Synnytys

Mä luulen että pakkaan sairaalakassin taas vauvan osalta valmiiks joskus lasketun ajan tienoilla ja omalta osaltani sit kun synnytys on käynnistynyt.
 
Millon ootte ajatellu pakata sairaalakassin? :)

Pitää varmaan kohta jo osittain pakkailla. Viimeks en ollu kk ennen la.ta pakannu. Ja sit jouduin suoraan neuvolasta seurantaan synnärille.. Ja mies yritti laukkua mulle pakata. Joutu sit pari kertaa tuomaan lisää tavaraa, kun ei ollu kaikki oikeet mukana. [emoji23]
 
Varmaan vasta kun tulee lähtö. Ei siellä paljoa tavaraa tarvitse. Ja oikeastaan se mitä tarvii niin tarvitsen niitä päivittäin, vaikea pakata. Vauvan vaatteet laitan sitten toukokuussa pestynä turvakaukaloon jonka mies saa tuoda kun tulee hakemaan meitä kotiin. Ps. Kannattaa opetella käyttämään turvakaukaloa ennen kuin sitä tarvii me ei esikoisesta katottu yhtään miten toimii ja helteisessä sairaalassa hiki hatussa kumpikin mietittiin miten turvavyöt löystyy kun olihan niin tiukalla kun menee...hetki pyöriteltiin. Olisihan varmaan sairaalassa ollut joku kun ois osannu neuvoa mutta siinä hetkessä ei tullut mieleen.
 
Kunhan nyt saisin kaiken muun härdellin (mm nykyisen asunnon myynnin) lomassa edes tilattua netistä mieleiseni hoitolaukun niin voisi niitä sairaalakassi tavaroita siihen alkaa miettimään. Just tärkeimmät; laturi, puhelin, hammasharja jne kun on jokapäiväisessä käytössä niin eipä niitä tosiaan auta pakata kun viime metreillä.
 
Just tänään mietin et mihinköhän lapset laittais synnytyksen ajaks? Ja koiran... anoppi oli viimeeks kattomassa esikoista ja koiraa meillä kotona, mut oli sekin järjestely. Hohhoijaa! Eipä oo montaa kertaa sen jälkeen pyytäny meidän lapsia yökylään, kuopusta vissiin kertaakaan. Omat vanhemmat asuu sen verta kaukana et niit ei viitti turhan tautta hätyytellä. Toivoisin et isäntä olis tukena synnytyksessä, mut voipi olla et joutuu jäämään lasten kans kotiin..

Aiempien lasten lasketun ajan lähistöllä isäntä on ruennu mua aina kehottelee pakkaamaan sitä sairaalakassia jo valmiiks, nyt en oo vielä kuullu yhtään kehotusta asian suhteen :joyful: en kyllä yhtään muista et mitä oon sinne aiemmin pakannu :oops: vauva on saanu ainakin aikaisemmin sairaalasta kaiken tarvitsemansa, paitsi kotiutumis vaatteet. Tutti on aika kyseen alainen juttu, mut kait se pitäis yks pari tuttejakin ottaa varmuudeks mukaan? Unirievun saa mies käydä hommaamassa sitten kun vaavi on syntynyt. Itselle otan evästä synnytystä ja sairaalassa oloa varten, puhtaat kotiutumis vaatteet sekä hygienia jutut shampoot ym. Puhelin, table? Sekä laturit niihin :)
 
Pakkailen varmaan toukokuun alulla kassia valmiiks. Lähinnä vauvalle kotiutumisvaatteet ja itselle pariksi päiväksi kamppeet. En tykkää olla niissä sairaalan koltuissa, omissa vaatteissa on mukavampi olla. Sit lähempänä h hetkeä laitaa jotain herkkuja mukaan. Sit kirjoittelen listan että muistan ottaa joka päivä tarvittavat asiat kun on lähtö päällä.
Meillä onneksi isovanhemmat asuu 5min. Ajomatkan päässä niin pääsevät nopesti isompia lapsia ja koiria hoitamaan.
 
Mä pakkaan vauvalle kotiutumisvaatteet ja itelleni ehkä jotkut pörrösukat ja vaihtovaatteet (viimeks kotiuduin samoissa lökäreissä ku mennessä ja mietin et olis ehkä ollu kiva laittaa välillä toiset lökärit:grin). Sit hiusharja, hammasharja jne ja jotain suklaata varmaankin.

Ainiin ja PEITON! Mul oli tosi vaikee nukkua ku sairaalassa oli pelkkä lakana itelle peittona :oops:
 
Ja sillä sairaalan lakanalla tulee niin pirun kylmä yöllä ku hormoonit hyrrää niin paljon, eka kauhea hiki ja sit hirveän kylmä
 
Täällä ei ole vielä keretty miettimään edes sairaalakassia. Varmasti aikalailla samoja juttuja kuin muillakin. Asutaan 20min sairaalasta, niin mies kuitenkin ravaa esikoisrn kanssa edes takas ja voi tuoda sitten tavaroita tarvittaessa.

Pääkaupunkilaiset hoi! Ootteko menossa Jorviin vai Naikkarille? Itse olen laittanut tietoihin Naikkarin neuvolassa, mutta nyt olenkin ruvennut miettimään Jorvia. Matka on ajallisesti sama, jos ei ole ruuhkaa. Silloin Naistenklinikalle on pidempi matka. Mutta nyt kuulin ja luin, että Jorvista saa lähes 100% oman huoneen synnytyksen jälkeen ja ne on uusia. Kun taas naikkarilla voit joutua kimppahuoneeseen, jos et jostain syystä pääse potilashotelliin. Myöskin Jorvissa on nyt vastasyntyneiden erikoislääkäripäivystys 24/7 ym. Nyt en oikein osaa päättää, pitäisikö sittenkin vaihtaa. Naikkarilla on vielä niin remonttia ja vaikka synnärit on uudet, niin lapsivuodeosastot edelleen ne vanhat ja kimppahuoneita. Ääääääh.
 
Täällä ei ole vielä keretty miettimään edes sairaalakassia. Varmasti aikalailla samoja juttuja kuin muillakin. Asutaan 20min sairaalasta, niin mies kuitenkin ravaa esikoisrn kanssa edes takas ja voi tuoda sitten tavaroita tarvittaessa.

Pääkaupunkilaiset hoi! Ootteko menossa Jorviin vai Naikkarille? Itse olen laittanut tietoihin Naikkarin neuvolassa, mutta nyt olenkin ruvennut miettimään Jorvia. Matka on ajallisesti sama, jos ei ole ruuhkaa. Silloin Naistenklinikalle on pidempi matka. Mutta nyt kuulin ja luin, että Jorvista saa lähes 100% oman huoneen synnytyksen jälkeen ja ne on uusia. Kun taas naikkarilla voit joutua kimppahuoneeseen, jos et jostain syystä pääse potilashotelliin. Myöskin Jorvissa on nyt vastasyntyneiden erikoislääkäripäivystys 24/7 ym. Nyt en oikein osaa päättää, pitäisikö sittenkin vaihtaa. Naikkarilla on vielä niin remonttia ja vaikka synnärit on uudet, niin lapsivuodeosastot edelleen ne vanhat ja kimppahuoneita. Ääääääh.

Me mennään ensisijaisesti Jorviin. Helpompi ajella meiltä vaikka matka-aika about sama. Yksityishuoneet houkuttaa kyllä myös tosi paljon. Meillä asuu myös mun perhettä siinä ihan vieressä, niin pääsevät helposti käymään, jos kotiutuminen ei rivakkaa :)
 
Täällä ei ole vielä keretty miettimään edes sairaalakassia. Varmasti aikalailla samoja juttuja kuin muillakin. Asutaan 20min sairaalasta, niin mies kuitenkin ravaa esikoisrn kanssa edes takas ja voi tuoda sitten tavaroita tarvittaessa.

Pääkaupunkilaiset hoi! Ootteko menossa Jorviin vai Naikkarille? Itse olen laittanut tietoihin Naikkarin neuvolassa, mutta nyt olenkin ruvennut miettimään Jorvia. Matka on ajallisesti sama, jos ei ole ruuhkaa. Silloin Naistenklinikalle on pidempi matka. Mutta nyt kuulin ja luin, että Jorvista saa lähes 100% oman huoneen synnytyksen jälkeen ja ne on uusia. Kun taas naikkarilla voit joutua kimppahuoneeseen, jos et jostain syystä pääse potilashotelliin. Myöskin Jorvissa on nyt vastasyntyneiden erikoislääkäripäivystys 24/7 ym. Nyt en oikein osaa päättää, pitäisikö sittenkin vaihtaa. Naikkarilla on vielä niin remonttia ja vaikka synnärit on uudet, niin lapsivuodeosastot edelleen ne vanhat ja kimppahuoneita. Ääääääh.
Meilläkin tarkoitus mennä Jorviin. Lyhyempi matka ja hyvät pysäköinti tilat. Lisäksi Jorvin uudet tilat ei ainakaan haittaa päätöstä. :) Satavarmaa tietty ei ole että pääsee sinne minne haluaa.
 
Muokattu viimeksi:
Meillä ensisijaisena synnytystäpaikkana juurikin Jorvi. On lähin synnytyssairaala. Mutta voihan se olla, ettei sinne sitten synnytyksen hetkellä mahdukkaan. Sehän se tässä eniten jännittää!
 
Mä oon aina ennen pakannut sairaalakassin hyvissä ajoissa. Nyt ajattelin jättää sen tuonnemmaksi, aina se on odottanut turhan aikaa ja kun käynnistykseen menty ni olisin ehtinyt hyvin heittää kamat kasaan samana aamuna
 
Meillä ensisijainen synnytyspaikka on naikkari. Jorviin hieman pitempi matka ja siellä on aina ollut vaikeuksia löytää parkkista. No synnyttämään lähtiessä vasta selviää missä on tilaa ja pitääkö lähteä jopa Lohjalle tai Hyvinkäälle, jos sattuu olemaan sulku päällä lähimmissä sairaaloissa. Sinänsä mulle on ihan sama, mikä sairaala on kyseessä.
 
Minä olen menossa ensisijaisesti Hyvinkäälle kuten esikoisenkin kanssa ellei ole sulussa. Viimeksi oli sulussa kun soitin että pitäis tulla synnyttämään mutta onneksi saivat juuri yhden synnytyssalin tyhjäksi ja pääsin sitten tuurilla sisään. Onneksi niin, kun esikoinen lähtikin sitten syntymään tosi rivakasti ja kiire olisi tullut kyllä muualle. :-) katsotaan kuin tällä kertaa käy, nyt mulla ohjeena lähteä saman tien sairaalaan kun lapsivedet menee joten siinä onneks ehtii varmasti rauhassa ajella sinne missä sitten on tilaa synnyttää eikä tuu niin kiire ku viime kerralla kun tajuu ajoissa lähteä :-)
 
Onko muilla ollut kohdunkannatinlihasten kipuja ja miten niiden kanssa on käynyt synnytyksessä? Mulla sisätutkimuksessa sattuu älyttömästi vasemmalle kohdunkannattimiin. Mietin vaan, että kuinkahan sietämättömiä ne kivut on synnytyksessä.
 
Takaisin
Top