Synnytys lähestyy...iik!

Hemuli88 täältä tsemitykset..kyllä se lähtee siitä..mäkään en viime tiistai aamuna uskonut tapahtuvan mitään..kävin kaupassa kävelyllä ja siivosin..sit illemmalla niitä suppareita tuli n.30-45min välein no mä menin saunaan kunnon "tappo" löylyihin niin avot rupes lyyti kirjoittaan..supistusten väli lyheni siitä puolesta tunnista 10 min ja sit yht äkkiä 2-5min välein..ei ollut mikään lempeä siirtyminen :D:confused:


Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app
 
Tsemppiä Hemuli! Sää oot sentään päässy jo hyvään alkuun, kyllä se vauva kohta sieltä tulee! :)

Täällä kärvistellään unettomuuden, kipujen ja ei minkään tuntemusten kanssa :mad: Noh, ehkäpä täältä tulee sitten vuoden eka Tamperelainen :grin jos menee yli niin toivottavasti menee ens vuoden puolelle, mutta vaan täpärästi ettei tarvii kitua ihan 42 viikolle kuitenkaan :)
 
Nyt on kovat löylyt otettu (onneks meillä on puukiuas niin tulee halvemmaks eikä näy sähkölaskussa:D ) mut ei vielä mtn mainittavia suppareita. Iltaa kohden nää aina laantuu ja häviää, hitto että ärsyttää! Vessa käynnillä havaitsin kaksi pientä verihyytelöä, mut kätilö sanoi että niitä voi tulla kovan sisätutkimuksen seurauksena.. :excited001
Mä vaan niin kovasti toivon että jtn tapahtuis. Huomenna sit vissiin normi joulun juhlintaan porukoille, ne asuu n.40km päässä. Jospa ei automatkasta tulisi kovin helvetillinen laughing4
Nukuin jopa tunnin päikkärit joten saas nähä meneekö yö joulu juttuja touhutessa, ei malttais nukkuu ollenkaa! Ihanaa, huomenna sitä saa, KINKKUA!!!! :dance011
 
Rauhallista ja ihanaa joulua teille kaikille yhtenäisille, ja jo jakautuneille kanssasisarille! :rendeer :greet008
 
Hei tonttutytöt, ihanaa joulua kaikki! Täällä supisteli illan ja loppui ku seinään, ei tuu tämä tonttu jouluksi maailmaan. Mutta mutta, nauttikaamme hyvää ruokaa ja ihanaa seuraa niin jospa se tästä. Ei mene kauaa kun meillä kaikilla on nyytit sylissä, se on lahjoista paras! Hyvää joulua :smiley-bounce013
 
Mami91 juuri kun ajattelin, että voidaan yhdessä kisata sitten siitä josko jompi kumpi saa sen vuoden ekan Tamperelaisen tittelin. :wink Mutta ehkä pääsetkin tositoimiin jo aiemmin! :)

Mulla oli eilen illalla ekaa kertaa supistuksia säännöllisesti ehkä n. 3 tunnin ajan. Viimisen tunnin suunnilleen kellottelin ja niitä tulikin 10min välein, mutta täysin kivuttomia. Eli varmaan vaan harjoittelua tulevaa varten. Vähän kyllä meinas jo jännittää, haluaisin nimittäin kovasti viettää jouluaattoa kotona. Nyt ei kyllä mitään tuntemuksia ookaan suuntaan tai toiseen. Unettomuus vaan vaivaa jälleen kerran, kuudesta asti ollut taas hereillä. o_O

Hemuli88, jospa se jouluruoka laittais vauvaan vauhtia ja pääsisit tositoimiin! :grin
 
Heh, no toivottavasti sulle Mary napsahtaa sitten toi titteli :) Täsmällinen poika kun ainakin alkaa syntymään laskettuna, nyt suunta kohti synnäriä siis :cool05 Kätilö ainakin puhelimessa sano että kotiin eivät enää laita, joten se pitäis olla menoo nyt sitten, seuraavan kerran kotiin sitten nyytin kanssa :love7
 
Jouluvauvoja teille muille taitaa tulla :santa

Mulla ei edelleenkään mitään, mä rupean epäilemään ettei mun mahassa edes vauvaa ole. Tänään siis KAKSI VIIKKOA yli! Vaikka sitä sanotaan, että 38-42 viikot ovat normaaleja niin ei se siltä tunnu. En tunne yhtään ketään kellä olisi mennyt näin paljon yli. Yöunet olen tässä viime öinä kadottanut koska olen alkanut epäilemään, että vauva ei ole terve koska ei synny. Muuten negatiivisistä ajatuksista huolimatta fyysinen kunto on hyvä.

Kaikille odottajille ja etenki yliaikaisille kärvistelijöille kaikesta huolimatta mukavaa ja rentoa joulua!
 
Rauhallista ja iloista joulua kaikille täältäkin ja myös toivottavasti vaivatonta niille, joilla asukki vielä masussa! :)
Jännittää, että saadaankohan yksi vauva näin jouluaattonakin tästä porukasta! ^_^
 
Moi! Täällä kinkut ja kaikki herkut nyt syötyt, painoa varmaan tuhat kiloa, ei kiinnosta.. Vauva mahassa tuntuu potkivan ja viihtyvän, mä en tosiaan usko että tää syntyy ikinä, tai ainakaa tällä viikolla :confused:
Suoraan sanoen jo vituttaa tämä olo tila, kipeitä supistuksia, mutta tiiän ettei ne kuitenkaa vie tätä asiaa yhtään eteenpäin, tää on niin mun tuuria.. Noh, käkkiäiselle hirveesti voimia, en halua edes tietää miten vaikea olo sulla on, VOIMIA ihan hirveesti!! :smiley-angelic003
Mutta joo, me taas lähetään saunoo ja käytiin just kävelyllä, supistuksia ja supistuksia, ja illasta ne lakkaa, aamulla alkaa.. Pää hajoaa. Tsemppiä kaikki :Heartred!!
 
Tsau vaan kaikille.. Täällä tilanne ennallaan, ei mtn edistystä, paitsi että nukuin viime yönä tosi hyvin :D Mut se siitä. Ilmoitelkaa vointeja aina kun joudatte.
 
Jouluruokaa syöty kohtuudella; ei vaan mahdu mahaan herkkuja, ku vaavi vie suurimman tilan :p
Huomen aamusta sit hommiin! Kun ei vaavi näköjään suostu ominpäin ulos tulemaan niin aloitetaan kännistys. Johan se huomenna on jo 41+6! :eek:
Saas nähä kuinka nukuttaa ens yönä... o_O jänskättää!!
 
Tsemppiä NooraE! Varmaan jännittää, mutta varmaan myös helpottavaa ja ihanaa tietää, että pian vauva on sylissä! :) Mites Hemuli88:lla menee? Onko joulu saanut vauvaan liikettä??

Täälä myös jouluruokaa vedelty ja ei ehkä niin kohtuudella. :p:grin Joten suotavaa olisi jos ei vielä ens yönä synnytys alkais. :grin Laskettuaika onkin sitten perjantaina. Muutamia kivuttomia supistuksia tulee päivän mittaan, muuten ei mitään merkkejä synnytyksestä. Mutta olo onneks ihan hyvä ja viime yönä sain nukuttuakin tosi hyvin, joten mikäs tässä tällä hetkellä odotellessa. :)
 
NooraE; ihanaa kun saat pian pikkuisen syliisi :) Tsemppiä hirveesti! Mary^: Tää vauva ei tosissaan halua tulla ulos..
Alkaa Masentaa pikkuhiljaa, sukulaisetki lopettaneet soittelun, niilläki alkaa vissiin jo "fiilis" ja jännitys mennä ku ei tää beijbe tule maailmaan. Sisällä on ja pysyy, mä arvasin että tämä näin menee. Eipä tälle mitään mahda, onneks on täällä muitakin joilla mennyt paljon yli aikaa :cool05
Tänään pitää jotain kehitellä, nukuin viime yönä 12h, en hitto tiiä mistä tätä unta riittää. Tuun hulluks kotona, tulee vaan koko ajan mietittyä että millon millon.. Supistuksia tulee edelleen välillä ja ne on ihan napakoita, mutta en mä enää jaksa niistäkää välittää ku oon jo henkisesti siihen valmistautunut että tää tulee ulos vasta ku käynnistetään.. Eli tammikuussa. V-I-T-U-T-T-A-A :confused:
 
Jouluruokia tullu aivan liikaa syötyä, mut en jaksa stressata. :) Minkäs sille mahtaa et on perso jouluruuille :D

Täällä myös ollaan vielä yhdessä paketissa (RV 41) ja jotenki tuntuu sille, et käynnistykseen joudutaan 5 päivän päästä... :/
Ei oo mitään tuntemuksia tullu. Eilen vauvveli liikkui vain illasta ja silloinkin hyvin vähän + lyhyt ja vaimea hikkakohtaus :sad001 Tivottavasti kaikki olisi kumminkin hyvin.
 
Loppurutistuksia kaikille odottajille! :)
Pakko oli tulla kertomaan, että suosittelen lämpimästi kaikkia vesien menon jälkeen lähteä suoraa sairaalaan :) (vaikka kätilöillä oma neuvo onkin, ei ole kiire jos ei supistele.)
Kuulin huonekaverilta semmoisen kertomuksen, että oksat pois. Oli meinannut isä joutua kotona kätilöksi, mutta just kerkesi lanssilla sairaalaan :) toki nämä on harvassa, mutta kuitenkin :)
 
Tuli tuossa mieleen, et miten tulee menetellä sen käynnistykseen lähdön kanssa?? :anyone Se ku alkaa lähestyä tosissaan.
Siis pitääkö mun soittaa synnärille edellisenä päivänä, et seuraavana päivänä olis 41+5 ja pitäis käynnistää vai mitä mun pitää tehä?

Mulle ku neuvoltäti tosiaan sano viimesenä asianaan, et mun pitäis olla synnärillä 31.12. klo 9... o_O
 
Emäntä sä vaan meet sinne klo:9.00 täällä meillä päin käytäntö oli juurikin se että mennään polille aamulla ja sit sut hoidetaan siinä muun työnohessa..ite en oo soitellut..kyllä ne sut siellä tietää kun luukulla sanot miks oot tulossa ynm :)

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app
 
Ei oo kyllä tietoa tuosta käynnistykseen lähdöstä.. Varmaan kannattaa soitella synnärille edellisenä päivänä. Niillä varmaan on asia tiedossa siellä ja osaavat neuvoa? Luulis ainakin. :)
Toissa yönä kun sain nukuttua super hyvin niin viime yö menikin sitten valvoessa. Koko yön supisteli, ei kovin kipeesti, mutta sen verran, että ne piti hereillä. Ei tietoa millasilla väleillä niitä mahtoi tulla, mutta tuskin kovin tiuhaan.. Aamuyöstä sitten iski myös todella kova kipu ylävatsalle ja samaan kohtaan selkäpuolelle. Sellanen puristava ja vihlova. Ei oo moista aiemmin ollut, jotenkin tuntui ehkä joltain suolisto kipuilulta, mutta en tiedä.. Aamusta oli myös vatsa aivan löysällä ja olo on tänään kaikin puolin ollut erikoinen.. Saapa nähdä enteileekö nämä, että synnytys lähestyy. Vauva myös ilmeisesti asettelee päätään tuonne lantioon, sen verran vihloo sielläkin. Huoh. Nyt tuntuu vaan kaikki raskaalta kun on niin väsynyt. Mutta josko sitä sais tässä päivällä nukuttua, mistä sitä tietää jos neiti on täsmällinen ja syntyykin jo huomenna laskettuna-aikanaan. :)
 
Takaisin
Top