Töissä raskaana

Alkaa nuo työpäivät painamaan täälläkin. Jos saisi kunnolla nukuttua niin ei olisi vielä mitään hätää. Viime yönä alkoi vasenta kylkeä särkeä eikä se loppunut kuin vasta puolilta päivin. Työt sen sijaan alkoi jo 6:45, joten jouduin kärvistelemään kuulemma aika tuskaisen näköisenä sinne asti. Olin ihan loppu, kun pääsin töistä enkä keksinyt mitään ruokaa illaksi ja vieraitakin tulossa... Täytynee mennä siis kohta takaisin kauppaan. Huomenna alkaakin työt jo 6:00. Eikä varmasti tule taaskaan nukkumisesta mitään. Onneksi mammaloma alkaa jo viikon kuluttua!!!!
 
Jaksamista teille loppumetreille! Itse kävin tänään palauttamassa avaimet ja tietty unohdin s-loma todistuksen kotiin joten maanantaina mentävä uudelleen :D
 
Lurua: Mun terveydenhoitaja sanoi jossain vaiheessa, että äitiysloma on sitä varten, että silloin valmistaudutaan vauvan tuloon, ei sitä varten, että toivutaan rankasta työstä ja yritetään selvitä työstä. Eli saikulle vaan, jos et jaksa. Ei sun ole pakko. Sulla vauva masussa ja se on sinun lisäksi tärkein! Minä olen ollut saikulla jo monta viikkoa kun supistelee. En ota riskiä, vaikka lääkärit todenneetkin, ettei ole vaikuttanut kohdun tilanteeseen mitenkään, silti en ota riskiä. Ja nyt en enää edes jaksaisi tehdä työtä, joka paikkaa särkee jne jne. Aseta itsesi muiden edellle, ei sitä työelämässä kukaan muukaan tee kuin sinä itse! :Heartred
 
Höpsösti toistelen näköjään samoja asioita viestissä, pistetään se huonosti nukuttujen öiden piikkiin :D
 
Mulla on enää viikko töitä ennen äippäloman alkua. Nää viimeiset viikot töissä on ollut tosi hektisiä. Itsellä on jotenki päässä että kaikki pitäisi saada "valmiiksi", jotta voin hyvillä mielin jäädä pois. Sen vuoksi vauhti on vain kiihtynyt loppua kohden. Töiden saaminen valmiiksi ei kuitenkaan ole millään tapaa mahdollista, koska uusia hommia pukkaa tilalle kokoajan. Tämä viikko on ollut työn puolesta tosi raskas ja olen nähnyt untakin töistä. Sijainen mulle tulee, mutta ehdin jäädä pois ennenkuin hän aloittaa. Täytyy yrittää ensi viikolla hidastaa tahtia tietoisesti. Ei se pulju kaadu mun poissaoloon.. Fyysisesti oon ihan kunnossa, joten loppuun saakka täällä painetaan hommia ihan normisti. Kyllä sitä odottaa jo että sais jäädä kotiin.
 
Kävin just verikokeissa tuon alhaisen hb n takia. Töissä on jatkuvaa huimausta ja nyt on jo työkaveritkin kehoittaneet jäämään kotiin! Pelkäävät että pyörryn jonnekin varastoon tai käytäville. Huomenna pitäis saada tulokset ja niiden pohjalta lähden sitten varaamaan lääkäriaikaa ja sitä myöten saikulle. Nyt alkaa jo riittämään tää itsensä rääkkääminen!
Tämän lisäksi on alkanut tulla sellaista vihlovaa kipua vasemmalle pakaraan, en voi enää varata painoa sille jalalle ollenkaan , joka on vähän huono juttu kun on seisomatyö o_O
 
Kertoisitko sitten mikä oli syy tähän huimaukseen. Mullakin meinaa huimata joka aamu aina samoihin aikoihin (kun teen sämpylöitä töissä), hb on ollu matala mutta nytte oli viimeksi noussu niin hyvin että jätin rautalisän pois. Matalat verenpaineetkin oli jossai kohtaa mutta jotenki veikkaan ettei se siitäkään johdu. Tiedän toki ettei se välttämättä samasta asiasta johdu mutta jos vaikka tulis jotain uusia ehdotuksia mistä tää outo olo vois johtua.
 
Mulla hb 94, aivot ei saa tarpeeksi happea kun punasoluja niin vähän ja siitä seuraa huimaus. Katotaan nyt löytyykö siitä verenkuvasta jotain muutakin vielä.
 
Palasin viikko sitte hoitovapaalta töihin ja ei kauheen kova usko oo et kauaa jaksaisin olla... Supistaa heti ku lähtee liikkeelle tai tekee yhtään mitään! Viime päivinä on tullu myös kivuliaita supistuksia päivittäin. Täytyy varmaan soitella neuvolaan vielä tällä viikolla jos kipeet supparit jatkuu. Jalat on ihan kauheen levottomat illalla! Kauhee ku väsyttää mut jalat on niin hankalan tuntuset ettei voi nukkua:sad001
 
Minä vien kyllä koko porukalle jotain leivonnaista vikana päivänä. Tiedän, että ostavat mulle jotain kivaa läksiäisiks ja vauvalle kans, niin haluan et kahvitellaan sitten porukalla. Tämä on meillä yleisestikkin tapana.
 
Ootteko vieneet tai ajatelleet viedä työkavereille jotain kun jäätte pois?
Mä ajattelin viedä jotain pullaa tai kakkua iltapäiväkahvin seuraksi omalle tiimille. Lähemmin näkee, haenko pullat konditoriasta vai jaksaisinko jopa ihan itse leipoa.
 
Sain verikokeiden tulokset tänään, hb 93 ja veren seerumi 29 (pitäisi olla 35-40)
Eli ei kovin hyvältä näytä :sad001 no mun ihana neuvolatäti hoiti mulle sairaslomaa tän ja ens viikon ihan vaan juttelemalla lääkärin kanssa , mun ei edes tarvinnut käydä siellä vaan laittavat sairaslomatodistuksen postiin! :) Tämä on palvelua sanon minä! :grin Nyt sitten rautaa tupla annos ja jos ei sillä arvot nouse niin joudun todennäköisesti äippäpolille ja tiputukseen! :eek:
Ainakin saa nyt levätä eikä tarvi töistä murehtia !
 
Mä päätin "luovuttaa" työnteon suhteen eilen, n.2.5 vkoa ennen äitiysloman alkua. Muuten olo on oikein hyvä, mutta kun selkä ei kestä istumista pitkiä jaksoja (yli 30min ihan mahdoton) ja mun työ on toimistossa koneen ääressä, joten.. Lääkäri ei meinannut ensin kirjoittaa kun vaikutan kuulemma liian pirteältä, joten saikun saaminen ainakin mulla oli nyt pienen työn ja vaatimisen takana. Ilmeisesti olisi pitänyt näyttää tuskaisemmalta :grin
Mutta nyt ainakin tuntuu ihan mahtavalta vaikka töissä viihdynkin :)
Ja vaikka saikulla oonkin niin meinaan kyllä käydä toimistolla moikkailemassa ja ehdottomasti viemässä "lomapullat" :)
 
Kuinka paljon viikkoja teillä on kasassa kun jäätte äippälomalle? Kun itse laskin tuossa että viikkoja on 34+6 kun jään virallisesti äitiyslomalle (viimeinen mahdollinen päivä jäädä). Tarkistin tuon myös Kelan laskurista. Omaan korvaan tuo kuulostaa tosi varhaiselta ajankohdalta. Viisi viikkoa ennen LA:ta siis.. Onko se tosiaan näin:anyone
 
Taitaa se olla, laskin just ite että mulla olisi silloin viikkoja 34+4 kun mun äippäloma alkaa. Mä mietin sitä että vaikuttaako noi joulunpyhät jotenkin tohon laskuriin jos kerta mulla alkaa 2 päivää aiemmin kun sulla I-P ?
Mä olen kyllä ihan tyytyväinen että alkaa ajoissa toi mammaloma, mun alalla en tunne ketään joka olisi loppuun asti töissä ollut, sen verta raskasta hommaa on.
 
Mä jään 35+4 ja on musta ok. Edellinen syntyi 36+2. Kerkiää muutaman päivän lomailla, jos tämä päättää tulla yhtä aikaisin :)
 
Takaisin
Top