillä tytöllä on ilmeisesti heinäallergia :/. Silmäluomet ovat olleet turvoksissa koko viikon ja vielä pahemmin ulkoilun jälkeen, eikä päästy käymään lääkärissä ennen kuin tänään, kun en itse enää yksin pysty käymään tytön kanssa missään (vauvat uhkaavat syntyä jo, rv 34+) ja täällä oli päivystys perjantaina ja eilen kiinni. Sai antihistamiinia reseptillä ja kuukauden kuuri pitää ainakin antaa. Onneksi ei muuten vaivaa, mutta luomet näyttää kyllä hurjille.
 
Voi, kurja juttu Yxvaan :sad001 Toivottavasti lääkkeistä olisi kuitenkin apua :) Meillä pojalla kans luultavasti koivuallergiaa, kun keväällä silmät kutisivat ja myös turposivat. Allergialääke auttoi nopeasti ja ei tarvinnut kauaa käyttää kun oireet helpottivat. Sen jälkeen ei ole mitään tullut. Jaksamista myös sulle, toivottavasti pysyisit kasassa vielä muutamia viikkoja ! :)
 
Alkaa olla meidän pienillä sen verran ikää, että allergiat alkaa puhkeamaan. Meilläkin tyttö oli nuhainen tuossa kuunvaihteessa, kun oli pahimmat siitepölyt.

Vähän kateellisena lueskelen teidän potta/pyttyharjoituksia Ronja. Meillähän tyttö kakkasi aina 6-12kk ikäiseksi pytyllä, kun oli kovempi vatsa. Tän vuoden aikana ollaan saatu ehkä yksi kakka ja parit pissat pottaan/pyttyyn. Mutta toisaalta eihän tässä kiire ole. Omaan tahtiin vaan, niin parasta tulee.

Tänään mennään ostamaan isojen tyttöjen sänky, koska neiti on tänään niin paljon osoittanut kiinnostusta pinnasänkyyn kiipeilyä kohtaan. Ja pitäähän tuo pinnis saada pian seuraavalle käyttäjälle. Mielummin palautan tytön tuhat kertaa omaan sänkyyn kuin pelkään, että tulee sieltä pää edellä alas. ImageUploadedByVau Foorumi1467016477.338863.jpg
 
Ei kannata olla JN kateellinen :D Meillä tullut vaan se yksi kakka ja kerran pissa. Toki edistystä sekin että osaa ilmoittaa edes jotenkin hädästä vaikka menisikin vaippaan :) Ei meilläkään mikään kiire ole. Meillä olis muuten kanssa kohta edessä tavalliseen sänkyyn siirtyminen. Mua ahdistaa jo nyt. Oon varma että siitä tulee aivan järkyttävä palautusrumba :eek:
Onko teillä tapahtunut rytmin muutoksia tai uniajan muutoksia? Meillä on unimäärä vähentynyt nyt viikon-parin aikana merkittävästi... Aikaisemmin nukkunut n 11h yössä + 1,5-3h päikkärit päälle. Nyt nukkunut lähinnä 9-10h yöunia ja päikkäreitä vaan 1-1,5h. Esim. eilen illalla meni 19.30 nukkumaan ja heräsi 4.15 :eek: Takaisin nukkumaan klo 7.30 ja heräsi 9, sen jälkeen ei päivän aikana suostunut enään nukkumaan. Yöunille simahtikin nopeasti tuossa klo 19 aikaan. Hmmmm... ehkä nää tästä kun loma loppuu ja arki alkaa taas ja päiväkoti.
 
Ensimmäinen ilta ja yö takana isojen tyttöjen sängyssä nukkumista. Yhdistelmä vilkas taapero, viimeisillään raskaana oleva äiti (rv 36 ja äloma alkoi tänään) ja miehellä aikainen herätys eli meni aikaisin nukkumaan ei ollut mikään herkku. Ensimmäiset 45 min pysyi sängyssä ja oli ihan hiljaa. Oltiin ihan, että oliko tää tässä. Mies meni nukkumaan ja sitten tyttökin tajusi pian, että eihän tässä ole korkeita laitoja. Palauttamista kesti tunnin, josta 45min oli alle minuutin välein. Viimeiset 15min pysyi jo yli minuutin sängyssä. Aloin silloin vasta laskemaan palautuksien määrää ja niitä taisi olla sitten enää kuusi. Lopulta tyttö nukahti ja nukkui hienosti koko yön sängyssään todella leveästi. Kyllä se 20cm lisää leveyttä tuo huomattavasti tilaa nukkua. Aamulla herätessä kauhea kitinä, kun en mennytkään hakemaan, vaan kehoitin itse nousemaan. Ei tainnut pieni muistaa, että tästähän pääsee itse pois. Vaikka illalla äiti palautti juoksijan hikipäässä varmaan lähemmäs sata kertaa. Katsotaan, että mitä tästä illasta tulee. Nyt pidän laskua palautuksista. Ainiin, ja mies kehtasi tulla vielä valittamaan, ettei saa nukutuksi, kun pienten jalkojen töminä kuului meidän vanhempien makkariin. Siinä vaiheessa tyttö oli juuri nukahtamaisillaan, joten en uskaltanut korottaa ääntäni ja räjähtää, että olen itse tässä tunnin juossut pisin asuntoa tytön perässä ison mahani kanssa hien vaan valuessa otsaani pitkin.
 
Tosta on hyvä jatkaa JN ! Ehkä tänään sujuu jo paremmin :) Saas nähdä mikä päivä itse viitsii aloittaa veivauksen :D
Meillä herättiin tänäKIN aamuna klo 4 ! Huokaus.
 
Päivitystä meidän isojen tyttöjen sänkyyn siirtymisestä. Tänään palautin tytön sänkyyn 40min ajan ja 48krt. Sitten tuli väsy ja pysyi sängyssä. Vartissa oli sitten unten mailla. Pikkasen parannusta eiliseen 2h, kun tänään päästiin pikkasen alle tunnissa.

Ei kyllä käy kateeksi Ronja teidän aikaisia aamuja. Itse asiassa meillä on tyttö siirtänyt aikatauluaan tunnilla eteenpäin. Eli seiskan herätys on vaihtunut kasiin, päikkäreille menee tuntia myöhemmin vasta puoli yhdeltä ja nukkuu 2-3h. Yöunille nukahtaa normaalisti siinä puoli kympiltä, ennen ysiltä. Nyt nukahtaminen onkin oma show, joten venyi eilen yli yhteentoista ja tänään puoli yhteentoista (tosin oltiin muutenkin aikataulusta jäljessä tunnilla illalla).
 
Mites meni kolmas ilta JN ? :)
Ai luoja mä odotan viikonloppua! Poika menee isälleen ja mä aijon nukkua ! :D Tää touhu menee jo aivan mahdottomaksi... :sad001 Eilen heräsi klo 5 ja ei nukkunut koko päivänä päikkäreitä kun oltiin reissussa. Autossa kylläkin otti pikaiset tirsat (alle 30min). Illalla meni hyvin nukkumaan klo 20, MUTTA heräsi tänä aamuna taas vähän 4 jälkeen. Ja nyt ei taas suostu nukkumaan uudelleen ja ennen 11 pitäisi lähteä ajelemaan mun porukoille Helsinkiin... Huoooh. Varmaan tosi rentouttava päivä taas tulossa. Voin kuvitella jo kaiken väsykiukuttelun määrän :sad001 pitäis mennä korkeasaaressakin käymään... Onneks loppuu loma niin päästään toivottavasti normaaleihin rytmeihin. Ehkä. Mä oon aika väsynyt jo :D
 
Kolmas ilta eli eilinen on ollut pahin. 70min aikana palautuksia 76. Onneksi mies valvoi siihen asti, että tyttö nukahti, niin puoliksi hoidettiin palautukset. Huomasin kyllä, että tyttö selvästi testasi isäänsä. Ja lopuksi alkoi vaatia itkien äitiä, kun iskä vaan hoiti silloin palautukset. Eli meillä ei ainakaan mene niin helposti kuin Supernannyssä telkkarissa, niissä yleensä kolmantena iltana lapsi jää nätisti muutaman palautuksen jälkeen sänkyyn.

Voin uskoa, että alkaa väsy painaa niin äitiä kuin poikaa, jos yöunet jää vajaiksi ja päiväunet on olemattomat.
 
Voi kauhia ! :D Kyllä nää on kovapäisiä :P Tsemppiä, älkää luovuttako !
Me käytiinkin Linnanmäellä tänään. Sealife oli kiva, poika tykkäs hirveästi :) Parissa ilmaislaitteessa käytiin myös. Erittäin jännää oli myös junalla matkustaminen. Ihan kivasti poika jaksoi päivän vaikka aamulla nukkui vaan sen reilu tunnin päikkäreitä. Nyt illalla nukahtikin melkein samantien kun sänkyyn laskin :) nyt itsekin pää tyynyyn, jos herätys on taas aikaisin :eek:
 
Takaisin
Top