Syntyneet

inkkukinkku

Oman äänensä löytänyt
Mä taisin nyt sitten korkata tän :). Eli viime yönä meidän pienisuuri Keke syntyi klo 03.41 Naistenklinikalla. Painoa oli 2160g ja pituutta 45cm. Tuuhea tumma tukka oli pojalla :). Ja tosiaan tämä sunnuntai oli rv 33+4.

Synnytys alkoi n.21, kun supparit tiheni ja koveni, jolloin olin 4cm auki ja mut siirrettiin synnytyssaliin. Tosiaan lapsivedethän mulla meni jo viime vkon maanantaina, jolloin tulin ambulanssilla Hyvinkään sairaalalta.

Olin miettinyt, että olen ilman kipulääkkeitä niin kauan kun pystyn, mutta kun päästiin synnytyssaliin oli olo jo aika tukala ja kätilö suositteli ilokaasua. Ilokaasu auttoi hyvinkin pitkälle ja otin sitten myös epiduraalin, joka oli kyllä aivan ehdoton :). Vei kivun pois kokonaan. Ponnistusvaihe oli todella nopea ja kätilökään ei oikein pysynyt mukana, kun ei tajunnut että se syntyy :D. Ponnistusvaiheesta kipua ei saa kokonaan pois, joten se oli inhottavin vaihe, mutta ei sitä enää muista :D. Kekellä oli tumma tukka syntyessään ja herra on maailman söpöin vauva :Heartred.

Viisi tikkiä sain ja istuminen on tällä hetkellä hieman hankalaa :), mutta pientä heikotusta ja väsymystä lukuunottamatta olo on hyvä. Pitäisi vaan tajuta, että nyt olen sitten äiti :).

Keke vietiin tosiaan valvontaosastolle, jossa se saa antibioottia ja happea letkusta, mutta poikakin on muuten kunnossa :)
 
Paljon onnea vielä täälläkin! Kyselin tuossa toisessa ketjussa jo tarkempia tietoja ja täällä hyvin kerroitkin olennaiset asiat, kiitos siis niistä :)

Jos jaksat vielä vastata, saitko pojan rinnallesi synnyttyään vai kiikutettiinko hänet heti pois?
 
Onnia kauhiasti!! :) nyt sitte meiltäki eka tullu ulos :)

Sent from my GT-I9305 using Vau Foorumi mobile app
 
En saanut poikaa rinnalle vaan hänet vietiin heti syntymän jälkeen valvonta-osastolle. Pääsin kyllä suht pian katsomaan ja tänään sainkin jo pitää sylissä. Tilannetta helpotti todella paljon se, että meille oli jo valmiiksi kerrottu, että vauva viedään heti tutkittavaksi niin osasi varautua.
 
Onnea inkkukinkku! Itse melkein samoilla viikoilla (rv 34+2) ja tuntuu hurjalta ajatella etta minunkin lapsi olisi jo oikea vauva, tukka ja kaikki. :)
 
Onnea inkkukinkku! :) Ei oo todellista, että ensimmäinen lokakuinen on tupsahtanut maailmaan. Aivan ihanaa kerrassaan! :)
 
Paljon Onnea!! Kiva saada tänne lokakuisiin synnyttäneitä! Alkaa tuntumaan konkreettisemmalta tämä omakin odotus :)
 
Onnea!!

Meillä otettiin myös vähän varaslähtöä.. La olisi ollut 1.10, niin kaveri päättikin tulla ulos jo nyt.. Viime maanantaina meni lapsivedet 9 aikoihin illalla ja potra poika oli maailmassa tiistai-aamuna klo 5.46.. Raskausviikkoja oli 36+0. Sairaalassa jouduttiin olemaan reilu viikko, kun bilirubiiniarvot alkoi nousemaan ja pikkuinen joutui valohoitoon kahdeksi päiväksi.. Nyt kuitenkin on kunnossa ja perhe-elämä kotona on alkanut, vaikkei sitä meinaa uskoakkaan että meillä on täällä nyt ihan oikeasti oma vauva.. :Heartred

Synnytys meni hyvin. Ilta 10 oltiin sairaalassa ja siellä sitten katsottiin paljon kohdunsuu on auki. Hivenen vaan raollaan. Osastolle siirrettiin 23.20 ja siellä sitten alkoikin ensimmäiseksi supistukset.. Aikaisemmin ei kertaakaan ollut supistanut, mutta nyt tykitti heti 5 minuutin välein.. Aamu kolmelta alkoi sitten tuntumaan jo niin pahalta, että pakko oli hoitajalle ilmoittaa, että nyt hivenen sattuu :D Antoi lämpöpussin (mikä lie oikealta nimeltään) ja laitttoi kiinni laitteeseen, joka mittaa supistuksia ja sykettä. Sitten teki sisätutkimuksen ja totesi, että mennään synnyttämään. 4 senttiä oli kohdun suu auki ja kohdunkaulaa ei ollut ollenkaan ( mitenhän sen voisi järkevästi ilmaista.. laughing7 ) Miehelle sain soittaa ja pyytää paikalle. Synnytyssalissa ilahduin mehukannusta, joka minua odotti pöydällä! :happy093Oli kauhea jano ollut jo pidemmän aikaa, mutta pahan olon takia vesi ei houkutellut.. :D Kätilö tuli juttelemaan kivunlievityksestä ja muista toiveista, mutta empä oikeen osannut mihinkään sanoa mitään. Mies saapui vähän ennen neljää paikalle ja siinä vaiheessa olinkin jo päässyt sänkyyn asti. Vauvalla oli pinni päässä ja minulla taas se supistusten mittauslaite. Lopultaan sattui jo niin paljon, että pyysin kohdunkaulanpuudutusta ja sitten supistukset katosivat kokonaan. Kätilö kertoi myöhemmin, että pelkäsi synnytyksen pysähtyneen kokonaan. Joskus viiden jälkee alkoi ykskaks taas supistamaan kipeästi ja pyysin kätilön paikalle. Teki sisätutkimuksen ja sanoi, että olisi aika synnyttää, 9 senttiä olisi auki.. Siitä sitten mies hereille ja viereen pitämään kädestä :D Itse roikuin puoliksi sängyn reunan yli, koska niin oli helpoin olla. Kätilö naurahti, että on vähän hankala asento synnyttää, mutta ei yhtään ollut siinä vaiheessa tarvetta ponnistaa. Älyttömän huono olo oli kivun takia, mutta eipä voinut oksentaa, koska se olisi kouristanut kipeästi.. Siirryin sitten kätilön pyynnöstä puoli-istuvaan asentoon ja kätilö sanoi, että pää tuntuu jo todella hyvin, että ponnista sitten kun tuntuu siltä. Olin aika kauan tekemättä mitään, ei tuntunut pahalta, mutta ei kyllä hyvältäkään. Lopultaan kokeilin ponnistaa ja sen jälkeen tulikin sellainen jännä tunne siitä, että nyt kuuluu ponnistaa. Ponnistusvaihe kesti 10 minuuttia, siinä oli kolme ponnistusta ja vähän pään ihailua, kun se tuli ulos :D Oli aika häskin näköistä, kun alapäästä törröttää pää! Viimeisellä ponnistuksella kaveri maailmaan. 2480g, 48cm. 20 min ikäisenä otettiin tarkkailuun ponnistavan hengityksen takia. Nähtiin pikkuinen vasta muutaman tunnin päästä seuraavan kerran. Osastolle siirryttiin aamu yhdeksältä ja siellä palloiltiin.. Samana päivänä saatiin vauva samaan huoneeseen. Oli nii pieni rääpäle, että oikeen sääliksi kävi.. :sad001

Nyt kuitenkin erittäin jäntevä. Valohoidossakin kääntyi kyljeltä mahalleen ja ryömi eteenpäin :D Vähän ihmeissäni katselin, kun käden kävi ja jaloilla työnsi itseään sängyssä vähän matkaa.. Nyt syöttövälit nukkuu ja nukahtaakin samantien kun vie sänkyyn. Ainoastaan yöllä klo 3 syötöltä jää hereille :sad001( Pitää koittaa siirtää rytmiä vähän, ettei sitten yöllä valvo..

Perhe-elämä alkoi sitten eilen ja vielä ainakin kaikki menee todella hyvin :wink
 
Paljon onnea Tumelo!!! Näitähän alkaa tulemaan nyt vauhdilla :love017

Pitäisikö tehdä erikseen ketju syntyneistä johon joku kerää kaikki syntyneet yhteen listaan, kuten noissa toisissa kuukausissa on tehty? Haluaako joku ottaa tehtäväkseen?
 
Takaisin
Top