Syyskuiset

Sukey, äitiysvaatteet voi todella... Löysin onneksi kivan nettikaupan, josta todennäköisesti tulen vaatteet tilaamaan
(legginsejä ja tunikoita...) Housuja nyt ei ihan summassa voikaan ostaa...

Tuo ultra vain... Kyllähän sitä todella haluaisi, mutta jäin juuri työttömäksi ja jos en saa kahden kuukauden sisällä taas uutta työtä harmittaa jos rahat kerkeää tiukille. En onneksi joudu yleensä paria kuukautta pidempään odottelemaan työtä, joten toivotaan samaa nyt.

Huhhuh... Jotenkin tuntuu ettei ajatuskaan enää kulje tässä vaiheessa iltaa, ei se auta kuin lähteä koiran kanssa lenkille ja ehkä sitten nukkumaan :)
 
hei vain, täällä yksi uusi jäsen myös, LA 7.9.2014 :hello joulun jälkeisen lomamatkan piti osua juuri huonoon aikaan kuusta, mutta kuukuppia ei sitten tarvittukaan, ja tänä aamuna testiin piirtyi kaksi selkeää viivaa :love017
tässä vielä yritetään tajuta, että vatsassa todella kasvaa pieni ihme, ja toivotaan, että kaikki menisi hyvin. muutama kuukausi sitten päätettiin, että vauva saa tulla jos on tullakseen..kävikin nopeasti!
asustelen japanissa, mutta mukava päästä jakamaan tänne ajatuksia muiden samassa tilanteessa olevien kanssa, kun ei vielä uskaltaisi kenellekään kertoa! (että osaakin jännittää pistää asia sanoiksi, näin nimettömänäkin. olen raskaana!)
paljon onnea muillekin plussanneille :love017
 
Onnea plussasta, zousan, ja tervetuloa mukaan :) Käyhän lisäämässä tietosi tuonne syyskuisten listaan!

Mikä sut on Japaniin asti lennättänyt, jos saan kysyä?
 
kiitoksia!
mieheni on japanilainen, ja yhdessä suomessa vietetyn vuoden ja kaukosuhteilun jälkeen seurasin häntä tänne. menimme naimisiin viime kesänä. täytynee alkaa paneutua raskaussanaston opiskeluun... :smiley-ashamed005
 
Moikka! Minä tässä mietiskelin että oletteko muut soitelleet jo neuvolaan ja varanneet aikaa sinne? Itse meinasin jos loppuviikosta soittaisin. Minulla kun on ensimmäinen lapsi kyseessä, niin en tiedä oikein sitä oikeaa ajankohtaa soittaa sinne? Vaikka eikai sitä väärääkään ajankohtaa ole.. :rolleyes:
 
Mä soitin neuvolaan perjantaina, mutta neuvolan täti oli lomalla. Kiireellisissä tapauksissa olis voinut soittaa toiselle tädille, mut tää ei taida olla kovinkaan kiireellinen tapaus. Vuodenvaihteen jälkeen sitten uutta soittoa.

Kauhea, kun tulee käytyä täällä monta kertaa päivässä. No, mies palaa töihin ihan just, ja sitten ei ole enää aikaa roikkua netissä pitkin päivää...
 
Niin tulee roikuttua, ehkä vähän liikaakin :D
Santra87, minkä nettikaupan sinä löysit? Voisin itsekkin käydä katselemassa.. :wink turvottaa niin paljon ettei meinaa farkut mahtua jalkaan..
 
Eilen clearbluen testillä + ja viikot 2-3. Laskin oman kierron mukaan LA:n niin olisi 4.9.2014. Tämä vauva on kovin kovin odotettu ja toivottu. Päätimme että tammikuussa varataan aika lääkärille tutkimuksiin kun mitään ei tapahdu eikä kuulu ja nyt 29.12 kauan odotettu positiivinen testi :angel13 on niiiiin tervetullut!

Kummempia alkuraskauden oireita ei vielä ole, tissit ovat arat ja kasvaneet. Pientä nipistelyä vatsassa. Suurin "haasteeni" on nyt tupakan polton lopettaminen mutta eiköhän se hyvin mene koska haluan vauvalle parhaan mahdollisen "ympäristön" kasvaa ja kehittyä terveeksi vauvaksi. Lopetin heti kun tein positiivisen testin.

Tyttäreni täytti tässä kuussa 18v eli oikein hyvä aika aloittaa alusta tämä vauvaperheen elämä. Olemme siis vähän "vanhempaa" porukkaa mieheni kanssa (nuorekkaita tosin tietty :wink :) olen 36v. ja mieheni 37v.

Kivaa lukea kuulumisia samassa "tilassa" olevilta naisilta, omassa tuttavapiirissä kun ei ole ketään raskaana ja aika harvaa niin kauheasti kiinnostaa raskausajan jutut :wink

http://forum.vau.fi/threads/syyskuiset.1579595/page-2#
 
Mä en ole varannut vielä neuvola-aikaa. Ajattelisin että n. vk:lla 8-10 olis hyvä aika? No, todennäköisesti soitan heti alkuvuodesta kuitenkin jotenkin niin täpinöissä kaikesta :)
 
Onnittelut muillekin plussanneille! :smiley-angelic003

Mä soitin tänään neuvolaan, ja varasin ajan. Periaatteessa se kumminkin on aivan sama, milloin sen varaa kun ei sinne kuitenkaan pääse ihan heti.. Meillä on aika 15.1. ja malttamattomana odotan :)

Mulla on tullut tissit nyt todella kipeiksi, erityisesti nännit ovat kosketusarat. Öisin ilmenee myös jonkin sortin kouristuksia. Toivottavasti ovat hyvälaatuisia. Mitä ainakin netistä lueskelin, niin johtuvat lähinnä varmaan kohdun muutoksista.. Niin kauan kuin verta ei tule, niin eiköhän kaikki hyvin ole. Toivottavasti ainakin. Edelleen pohdinnassa kyllä tuo varhaisultra, kun on vaikeaa uskoa, että tuolla joku kasvaisi. Olisi niin ihana nähdä pienen syke ja kaiken olevan kunnossa. Ja mitä oon tutkiskellut, niin vissiin alle 100€:llä pitäisi täälläkin selvitä.

Ihanaa kyllä, kun on tällaisia foorumeita, jonne purkaa tuntojaan. Tekisi mieli huutaa asiasta koko maailmalle, mutta ollaan sovittu pitävämme tämä salassa (muutamaa hyvää ystävää lukuun ottamatta) ensimmäiseen ultraan asti. En halua joutua selittelemään, jos tässäkin käy ikävästi..

Tsemppiä Papulle tupakoimattomuuteen! Itse olin kamala energiajuoma-addikti, ja niistä erossa oleminen on hirveää - varsinkin kun väsyttää koko ajan. Mutta mitäpä sitä ei tekisi pikkuisen tähden :Heartred
 
Mä oon meidän nuoremman lapsen odotusajasta ollut yhdessä fb-ryhmässä, ja tottakai kerroin siellä uudesta vauvasta. Sen lisäksi olen kertonut yhdelle ystävälleni, jonka kanssa jaamme lähes kaiken maan ja taivaan väliltä. Meidän vauvasta tietää siis suunnilleen 50 ihmistä :D Sukulaiset ollaan vielä pidetty pimennossa, kun heille on eniten selittelemistä, jos asiat eivät menekään suunnitellusti.

Papulle tervetuloa joukkoon :)
 
Mekään ei olla kerrottu vielä kenellekkään. Ajateltiin sitten kertoa kun Np-ultra on ollut. :) pitäisikö meidänkin tehdä jossain vaiheessa oma fb-ryhmä?
Mitä muuten teette työksenne? Missä vaiheessa töihin kerrotte?
 
Onnittelut täältäkin joukkoon liittyneille uusille plussanneille!

Minä varailin jo neuvolan, ensimmäinen käynti on 15.1., sitä odotellessa :) Kyllä on odottavan aika pitkä...

Olen ajatellut että töissä kertoisin vasta sitten kun raskaus rupeaa jo näkymään, tai ainakin odotan sinne np-ultraan asti. Tosin meillä on tulossa työreissu tuossa parin viikon päästä ja siellä on tietysti taas illanviettoa drinkkeineen tiedossa - saas nähdä miten onnistun luovimaan niin ettei kukaan huomaisi etten oikeasti juokaan mitään :eek: En tosiaan haluaisi vielä niin aikaisin tätä töissä paljastaa. Vaikka muuten tekisikin mieli jo kovasti kaikille kertoa :grin Meillä tosiaan asiasta tietää toistaiseksi vain muutama läheinen ystävä.
 
Täällä myös uusi jäsen . Kolmas lapsi tulossa. Laskurin mukaan LA olisi 1.9.
Oireita ei vielä kauheasti ole, hieman mahasta nippailee ja kylmä vaivaa vaikka kuinka leivinuunia lämmittää.

Onnea myös muille plussanneille.
 
Tervetuloa mukaan, tipsu84 :-)

Henkkamaukasta löytyy välillä ihan hyvännäköisiä äitiysvaatteita, ja elloksestakin voi löytää. Onneksi ei tarvitse ostaa uutta talvitakkia, kun syyskuun alussa tuskin on pakkasia.

Olisi ehkä pitänyt olla hiljaa fb:stä.. Niissä ryhmissä on nimittäin yleensä suurta draamaa mukana, kun kaikki eivät vain tule toimeen keskenään...
 
Kiitos linkeistä Santra87 :) Siellä Fb olis kyllä helpompi roikkua mukana jopa puhelimella.
 
Onnea uusille plussanneille - on se vaan niin ihanaa :-)

Oireista: Mulla on ollut kovaa vatsakipuilua viikon ajan - välillä oikealla ja välillä vasemmalla puolella. Muita oireita ei vielä.

Mä olen kovasti miettinyt tuota kertomista - olen aikaa avoin ja monet ovat tienneet yrittämisestä niin siksi ollaan kerrottu aika monille läheisille ystäville. Mietin että jos nyt jotain sattuu, niin on ainakin helpompi myös selittää, kun ystävät tietävät historiankin. Töissä en tosin aio kertoa kuin vasta, kun np-ultra on käyty.

Varhaisultrasta vielä: meillä yhdessä paikassa maksaa alkaen 170 euroa ja toisessa alkaen 100 euroa, että ei ole vaikea miettiä mihin menee :-)
 
Mulla on muuten tämä vau-foorumi omana sovelluksena puhelimella joten jos on älypuhelin niin kannattaa ladata. Helppoa on!
 
Minullakin on ja arvaa vaan pilpattaako jokaisesta kirjotuksesta, kun en vaan osaa enkä saa niitä ilmotuksia pois :D
 
Takaisin
Top