Synnytykseen viittaavat oireet

EkM89

Näppärä viestien naputtelija
Tuli nyt tällanen mieleen. Jos tänne kerättäis näitä enemmän jo synnytyksen lähestymiseen viittaavia oireita :) niin hektisesti niitä aina ilmenee ja ei malta alkaa ettii keskustelua missä niistä poristu kun kiire teille muille niistä kertomaan :D
 
Ja tässä syy mitä niin palavasti haluan kertoman :D mulla meni limatulppa eilen, (aloin jopa miettii et oonko tämän jossain keskustelussa maininnut mutta kun en kirveelläkään muista!) eikä missään kolmesta aikaisemmasta raskaudesta mennyt näin selkeästi. Veriviiruista löysää vuotoa ollut ennen. Nyt siis tosi selkeä, kellertävä ehkä jopa rusehvata klöntti siteessä illalla oli ja kun suihkuttelin niin tajusin että sitä tulee koko ajan jojona, tosin valkeana. En uskaltanut vetää pois mutta lopulta se loppui. Yö olikin sitten kivuttomin pitkään aikaan :) En muista yhtään miten synnytys käynnistynyt aikaisemmin limatulpan lähdöstä mutta se nyt oli tällä kertaa niin erin tyylinen etten usko yhtäläisyyttä paljon löytyvän vaikka muistaisinkin. Siskolla supistukset vahvistui aika nopeaa tulpan menosta mutta toinen sisko taas muisteli että hänellä meni 2vkoa tulpan menosta, että synnytys käynnistyi.

supparit on erilaisia kuin harkkasupparit, harvoja edes tunnen. Kipeitä ei ole kuin lähinnä aamuisin ennen ku sängystä pääsee ylös. Tuntuu et ainut mikä sattuu on se kun vauva punkee selkäänsä toiselle kyljelle. Paksua maitoa valunut rinnoista jo viikon ajan, ei sellasta kirkasta vaan ihan selkeesti valkoista. mutta se supparit ku niitä ei kuulu!
 
Mä jo laitoinkin tonne oireisiin näistä, mut tälleen super lyhyesti, niin mulla kans tuli ja meni limatulppa (esikoisesta en ikinä huomannut sitä, mut ei tota nyt voinut olla huomaamatta, ja parissa erässä tullut), alaselkä jomottaa ja tekee tehtäviään ja availee paikkoja jotka jo auki sen 2cm (oli jo viime torstaina) enimmäkseen illalla supistelee, mut mä kans ootan niit tosi kipeitä ja säännöllisiä, mut ei niitä vaan tule! :bored:
 
Nyt rv38+1 ja täällä kanssa odotellaan että alkais kunnon supistukset.
Olo ollut eilis illasta outo, jotenkin huono olo ja sellanen omituinen (en osaa oikein paremmin selittää) vähän joka paikkaan sattuu/särkee..
Tänään myös supistellut koko päivän harvakseltaan ja vähän tiheemmin. Kipu tuntuu häpyhuulissa, alavatsalla ja selässä, mutta ihan siedettävää on. Otin panadolin ja kivut hellitti eli ei nää vielä oikeita supistuksia oo :sad001
Vatsa myöskin toimii reippaasti, useemman kerran päivässä (anteeks ällöily) :)
Voi kumpa nää tuntemukset edes ennakois synnytystä lähipäivinä, eikä olis sinne laskettuun aikaan asti vaan riesana :/
 
Nyt rv38+1 ja täällä kanssa odotellaan että alkais kunnon supistukset.
Olo ollut eilis illasta outo, jotenkin huono olo ja sellanen omituinen (en osaa oikein paremmin selittää) vähän joka paikkaan sattuu/särkee..
Tänään myös supistellut koko päivän harvakseltaan ja vähän tiheemmin. Kipu tuntuu häpyhuulissa, alavatsalla ja selässä, mutta ihan siedettävää on. Otin panadolin ja kivut hellitti eli ei nää vielä oikeita supistuksia oo :sad001
Vatsa myöskin toimii reippaasti, useemman kerran päivässä (anteeks ällöily) :)
Voi kumpa nää tuntemukset edes ennakois synnytystä lähipäivinä, eikä olis sinne laskettuun aikaan asti vaan riesana :/

Tää vois olla mun teksti, paitsi ettei suppareita oo ollu.
 
mä kanssa luin tuon jutun joskus rv35 ja silloin ei näkynyt :) nyt en oo tutkinut, vois yrittää :)
 
Minä satuin vilkaisemaan kipujen takia hanuriin ja siellä on lähes pyllyvaon yläosaan asti ylettyvä viiva, eli ei varmasti pidä paikkaansa :hilarious:
 
Minä satuin vilkaisemaan kipujen takia hanuriin ja siellä on lähes pyllyvaon yläosaan asti ylettyvä viiva, eli ei varmasti pidä paikkaansa :hilarious:
Mulla on muuten kans, en tiedä onko aina, mutta siis nyt ainakin oli. Ja ei ole kyllä mitään oireita synnytykseen liittyen, ja ainakin vielä viime viikon lopussa kohdunsuu oli kiinni ja kohdunkaula 2 cm ja vauva aika ylhäällä.
 
täällä oli viime perjantaina rv 34+2 alapää kipeänä ja tuntui että pitää jalat mahdollisimman harallaan kävellä ettei joku häpy(?)luu katkea. Hieman epäilen että olisiko laskeutunut silloin kun tuon päivän jälkeen kylkiin koskeminen on oikeastaan loppunut:think005
Parin päivän ajan on nyt ollut hyvin lievää alaselän jomottelua ja nivusten vihlasuja jaaa...mitähän vielä:laughing002 Niin no en tiedä onko millään tavoin synnytykseen liittyvä oire mutta niska/päänsärkyä ollut myös pari päivää:grin
nyt siis 34+6
 
Tuli juteltua tutun kanssa ja hänpä muisti sellaisen kuin purppuraviivan pakaroiden välissä merkityksenä synnytyksen lähenemiseen!

Onkos kukaan hanuriaan tuijotellut ja näkyykö mitään? :D

Linkki vielä juttuun
http://www.vau.fi/Synnytys/Synnyttamassa/Purppuraviiva-takamuksessa-kertoo-synnytyksen-kulusta/

Mä oon kans kuullu tosta mut epäilen pitääkö paikkaansa :hilarious:. Pakko oli nyt kuitenkin tarkistaa ja siltä se kyllä näyttäis et jonkin verran on viivaa... Kun en oo aikasemmin katsonu niin ei sit tiiä vertailukohtaa.
 
Mulla on nyt rv 34+4 menossa eikä mitään tuntemuksia! On ihan mahtia lukea teidän muiden tuntemuksista ja alkaa kyttään itseäään, jos olis jotain samankaltaisia oireita/tuntemuksia havaittavissa. Mutta siis mullahan on vielä huominen työpäivä, että ei olisi kovin kiva nyt lähtee synnyttäänkään. :joyful:
 
Jee tää on kiva ketju! Jännää lukea mitä kaikkia oireita ilmenee kun la lähenee. Näitä oireita odotellessa siis, nyt on jo 38+3 ja kovasti oottelen jos jotain merkkejä alkais ilmaantua että synnytys lähestyy. Harkkasuppareita on päivittäin mutta niin on ollu jostain 20-viikolta saakka. Ainut et liitoskivut on vähän lisääntyny viime viikkoina :)
 
Nasuliinille vinkkinä, että esikoisen aikaan en siis huomannut mitään synnytykseen viittaavia merkkejä ennen kuin lapsivedet lorahti ja siitä noin tunnin päästä alkoi supistukset. Siitä noin 13h ja oli poika sylissä. :grin Eli ei kaikilla ole mitään ennakoivia oireita. :)
 
ja sit niitä ennakoivia oireita voi olla viikko kausia :nailbiting: mulla huomenna käynnistys ja oon ihan varma että viikko menee vielä :oops::rolleyes::hilarious:
 
Takaisin
Top