syyskuun pulinat

Eipä juuri..
Täällä vissiin alkaa sitte loppuraskauden pahoinvointi, siis aina kun syö tulee etova olo ja semoi et vois vaan oksentaa, mut en mä uskalla ruveta oksentamaan...
Nyt oon töihin päin menos, inspiraatio nolla...
 
Miulle iski syysflunssa. Palelluin varmaan viikonloppuna muuttohommissa, kun heiluin hikipäässä ulkona liian vähissä vaatteissa :sad001 Nyt on kurkku ihan karheana ja hassu olo. Tulin tänään kumminkin töihin, kun ei ollu kuumetta. Mutta kaippa se ois jäätävä huomenna kotiin, jos olo ei oo helpottanu. Panadolia ja mustaviinimarjamehua siis nassuun vaan ja toivottavasti menis nopeesti ohi...
 
Paratiisitar, mulla tippuu mutta se ei liity mitenkään raskauteen :D oon vaan tunari. Mahan kanssa oon saanu itseni nolattua mm. kavereiden häissä: kävin kaatamassa kaikki puolen sataa onnittelukorttia lahjapöydältä ja kun ne erään ystävällisen vieraan kanssa oltiin nostettu, niin kaadoinpas ne heti uudestaan...
 
Hei pitkästä aikaa!

Täällä yksi marraskuinen, joka viettänyt palstalla hiljaiseloa pari kuukautta. Tuohon väliin mahtui asunnon myynti ja osto, muutto, remontti (joka jatkuu edelleen), työkiireitä, supistelua ja lepoa. Melkein kuukauden olin välillä nettipimennossakin.

Viikonlopun aikana luin juttuja taakse päin ja monenlaista on marraskuisten odotukseen mahtunut. Yksi pieni oli jo ennättänyt syntymäänkin :Heartred

Kohtalontovereita, eli sairaslomalaisiakin huomasin. Se hieman helpotti omaa oloa. Olen nyt toista kertaa supisteluista sairaslomalla. Ensimmäisen kerran helteiden aikaan kesälomalla ja viime viikolla uudestaan. Ensimmäisellä kerralla kuumuus ja supistelu tuntuivat vain kurjilta. Nyt olivat lyhentäneet kohdunkaulaa. Onneksi paikat oli kuitenkin edelleen kiinni. Tänään on soittoaika neuvolaan ja mietitään, miten tästä eteenpäin.

Kotona olo tuntuu edelleen tylsältä, mutta syyllisyyden tunto töistä poissaolosta alkaa pikkuhiljaa hellittää. Töitä olen tehnyt jonkin verran kotoa käsin, lähinnä pyrkinyt siirtämään/ delegoimaan töitä eteenpäin. Huomenna käymme esimieheni kanssa töitä läpi ja sovimme, miten niitä jatketaan. Seuraajaa mulle ei ole tiedossa, koska meille tulee organisaatiouudistus ennen vuoden vaihdetta. Toivottavasti jokin ratkaisu löydetään, ettei tarvitsisi niin huolta kantaa noin parinkymmenen hengen tiimistäni.

Töistä ja sen ihmissuhteista on ollut yllättävänkin vaikea päästää irti. Toisaalta supistelut ja kohdunkaulan lyheneminen olivat niin selvä viesti, että tärkein huolehdittavani kasvaa masussa, että se sai asioita oikeaan tärkeysjärjestykseen.

Nyt kun vielä remppa valmistuisi, voisi tehdä viimeisen muuton, saada pienenkin tavarat paikoilleen ja pestä hänen vaatteet, niin mikäs tässä olisi odotellessa.

Hyvää vointia kaikille!
 
Lumo, onko sun supistukset olleet kipeitä? Mulla on todella paljon harkkasupistuksia ollut jo reilun kuukauden ajan ainakin mutta ei ole olleet kipeitä. 4 viikkoa sitten paikat tarkistettu ja kaikki oli ok. Jotenkin vaan pelottaa, että entä jos ne kuitenkin ovat alkaneet vaikuttaa tässä kuukauden aikana.. Suppareita tulee yleensä useita kymmeniä pitkin päivää, yleensä liittyvät liikkeeseen kuten kumarteluun, seisomaannousuun, portaat yms. Harvemmin tulee makoillessa tai istuessa. Töitä olis vielä 3 viikkoa ja neuvolalääkäriin myös. Tänään rv 32+1.
 
Mulla Autumn sama kuin sulla. Harkkasuppareita tulee useita päivässä ja pahinta on kumartelu ja reipas kävely. Paikat tarkistettu pari viikkoa sitten ja kaikki ok, mut mistäs tästä nyt tietää jos ne alkaakin vaikuttaan?? :/ Mulla tulee välillä ihan levossalon, mutta harvemmin. Mulla olis kesäloman jälkeen tiedossa 4viikkoa töitä ja tänään 30+5.

Sent from my SM-G3815 using Vau Foorumi mobile app
 
Täällä neuvolassa tänään käyty, tiukka kysely oli supistuksista. En ole niitä kokenut hurjiksi, joitakin harkkasuppareita kuitenkin välillä tullut. Töitä niiden puolesta saa jatkaa :) mutta tää flunssa. UGH! Keuhkot vielä tukossa, joten aamulla hakemaan työterveydestä pari päivää lepo saikkua.
Osteopaatilla kävin tänään neuvolan jälkeen... yläselkä/rintakehä oli jumissa. Huomaa heti käynnin jälkeen että henki kulkee paremmin ja eikä ahdista niin paljoa keuhkoissa.
Lantio/alaselkä voi oikein hyvin eikä ollut mitään merkkejä vinosta/kiertyneestä kohdunkaulasta/kohdusta. Tosissaan muutaman vuoden takainen moottoripyöräonnettomuus olis voinut jättää jälkensä, mutta selvästikin ne on hoidettu pois. Tuntuu hyvältä kaikkien kommelluksien jälkeen että kroppa on asemissaan :rolleyes:
Luottoa vartaloon sai näillä päivän tiedoilla kun ei neuvolan tätikään mitään varotuksia antanut :grin Tästä suurin odotuksin kohti tulevaa :wink
 
1.9. ja 27+0 pyörähti käyntiin!

Kröhässä olen jo toista viikkoa, ja ääni on lähes kadoksissa. Mun piti olla tänään pitämässä esitystä kansainvälisessä seminaarissa, mutta onneksi kolleega suostui pitämään mun esitykseni, kun kävin hänelle kähisemässä säälittävästi. On sikäli ihan reilua, että kun ihmiset ovat lennelleet tänne ties miten pitkältä ja maksaneet seminaarista, että saavat esityksestä irti muutakin kuin kähinää ja yskänkohtauksia.
 
Autumn, suppareita on sekä kipeitä, että ihan harkkasuppareita. Kohtu on herkästi supisteleva ja vatsaa on kovetellut iltaisin jo puolivälistä. Nämä supparit, mitkä nähtävästi saaneet aikaan kohdunkaulan lyhenemisen ovat olleet kipeitä, muttei mitenkään säännöllisiä.

Eniten jännitän nykyisin öitä, kun herää kipeisiin supistuksiin. Sain rintarangan ja niska/ kaula alueenkin ihan jumiin, kun nähtävästi öisin jännitän niitä supistuksissa.

Keskiviikkona uudestaan lääkäriin tarkistamaan tilannetta..
 
Kaikille voin suositella Ostaopaattia :) Jos ette jo käy tai ole kokeilleet. Hyvän osteopaatin tunnen joka myös fysioterapeutti eli saa oikein hyviä harjotuksia kotiinkin.
 
Siis kuinka uskomatonta että nyt on jo syyskuu ja pian on se hetki kun saa oman pienen syliin. Täällä on myös mieskin tainnut ihan kunnolla herätä tähän raskauteen. Ollut hirveästi tukena ja auttanut jos olen pyytänyt ja ilman pyyntöäkin. Tahtonut itsekkin lähteä kiertää kirpputoreja toki itselleen hän siellä on tutkinut enemmän kuin tulevalle vauvalle, mutta ollut ihanasti mukana :Heartred
Parin viikon päästä pääsee uudestaan neuvolaan tarkistamaan hemoglobiinin.
 
Sannya, onpas mukava kuulla, että mieskin alkaa teillä heräilemään vauvan lähestyvään tuloon! :)

Minä käväisin tänään työmaalla viemässä saikkulappuja ja tuli helpottunut olo! :smiley-bounce012 Työkaverit tuli halaamaan ja olivat hyväntuulisia, pomo oli saanut minulle sijaisen ja suhtautui hyvin ajatukseen, että saikku jatkuu mahdollisesti äippälomaan saakka... taakka vierähti harteilta! Vaikka meinasinkin siinä alkaa vetistelemään, kun tajusin, että tulevaisuudessa ei työkavereiden kanssa paljoa nähdä... :rolleyes: Oli niin hyvä olo, kun asiat töissäkin alkaa pikkuhiljaa rullaamaan, kyllähän ne mielenpäällä on vaikken niihin pysty itse enää vaikuttamaan.
 
tosiaan syyskuu ja minä vielä lusimassa kesälomaani :) tosin viimeinen viikko menossa ja sitten pitäisi vielä palata viideksi viikoksi töihin... suopi nähä mitä siitä tulee, fyysisesti on rankka työpaikka ja jo kotihommat saa kropan särkemään. Saikulla en ole vielä kertaakaan ollut raskauden takia ja jotekin kynnys suuri vaikka tiedän että ei pidä olla väkisin töissä.. Ja pomokin kysellyt vointia, mutta en osaa valittaa sille :confused: nyt on ollut hyvää aikaa valmistella vauvan tuloa ja jotenkin olen jo orjentoitunut tähän kotona oleiluun ja hääräilyyn joten ei nyt kovin iso tuo työmtivaatiokaan ole :grin Mutta siis ihana syyskuu muutenkin, olen odottanut jo talvi ihmisenä syksyä ja sen pimeitä iltoja:Heartred pääsee taas nauttimaan takkatulen lämmöstä eikä tarvii hikoilla helteessä. Ja tosiaan huiii kuinka lähellä se pienen syntyminen rupeaa jo olemaan, sitä on todella ruvennut miettimään :) vajaa 3kk laskettuun aikaan... hiihii :happy093:Heartred
 
Täällä syyskuu alkoi vauvapilvilinnoissa :Heartred Ajatukset pyörii todella paljon vauvassa ja olo on malttamaton, vaikkakin välillä jännittää että mihin olen nokkani nyt pistänyt :rolleyes: Huomenna ultra myoomasta, pääsee näkemään Kalevin :excited001 Mies ei vieläkään suostu oikein edes koskemaan mahaan, joskus kun pyydän kokeilla niin vähän kokeilee mutta ei ole kertaakaan itse sitä ehdottanut. Ja kun puhutaan Kalevista niin lähinnä toistaa mitä minä olen sanonut... Se harmittaa todella paljon. Ei hän ole saanut aikaiseksi kirjoittaa alkutuntemuksia Kalevin vauvakirjaankaan, vaikka siihein ei tarttis ku muutama lause rustata :sad001 Välillä tuntuu ihan tyhmältä täällä pistää tavaroita paikoilleen ja sisustaa kun toinen ei edes tahdo puhua asiasta.. Mutta, kyllä tää tästä :)
 
Täälläkin ilmoittautuu yksi saikkulainen. Viime viikolla lääkäri oli sitä mieltä että työnteko loppuu kohdunkaulan lyhentymisen takia. Onneksi paikat kuitenkin vielä kiinteät ja kiinni. Tuli äkkilähtö töissä, mutta eiköhän ne pärjää siellä. Nyt pitää vaan jaksaa olla levossa, mutta samalla luoda itselleen rutiineja ettei tule ihan mökkihöperöksi. Vaikka vuodelepoon en vielä joutunut, voi sekin tulla jossain vaiheessa niin nyt on hyvä jo levätä niin paljon kuin mahdollista. Monta kuukautta sairaalan sängyssä pää alaviistossa ei nimittäin kuulosta kauhean houkuttelevalta...

Supistuksethan sitä kohdunkaulaa tosiaan lyhentää, mutta mun ongelma on se, että en oikein tiedä mitkä ovat juuri niitä supistuksia! Harkkasupparit tunnistan ja niitä tulee joka päivä, mutta ne eivät ole kipeitä. Niiden lisäksi mulla on ollut koko raskauden ajan n 15 min mittaisia menkkamaisia kipuja. Nämä alkoivat jo alkuraskaudessa ja tulivat aina pahoinvoinnin yhteydessä joka päivä monta kertaa. Sitten kun pahoinvointi jäi pois niitä tuli harvemmin ja nyt ehkä pari kertaa viikossa. Ja nämä eivät liity mitenkään siihen olenko levossa vai menossa... Mutta ei kai sillä nyt väliä, lepoa joka tapauksessa ja jos kumpia tahansa tulee säännöllisesti niin on lähdettävä sairaalaan. Muuten kontrolli vasta kuukauden kuluttua.

Miten muut saikkulaiset vietätte päiviänne? Täällä lähinnä netissä surfailua, TVn katselua, neulomuksia, toistaiseksi vielä muutamien työasioiden järkkäilyä.. Olisi kiva saada vinkkejä kun luulen että parin viikon päästä voi aika käydä jo pitkäksi! :)

rv 28+5
 
Muokattu viimeksi:
Moi!
täällä siis saikkuillaan äippälomaan asti, myoma kiusaa ja istuminen on välillä tosi tuskaa! :mad: Selkäkipuiluun tulee käytettyä kauratyynyä ja panadolia.. nyt menny onneksi pari pv jo paremmin, tosin tänään taas vaivannut.
29 pv alkaa viralllisesti äippäloma! :smiley-angelic003 :Heartred

Mies on onneksi ollu tukena ja jotenki heränny koko raskauteen myös, haluaa auttaa ja olla tukena kun on kipuja. Tekee itsenäisesti kotihommia, joista joskus on saattanu joutua "muutaman" kerran mainitseen.. :hug003

Pienet vaatteet on pesty ja tänään oonkin saanu viikattua niitä lipastoon valmiiksi odottamaan. :) Kehtoon pitäisi patja höyryttää ja laittaa muutenki paikalleen ja valmiiksi, mut ehkä sen vielä ehtii.. :wink
Kaikki on oikeestaan muuten hommattu mitä nyt hoitotarvikkeita ja vaippoja pitäisi ostaa.. ja mietin myös rintapumpun ostoa.. :) Ens viikolla alkaa valmennukset.. :)

Kotona tulee touhuttua kaikkea normi kotihommaa miten nyt voinniltaan jaksaa.. smiley-chores003 :smiley-chores011 + saikulla hyväksi todettu netflix on kova juttu! :grin



Tunne on välillä aika malttamaton... :love7 :Heartblue
 
Täällä kans yritetään välttää mökkihöperöyttä. Valitettava tosiasia on, että minulla ei ole kovin paljon kavereita ja puolet siitäkin vähäisestä määrästä asuu eri paikkakunnalla. Yksin oleminen käy tosi tylsäksi enkä ole kotihommien lisäksi keksinyt vielä muuta tekemistä. Kirjastosta lainasin muutaman kirjan, mutta ne ei nyt innosta. Lähinnä tulee siis surffailtua netissä, tehtyä pikku askareita ja syötyä... Joku kädentyö on alkanut kiinnostaa, mutta taidot vaan ei ole oikein kohdallaan :D
 
Syyskuu alkoi iloisin mielin, sillä 1. Päivä alko täällä rv30. Ja ai kamala minkä ressin se sitte vetäs, meillä kun ei olla tehty yhtään mitään, ja tarkotan vauvan huonetta :D se on täynnä pölyä ja remontti vehkeitä ja mitä kaikkee.. Maanantaina nyt onneks pääsee ikeaan lieventämään ressiä ja vähä ostelemaan sieltä vauvan huoneeseen juttuja :-) pinnasänkyki pitäs mahuttaa makkariin jotenkin... Ressiressiressi :D Luojan kiitos ukko on ruennu auttamaan mua ja iha vapaaehtosesti jne!! Tais sen verra säikäyttää silloinen KYSin reissu jne. Ja on vissiinki vihdoin huomannut sen että oon oikiasti kipiä! Joka päivä kysyy vointia ja sillai :) niiii ja enempi on massukkaa ruennu hoitamaan! Aina sillo ku pötkötettää sohvalla :) 9. Päivä on lääkärille aika, varmaan saikkulappua, kun ei koulun käynnistä meinaa tulla mitään.
Hah ja kotona muuten mulle on tullu joku järjestely vimma xD kattila kaapit oon järjestelly, vaatekaapin (maailman veemäisin homma...) ja nyt pitäs kuiva-aine kaapit järjestellä ja mitä vielä :D :D ihme kodinhengetär mustaki tullu :D


Sent from my GT-I9295 using Vau Foorumi mobile app
 
Takaisin
Top