Tänään minua ärsyttää...

Joo. Ihan pikkuisen sitten vaan ärsyttää, kun vein pyörävarastoon vaunuja äsken, niin huomasin, että pyörästäni oli satula lähtenyt kävelemään! :smiley-angry019 Kyllä jokunen ärräpää pääsi. Siis lukitusta pyörävarastosta joku talon asukas on vienyt muutaman vuoden vanhasta ja varsin vähän käytetystä (koska rengas ei pysy täytenä, enkä ole saanut vielä aikaiseksi sitä korjauttaa) pyörästä satulan. Niin paljon suututtaa nyt, että! Ylimääräistä rahanmenoahan tässä kaivataan, kyllä nyt tekisi mieli raivota asiasta jollekin. Ärrinmurrin.
 
Kyllä olin mieki Jäde ihan pöyristynyt, että joku naapuri tai entinen naapuri on kehdannut sen satulan pölliä. Tuossa kun oli sellainen satula, että sitä istuinkorkeutta saa säädettyä sellaisen pikalukon avulla, niin valitettavasti se on sitten ollut helpompi ottaa mukaankin. :sad001 Taidan uuden satulan säilyttää sitten sisällä. Kiva kuskata sitä sitten ees taas. Ja lapsien kanssa lisäsäätämistä kaipaakin liikkeelle lähtöön. :D Ei kai tuo kovin kallis ole, vaikka ihan samanlaisen ostaisi, mutta silti. Eipähän tarvitse ostaa itselle mitään kivaa, kun joutuu ne rahat pistämään pyörän satulaan. :sad001
 
Arghhhh!mikään ei ole ärsyttävämpää kun se että koneen hiiri vilkkuu kokoajan!!varmaa joku megabasilli tässä koneessa.
 
Mä en tajua, miten jotkut kehtaa varastaa toiselta ja sitten hyvillä mielin käyttää varastettuja tavaroita. Ei mulle tulis mieleen ottaa toiselta, vaikka helposti jotain saiskin. Typerää! Ja pistää varmasti suututtamaan.
 
Meidän pyörät kans rikottu talven aikana ja lukitusta varastosta vaan vielä. Varastot on myös rappukohtaisia joten joku samasta rapusta.. tylsää.

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app
 
Yhdessä vanhassa kodissani kuulin juttua, kuinka eräs kyttääjä mamma oli katsellut ikkunasta ulos ja miettinyt, että "jaahas, joku taas muuttaa", kun pakettiauto oli oven edessä ja lastas tavaraa sisää keskellä kirkasta päivää. Ei mamma ollut kuitenkaan ihmetellyt kenellä on miljoona pyörää kun muuttaa pois. Vorot oli tyhjentäny pyörävaraston kokonaan pakettiautoo :grin Itse en tuolloin vielä asunut talossa, mutta mamma sai siitä asti kuulla kuin hyvä kyttääjä hän on...
 
Meiän edelises talos oli kans sellai kyttääjä-mummo, ja asuu muuten edellleen samas pihapiiris, ku muutettii viereiseen taloon. Kerran se otti ja meni parkkipaikalle aurinkotuolin kanssa ja asettui niin, että pysty kattelemaan talon ikkunoista sisään. Ja sille kohalle ei siis aurinko paistanu ollenkaan. Välil se huuteli jos jonku auton ikkuna oli jäänyt auki, huus siis pihalla et "asunto 6:n asukkaat" vaik niitten auto sattuki olemaa vierasparkis eikä omas parkis. Ja esikkoa ku odotettiin, niin sinä päivänä ku kannettii pinnasänkyä sisään, niin mummeli tuli ja tietäväisenä tokas että "kyllä minä tiedän mihin tota käytetään". Ja ei siis todellakaan piiloteltu millää taval mun raskautta ja maha oli valtava. Lisäks sillä on ärsyttävä piski, jonka se antaa purra miehiä kintuista. Ja vaik kuin säännöis lukee et koirat pidettävä kiinni ni se ei pidä. Pihalla lapset sitä pelkää, ja kyl pelottaa muaki et koska se elukka jonku naamaa käy kiinni. Se akka kun ei vaan osaa kouluttaa sitä, ja ei se varmaa enää mitää oppiskaa ku on jo ihan aikuisikää päässy se koira.
 
Meil kans täs rivitalos asuu sellanen ihminen mitä kutsumme kyylämummoksi... Tässä kun ostin tän kämpän niin remppasin tän lattiasta kattoon asti - mummo tuli kyylään ikkunan taakse mitä teen... Eikä tässä kämpässä ollu viel kaihtimia/verhoja silloin... Ja samoin kävi kun tuossa naapurikämpässäkin rempattiin viime kesänä niin sielä se oli kyyläämässä ikkunan takana...
Grillattiin aika paljon kesällä nii siihe se tuli meijän takapihalle kyylää mitä grillataa... Hauskinta tässä on että se mummo ei ees puhu mitää vaan kyttää... Siinä ku grillattii takapihal nii meil oli koira kans siinä mukana niin tottakai se rupes sille mummolle haukkuu - mummo häipy liukkaasti paikalta :D
 
Ääh, vasta meni se monitoimikone huoltoon kun yhtäkkiä lakkasi toimimasta ja nyt meni rikki pari kuukautta vanhat lälläri puhelimet jotka on toimittanu itkuhälyttimen virkaa. Miksi hemmetissä ei osata tehdä toimivia vempeleitä! :smiley-angry016
 
Nykyään laitteet tehään niin et ne kestää hyvä et sen kaks vuotta... veetuttaa tuo kun kaikki laitteet hajoo si samaan aikaan...
 
Miun pyörä-ärsytys nousi tänään toiseen tai kolmanteen potenssiin, kun mies huomasi taas vaunuja hakiessamme, että siitä pyörästä puuttuu myös ainakin sellainen vaijeri takarenkaasta, joka on ilmeisesti hyvin tärkeä takajarrujen toiminnalle. Kohta alkaa jo naurattaa. Kellityksen varaosatarvike, vie mitä irti saat! Ja huoltolista pitenee...
 
Voi hittolainen kun rupeskin ärsyttään kaupassa käynti tän päiväsen kauppareissun ja ilmeisen mielenvikaisen ihmisen takia. Kun oltiin päästy koko konkkaronkka (mies, poikamme ja kummipoika mun lisäksi) kassalle yli 40e ostosten kanssa niin joku helevatan mielenvikanen juoppopappa (ja tais olla erinäisistä hajuista päätellen myös maatalon isäntä) niin käveli vaan siitä kassan ohi jossa ostoksemme olivat ja vaikka meni pullokoneelle joka oli jonkun 10m päässä meistä niin haju jäi jotenkin seisomaan siihen meijän kohdalle.
Kun kummipoika kilttinä otti muovikassin jonka olin aiemmin laittanut ostosten mukaan hihnalle ostaakseni sen ja alkoi latoa tavaroita sinne, niin eihän hän voinut kun hetken niitä tavaroita kassiin laittaa kun meinasi oksentaa hajusta (haju oli siis oikeasti ihan hirveä!).
No siinä sitten manasin pieneen ääneen sen papparaisen ja käskin kummipojan mennä autoon odottamaan muiden kanssa kun meinas kerran taju lähteä ja oksetti.. jäin siinä sitten pakkaamaan loput tavarat siihen muovikassiin ja mentiin kotiin purkamaan ostokset.
Noh kun mies sitten alkoi purkamaan hymyssä suin ostoksia kun kerroimme kauhean naurun saattelemana kuinka haiseva se pappa oli niin kyllä vaan hymy hyytyi kun mies sanoi et se haju on täälä meillä kotonakin !!
Hetken etsittiin hajun lähdettä kun tajuttiin, että sehän on se muovikassi johon oltiin ostokset laitettu kaupassa! Se haiseva papparainen (ja ilmeisen mielenvikainen) oli vaihtanut meidän ostosten päällä olleen muovikassin omaan haisevaan likaiseen muovikassiinsa siinä ohi kävellessään eikä kukaan huomannut mitään ennenkö vasta kotona!
Soitin kyseiseen kauppaan vihaisena puhelun et onko kyseinen mies vielä sielä et tuun tirvaseen turpaan! (ei kuulemma ollut enkä ollut ikinä ennen nähnyt kys. pappaa.. mutta jos nään niin tietää kyllä vaihtaneensa muovikassimme).. Eniten ihmetyttää vaan kuinka joku voi olla noin sairas, että tekee tuollaista!?
 
Kaikenlaisia viripäitä sitä maailmassa onkin. Mikä ihme joitain ihmisiä vaivaa??? Ei riitä ymmärrys.
 
Takaisin
Top