Synnytystä ennakoivia oireita

Täällä olis huomenna la ja aika neuvolaankin varattuna. Ei supistuksen supistusta eikä muitakaa merkkejä oo, liikkeet tosin vähän vähentyneet nyt aamulla...Voiskohan se olla jonkinlainen merkki..? : )
 
Heräsin 01:02 mukavaan supistukseen, joita sitten puski aamu seiskaan 5-10min välein. Limatulppakin sieltä osittain on irtoillut pitkin yötä ja päivää. Sitten lyssähti, puolen tunnin välein kuoristellaan... Nyt taas vähän tiheemmin ja ehkä hitusen kipeämmin. Taasko mä notkun sen pari päivää ja meen raatona synnyttää... on kyllä niin ahterista, ja hermot niiiiiin riekaleina. Mä oon jo nyt niin väsynyt, eikä toivettakaan, et vois nukkuu - siitähän ne supparit innostuu, ku kroppa rentoutuu.

Nyt kun on kakkonen kyseessä, niin jotenkin mulla on tunne, et mun pitäis tietää, koska suunnata synnärille. Ja siis kynnys soitella sinne on suuri, mut sit takaraivos kolkuttaa, et entä jos kaikki sit tapahtuukin yhtäkkiä ja ponnistan eteisen lattialle :D itehän oon syntynyt kotiin... mut no joo... kärvistellään ja eiköhän tää torstaina oo pihalla.

Tsempit muille tositoimis oleville.
 
Kyllä nainen on sitten outo olento! Täällä mä pidän peukkuja pystyssä, että tulisin kipeämmäksi!! =D Nyt alkaa olla mahannahka kipeä kun koko päivän, aamu 3sta alkaen supistellu enemmän ja vähemmän ja välillä jo ottaa kipeetäkin, mutta sairaalaan en lähde ennen kuin taju lähtee, joten lähtis nyt pian!! =D
 
Tässä mun synnytystä ennakoivat oireet ja synnytys juttua :-)..
Henkilökohtaisesti suosittelen sauvakävelyä laittaa vauhtia supistuksiin ja tietenki paras S
.. Se tai ne sai meidän pikku ukolle hyvät vauhdit.
Me tosiaa viikko sitte maanantaina käytiin eka 2km pikku neitejen kans kaupassa kävellen ja iltapäivällä sitte,ku anoppi tuli ukon siskon kans meille ( tulivat yöksi,et aamulla lähetään ikeaan) käytiin ukon kans sauvakäveleen 5km. Su iltana oltiin heiluteltu peittoa jotka aiheutti supistelua. Su ma yönä supisteli jonkin verran ja limaa tuli,et siksi vinkuin lenkille ukot ja tiistaina ikean reissulle johon ei menty.. Ekat metrit jo tuntu lantiossa kipeältä paineen tunteelta. Mut sinnillä mentiin. Ja kyl ekan km aikana tiesin,et nyt alkaa pikku hiljaa oleen loppu lähellä. Supistelu jatku iltaan noin 21 asti aika säännöllisesti.. Jonka jälkeen hiipuivat. ehtinyt jo turvautua täysin. Mut sit noin 01 tienoilla taas alko ja olivat jo aika napakoita ja kipeitäkin ainaki joka toinen. Mut 6 maissa taas loppu.. Vessassa aamulla havaitsin verta. Ihan täysin verenväristä limaa. Soitin synnärille josta kehottavat odotella rauhassa. No ukolle sanoin etten jaksa ikeaan lähtä, ku oon valvonut yön. Päätettiin lähtä joulu ostoksille kuitenki. Ja huh.. Kuin tuskallinen reissu tuli.. Parit itkut itkin kivusta. Istuen en tuntenut isommin kipua jonka takia ajattelin ettei mitää hätää oo yms. Mut aina kävellessä tuntu ja lujasti ja jatkuvasti. Olin kaupoilla varmaan näky . Kotiin päästyäni olin ihan sippi ja halusin vaan olla. Supisteli, mut ei tiuhaan enää. Iltaa kohti loppuvat. Yöllä heräsin muutamiin.. Aamulla n.6 heräsin todella kovaan supistukseen jonka jälkee menin vessaan. Verta tuli.. Niinku olis runsaat menkat alkanu. Soitto synnärille josta sanovat,et odotellaan vaan äippäpolille johon aika oli samalle aamupvää... Mut pidi pääni ja sanoin, et me tullaan nyt ja sillä selvä. Onneks menin. Kätilö tutki ja tunnin käyrän jälkee tuumasi, et makuullaan pysyt ja lääkäri ultraa, ku vauvan päätä ei tuntenut alhaalla ja oon ainaki 5cm auki joka oli totaalinen shokki, ku en supistellu enää oikiastaantaa yhtään ja koskaa oo avautunut ilman puudutusta nuin paljon. No vauva siirty takas pääalaspäi lääkäriä odotellessa. Mut oli liian korkealla. Tipalla supistelua, et vauva laskeutuu ja laskeuduttua kalvot puhki josta alko vähä reilu 5h helvetti. Kipu ja sen kovuus ja kesto yllätti täysin.. Epiduraali ei täysin taaskaan auttanu ja ilokaasulla mentiin kohdunkaulanpuudutukseen asti. Mut sanoi ei voi kuvailla onnea ja rakkauden määrää mitä poika toi :Heartred .
Mut jos tulee verta,nii menkää näytille. Poika olis syntynyt pvää ennen jos olisin menny oyssii ekan veren huomattuani.
 
Jokohan? Aamulla tuli veristä limatulppaa, illalla alkoi supistella ysin maissa noin 10 min. välein. Nyt yhdeltä yöllä n. 8 min välein, mutta ei kipeästi. Veristä limatulppaa tuli taas reippaasti. Seurailen hetken ja sitten soitan synnärille. Pelottaa jos supistukset yltyy yllättäen kipeiksi kuten edellisessä kävi. Ajomatkaa kun on reilusti yli puoli tuntia sairaalalle. Mutta uskon että meillä on vauva sylissä tänään maanantaina
 
Irismaria, Kovasti kuulostais siltä että nyt alkaa tapahtua. :wink Tsemppiä tulevaan!
 
Voi sentään, kotona ollaan. Supisteu yön 8-10 min välein. Jossain vaiheessa aamuyöllä rauhoittui kun nukahdin pariksi tunniksi. Nyt ollut aamun rauhallista. Vauvakin hiljainen. Saas nähdä jos olisin yöllä lähtenyt, olisko annettu lääkkeillä tähän vauhtia.
 
Irismaria, Ehkä vauva lepäilee tulevaa koitosta varten ja supistukset antoivat sullekin hetken levähtää ennen tosi toimiin ryhtymistä. :)
 
Irismaria: tuleeko ihan verta? Mulla tuli veristä limaa siis kunnolla veristä. Ei muuta väriä näkynyt ollenkaan. Supisteli 7-10min välein ja taas hyyty ja sit välil lieviä supistuksia oli. Nyt lenkille ja sauvat mukaan jos löytyy. Se oli tehokas. Jos tulee iha kirkasta verilimaa, nii käy näytillä. Mulla se oli synnytysveriä.. Avautumis juttua. 5cm olin auki,ku sinne menin näytille veriliman takia. Ja sinne jäätiin.
 
Kiitti komppauksista! Ei ihan puhtaasti pelkkää verta, Devilangel. Lääkärituttu sanoi että noin voi tulla päiviä. Kävin just n. 7-8 km:n lenkillä, mutta kovaa en enää tänään pystynyt liikkumaan. Reilun puolen välin jälkeen alkoi iskiastyyppinen selkäkramppi, oli tuskaista päästä kotiin asti. Etenkin loivakin alamäki oli ihan karmeeta! Ja kotona vastassa oli vastaanväittävä esimurkku. Arvatkaapa vaan kuinka iso itku tuli kun en jaksais enää yhtään tätä...
Miitu, kiitti, noin mäkin ajattelin kunnes tunsin sen verran liikkeitä että rauhotuin.
 
Jos tulee ihan puhtaasti verta ja täysin verenväristä limaa ettei muuta väriä oo eli vaik kirkasta limaa ja supistelee tai ei mee näytille. Mulla ei supistellu enää kipiästi eikä useasti sillo,ku oyssiin menin. Verta kyl tuli.
 
Minä tuossa viime yönä valvoessani mietin että voikohan lapsivesi mennä nukkuessa, tai uskon kyllä että siihen herää mutta herääkö tarpeeksi aikaisin vai sitten vasta kun sänky on jo märkä, pitääköhän laittaa kosteussuoja omaankin sänkyyn.. Kaikkea sitä tosiaan yön pimeinä tunteina aina miettii :) Varsinkin yöllä kaikki on kamalampaa ja jo mietin että ei meillä ole varaa ostaa uutta kallista patjaa jos tämä menee pilalle ja jo melkein lähdin etsimään kaapista kosteussuojia :D
Miten teidän lapsivedet on mennyt, onko antanut jotain ennakkovaroitusta? Ja tuleeko sitä oikeasti niin että joka paikka on ihan märkänä?
 
Itse laitoin varmuudeksi kosteussuojan, kun voi tulla tihuttaen tai sitten reippaammin. Rauhoitti kyllä. Edellisessä tuli aika paljon ilman ennakkovaroitusta. Nyt oon matkalla synnärille! Supistelee ja kaurapussi oli jo tarpeen kotona.
 
Eikös vakuutus korvaa tommosessa tapauksess? :D Mut oon miettiny samaa, nukun niin että pinnasänky on mun puollella kiinni etten ihan äkkiä pääse ylös, en tosin oo ajatellu tarttisko laittaa esikoisen sängyn kosteussuoja. Esikoisesta mulla tuntu ja kuulu napsaus, tuntu kun joku olisi kuminauhalla läpsäyttänyt iholle. Eka tuli pieni lirahdus josta tajusin nousta ylös ja kerkesin kävellä jonkun matkaa kylppäriin ja päästä suihkukaivon ylle ennenku semmonen isoin holahdus tapahtu, kävellessä valu jalkaa pitkin eli tolla kerralla ainakin olisi pelivaraa pelastaa sänkyä. Tai onhan se eri asia kömpiä ylös sängystä kun sohvalta :D
 
Amalialainen mulla on mennyt molemmista raskauksista lapsivedet kotona ja molemmista olen vessaan asti ehtinyt. :) Ekasta tuntui se "poksahdus" mahassa ja tajusin mennä heti vessaan ja tästä toisesta menin vessaan kun alkoi tuntua menkkamaista kipua vatsassa ja oli hirveä pissahätä vaikka olin käynyt alle tunti sitten virtsaamassa.

Mulla tuli molemmista aluksi tiputtelemalla ja myöhemmin synnytyksessä meni kunnolla vedet. Älä siis huoli, varmasti huomaat jos / kun alkaa jotain valuumaan niin ehdit ajoissa vessaan. :) Mulla oli tästä toisesta pikkuhousunsuoja jo valmiiksi laitettu ennen kun lapsivedet meni, sitäkin voi kokeilla jos pelkää esim että kastaa sängyn jos yöllä menee lapsivedet.
 
Mulla esikoisesta alka tulla sellasia ruokalusikallisia lapsivettä lattialle aamuyöstä ja tästä toisesta puhkastiin sit tunti ennen syntymää vasta sairaalassa kalvot. Et esikoisesta nukkuessa oli näemmä reikä tullu kalvoihin mut ei tullu onneks rysähtämällä vedet:)
 
Mulla puhkaistiin kalvot ja sitä vettä tuli kyllä ihan törkeästi. Todellakin olisi sänky pilalla jos ne olisi sinne lorahtanut. Tosin mulla oli jo etukäteen tiedossa että lapsiveden määrä oli normaalia runsaampi.
 
Mä oon jo useamman viikon pitänyt kosteussuojaa sängyssä, vaikka vanha sänky onkin niin ei oo tähän hätään uutta ostaa :D Synnärillä kun varoitteli että tosi hankala saada sitä hajua pois jos sänkyyn tulee.. Ainut huono puoli tossa suojassa on et ei hengitä niin muutenkin hikoilee kun pieni sika niin nyt vielä enemmän :/
 
Takaisin
Top