Synnytykseen viittaavat oireet

No siis äsken tuli sellanen hervoton klöntti, ainakin kananmunan kokonen. :sad001 Torstaina on vauvalla neuvola, niin ajattelin siellä kysyä. Ellei nyt sitten ala tulemaan enemmänki, niin sitte pitää varmaan ottaa yhteyttä johonki..
 
No siis äsken tuli sellanen hervoton klöntti, ainakin kananmunan kokonen. :sad001 Torstaina on vauvalla neuvola, niin ajattelin siellä kysyä. Ellei nyt sitten ala tulemaan enemmänki, niin sitte pitää varmaan ottaa yhteyttä johonki..

Minua ohjeistettiin osastolla juurikin, että jos kananmunan kokoisia/isompia tai kuulsutisverta runsaampana vuotaa, niin soittoa heti synnärille/päivystykseen.
Soita siis nyt ainakin varmuudeksi!
 
Mulla tuli pari päivää kotiutumisen jälkeen kans tosi iso hyytymä. Soitin sillo SVO:lle, että onko normaalia. Veikkasi kätilö, että veri on päässyt hyytymään, kun oon levossa ollu. Sano, että just yöunien jälkeen ekan vessareissun yhteydessä voi tulla isompia hyytymiä. Tärkeintä kuitenkin on, että isoja hyytymiä ei tuu jatkuvasti ja ei ala muut kohtutulehduksen oireet.
 
Meillä ei annettu mitään ohjeita hyytymistä. Mulla tuli kolme hyytymää muistaakseni parin viikon sisään synnytyksestä mut ei ollu kovin suuria joten en soitellu mihkään.
 
Tuliko teillä alakautta synnyttäneillä tikkejä? Alkaako jo olla sulamaan päin? Mulla tuli pari pintanaarmua ja kätilö laittoi muutaman "kauneustikin". Toivoisin jo, ettei olisi laittanut ollenkaan kun ei tästä värkistä saa kaunista tekemälläkään :grin en pysty istumaan normaalisti, koska ulommaisin tikki kiristää koko ajan ja sattuu. Seistä en pysty kauaa, kun tuntuu että tikkiin kohdistuu painetta ja alkaa siten sattua entisestään :arghh: esikoisestakin tuli muutama "kauneustikki", mutta en muista kauanko sulamiseen meni, mut en kyllä mielestäni näin kauaa ollut kyvytön istumaan kunnolla :sad001

Nyt on synnytyksestä 3 vko ja 5 pv ja vielä on tikit jäljellä. Jossain tais lukee et 3. asteen repeymissä käytetään vahvempaa lankaa ja sulamisessa voi mennä kauemmin, joten en tiiä jos on pienempää repeymää et kauanko sit kestää. Pystyn kyllä istumaan mut ikäviltä noi vielä tuntuu ja välillä oikeen sattuu.
 
Mä muistelisin, et synnärillä sanottiin, et jos hyytymiä alkaa tulee useita, niin ottaa yhteyttä. Se yksi iso tuli, mut muuten ei mitään normaalista poikkeavaa. Jos ei enempää tule, niin odotan torstain neuvolaan ja kysyn siellä...
 
Munki muistaaksee niist takanaan isommista kannattaa soittaa, jos nyt enemmän sattuu tulemaa tai kysyy :s

Mulle tuli tikkejä, ku joutu välilihan leikkaamaa... En kyl osaa sanoo, että onko sulanu tai mitä :D koht 3vk synnytyksest... Mut mullaki välillä semmoin kiristävä tunne, mutta ei painetta. Aattelin et olis th tonne kurkkinu, ku viimeks neuvolas käytii, mut ei. Varmaa pitää isäntä laittaa asialle :D
 
Tänne tuli jonkun verran tikkejä välilihaan ja itellä ne suli vasta 4-5 viikon päästä synnytyksestä! Nyt vasta alkaa olla normiolotila kun synnytyksestä on 6 viikkoa :)
 
Mulle laitettiin kaksi tikkiä, että pikkuinen nirhaisu parani nopeammin ja siistimmin. Mulla tikit lähti pari viikkoa synnytyksestä. Nyt on siis kolme viikkoa synnytyksestä eikä oo enää muuta kun toisinaan vähän enemmän vuotoa.
 
  • Tykkään
Reaktiot: nni
Takaisin
Top