Synnytys lähestyy...iik!

Ihanaa Eevi että lähtö tuli vihdoin sulle, kova tsemppi päälle ja vauvaa maailmaan puskemaan !! :dance008
Perästä tullaan joskus hamassa tulevaisuudessa :angel4
Täällä ei mtn edistystä edelleen, huomenna eka LA ja toivo hiipunut kokonaan. Noh, ajattelin yrittää nautiskella joulunpyhistää ja hyvästä ruoasta senki edestä :) Huomenna vika neuvola, katsotaan minkä tuomion ne antaa mulle. Isoveli eilen kävi kyläilee meillä ja sano että kait sinä poksahdat kohta ku tuo maha on niin valtava ja pinkeä laughing4
Katsotaan miten ens viikko lähtee sujuu. Mulla on tunne että synnytys käynnistyy jtn 27-30.12 ku oon vaavilta pyytäny että syntyis sit suosiolla ensvuoden puolella :happy119
Mut edelleen tsemppiä kaikille hirrrmuisesti, ilmoitelkaahan kuulumisia :) !!
 
WUHUUU -Eevi - ihan hirveet tuuletukset sulle...jipika jei!

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app
 
Huippu homma Eevi! Tiedä vaikka sulla olis jo vaavi tähän aikaan sylissä :Heartred

Täällä oli omituinen yö, ei nimittäin koskenu koko yönä mihinkään eikä suppaillu eikä mitään. Siis tosi outoo! Piti oikein kuulostella että onko siellä masussa enää ketään ku tämä kivuttomuus on niin outoo :) Ja illalla vielä hinkkasin koko keittiön ja silitin joululiinat yms puuhastelua, joten ei ainakaan siivous saa tätä vauvaa savustettua ulos. Kuten ei ne muutkaan ässät, eikä mikään muukaan poppakonsti. Joten odotellaan, odotellaan... Jospa se nyt sit menis aaton yli niin ei tartteis olla sillo sairaalassa.

Nyt vaan jännätään millon Eevi ilmoittaa vauvelin saapumisesta :)
 
Tyttö maailmassa! :) Ennen neljää tosiaan heräsin, kun tajusin että taitaa tulla lähtö aamuun mennessä :) Siitä sitte aika nopeasti tajusin, että lähtö tulee just nyt :D kuudelta oltiin sairaalassa ja kymmeneltä tyttö sylissä :) Ilokaasu oli mun kaveri ja vikaksi tunniksi spinaali toi helpotuksen :) Kaikin puolin siis nopea ja helppo homma :) Käyn rustaamassa tuonne toiselle palstalle mitat yms :)
 
Tsemppiä myös kaikille hautomoille! :) Rentoutuminen tosiaan auttoi :wink (taitaa siis joulun pyhinä lähteä rytinällä porukkaa synnärille!)
 
Onnea paljon Eevi!!!
Täälläki yli lasketun ajan kärvistellään.. huomenna äippäpolilla käynti ja saa kuulla omasta tilasta vähän enemmän ja miten se vauva tuolla voipi!
Itselläki ollu tänään aika ihme olo, eilisestä asti ollu vähän jännä ja sitte oli pahoinvoinnin tunnetta mahassa ja sitten tein tänään pissatestin kun sain niitä tikkuja että voi sitä raskausmyrkytystä seurata ni oli yhellä plussalla mutta synnäriltä sanottiin että ei tarttee sitä hättäillä jos se on vaan yhellä.. paitsi jos on pahoinvointia ja päänsärky jos jatkuu.. Tosissaan tänään ollu pää ihan hirveen kipee ja panadol auttaa kyllä hetkeksi! mutta jospa se tästä lähtee! Huomenna saa onneksi enemmän tietää jopa vauvan paino arvioo kans! jännittää se vaihe kyllä TOSI paljon! :D
Tänään 40+2, siivosin vessan ja saunan tänään ihan kontillani hinkkasin lattiaa mutta ei mitään vaikutusta mihinkää! :D näin se on niin sinnikäs vauva tulossa! :wink Hyvät joulun odotukset kaikille odottajille ja kaikille jotka on jo saaneet vauvat pihalle! :))
 
Ihanasti puoliso toivotteli hyvät aamut, ku tokas: "sulle on tullu vissii viime yönä mustat silmänaluset." :confused:
No ei oo ihme, ku en saanu missään asennossa nukuttua ja koko ajan tuntu et on kuuma jajajajajaj.... Huoneen patteri kylmä, mut huoneeseen tuli lämmintä käytävästä...

Sit vielä auttelin suht rahtaitten putkien siirtelyssä. Ne piti siirtää yhen rakennuksen ylisille. Nii ei mitään tuntemuksia tullu :mad: Kohta otan homeopaattisia nappeja, mitä me käytetään elukoiden hoidossa, et tää jätkä alkais tekee lähtöö yksiöstään... :)

Mut näin alustavasti kaikille hyviä jouluja ja vielä kanssa odottajille hyviä hermoja! :grin
 
iltaa toverit. täällä havaittu kipeitä ekoja supistuksia jo klo:13 lähtien. mies kellotteli just niitä n.1h, supistukset ei oo hirveen säännöllisiä vielä eikä kipu ole vielä sietämätön. katsotaan mikä tilanne aamulla, toivo ei ole korkealla että tilanne johonki etenis... infoan aamulla lisää :)
 
Moi!

Kävin tänään yliaikakontrollissa (41+5) sairaalassa. Olin käyrillä puolisen tuntia ja sitten tehtiin sisätutkimus (sattui aika sairaasti) ja ultrattiin. Ei ole synnytys käynnistynyt millään tavalla. Joulupäivänä (42+1) sitten käynnistetään ja pahimmillaan siinä menee vielä jokunen päivä. Että täällä haudotaan ihan tosissaan ja pitkään. Vauva on neljäkiloinen jätti ja oma paino nousee nyt sellaiset 2 kg/viikko -ei paljoa naurata siis. Mutta eihän tälle minkään voi, odotellaan lisää.

Mites Cherry sä voit? Oletko säkään päässyt etenemään?
 
Voi käkkiäinen, jaksamista loppurutistukseen! :) Itse tänään totesin, että odotus palkittiin vaikka välillä meinasi usko loppua :) Ihan synnärillä nauratti miten sitä on voinu olla hermo niin tiukalla asian suhteen, koska näin nopeesti se sitten tapahtu :) Toki ehkä tuo joulun vietto sairaalassa stressasi eniten..
Hemulille peukkuja, että supparit tuottaisi tulosta! :)
 
Yhes koos, edelleen o_O eli suunnaksi äippäpoli ja yliaikakontrolli (41+3)!
Saas nähdä mitä siellä sanotaan. Tuntuu et tää lapsonen on jo aika iso ja ois kiva saada se pihalle massusta. Itse asiassa vähä jo pelottaa vaavin koko :eek:

Mitenkäs Hemuli, onko edistystä?! :)
 
Huomenta. Supparit loppuivat sitten 22 jälkeen illalla kuin seinään :confused:
Nyt aamusta taas muutama tiukempi supistus.. Pelottaa jos tosissaan näillä mennään joulunpyhien yli ja mun "pelko" käy toteen ja vauva lähtee joskus pe-su syntyy, sais tosissaan vasta ensvuoden puolella syntyä sit.. Lähen kahven keittoon ja joululiinan silitykseen, onneks on tälle ja huomiselle paljon hommaa
:cool05
 
Heippa! Täällä 39+0 nyt kasassa. Aamulla käytiin neuvolassa ja kaikki oli oikein hyvin. :) Painokin oli sama kuin viime kerralla. :smiley-bounce013 Tosin tais johtua aamuisesta suoliston tyhjennyksestä. :confused: Oon saanu nukuttua monta yötä peräkkäin tosi hyvin. Viime yö sit olikin aivan kamala. Järjettömän huono olo ja ensimmäistä kertaa koko raskaudessa mua närästi. :mad: Heräsin mukavasti viideltä aamulla ja sit ei enää oikein nukuttukaan. Aamu meni muutenkin vessassa istuen. Pelkäsin jo, että jää neuvola välistä. Onneksi päästiin kuitenkin neuvolaan asti. :) Hoitaja oli niin varma, että kohta on synnytys lähellä.. Mut saa nähdä. Ite oon kyllä menossa synnyttää vasta ensi vuoden puolella. :grin:p *Haaveilee anopin jouluruuista. :smiley-angelic006
Tsemppiä loppu-odotukseen.. :dance008 Toivottavasti joulu laittaa pikkusia liikkeelle, varsinkin yliaikasilla.
Oikein hyvää joulua kaikille! Täällä pakkauspuuhiin ja pikku hiljaa kohti anoppilaa. :greet008
 
Heijsan toverit! täällä joululaulut soi ja pyykkikone pyörii. Supistukset tulleet kipeämmäks koko ajan, mut pötköllään en niitä tunne joten en usko että tänään vielä lähtö koittaa o_O
inhottaa ku ei tiiä millon lähtee näytille, supistukset tulee kuitenni epäsäännöllisesti yms. hävettää jos ne mut pihalle sairaalasta sit nauraa.. argh, hidasta kitumista tälläinen!!
:excited001
infoan tilanteen aina ku joudan. Ihanaa ja rauhaisaa joulua teille kaikille, pitäkää itsestänne ja rakkaistanne huolta, nauttikaa hyvää ruokaa ja juomaa! :love017
 
Äippäpolilla vierailtu, ja ny takasi kotona :rolleyes:
Vaavilla kaikki ok :) Kokoa tosin jo n.4 kiloo :oops:. Mutta mun alapäässä ei VIELÄKÄÄN merkkejä synnytyksen käynnistymisestä! Olisivat ottaneetkin jo osastolle ja käynnistykseen, mut kun lääkäri antoi mahdollisuuden vielä kotiutuakin, niin halusin ainakin aatoksi kotiin! Sovittiin että viimestään torstaina meen osastolle ja käynnistetään synnytys. Helpotti kyllä henkisesti oloa tuo polikäynti, viime viikolla kun oli pari tosi masentavaa päivää, kun vaavia ei vaan kuulunu maailmaan, Nyt tuntuu helpommalta olo ja hyvillä mielin päivän, kaksi oon vielä kotona :)

Ps. ekat siivut kinkkua syöty. Olihan hyvää!! :p

Rauhallista joulua kaikille! :greet008
 
Täällä myös neuvolassa käyty taas vaihteeksi, 39+3. Kaikki hyvin ja ei mitään muutosta viime kerrasta. Aika alhaalla vauva jo on, mutta ei kuitenkaan vielä ihan sinne lantioon laskeutunu. Mahakin tuntuu olevan vielä ylhäällä ja kumarrellessa joku ottaa kummasti vastaan tohon kylkiluihin. Siispä hautominen jatkuu ja tosiaan saa mun puolesta jatkuakin vielä viikon verran niin pääsee ensi vuoden puolelle. :p Viikon päästä maanantaina sitten seuraava, toivon mukaan viimeinen neuvola.

Nautitaan joulusta ja muistetaan kaikki, että ei ne vauvat siellä masussa enää mahdottoman pitkään voi majailla vaikka mikä olisi. :)
Oikein ihanaa joulua kaikille!! :santa:rendeer
 
Hemuli88 ja muutkin asiaa ehkä miettivät.

Ei ne sieltä synnäriltä ketään naura pihalle :D
Mä kävin tässä toisessa raskaudessa itseni mielestä ns. turhan reissun synnärillä kipeiden supistusten takia. Olin joo 3cm jo auki mutta synnytys ei ollu aktiivisesti vielä käynnissä. Pirun kipeästi supisteli ja niitä oli kestänyt jo useamman tunnin. Olin siis osastolla tuon yön odottelemassa edistystä ja puolilta päivin seuraavana päivänä hipsin vielä kotiin keräämään voimia, kun sellainen mahdollisuus annettiin.Tuloksena 12h kärvistelyä kotona, uus reissu iltasella synnärille ja sitten oltiinkin jo 5cm auki ja synnytys käynnissä :)

Mutta tosiaan pointtina siis se että synnärille saa ja pitää lähteä sitten kun itsestä siltä tuntuu.
Itse testailin kotona kaikkea kuumasta suihkusta, Panadolista ja jyväpussista lähtien :D Heijaaminen ja puuskuttelu supistusten aikana tuli myös testattua. Noitahan ne synnäriltä pyytää kokeilemaan ensiksi jos sinne soittelee, niinkuin esikoisen aikaan tein kun ei ollut oikein havaintoa että koskas sinne pitää lähteä.

Kyllä sen sitten tietää kun on aika lähteä. Luotatte vaan omiin tuntemuksiin, jos kotona ei ole enää hyvä olla niin sitten on aika ottaa suunnaksi synnäri :) Ja jos kotoa alkaa olla yli tunnin matka sairaalaan niin suosittelen lähtemään siinä vaiheessa kun olo ei ole vielä sietämättömän kipeä. Autossa istuminen kovien supistusten kanssa ei ole kauhean kivaa... :P

Mutta hei, ihanaa joulua kaikille teille! :)
Voimia viimeisille metreille, kyllä ne loputkin tonttulapset tähän maailmaan tulee.
Ajallaan sitten :Heartred :)

P.s Meijän mummu aina viisaana muisti mainita, että ykskään lapsonen ei oo syntymättä jääny...
Kun manailin esikoisen kanssa silloin kun hän halusi mennä 2 pv yli lasketun ajan. Hih. Mummut tietää :)
 
Hemulilla kyllä kuulostaa siltä että saattaa lähtö tulla ihan millon vaan :happy093

Mä kävin kans päivällä ylimääräisellä neuvola käynnillä kun oli perjantaina puhe, että jos ei vauveli viikonloppuna synny niin mitataan nyt maanantaina paineet ja proteiinit. Tänään on siis 41+0 ja kaikki aiemmat oireet säännöllisine suppareineen ja vihlonnoineen ovat hävinneet jo lauantaina. Nyt toivonkin, että tytteli pysyttelee tuolla ihan rauhassa keskiviikkoon jotta saadaan toi aatto olla ihan rauhassa kotosalla. Mut sit heti keskiviikkona sais kyllä alkaa tulla ettei vaan tarttes mennä sinne käynnistykseen lauantaina.

Toivottelen myös kaikille varmuuden vuoksi jo nyt etukäteen onnellista joulua! Kyllä me loputkin kohta saadaan vauvelit toiselle puolelle omaan sylkkyyn :Heartred
 
huhhuh, olipas reissu.. mulla supistukset tiukentuneet päivän mittaan. meillä oli neuvola aika varattu klo:14.15 ja mies ehdotti jo 12 maissa että perutaan se ja mennään synnärille, mut mä pidin oman pääni niinku aina ja menimme neuvolaan. Siellä sit rupes supistaa ja neuvola-täti sano ettei tutki mua yhtikäs vaan mun kuuluu lähtee synnärille tutkittavaks. Synnärillä otettiin n.40min käyrä, vauvan pulssi oli 110-175 ja se oli ihan villinä. Tietty mun tuurilla yhtään kivuliasta supistusta en tuntenu, mut niinku kätilölle jo mainitsin, niin mun supistukset on kipeitä seisoma asennossa. Tehtiin myös alapää tutkimus, sattu kivasti. Kohdun kaula pehmeä ja sitä jäljellä n.2cm, ja vauvan pää ei ollu ihan viel laskeutunu.
Tästä tuloksena että kätilö suositteli hakemaan kotoa vauhtia, epäili että vuorokauden sisään synnytys kunnolla käynnistyy. Illasta sitten tämä tyttö saunoo ja ottaa vauhtia!! :cool05

pelottaa eniten ettei tämä edisty ollenkaa mihinkää o_O
 
Takaisin
Top