Synnytystä enteilevät oireet

Mulla tuntuu tulevan yksittäisiä kivuliahkoja supistuksia tai kuukautismaista kipuilua lähinnä vain silloin, kun tuntuu, että on myös ummetusta/ilmavaivoja... :sorry: Hämäävää. Että onko ne nyt sitten oikeita supistuksia (siis sellaisia, jotka avaa paikkoja), jos ne liittyy vatsan toimintaan. Muuten ei juurikaan merkkiä, että syntyisi. Hirveän kiukkuinen ja itkuinen olo kyllä ollut pari päivää... Nyt rv 39+0.
 
Tänään pamahti viikko 41 täyteen, eikä mitään oireita mihinkään suuntaan:sad001 muutaman viikon ollu maha todella toimintakykynen, supistuksia silloin tälläin mutta loppuvat lyhyeen.
Toissapäivänä pesin matot, ikkunat ja lattiat sekä tuli saunaseksiäkin harrastettua, eilen myös kuurasin kylppärinkin joka saumaa myöten. Ainakin on puhdas koti kun vauva suostuu saapumaan :wink
 
Tänään pamahti viikko 41 täyteen, eikä mitään oireita mihinkään suuntaan:sad001 muutaman viikon ollu maha todella toimintakykynen, supistuksia silloin tälläin mutta loppuvat lyhyeen.
Toissapäivänä pesin matot, ikkunat ja lattiat sekä tuli saunaseksiäkin harrastettua, eilen myös kuurasin kylppärinkin joka saumaa myöten. Ainakin on puhdas koti kun vauva suostuu saapumaan :wink
No siellä on kaikki kolme ässää käytetty :D jospa pienokainen lähtee tulemaan pikemmin kuin uskotkaan :wink
 
Onko kukaan kuullut takapuolen purppuraviivasta synnytyksen aikana?
http://www.vau.fi/Synnytys/Synnyttamassa/Purppuraviiva-takamuksessa-kertoo-synnytyksen-kulusta/

Täällä ei juuri mitään oireita, mutta tuo viiva on yli pakaroiden! :D Odotan nyt niin synnytyksen spontaania käynnistystä, vaikka ei viikon päästä odottava käynnistyskään mikään ihan kauhistus olisi. Tietääkö kukaan muuten miten tukihenkilöt (isä) saa olla mukana osastolla käynnistystilanteessa? En tajunnut asiaa ollenkaan kysyä, pitää varmaan ensi vkon neuvolassa kysyä ja/tai soittaa naistenklinikalle.
 
Kurmeliini, myös eräs ystäväni sanoi seksin käynnistäneen synnytyksen. Aiemmin oon kuullut sen aiheuttavan vaan supistuksia, mut näköjään sen vaikutus otollisella hetkellä voi tosiaan olla vauhdittava!
 
Miten muuten on ohjeistettu jos lapsivedet menee ja vauvan pää ei ole vielä kiinnittynyt? Esikoisen synnytys alkoi vesien menolla, mutta oli yliaikainen ja kiinnittynyt, niin mentiin synnärille taksilla.

Miten sulla Keltanokka, synnytyshän käynnistyi lapsivesien menolla, oliko vauvan todettu jo kiinnittyneen? Kun luin synnytystarinaasi ja siinä ainakin vielä kotona olitte ja menitte aamusta sairaalaan.

Tai siis kun jännittää, kun aiemmin saanut ohjeen että pituusasennossa (ambulanssilla) sairaalaan jos vedet menee ja ei kiinnittynyt vauva, mutta viimeeksi kun neuvolassa kysyin, niin terkkari sanoi että riittää kun vähän auton istuinta kallistaa. No siis tietysti synnäriltä neuvovat kun sinne soittaa, mutta kiinnostaa miten muita on neuvottu, onko neuvottu? Itse sain tämän ohjeen aiheesta itse kysymällä...
 
Synnytys
Seksi, siivous vai sauna – mikä kotikonsteista toimii parhaiten synnytyksen käynnistäjänä?
Tollanen juttu löyty täältä vau:n sivuilta :)
Jutussa sanottiin, että siemenneste sisältää prostaglandiini-nimistä kudoshormoonia ja synnytyksiä käynnistetään/vauhditetaan prostaglandiini-tableteilla..että kait siinä jotain perää on :)
 
Miten sulla Keltanokka, synnytyshän käynnistyi lapsivesien menolla, oliko vauvan todettu jo kiinnittyneen? Kun luin synnytystarinaasi ja siinä ainakin vielä kotona olitte ja menitte aamusta sairaalaan.
En minä vaan tiedä oliko kiinnittynyt, tuskin ketään tiesi..? :) Kysyivät ainostaan että supistaako (vastasin ei kovasti) ja onko streptokokki otettu (vastasin ei). Pyysivät aamulla tulemaan näytille, jolloin ainakin streptonäyte otetaan.

Minä en kaikilta osin oikein tuohon kolmeen S:ään usko. Tai ainakaan minulla ei saunominen tehonnut mihinkään, koska olin koko raskausajan saunonut joka toinen päivä. Siivonnut nyt en älyttömästi, mutta liikuin sitäkin enemmänkin. Koirien kanssa menin kävellen ihan sykkeitä nostavia lenkkejä. Seksiä harrastettiin kyllä juuri edellisenä iltana, että siihen noista S:stä lataisin eniten toivoa. Eli summa summarum; varmaan saunominen ja siivoaminen (/fyysinen rasitus) tehoaisi jos ei koko raskausaikana tekisi sellaista. Itse uskon, että kroppa kyllä tottuu kun saa ärsykettä "koko ajan".
 
Kaikki kokeiltu tulisesta ruuasta nännien hieromiseen. Eipä auttanu jumppapallokaan. :D
Ilmeisesti yhtä itsepäinen ku äitinsä. :smiley-angelic006

Rv 41+2
 
Tänään oon siivonnu koko aamun, eli 1. Ässä testattu. Katsotaan onko tällä vaikutusta rv 39+3... :D
 
Eikö kellään mitään ole tapahtumassa? :D tuntuu että täällä ei ihan mitään oireita.. 40+2
 
38+6 eikä MITÄÄÄN missään. Hyvillä mielin mökille juhannukseksi, kun ei täällä kuitenkaan tapahdu yhtään mitään :angry1 yhtenä iltana vedettiin kaikki ässät plus saunaolut ja tulinen ruoka, sattumalta sen yön sit supistelikin mutta aamulla taas kaikki "kunnossa" eikä mitään tuntemuksia. Ei vaan millään jaksais enää odotella:shy::smiley-angry016
 
Hahaa samaa ajatellut että tähänkö ne kesäkuun synnytykset tyssäsi! :D
Mulla ollut koko tämän päivän todella vetämätön ja hieman ehkä kuumeisen tuntuinen olo, välillä vähän oksettaa ja aaltomaisia hieman normaalia kovemman tuntoisia harjoitussuppareita ollut. Toivottavasti enteilisi jotain, olotila on muutenkin aivan erilainen kun normaalisti o_O Menossa rv 39+3.
 
Viime yönä oli semmoset jumpat tuol masussa, ettei meinannu tulla unta tapasinkaan! Ja sama jumppailu jatkui koko päivän... Toki välissä harkkasuppareita mut ei kivuliaita...

Miekin mietin täs, että missä kaikki syntyneet vauvat on??? Vai ollaanko kaikki edelleen odottavaa mallia... :)

Nyt alkaa olla jo semmonen fiilis tän päiväisen ja viimeöisen jälkeen, että voi kun tulisit jo kohdun ulkopuolelle... Henkeäkin ahistanu välillä tuo myllerrys! Tänään rv 39+4. :)
 
Juu, vielä muutamia päiviä sitten tuntui, että voi syntyä milloin vain, kun supistuksia tuntui enemmän. Nyt pariin päivään ei ole ollut juuri mitään tuntemuksia, ja alkaa jo pelottaa, käynnistyykö itsekseen ollenkaan... :/ Nyt 39+3. Pientä jomotusta alavatsalla tuntuu välillä, mutta ei mitenkään lisääntyvässä määrin. Vauvakin liikuskelee tosi aktiivisesti etenkin iltaisin, ja olen lukenut, että synnytystä ennen liikkeet usein päinvastoin hiljenisi. Huokaus.
 
Täälläkin vauva liikkunu tänään reippaasti. Pientä jomotusta alapäässä, muuten ihan oireeton. Muutaman kerran tuntunu vähän sellaista lorahtelua, oon ajatellut sen olevan valkovuotoa, mut tänään en oo asiasta ihan varma ollut. Vauva ei oo kiinnittynyt (ensisynnyttäjillä usein kiinnittyy psri vkoa ennen synnytystä, uudelleen synnyttäjillä usein vasta synnytyksen aikana). Jos nyt lapsivedet poksahtais niin synnärille soittoa, jos tarvitsisi ambulanssikyydin. Nämä ohjeet sain tänään neuvolasta, asiantunteva sijainen osasi vastata tähän kysymykseen :)
 
Juu, vielä muutamia päiviä sitten tuntui, että voi syntyä milloin vain, kun supistuksia tuntui enemmän. Nyt pariin päivään ei ole ollut juuri mitään tuntemuksia, ja alkaa jo pelottaa, käynnistyykö itsekseen ollenkaan... :/ Nyt 39+3. Pientä jomotusta alavatsalla tuntuu välillä, mutta ei mitenkään lisääntyvässä määrin. Vauvakin liikuskelee tosi aktiivisesti etenkin iltaisin, ja olen lukenut, että synnytystä ennen liikkeet usein päinvastoin hiljenisi. Huokaus.

Meillä ei vauva kyllä etukäteen mitenkään hiljentynyt. Ihan samalla tavalla rymysi edellisen päivän kuin ennenkin. Aamuyöllä heräsin sitten supistuksiin. Ei siis kannata sen takia toivoa menettää :)
 
Takaisin
Top