Synnytyksen taisteluvammat ja niistä toipuminen

Turvotus on hävinny, mutta aamusin on ruvennu olee päänsärkyä ja kylmä koko ajan!:dead:
 
Ei mee mullakaan sormukset sormeen. Ja eilen alko runsaampi verinen vuoto. Mä en hitto ala jos nää on jo menkat!!! Kait ne voi olla kun synnytyksestä reilu 5 viikkoa..?
 
Mullakin on vuoto ollut viime päivinä runsaampaa ja mietin kans et joko ne menkat alkoi. Synnytyksestä reilu 5 viikkoa mullakin. Toivottavasti ei olis kuitenkaan.
 
Turvotusta täälläkin! Ja naama pöhöttää aamuisin, vihkisormuksen sopivuudesta puhumattakaan...se kyllä mahtuu useimmiten mutta iltaisin vaikea välillä saada pois sormesta. Pistän imetyksen ja palautumisen piikkiin, vettä yritän juoda hirveesti kokoajan mutta ei piruvie auta -_-
 
Toi sormushomma on mun mielestä tosi outoa, kun ei muuten ole turvonnut olo eikä sormetkaan ole näkyvästi turvoksissa. Mut hyvä että muillakin on sama homma, niin en ole ainoa :) Ehkä ne sormukset vielä jonain päovänä menee...en vaan tiedä millon sitä uskaltaa kokeilla, pelkään että en saa niitä sitten illalla sormesta pois!

Noista vuotojutuista, mulla viikko sitten oli jo loppumassa vuoto ja sit yhtäkkiä pitikin käyttää taas ihan siteitä ja tuli veristä vuotoa. Sitä kesti pari päivää ja nyt on taas monta päivää menty ilman mitään suojia, kun vuoto on ihan valkovuodon tyylistä, vähän runsaampaa vaan. Luin silloin viime viikolla (voi miten mahtavaa kun on google :D), että ilmeisesti jälkivuodon ja kuukautisten välissä pitäis ainakin useimmiten olla pari viikkoa vuodotonta aikaa. Eli että ovulaatio kerkiää tapahtumaan. Täysimetys myös useimmiten lykkää menkkojen alkamista paljon, mutta eihän sekään automaattinen asia ole.

Mulla on jälkitarkastukseen vielä 4 viikkoa, mutta kierukkaresepti on jo tullut. Ylihuomenna pitää mennä antamaan se pissanäyte.
 
Mua on alkanut mietityttään, että jos mullakin on se kohdun (?) laskeuma :'( oon katsellut peilillä alakertaan ja en oo nyt ihan varma mut jotain ylimääräistä sieltä saattaa pullottaa..kauheen vaikee sanoa kun en muista miltä sen alapään pitäis näyttää :D

Kenellä teistä oli se laskeuma? Ja miten sitä hoidetaan? Ja onkohan se vakavaa..? Mua vaan itkettää kun tuntuu että koko kroppa on ihan pilalla!! :sad001
 
Mulla on etuseinämän laskeuma ja nyt aluksi laitettiin laskeumarengas ja sit käytän myös emättimeen estrogeenivoidetta. Jos noilla ei "parane" itsestään ni sit täytyy leikata. Kannattaa soittaa heti lääkärille jos epäilyttää niin tutkivat.
 
Pitäiskö sen tuntuu/oireilla jotenki? Mulla ei nimittäin tunnu miltään..eikä myöskään pullota sieltä varsinaisesti ulos, juu nou.. :D
 
Se voi olla täysin oireeton. Mut jos on oireita ni ne voi olla; alaselkä kipu, alavatsa kipu, paineen/painon tuntu alapäässä, virtsan karkailu, ei pysty pissaamaan kaikkea kerralla ja ei pysty kakkaamaan kaikkea kerralla. Se määrittää kuinka "vakava" se on että kuinka paljon pullottaa. Mulla itselläni ei ollut mitään muita oireita kuin tuo painon tunne alapäässä (ihan kuin tamponi olisi valahtamassa ulos) ja hieman pullotti jotain ulos seistessä. Nyt renkaan kanssa ei ole enää mitään ja 20 päivä jälkitsrkastuksessa katsotaan onko lähtenyt parantumaan.
 
Mä en pysty aina ihan kaikkea pissaamaan kerralla, mutta oon epäillyt, että siihen mulla vaikuttaa epäonnistunut katetrointi silloin synnytyksen jälkitohinoissa. Kun päivystänyt aloitteleva lääkäri käski katetroimaan, vaikkei ollut mitään syytä siihen, ja paikat oli niin tuhannen turvoksissa ja se sattui aivan saatanasti, niin epäonnistui. Mielestäni siis virtsaputken pää on isompi nyt kuin ennen synnytystä. Jälkitarkastusta varten pyysin nyt viikolla sairaalasta synnytyksen hoitokertomuksen, kun siinä noita jälkitilanteen probleemia oli ja menen yksityiselle gynelle, eli sillä ei varmaankaan sitä hoitokertomusta muuten ole tiedossa. Niin osaa sitten katsoa tarvittaessa oikeita asioita.

Meillä muuten (nyt 5 viikkoa synnytyksestä) kyllä petihommat sujuu jo entisenlaillaan, mikäs sen kivempaa :wink.
 
Onko muilla alkanut jo menkat? Mulla loppu jälkivuoto varmaan 1-2 vkoa sitten ja nyt eilen alkoi niukasti tulla veristä vuotoa. Ja tänään sitten enemmän. Ei ainakaan vielä tunnu samalta kuin menkat mutta väri viittais siihen. Kiva lähtee ke levittämään haaroja kun nuo perkeleet alko :sad001
 
Mulla kanssa verinen jälkivuoto lakkasi 3,5 viikkoa sitten, mutta sen jälkeen on tullut toissaviikolla kahtena päivänä kirkkaan veristä vuotoa, sit taas lakkasi, nyt alkoi viime keskiviikkona verinen vuoto taas. Ymmärrykseni mukaan on todennäköisempää että tuo on vaan jälkivuodon viimeisiä rippeitä, eikä menkat. Toki voi olla nekin, en siis poissulkisi sitäkään ja sulla voi Pikkumyy olla eri juttu kuin mulla.
 
Mulla tänään sektiosta 6 viikkoo ja edelleen jälkivuotoo. Se loppui ekan kerran ihan pari-kolme viikkoo siitä leikkauksesta mutta alkoi uudestaan aika runsaana ja tuli sellasia pieniä hyytymiäkin mukana. Kesti pari-kolme päivää ja loppu. Sit pari-kolme päivää taukoo ja taas veristä vuotoo (ilman hyytymiä kylläkin) ja taas lakkas ja taas alko :woot: Niin elikkäs ei oo vielä menkkoja. Jälkitarkastus ens viikolla, tuskin on vielä siihen mennessäkään loppunut, nyt ei ainakaan merkkejä siitä näytä. Vähän alkais oleen kiire petipuuhiin mutta itseäni vaivaa toi vuoto, on kuitenkin sen verran runsasta ettei viitsis sen takia alkaa mitään hommaileen. o_O
 
Tää loppuminen-alkaminen rumba on niin hanurista! Haluisin jo siteistä eroon kokonaan. Ja joo, kyllä se petihommissa harmittaa mutta vaan vähän. Seksi on silti kivempaa näin kuin paksuna ollessa :)

Tänään tuli postissa synnytyksen hoitokertomus, kun pyysin sen sairaalasta erikseen. Oli ihan mielenkiintoista lukea.
 
On kyllä hanurista :D kirjaimellisesti! Mä oon hormoonihöyryissä laittanut sen kertomuksen niin hyvään jemmaan, etten löydä sitä mistään :sad001
 
Mua epäilyttää senkin puolesta se seksi kun ei oo menkkoja näkynyt ettei vaan käy vahinkoo. Minkään kumin kanssa ei kiinnosta alkaa heiluun. Vai miten muilla?
 
Huomenna 7vkoa synnytyksestä, paikat kunnossa ja tarkastus oli viime vkolla. Lantionp.lihaksia oon kyllä jumpannu, mutta en säännöllisesti. Lihakset on kyllä kunnossa ja mies meinas että ei muutosta:wink
ehkäsyksi vuodon jälkeen oli kumi, mutta arpea kiristi hirveesti ja kokeiltiin sitte ilman ja täytyy sanoa että halleluja!:laughing002 minipillereihin sain reseptin, en tosin oo vielä hakenu, arveluttaa ne sivuoireet. Tosin ei oo fiksua ehkästä imetyksellä...
 
Mulla ois tarkastus loppuviikosta. Onko teille sen tehnyt lääkäri vai terkkari? Saa nähdä käykö "vahinko" kun mekin ollaan tehty sitä ilman kumia, kääk! Jos nyt tulis uudelleen raskaaksi niin ois vähän liian äkkiä kyllä.
 
Takaisin
Top