Syntymättömän lapsen vakuutus

Juu luki siinä, että kun syön Sertralin-lääkitystä, niin sen käytöstä ei voida tehdä varmaa arviota vaikuttaako se jotenkin syntyvään lapseen :sad001 Harmittaa, että kun nykytutkimuksissa on todettu, että siitä olisi vähemmän haittaa lapselle jos äiti käytttää tuota lääkettä, kuin että kärsisi masennus- tai ahdistusoireista... Näillä perusteilla lääkäri antoi luvan käyttää tuota lääkettä raskauden loppuun saakka. Teratologiselta olen myös tarkastanut lääkkeen sopivuuden. JA se ärsyttää, ETTÄ vakuutusyhtiö blokkaa pois sellaiset vauvat joilla on ilmeisesti suurempi riski saada jotain synnytyksen jälkeisiä oireita. Tiedän kyllä, että eipä nuo firmat ole täällä meitä ihmisiä varten, vaan tehdäkseen rahaa, mutta siltikin ärsyttääääääääääääääää! :mad: Vakuutusvirkailijakin meinasi, että eihän täällä juuri kukaan saisi vakuutuksia, jos mielialalääkkeiden takia näitä ei myönnettäisi... Ehkä se puhui sitten vain mun henkivakuutuksesta eikä tästä. Nyt täytyy vain luottaa siihen, että Yläkerran Ukko pitää huolen kaikesta :Heartred
 
Pohjolalla ei tosiaan mitään aikarajaa, sen voi ottaa syntymään asti. LähiTapiolalla muistelisin että 2kk ennen, aika monella muulla tais olla 3kk ennen. LähiTapiolalla on lisäksi tämän vuoden alusta tullut uusi henkivakuutustuote jonka voi ottaa heti lapsen synnyttyä, vaikka siis tyyliin samana päivänä kun syntyy. On siis eri asia kuin se lapsivakuutus jossa pitää odottaa että lapsi 2kk ikäinen. Ilmeisesti tuon henkivakuutustuotteen saa rakenneltua itse, että sisältyykö tapaturmat, sairaudet jne. Tämän tiedon sain siis kun saatiin LähiTapiolalta hylkäävä päätös, If oli ainoa vakuutusyhtiö joka meille vakuutuksen myönsi, muilla v-yhtiöillä ilmeisesti johtui siitä että mulla ollut edellisessä raskaudessa raskausmyrkytys.
 
Vahvistan tuon, mitä Eriika kirjoitti. OP Pohjolalla ei ole takarajaa, eli yhteyttä sinne vaan, Naksu. :)
 
Pohjola ei myöskään mulle sen tarkempaa perustetta kielteisestä päätöksestä antanu, mutta lähetti kyllä paperit kahteen kertaan (reilu viikko väliä) että varmasti tajuan etten heiltä vakuutusta saa, hehheh. :D
 
Onneksi saitte Ninna If:stä vakuutuksen! :) Kyllä se niin paljon keventää mieltä, kun on jossain TURVA o_O Pitää kysyä myös tuolta LähiTapiolasta, kiitos vihjeestä! :) Voihan toki olla, ettei kukaan meille anna vakuutusta, jos tämä on näin vakava asia :confused: Mutta pitää vielä yrittää!!
 
Sieltä me ei sitten saada sen takia, ellei taas siirretä kaikkia vakuutuksia sinne :/ Laitoin nyt kans If:lle hakemuksen, siellä on mun henk.koht. sairasvakuutus ja oon ollut siihen tosi tyytyväinen, mutta voipi olla että nekään ei myönnä vakuutusta tuon lääkkeen takia :sad001 Sitten täytyy kai vaan lopettaa lääkitys :eek::confused::rolleyes: :greet025
 
Harmi kun en muista mitä op:n terveysselvityksessä kysyttiin... Minusta ei ainakaan mielialalääkkeistä mutta voihan olla, että kysyttiin mitä lääkkeitä syö. No, ei se ota jos ei annakaan, kannattaa kokeilla!
 
Taitaa kaikissa terveysselvityksissä olla kohta että onko säännöllistä lääkitystä, ja jos on niin mikä lääke ja annostus. Ainakin kaikissa missä minä olen täyttänyt niin sellainen on ollut.
 
Hylkäys tuli sen takia kun en np-ultrassa ottanut verikoetta koska se ei ollut ultraajankaan mielestä tarpeen. Mutta he kuulema tarvitsevat sen, vaikka verikoe on vapaaehtonen... Huoh !
 
Mä kin kävin just op:lta ottamassa vakuutuksern ja nyt odottelen päätöstä.. ei kyllä pitäis olla mitään esteitä etteikö sitä vakuutusta sais..
 
Mäkin just täytin Op:n vakuutushakemuksen.
If:n skippasin suoraan sen omavastuun takia, todellinen omavastuu oli jotain reilut 600€
No katotaan saadaanko, ei pitäis olla kyllä mitään esteitäkään.
 
Hylkäys tuli sen takia kun en np-ultrassa ottanut verikoetta koska se ei ollut ultraajankaan mielestä tarpeen. Mutta he kuulema tarvitsevat sen, vaikka verikoe on vapaaehtonen... Huoh !

Tosi outo syy. Kysyttiinkö siis jossain hakemuksessa, että onko se otettu, vai miten sen ottamattomuus tuli ilmi? Me otettiin vakuutus IFistä eikä siinä edes kysytty moista. Ainoastaan se, että onko ultrattu ja jos, niin millä viikoilla. Meillähän ei otettu alkuraskauden ultrassa verikokeita (tai otettiin, mutta tulokset mitätöityivät), kun siinä ultrassa paljastui raskauden olevan kuukautta pidemmällä kuin luultiin, mutta ei tätä vakuutusta otettaessa kysytty.
 
Ei sitä muistaakseni kysytty terveysselvityksessä. En tiedä mistä kaivoivat tiedon, mutta hylkäys tuli nimenomaan tämän takia. Sanoivat vielä, että muuten oltaisiin hyväksytty. Vaihdetaan nyt kaikki vakuutukset Pohjolasta pois.
 
Näyttää nyt siltä ettei me saada kaksosille mistään vakuutusta :/ Pohjolasta odotan päätöstä, mutta kyllä se täti aika selkeesti puhelimessa sanoi ettei myönnetä jos on rakenteellista vikaa. LähiTapiolan terveysselvityksessä taas luki ettei varausvakuutusta voida myöntää jos sikiöitä on kaksi... On se kyllä ihme että silti lähettivät tarjouspyynnön kaksi kertaa... o.O Oh well, mennään sitten ilman vakuutuksia. Voi ne myöhemminkin ottaa rajoituksien kanssa...
 
Päätös op:lta tuli perjantaina ja vakuutusta ei myönetty! Olin ihan sata varma siitä että saan vakuutuksen pikkuselle mutta ei.. eikä päätöksessä ollu mitään selitystä joten soitin eilen (maanantaina) ja kysyin että mikä oli hylkäämisen syy kun kaikki on edenny normaalisti raskauden aikana ja sit oon ollu terve enkä oo syöny mitään lääkeitä yms.. no syy siihen hylkyyn oli sit mun tupakan poltto! op.lla on ihan nolla linja sen suhteen.. Miks se vakuutuksen myyjä ei voinu suoraan sanoo että en tuu saamaan vakuutusta vaan sen siaan uskotteli että varmasti saat vakuutuksen ja tosi harvoin hylätään päätös.. Oon todella pettyny itteeni ja op:n palveluun..
 
Takaisin
Top