Synnytystä enteilevät oireet

Felicity

Piirimestaruustason postaaja
Kesämammat 2016
Huhtimammat 2018
Tänne voi kirjoitella mahdollisesti synnytystä enteilevistä oireista. Kohta on alkukuun porukka jo "täysillä viikoilla" niin voi jo alkaa tapahtumaan :) Toki myös aiempien synnytysten enteileviä oireita voi muistella ne joilla kokemusta jo on. Jännittäväähän tämä varsinkin näin ensikertalaiselle on!
 
Synnytystä voi edeltää vatsan tyhjentyminen. Tästä on itellä kokemustaki.
 
Edellisen kerran huomasin limatulpan irtoamisen pari päivää ennen. Plus muistaakseni jouduin sinä päivänä käymään useamman kerran vessassa (suoliston tyhjennys). Silti synnyttämään lähtö tuli puskista (rv37+5).
 
Minulla irtosi myös limatulppa pari päivää ennen :) sitten alkoi tulla Harjoitussupistuksia aivan kokoajan jotka hiljalleen muuttuivat kipeämmiksi. Ensimmäisen päivän oli aika kivuttomia ja kaksi päivää todella kivuliaita ja sitten vauva syntyi :)
 
Esikoisesta mulla tuli jotain eritettä edellisenä iltana, mutta en ollut varma olisko ollut vettä. Laitoin siteen ja klo 3:30 tuli tulva :grin ja sen jälkeen vielä useampi :) vesien menosta alkoi heti pienet supistukset ja aamupäivällä lähdettiin synnärille.
 
Minulle ainakin sanottiin viime raskauden aikaan ettei sitä voisi olla huomaamatta mutta ei ole fakta tietoa. En olisi kyllä itse voinut olla sitä huomaamatta, tuli ihan huomattavan isoja klönttejä sitkasta limaa.
 
Mä en kyllä huomannut ollenkaan limatulppaa. En oo kyllä varma seurasinko sitä edes. Tai voi olla että se on kadonnut muististani.

Silti synnytyksen käynnistyminen oli selkeää. Muistan olleeni todella kärsimätön/ärtynyt/ keskittymiskyvytön pari vuorokautta ennen, ja sit holahti kerralla lapsivedet, josta parin tunnin sisällä alkoivat menkkakipumaiset supistukset, joiden aikana keskityin vain hengittämiseen.
 
Tuskin vielä enteilee synnytystä mutta suolen toiminta on muuttunu. Useamman kerran päivässä saa käydä vessassa.

Olo on tosi tukala ja mitään ei oikein jaksa tehdä. Seisominen ja kävely sattuu lonkkiin.ja selkään.

Toivon todella että Sintti syntyis ajallaan!! Alan olla jo niin kypsä.
 
Limatulppaa ei välttämättä huomaa. Ite ihmettelin sitä kirkasta limaa paperissa vessassa käynnin yhteydessä ja piti mennä googlettaa että mitähän tää nyt oli. En sillo ollu missään foorumeilla/palstoilla. Se voi irrota pikkuhiljaa tai sit isompana klönttinä. :) ja miulla se oli ihan kirkasta todella venyvää limaa.
 
Minulla on ainakin koko raskauden "valkovuoto" ollut runsasta niin juuri se kävi mielessä, että huomaakohan limatulppaa. Mutta tämä nykyinen vuoto ei ole ollut limaista pätkääkään. Enemmänkin vetistä.. Eli ehkä sen limatulpan voi minun tapauksessa huomata! :)
 
Muakin jännittää huomaanko limatulppaa, varsinkin kun nyt raskauden aikana valkovuoto on lisääntynyt noin 500000% ja muuttunut sekin limaisemmaksi kuin normaalisti:oops:
 
Jännää kun ollaan jo niin pitkällä! :D odotan innolla, että pääsen lukemaan synnytystä enteileviä oireita. Itsellä kun vasta loppu kuusta LA.
 
Mullakin vuoto on niin runsasta ja sen koostumus vaihtelee päivittäin, että ota nyt sitten selvää mikä on tulppaa ja mikä ei :D Tietty jos siinä on verta, niin helpompi juttu huomata. Mulle on vaan tullut joku "pakkomielle", että pojun pitäis syntyä ennen laskettua. En tiiä miksi, kun olo on tosi hyvä eikä maha edes kyllästytä. Sopis vaan paremmin aikatauluihin tai jotain :D Tietenkin menee yliajalle ja käynnistykseen. Laskettuun enää 24 päivää, joten voishan tässä olla jo kohta hikiset paikat :nailbiting:
 
Luulen että limatulppaa on jonkinverran irronnut, sellaista hyytelömäistä vihertävän kellertävää. Yöks :D valkovuotoa on kans ollut runsaasti. Nukkuminen on nykyään sellaista vähän väliä heräämistä, tuntuu että hyvää nukkumisasentoa on vaikea löytää. Muutenkin tosi väsynyt olo viime päivinä. Kaikenmaailman alapää kipuja myös löytyy. Onneksi ollaan jo loppusuoralla tätä raskautta. Esikoista odotettaessa olo paljon parempi, ihan viimeiseen saakka.
 
Mä en esikon aikana ainakaan huomannut limatulppaa :) nyt on valkovuoto niin juoksevaa että svo;llakin oli varma että lapsivesi valuu kun testailivat. Kuukautisjomot on täällä lyhentäny paikkoja ja suppareita oltiinkin tossa viime vk . 3päivää tipalla ja levolla sairaalassa estelemässä.

Esikon synnytys lähti käyntiin selkäsäryllä ja selänpuolella ne supparit pysyiki kunnes mentii leikkuriin.
 
Valkovuoto on kyl joo lisääntyny entisestään. Liekkö sit osa tuota limatulppaa vai muuten vaan sit valkkari lisääntyny.

Mistähän tietää, että vauva on kiinnittynyt? Paineen tunne alapäässä on ajoittain tosi mojova, varsinkin kun istumasta lähtee liikkeelle. Ja tosiaan se pitkään seisoskelu saa kans kunnon paineentunteen aikaiseks.
Sen tiedän, että pää alaspäin Sintti on ja jo alhaalla, mutta josko se ois jo kiinnittynytkin?
 
Tiistaina pää ei vielä ollut kiinnittynyt, mutta nyt ihmetyttää suolen toiminnan normalisoituminen. :grin Suoleni on koko raskauden toiminut erittäin hitaasti, mutta nyt parin päivän sisään olen käynyt isommilla tarpeilla joka päivä. En kyllä usko, että tässä mitään tapahtuu, kunhan vaan pistää kropan käynnistyminen ihmetyttämään.:)
 
Mulla limatulppa irronnu kaikissa kolmessa aiemmassa raskaudessa kunnon klöntteinä. Siitä pari päivää ja supistukset on alkanu. Mutta vielä on tätä taivalta jäljellä jonkin verran, vasta kuun lopussa LA.
 
Takaisin
Top