Synnytystä ennakoivat tuntemukset

Ompa monella raskasta... Voimia, lempeyttä ja kärsivällisyyttä ihan jokaiselle! :Heartpink Loppusuoralla ollaan kuitenkin. Ihan pian palkinto on sylissä! :dummy1::dummy:

Mulla loppui jälleen supistukset yöllä. Aamulla en aikaillut vaan lähdin liikenteeseen, reippaasti kävelemään. Vietän päivää ystävän kanssa ja yritän unohtaa kaiken muun.
 
Oho, missä näin pitkälle annetaan mennä? Mä sain eilen Kättärillä päättää pistettiinkö ballonki heti eilen (41+5), mutta ihan viimeistään huomenna olis joka tapauksessa alettu käynnistää. Tsemppiä viimeisiin päiviin! Ne on tosi turhauttavia, kokemuksesta tiedän. :sad001

Jorvissa. Yritin kyllä et saisin kontrollin jo perjantaille mutta eivät suostu jos ei oo mitään akuuttia ja silloinkin vaan lähetteellä. Eipä auta ku odottaa kärsivällisesti ja toivoa et syntyisi kuitenkin ennen sitä.
 
Lääh ja puuh. Ei sitten päässytkään tänään synnyttämään, kaikki salit oli varattuja. Asutaan tässä vartin ajomatkan päässä sairaalalta, niin laittoivat kotiin odottamaan. 3cm auki ja kanava kadonnut, pikkuinen on myös tooooosi alhaalla minkä kyllä ihan tunteekin :D huomenna aamulla sitten soittoa josko on tilaa heti aamusta päästä saliin. Ellei nyt vielä tänään ala itsestään tapahtuun, mikä olis kyllä tosi jees! :) olis kiva kokea käynnistämätön synnytys myös!

Jaa niin! Paino-arvio oli nyt rv40+2 3700g, eli kahdessa viikossa olis tullut +200g. Ei paha! Kuulostaa paljon kivemmalta kun se 4560g :D
 
Ja kyllä muuten särkee nyt paikkoja! Nivuset aivan tulessa, tosin käytiin metsässä melko pitkällä kävelyllä ennenkun ajeltiin kotiin sairaalalta. Nyt päikkäreille :)

Voimia kaikille! Juokaa ja nostakaa jalkoja ylös :)
 
Täällä tänään 40+0 eikä myöskään juuri mitään merkkejä. Limatulppaa on hiljaksiin tullut parina päivänä, selkä ja liitosalueet juilii kyllä "mukavasti" kävellessä. Yöt alkaa olemaan aika tuskaa, on niin kuuma ja vessassa ravaaminen ärsyttää. Mulle on myös jostain syystä todella vaikeaa kangeta sängystä ylös ja asennonkin vaihtaminen sattuu.
Käytiin aamupäivällä miehen kanssa hissuksiin kävelyllä, jos sais vähän vauhtia tai ainakin jonkinlaista edistystä. Turha luulo :shifty: Väsähdin vain. Mieskin päätti aloittaa jo lomansa vaikka oli tarkoitus vasta synnärille mennessä aloittaa. Ei malttanut enää keskittyä :grin
Toisaalta en kyllä ole kateellinen niillekään, joilla päivä- tai viikkokausia jatkuu nuo supparit. Todella toivon että kun alkaa niin olis sitten tosi kyseessä.
Tsemppiä ja voimia kaikille vielä kärvistelijöille :Heartred
 
Suffelilla on raskaus pitkällä jo. Kärsivällisyyttä vaaditaan.

Sportmom: Ompas kun ei oo vielä käynnistynyt.

Hampula: onneks ei oo pitkä matka sairaalaan. Vielä metsälenkillä... mitäs muutakaan odotellessa :D hurja nainen!

Täällä käyty vyöhyketerapiassa ja ei vielä mitään sivuvaikutuksia. Ainoa on tää keskipäivän väsymys. Pakko yrittää ottaa nokoset jotta jaksaa taas vaikka niin hyvin nukuin yön.

Pirpana: meillä taitaa olla samatilanne eli ei niin mitäön vaikka kuinka yrittäö. Paitsi mulla tuo alapää vuotaa kaikennäköistä paitsi ei lapsivettä... Tsemppiä

Jaksuja tytöt!
 
No nyt pari tuntia sitten hulahtikin lapsivettä kun nousin päikkäreiltä. Aamulla päivystykseen tarkitukseen jos ei sitä ennen ala tapahtua. Jännää, tavallaan on tosi levollinen olo, toisaalta tuntuu että paniikki kytee ihan pinnan alla :grin Nytkö se pitäis punnertaa ulos? Voisko painaa paussia?!?
 
Joo, ei oo käynnistynyt eikä sit vielä jatkettu käynnistystäkään. :confused: Ballonki irtos just ennenkö lähdettiin kotoa takas Kättärille, mut supistuksia ei edelleenkään tuu. Eikä käynnistystä voida jatkaa, kun täällä on kaikki synnytyssalit ihan täynnä eikä ne uskalla vauhdittaa nyt kenenkään synnytyksiä. Täällä siis vaan ootellaan, kotiinkaan ei enää pääse. Turhauttavaa! Jospa huomenna tapahtuis vihdoin jotain.
 
Mä muistan kun anestesialääkäri tuli laittamaan mulle epiduraalia ja siinä vaiheessa tajusin, että kohta olisi tarkoitus synnyttää. Iski pieni paniikki ja kysyin mieheltä ja kätilöltä onko se synnyttäminen kuitenkaan mikään kamalan fiksu idea...
 
Mä muistan kun anestesialääkäri tuli laittamaan mulle epiduraalia ja siinä vaiheessa tajusin, että kohta olisi tarkoitus synnyttää. Iski pieni paniikki ja kysyin mieheltä ja kätilöltä onko se synnyttäminen kuitenkaan mikään kamalan fiksu idea...
Kieltämättä minulla oli vähän samanlaisia ajatuksia synnytyksessä... Mietin et olikohan sittenkään ihan fiksua tulla käynnistyttämään synnytystä just silloin... Alkoi käymään supistukset jo kipeää tuolloin. Ja mielessä oli epäilyksiä et olenkohan sittenkään ihan valmis vauvavuoteen, viettämään sitä opintojen ja töiden ulkopuolella. Synnytystilanteesta puuttui kuitenkin se ESC-nappi, ja hyvä niin. Typy on ihana ja kotona on kiva levähtää ja toipua, monellakin tapaa kerätä voimia.
 
Tsemppiä Pirpana!

Sportmom: varmasti turhauttaa! Tsemppiä! !!

Paratiisi: juu ei se synnyttäminen mikää fiksu idea oo... se vaan tulee sieltä...

Ei mitään erikoista tuntemuksissa. Valkkaria tulee välillä keltaista ja välillä ruskeaa. Pesin ikkunoita ja pyykkiä... kaupassaki kävin...
 
Täällä on päivällä hulahtanut jotain pari kertaa pöksyihin, mutta oletettavasti vain veren sekaista valkovuotoa...mut ehkä se ois kuitenkin jotain edistystä edes :)
 
Lohduttaa huomata etten mä ole ainoa turhautunut ja odottava mamma täällä. Huomenna joutuu soittamaan Hyvinkäälle yliaikaiskontrolliaikaa kun ei tämä lapsi halua tulla pois millään. Nyt rv 41+0 ja supistuksia ei tule kun silloin tällöin eikä limatulppaa saatika lapsivettä ei ole näkynyt. Ja tää kuumuus on kyllä ihan perseestä!
 
Tää keli on kyllä yhtä tuskaa olla yliaikaisena. Meidän kämppää ei saa kunnolla viilennettyä kun vasta näin illalla läpivedolla. Aamupäivällä paistaa toiselta puolelta aurinko ja iltapäivällä toiselta. Oon koittanut verhoja pitää ikkunoiden edessä, mut ei sekään auta enää klo 17 aikaan. Sisälämpötila on joku 27.
Turhauttavaa tää oireettomuus. Limatulppaa ei ole tullut enempää ja vihlomisetkin on vähentyneet. Kasvimaalla kyykkiminen ei vaikuta(+on tuskaisaa helteellä). Nyt napostelen tuoreita vattuja siinä toivossa, jos ne vaikka ajais saman asian kuin vadelmanlehtitee. :grin
Ajanvietteenä oon shoppailu netistä alennusmyynnistä ei-äitiysvaatteita toiveikkaana, et pian ne saa pukea päälle.
Huoh, jokohan ens yönä tapahtuis jotain.
 
Muokattu viimeksi:
Ajanvietteenä oon shoppailu netistä alennusmyynistä ei-äitiysvaatteita toiveikkaana, et pian ne saa pukea päälle.
Huoh, jokohan ens yönä tapahtuis jotain.
Minä viikkasin tänään syvemmälle komeroon kaikki paidat ja mekot jotka eivät sovellu imetykseen. Positiivisena asiana on tullut tuo, että mahdun jo normaaleihin joustaviin housuihin mukavasti, kun synnytyksestä on reilu viikko.
 
Mami-83: mulla on tullut nyt sitä jotain viikon verran pöksyyn eikä tilanne oo muuttunut miksikään... toivottavasti sulla olis eri juttu :D

Mulla tuo tohotin (pölyn levittäjä eli tuuletin) pyörii muhun kohdistettuna siellä missä olen... ja oon tarkkana siitä ettei sitä kukaan sammuta vahingossakaan... siellä vyöhyketerapia huoneessa oli sellanen ihan oikea jäähdytin mikä puhalti kylmää ni oli ihana jäähdytellä siinä eka vähän aikaa ennen ku homma alko
 
No juu, mieluummin ottasin kyllä kertarykäsyn kun näitä jokapäiväisiä supistuksia jotka ei johda mihinkään... Ja hälytystilassa ollaan siis oltu jo toukokuun lopusta lähtien kun supistukset ilmaantu ensimmäisen kerran ihan yks kaks ja sen jälkeen on ollut muutamia sairaalassa nukuttuja öitä. Ei oo uskaltanut lähteä mihinkään kauas vaikka kesälomareissulla oli kotimaassa vielä tarkoitus käydä.

Ja toisaalta, kertarykäisy koettu esikoisen kanssa ja enpä juuri oikein mitään muista synnytyksestä kun olin niin kovissa kivuissa koko tapahtuman ajan. Epiduraali auttoi silloin sen 1,5h jonka nukuin :) synnytys kesti silloin 6 h 45 min.

Eli samaa mieltä, oli niin tai näin niin ei se synnytys taida kovin hyvä idea olla :D

ps. taas valvon ja supistelen. Selkäkipu ihan järkky, löysin onneksi tuommosen kauratyynyn joka auttaa vähän. Mutta en jaksa uskoa että taaskaan tulisi lähtö, tämä on jo koettu niin monesti:sad001
 
Hattunen: täällä kans supistellut toukokuusta asti.
Oonkin kokoajan sanonut et ensin panikoidaan että vauva syntyy liian aikasten ja sit loppujen lopuksi ollaan elokuussa käynnistyksessä.

Täällä on valvottu koko yö kun supistukset häiritsi unta, mutta ei nää mihinkään johda :sad001
 
Takaisin
Top