Syntymättömän lapsen vakuutus

Ema

Silmät suurina ihmettelijä
Kannattaako syntymättömälle lapselle ottaa vakuutus? Mistä olette ottaneet? Hyviä ja huonoja kokemuksia :)
 
me otettiin vakuutus lapselle ru:n jälkeen. Se on siitäki hyvä et jos nyt sattuis jotain ennen syntymää ni se vakuutus kattaa myös äidin sairaalassa olon, käynnit ja lääkkeet. (omavastuu) sit lapsen synnyttyä jos sairastaa paljon tai on jotain muuta lapsella ni vakuutus korvaa (vaikka ei raha mitää korjaakkaan) mut menee lääkärissä käynnit ja lääkkeet vakuutukseen (näissäkin omavastuu)
meillä vakuutukset op:ssa joten vakuutukset otettiin pohjolasta.
kannattaa ehdottomasti tutustua tohon, meille oli päivänselvää et otetaan ennenku lapsi syntyy.
 
Mä kanssa otin Pohjolasta, oli mulle halvin ja siellä on ennestään lainat ja vakuutuksetja tykkäsin, että se oli paras mulle. If olis ollut melkein saman hintainen 40 vuotiaalle ja sen saa jo ennen ru:aa. Pohjola korvaa jotain raskausaikaisia tutkimuksia äidillekin, en oo varma Ifistä.
Muilta en varsin kysynytkään, kun elin luulossa, ettei muilta saa syntymättömälle, vaan pelkkiä varauksia syntyneelle ilman terveysselvitystä.

If on halvin alle 40v:lle mut se on eri hinta sit syntymän jälkeen lapsivakuutuksesta, kun pohjolalla taas on kerrasta samaan vuosimaksu.
 
Muokattu viimeksi:
Meillä on esikoisen vakuutus otettu IFistä ennen syntymää ja sama tämän toisen kohdalla.
 
Just pistin eilen vakuutus paperit postiin :) kyl mä sanon et parempi ennen syntymää hankkia, tai pian sen jälkeen. Mitä enemmän lapsi kasvaa, ja jos on esim. Korvatulehduksia niin vakuutus rajaa korviin liittyvät asiat korvauksen piiristä pois. Itselläni on vakuutus joka otettiin heti kun synnyin/ tai vielä raskausaikana, ja tuli tarpeeseen. Synnyin hätäsektiolla, vietin pari viikkoa keskoskaspissa, ja mut on elvytetty 2kertaa. Kaikki jälkihoito plus muu, rahaa vissiin mennyt mukavasti!
 
...ja kun ottaa ennen syntymää, se pitää sisällään sit kaikki mahdollisesti synnynnäiset viat, jotka - ja joihin koko elämän aikana liittyvät sairaudet - erittäin todennäköisesti muuten rajataan ulos lapsivakuutuksesta.
 
Mä olen tänään pyytäny parilta eri yhtiöltä laskelmat, mutta on niin erilaiset vakuutusehdot ku vertailin että en tullu hullua hurskaammaks..
 
A-kaksoselta löytyi munuaisaltaan laajentuma. Mikäli ei oo perjantaiseen ultraan mennessä poistunut oitää vaihtaa vakuutusyhtiötä kun Pohjola sano etteivät myönnä jos on rakenteellista vikaa. Täytyy kysyy LähiTapiolasta, mitä mieltä ne olisi.
 
Ei meiltä ees kysytty Pohjolassa ollaanko käyty RU:ssa (oltiin käyty edellisellä viikolla) eikä kysytty oliko mitää rakenteellista vikaa.... (ei onneks mitää löytyny)
Outoo miten samassa firmassa eri paikkakunnilla toimitaan eri tavalla :eek:
Toivottavasti Sanna laajentuma poistuu ultraan mennessä!!
 
Me selviydyttiin tänään vakuutusviidakosta menemällä paikan päälle Ifiin jutteleen. Melko old school mutta pakko oli kun tuli vaan koko ajan kysymyksiä. Asiat selvis ja laitettiin samalla kuntoon mun muutkin vakuutukset ja tsekattiin miehen firman vakuutukset. Jäi hyvä fiilis kun se vakuutustyyppi oli niin suora ja selkeä. Mulla vaihtui siis vakuutukset Fenniasta Ifiin ja esim. Yhdestä vakuutuksesta sano ettet sä tota tarvii, ihan turha. Että silleen :)
 
Mä katoin netistä Ifin laskelman vakuutuksesta kun ei tässä tuppukylässä ole niiden konttoria. Sain vastaukseks, että ensin 140 euroa ns. varausmaksu loppuraskauden ajaksi ja sitten saa siihen perään lapsivakuutuksen jälleen eri hinnalla kun vauva on syntynyt. Lähitapiola vastasi suoraan, että 420 euroa/vuosi alkaen heti ja jatkuu kunnes "lapsi" on 100-vuotias.. Ja mun mielestä Lähitapiolalla oli kattavampi vakuutus kuin Ifillä. Katon vielä jonkun vaihtoehdon kilpailutukseen, mutta kyllä toi Ifi tippu mun listalta.
 
Sanna peukut on pystyssä perjantaille!

Pikku_Myy, eikö sun pitänyt tehdä Pohjolaan terveysselvitystä? Mun piti ja se oli ehto myöntömiselle ja siinä kysyttiin ru ja löytyikö mitään. Outoo kyllä jos on noin erit! Tai sit se on taas mun ikä...

Mashnu selvitä sekin, mitä ne vakuutukset kattaa ennen syntymää. Ja suosittelen kattoon Pohjolankin. Mun lukemalla ja mitä juttelin puhelimessa, se oli kattavin, alkaen jo mun lääkärikuluista jos nyt odotusaikana sattuu jotain vauvaan liittyen.
 
ai nii joo se. Piti tehä ja olihan se kysymys siellä. Sama pää kesät talvet ni tuotakaa enää muistanu :wink
 
Pyysin vielä Pohjolasta tarjouksen valitsen sitten sen ja Tapiolan väliltä, voishan noita vakuutuksia kilpailuttaa maailman tappiin mutta joku on kuiteki otettava. Se positiivinen puoli on ainakin, että molemmilla firmoilla on konttori meidän kylällä niin ei tartte sen(kin) takia isolle kirkolle asti matkustaa jos niikseen tulee.
 
Me ollaan otettu lähitapiolasta ku siellä melkeen kaikki muutkin vakuutukset + saadan henk.kuntaalennusta myös :) Otettiin vakuutus jo viikolla, 12-14? Ja maksettiin ensimmäinen osio pois ennen ru:ta, tämä sen takia, että jos jotain poikkeavaa olisi löytynyt ja tulevaisuudessa olisi tullut lääkärinmaksuja, niin vakuutus korvaa sen :)

Eli parempi ottaa mahd. nopeesti vakuutuksen jos haluaa sen :)
 
Saatiin juuri tarjous Pohjolalta, vuosihinta 450e kun ottaa huomioon kaikki bonusvähennykset yms. Aika kova hinta, mutta ne on lisänneet tarjoukseen vaikka mitä psykoterapiaa ja kodin muutostyökuluja.. Enkä usko että lapsen kanssa tarvii lähteä naprapaatille tai osteopaatille. ;-) Täytyy vähän pyytää karsimaan noita (mun mielestä) turhia osia ja pyytää uusi laskelma hinnalle.
Mitä kaikkea teidän saamiinne vakuutuksiin kuuluu?
 
Mä otin ton Pohjolan kaikilla herkuilla. Ne oli hinnastossa niin mitättömän hintaisia per kapale, 15 - 30e, että aattelin antaa mennä. Tokihan niistä tulee sit iso pumpsi kaikista yhteensä.

Ne kannattaa kuitenkin karsia vasta syntymän jälkeen. Jos sattuu syntymään jalaton lapsi (toivottavasti kellekään ei!), niin te saisitte ne tulevaisuutta varten tarvittavat pyörätuolimuutokset tohon vakuutukseen.
Tän käsityksen mä ainakin sain, kun soitin sinne tosta vakuutuksesta, ennen kuin otin sen. Ja kyllä kai ne perutut osiot sitten hyvitetään loppuvuodelta.

Jostain luin, että If olis jotain 450e/vuosi ja keskittämisalennuksilla mahollisesi ~satasen vähemmän. Samaa ne vuosimaksut on kai joka paikassa...
 
No mut jos rakenneultrassa on todettu että vauvalla on jalat, niin kai se sitten on näin. :wink
Ymmärrän toki että on hyvä varautua kaikkeen, esim puheterapiaan, mutta en ole ihan vakuuttunut tarvitaanko Pohjolan ehdottamia erityiskuluja (jotka sisältää siis esim luomenpoiston ja rintojen pienennysleikkauksen..).
 
Just tuon takia mulla on ylipäätään OP:sta niin huonot kokemukset. Asuntolainaa pohtiessa meille yritettiin laittaa kylkiäiseksi vaikka mitä ylimääräistä ja turhaa ja näin vaan nyhtää lisää rahaa, sama näköjään jatkuu vakuutuspuolellakin. Tai siis en tarkoita että ne olisivat tyhjänpäiväisiä vakuutuksia vaan sitä, että ne lasketaan automaattisesti mukaan tarjouksiin ilman että asiakkaalta edes kysytään että millaista vakuutuspakettia on ajatellut.
 
Takaisin
Top