syyskuun pulinat

Tällästä tänne, pientä askartelua ja pipertelyä :) Meilläki vaatteita on saatu ihan hirmuisesti ja jotain olen itsekin ostanut. Kaikki pestynä ja viikattuna lipastoon ja osa odottaa vielä pahvilaatikoissa koska ovat isompia kokoja. Tänään vuorossa Ikean reissu, josta pitäisi vielä hankkia vauvalle patja ja pientä tykötarvetta :) Aamuja työpaikalla ei ole enää kuin 9!!!!! :smiley-bounce016
 

Liitteet

  • 10653304_10152378046852428_8052978278368988907_n.jpg
    10653304_10152378046852428_8052978278368988907_n.jpg
    50.8 KB · Katsottu: 39
Täälläkin yksi saikkulainen, joka tosin joutuu töissä olemaan ja vähintään kotoa hoitamaan hommia, vielä ei ole tuuraajaa julkaistettu ja hommia olisi!

Itselläni myös kovia supistuksia ollut nyt kolmatta viikkoa, mutta onneksi kaikki kunnossa. Käytiin Naistenklinikalla viime viikolla ja kaikki hyvin. Tosin näiden supistusten myötä pelkona, että kohdunkaula lyhenee ja pehmenee.

Itse en ole nyt pariin viikkoon enää pystynyt selällä nukkumaan, alkaa pikkuinen liikkumaan ja protestoimaan niin kovin. Paras asento on ollut kyljellä ja tyyny jalkojen välissä, tosin se tyyny on aamulla aina lattialla...

Itselläni pieni paniikki pienen huoneesta.. Tällä hetkellä on tarkoituksena tehdä meidän huoneesta lapselle huone ja toisesta makuuhuoneesta meille makuuhuone. Tosin kaikki maalaukset ja tavarat vielä kaupassa ja ei oikein vielä edes tietoa mitä kaikkea sitä haluaisi ostaa. :wink Haluaisi tai tarvitsee... Osa pinnoista pitää vielä öljymaalilla maalata, joten itse joudun evakkoon ja mies pääsee hommiin! :)
 
Yhtenä päivänä tuntuu, että aika matelee, toisena, että se juoksee. Nyt ollut pari kurjaa päivää, kun vedetään flunssan kanssa köyttä, meinaa iskeä, mutta jollain sen toistaiseksi saanut pidettyä aisoissa. 1.9 oli 2v hääpäivä ja sen kunniaksi luovutin isyyspakkauksen :) oli aika herkkää kun vähän sinne runoilin ja raapustelin..
Tänään isäntä silitteli ja minä lajittelin koon mukaan ja viikkasin pikkuisen vaatteita. Jos pikkuhiljaa saisi paikat järjestykseen. Tosin vielä pitäisi käydä läpi vaatteet, jotka äiti oli taltioinut minun ja pikkusiskon jäljiltä :) ompelukoneen toin myös viikonloppuna kotoa lainaan, pääsee askartelemaan. Samoin mukaan tarttui omenoita, mehua ja hilloa jos jaksaisi vielä tehdä.
Täällä saikkua käytetty kotihommiin, kaappien siivoiluun ja paikkojen järjestelyyn, televisiota tullut töllötettyä, netissä surffattua ja luettua. Marjoja poimittu ja säilötty hiljalleen. On ollut hetkiä, että tuntuu seinät kaatuvan päälle, mutta kun pikkuisen jotakin puuhaa jaksaa ajatella niin menee mukavammin. Meilläkään kun ei lähellä asu ystäviä niin viikot on aika pitkiä jos vaan lepoon jää. Onneksi siihen ei toistaiseksi ole tarvettakaan ollut, kun on ihan rauhallisesti puuhaillut ja tietysti aina välillä levännyt.
Viimeviikolla yritti selkä alkaa oireilla mutta ilmeisesti uiminen auttoi, nyt heti kun pääsen tästä taudin uhasta niin lähden taas käymään hallilla.
 
Koko alkuviikko on mennyt vähän flunssan kourissa ja nyt sitten maltoin jäädä kotiin loppuviikoksi lepäilemään. Aika ihanaa toisaalta. Tänään ajattelin vaan makoilla sohvalla ja lueskella vauvalehtiä sekä katsoa telkkua. Enkä ehkä malta olla pesemättä, viikkaamatta vauvapyykkiä ja järkkäilemästä vauvatarvikkeita. Mutta ihana loppuviikko siis tiedossa :Heartred
 
Onko porukka löytänyt äitiyspakkauksen peittoon hyvin pussilakanoita? jos, niin mistä? vai onko täällä kaikki niin käteviä emäntiä, että olette tehneet itse? :wink Finlaysonilta löysin muutaman sopivan mallin, mutta kun niissä on värit niin selvästi joko tytölle tai pojalle ja kolmannesta en vaan pitänyt :rolleyes: Nyt sitten ostin Jyskista vähän peiton kokoa pienemmät pussilakanat ja kokeilin saako ne sullottua äp-peittoon (joka siis myös Finlaysonin) ja hyvinhän ne sinne hujahti :grin Vähän joutui alareunasta taittelemaan, mutta ei paha.. Mielelläni ostaisin suomalaista tuotetta, mutta en halua maksaa 30-40€ kuosista, joka ei vaan yksinkertaisesti miellytä silmää o_O Mummo lupasi tehdä myös muutaman ihan passelin kokoisen pussilakanan, mutta en löytänyt mieleisiä kankaita täällä olevasta kangaskaupasta. Pitää penkoa muualta :)
 
Mä oon netistä tilannu ja kirpoutoreilta ostanu. Saanu lahjaksi.
Joku puhu huolesta pienen huoneesta..noh mulla ei viel pinna sänky haettu saati käsitelty...aattelin maalata sen :) ja meijän makkari pitäis käydä läpi et saa sinne pinnasängyn :) noooo ehkä joskus, jos ei ehi ennen syntymää, eiköhän äippälaatikko tai vaunun koppa käy sängystä aluks :)
Syöttötuolikin pitäisi hioa ja maalata uudelleen, mut silllä ei olw kiire :)
Sitteri pitäis jostain hommata niin helpottais ei tarvis koko ajan kannella, onneks on manduca :)

Täällä kanssa aika ajoin supistuksia, varsinkin kävelyn jälkeen ja pitkän seisomisen.
Öisin en tiedä miten nukkuis kun selällä ja ihan sama kummal kyljel särkee jompaa kunpaa lonkkaa...särkylääkkeel saa kyl nukuttua. Viime yön kokeilin tyynyä jalkojen välis, pysyi koko yön kyl mut en huomannut sen autavan mihinkään.

Nyt takas työn pariin - ruoan laittoa, työn antaja kipeenä ja toista päivää makoilee.. Toiv. ite ei sais flunssaa..
 
Toista viikkoa flunssassa, ja nyt keuhkoputkentulehduksessa. Tänään maltoin jäädä kotiin, kun neuvolassa lääkäri muistutti, ettei flunssa parane kuin lepäämällä. Kotona olis paljon puuhaa, mutta aion nyt oikeasti levätä sohvalla, syödä suklaata, juoda kuumaa mehua ja viihdyttää itseäni mm lukemalla. Jos tässä meinaisin kotitöihin ryhtyä, ei sairauslomalle oikein olis perusteita kun fyysisesti kevyttä toimistohommaa teen, eikä nyt ole sen ihmeempiä kiireitäkään. Ehkäpä kaivelen jonkun keskeneräisen neuleen esiin pitkästä aikaa. Ihanaa, kun isäni toi juuri muutama päivä sitten itse tekemäänsä herkullista mustaviinimarjamehua! Se tuli juuri tarpeeseen.
 
Täällä terveenä vielä..ollut töissä nyt ja työnantaja ollu viikon kaameessa flunssassa...miksi ei jää pois töistä..noh kun kun mun työpaikka on hänen kotonaan kun olen henkilökohtainen avustaja :)
Ehkä mä säästyn toivon ainakin...
Supistuksia tullu nyt enemmän kun työt alko kesäloman jälkeen maanantaina.. Välil helpompaa toisinaan vaikeampaa..rakastaisin vaaan kierrellä kauppoha - maha ei.
 
Täällä myös flunssa päätti tulla kylään. Onneksi on vasta vain lämpöä mutta joka paikkaa kolottaa. Niveliä eritoten, joten osaan odottaa että kuume käväisee ainakin korkealla. Mutta onneksi tuo mieheke pitää hyvää huolta ♡ Maanantaina neuvolaan :)
 
Ihana MaMaMehiläinen kun jaksat olla niin positiivinen flunssasta huolimatta :) ja Janis77 nyt täälläkin tekee mieli suklaata :p muuten hyvä, mutta kun pitäisi noita sokereita seurata.

Täälläkin tosiaan tauti sitten iski päälle, eilen illasta asti ollut olo ellei nyt tosi huono niin huono kuitenkin. Kuumetta ei nosta, voimat vaan ihan pois eikä mitenkään päin hyvä olla. Mahakin meinaa oireilla, kurkkukipua, päänsärkyä ja nenänvuotoa ohjelmassa myös. Nyt vaan mietin, missä vaiheessa ottaa yhteyttä päivystykseen... Mulla kun heinä-elokuun vaihteessa oli jo poskiontelotulehdus, olen sille aika herkkä ja eilen neuvolatäti sanoi, että raskaus vielä herkistää tulehduksille, kun limakalvot muutenkin jotenkin turpeammat tai jotain....
 
Tuo flunssa aalto pyyhkäsee näköjään kaikkien ylitse! Töissä kaaos kun väkeä pois eikä saada paikattuu... :sad001 ja nyt vielä sain kuulla että osalla oksutautia!!!!!! :confused: Mä olin siinä just kesällä! Nyt eiiii pystyis! o_O
 
Täällä pysytty toistaiseks terveenä! Voimia kaikille sairastaville!
Käytiin tänään siskon kaa shoppailee vähän vauva juttuja. Siskolla menossa nyt jännät ajat kun viikkoa on 38+3 :wink Hidasta se kulkeminen sen kanssa on mutta kuuluu asiaan :D Mä jo salaa toivoin että sen lapsivedet menis siellä kulkiessa mutta PYH :D mutta joo, tein ensimmäiset hankinnat uudelle tulokkaalle! (Meillä on kaikki tallessa esikoisesta) ostin sille sairaalasta lähtövaatteet ja pari yökkäri :) Vaaleita, beigen ja valkoisen sävyisiä kun sukupuoli ei ole tiedossa. Ekaa kertaa tajusin että meille tulee 8-9 viikon päästä vauva!!! Hyvä havahtua nyt viimeistään :D
Esikoisen synttäreitä oon myös vähän järkkäillyt ja sille ostin myös lahjan. Meidän iso (pieni) mies täyttää jo KAKSI!!! 20.9 on isot juhlat :)
Nyt iltapalaa!!!


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Mä pesin juuri koneellisen kestovaippapyykkiä ja lajittelin kaikki ostetut, äp:n ja sukulaisilta saadut vaatteet valmiiksi pesua varten. Aika monta koneellista pestävää...o_O Meinaa alkaa jo ahdistaa kun viikkoja jo 32+5 kaikki valmistelut on vielä ihan vaiheessa! Tässähän tulee kohta hoppu!! :scared007
 
kun 29 viikkoa pärähti täyteen niin tuli hetkellinen kauhistus-ahistus kohtaus että en kyllä oo vielä läheskään valmis ja SE päivä vaan lähenee ja lähenee. Tuntuu että kaikki puuttuu vielä eikä mitään oo valmiina (vaikka todellisuudessa onkin suurin osa). :eek:
Varmaan helpottaa vähän kunhan saan hoitopöydän ja lipaston johon laittaa nuita pikku vaatteita niin sitten konkreettisesti näkee että tuollahan nuita tavaroita on! Ja turvaistuin ja rattaat kunhan haetaan vanhempien varastosta niin ehkä se siitä.
 
Tänään 31+0! :smiley-bounce012

Aatella, että kuuden viikon päästä ollaan jo täysaikaisia ja sitten ihan minä hetkenä vain vaavi vois tulla maailmaan. Ens viikolla käydään ostamassa loput vauvan tarvikkeet ja sitten on kaikki valmiina.
Oon levollisella mielellä ajatellut synnytystä ja toivon vain, ettei tule mitään komplikaatioita näillä viimeisillä viikoilla.
 
Huh jotenkin alkanut ahdistaa tuleva synnytys.. nyt viikkoja 29+6 ja se tuntuu lähenevän supernopeaa vauhtia :confused: lähinnä pelottaa se kun vauva on ollut kokoajan raivotarjonnassa kunnes tälläviikolla neuvolassa sanottiin että se on aivan poikittain, vaikuttaen että pyrkisi kääntymään. Ja jos kääntyy niin ilm. neuvolahoitajan puheista ymmärtäen sitä ruvettaisiin kääntämään aika pian, ennen kun tila käy kovin ahtaaksi.. noh ei tässä mitään mutta jos se ei käännykkään!!! Olen sen mallinen että pelkäisin joutuvani synnyttämään vaikka vauva perätilassa, mutta auta armias jos siitä repeää kaikki paikat kuitenkin, tai sitten sektio, apua en haluisi mitään leikkaustakaan, jos palaudunkin siitä huonosti!! kauhea stressi tästä.... ehkä hieman turhaa vielä miettiä tätä sillä ei ole vielä varmaa että vauva jäisi perätilaan.. muttaaaaa!!! en vain voi olla miettimättä :sad001:sad001
 
Tää perätila/raivotarjonta on alkanut täälläkin kaihertaa. Vielä kun ei missää kukaan kokeile/selvitä että miten se on tai edes puhu että missä vaiheessa "viimeinen" mahdollisuus kääntyä :cool: Tietämätön olotila siis vaivaa. Flunssan jälkeen töihin paluu väsyttää ja huomaa että ei kyllä kroppa enää täysillä palaudu työpäivistä o_O

Ensi viikon tehtävä on varata tutustumisaika Kättärille. Jänskää vähän :p
 
Mä oon kans miettinyt samaa eeella. Vauva möyrii kamalasti masussa ja toivon kovasti ettei enää kääntyisi kun oli viimeksi neuvolassa viikko sitten raivotarjonnassa. Mä pelkään sektiota enemmän kuin alatiesynnytystä, en missään nimessä haluaisi joutua sektioon!! Onneksi luonto kuitenkin tässäkin asiassa on hoitanut asian niin että suurin osa vauvoista on raivotarjonnassa kun h-hetki koittaa. Kannattaa siis yrittää olla stressaamatta kun ei asialle oikein voi tehdä mitään vielä tässä vaiheessa, muuta kuin toivoa parasta. :)
 
Takaisin
Top