Synnytys

Mulla ei kokemusta kohdunkannatinkivuista, mutta kahdesta synnytyksestä kylläkin. Onks sulla nyt ollut niitä kipuja? Nyt kun kohtu venyy ja paukkuu...
Jos teet synnytystoivelistan niin voit sinne kirjata että sinulla on aiemmin niitä kipuja herkästi ollut niin kätilöt osaavat niihin sitten suhtautua kunnolla.
Täysin kivuttomasta synnytyksestä en ole kuullutkaan, mutta hyvistä kipulääkkeistä sekä erilaisista puudute vaihtoehdoista olen kyllä kuullut.
 
Joks kuin moni on pakannu synnärilaukun? Mutä kaikkea meinaatte ottaa mukaan?
Mulla on ruennu synnytys pyörimään enenevissä määrin mielessä ja laukun pakkaaminen myös...
Mulla on ollu tapana ottaa lapsille ihka uudet kotiutumisvaatteet synnärille jo mukaan, mut empä oo vielä aikaseks saanu käydä kaupassa niitä ostamassa. Esikoisen kanssa sovittiin et saa tulla mun mukaan ostaa/valitsemaan vauvalle vaatteet :)
 
En ole pakannut, mut alkaa tuntua että varmaan pitäis kun noita supistuksia ja polttoja on riittämiin. Eilen tuli kaupassa olo että nyt pitää ostaa vauvalle tutit.
 
En ole minäkään pakannut saati saanu tilattua jollyroomist haluamaani hoitolaukkua mihin kaikki mahtuis. Täytyy terästäytyä tuon asian suhteen ens viikolla pääsiäisloman jälkeen.
Täytys myös tehdä isäpakkaus ja tytölle isosiskopakkaus. Jotenki viime aikoina ollu nii vetämätön olo, että just saanu kodin pidettyä kunnossa, ruuan laitettua ja koiran hoidettua mut muuhun voimat ei ookkaa riittäny. En oo tainnu kk jaksaa edes putkeen katsoa yhtä jaksoa lempisarjoistani.
Ja no, vaik kuinka toivoo et tää baby jo syntyis nii taitaa mennä lähemmäs la, kun ei tosiaan oo viel pää laskeutunut liki kiinnittynytkään. Supistuksia kyl on pitkin päivää, mut en osaa laskea niitä viel mitenkään kivuliaiksi.
 
Mulla ei kokemusta kohdunkannatinkivuista, mutta kahdesta synnytyksestä kylläkin. Onks sulla nyt ollut niitä kipuja? Nyt kun kohtu venyy ja paukkuu...
Jos teet synnytystoivelistan niin voit sinne kirjata että sinulla on aiemmin niitä kipuja herkästi ollut niin kätilöt osaavat niihin sitten suhtautua kunnolla.
Täysin kivuttomasta synnytyksestä en ole kuullutkaan, mutta hyvistä kipulääkkeistä sekä erilaisista puudute vaihtoehdoista olen kyllä kuullut.
Joo kyllä niitä kipuja on välillä ja on kyllä tosi kivuliaita. Ei onneksi kestä kauaa, mutta sitä just pelkään että synnytyksessä kestää pitkään kun vauva venyttää paikkoja.
 
En ole minäkään pakannut saati saanu tilattua jollyroomist haluamaani hoitolaukkua mihin kaikki mahtuis. Täytyy terästäytyä tuon asian suhteen ens viikolla pääsiäisloman jälkeen.
Täytys myös tehdä isäpakkaus ja tytölle isosiskopakkaus. Jotenki viime aikoina ollu nii vetämätön olo, että just saanu kodin pidettyä kunnossa, ruuan laitettua ja koiran hoidettua mut muuhun voimat ei ookkaa riittäny. En oo tainnu kk jaksaa edes putkeen katsoa yhtä jaksoa lempisarjoistani.
Ja no, vaik kuinka toivoo et tää baby jo syntyis nii taitaa mennä lähemmäs la, kun ei tosiaan oo viel pää laskeutunut liki kiinnittynytkään. Supistuksia kyl on pitkin päivää, mut en osaa laskea niitä viel mitenkään kivuliaiksi.

Tää nyt ei synnytykseen liity, mut toi isosiskopakkaus kuulostaa tosi hyvältä idealta! Mitä meinasit siihen laittaa? Itellä on vielä keksimättä mitä tuolle tulevalle isosiskolle oikein laittaisi, ideana oli kyllä muistaa jotenkin viimeistään siinä vaiheessa kun vauva kotiutuu.
 
Hmm.. monethan on tehny isosiskoille ja veljille myös ylläri lahjat vauvalta. Sitten ku vanhemmat lapset on tullu kattoo vauvaa sairaalaan tai jonnekkin muualle, ni ovat sit saaneet semmosen.. täytyypä miettiä asiaa itsekkin :rolleyes:
 
Mä mietin kans tuota et isosiskot sais lahjan kun tulevat sairaalaan katsomaan vauvaa. Mut oisko vinkkejä mitä se vois olla??
 
Mä keräilin tytön pakkaukseen vähän kaikkea: yks neuletakki, suklaata, pähkinöitä, helistin jolla voi leikittää vauvaa ja sit yks barbi löyty alest mitä on toivonu nii sen et on ns ihan häntä varten yksi lelu.
Miehen pakkaukses oli Vauva omistajan opas-kirja, suklaalevy ja pähkinöitä hetkiin kun verensokeri laskee (miehel hyvin yleistä ja sit pitääki mykkäkoulua joka raivostuttaa mua! :D ), pari erikoiskaljaa et tyylii voi hän niit edelleen välil nauttia vaik vauva tuleekin, sit tehopakkaus et selviää sen hetken vauvan kans ilman mua:kosteuspyyhkeitä, pari tuttia (kirjan mukaan vaimentimia) ja pieni tuttipullo.
Mies tosiaa vähä jännittää miten selviää vauvan kans, uskaltaako ottaa edes syliin ettei vauva mee rikki yms. Miehelle eka vauva, tyttö on mun aiemmasta suhteesta tosin tämä nykyinen mies on ollu jo 5v tän vanhemman tyttäreni isänä. ( tyttö pitää häntä isänään kun biologinen isä ei oo ollut koskaan kuvioissa)
 
Meillä esikko sai muutaman pikkuauton ja kävivät isin kanssa hakemassa kanttiinista jätskit kun Sisko syntyi. Nyt ajattelin kanssa hommata iso sisaruksille jotkut pienet lelut ja kanttiinista taas jotkut herkut.
 
Mä taidan hommata perinteiset isoveli ja isosisko paidat sekä miehelle jonkun isä paidan myös :wink tää yksin kotona oleilu ei näytä mulle oikein sopivan ku päivät menee vaan netissä surffaillessa :joyful: ja mute button/äänenvaimennin tutti vauvalle houkuttais suuresti..
Isommille lapsille jotkut pienet lelut paitojen lisäks ehkä.

Eilen oli isännällä taas aika työn täyteinen päivä, töistä kun tuli kotia niin kävi vain sisällä syömässä ja luvan kanssa lähti illaks ulkohommille. Meillä talon ympärillä on maan kaadot vielä päin honkia että osa lumien sulamisvesistä tulee talon ympärille. Uppopumpulla niitä otti pois. Sitten vielä yks oja tulvi tien yli niin tottakai se on meidän isännän hommia mennä aukomaan... huoh.. illalla hän ku sänkyyn pääs ni tais väsyneenä vaan kysyä että ei oo vauva vielä pihalle pyrkinyt? Ja nukahti samantien :Heartred :happy:
Ei oo vauva pyrkinyt pihalle ei mut itsellä se synnytys vaan pyörii mielessä. Vieläkin vähän kaivelee ku tytöstä menin niin myöhään siihen altaaseen et nyt taidan ymmärtää pyytää sinne ajoissa. Jos vaan allas on vapaana.
 
Lueskelin eilen toisaalla synnytystarinoita ja yks niistä jäi päällimmäisenä mieleen. Se oli kotisynnytys jossa vanhemmat lapset sekä isä oli mukana. Sitten mukaan tuli vielä naisen äiti, isä ja siskot. Sekä kaksi kätilöä. Mä en kyllä todellakaan haluais koko mun perhettä katsomaan mun synnytystä! Hyvä että mieskään saa olla alkusupistusten aikana lähellä :joyful:

Muistan ku esikoista odotettiin syntyväks ja mulla oli supistuksia niin mies ihanasti yritti olla lähellä ja hieroa ja mitä kaikkea muuta, mut mä olin ihan et näpit irti musta! Isäntä katso ihmeissään et mistäs nyt tuulee? Toisen kohdalla se jo ties että parempi antaa mulle vaan sitä omaa tilaa ja kun pyydän jotain niin vastata sit siihen. Sit taas siellä synnytys salissa kun avautuminen menny jo riittävän pitkälle ja itsellä valvomista takana useampi tunti niin isännän läheisyys ja avut taas kelvannut. On meitä erilaisia synnyttäjiä. Toiset haluaa kaikki läheiset mukaan synnytykseen ja toiset tahtoo pitää sen niin yksityisjuttuna kun vaan olla voi.
 
Takaisin
Top