Synnyttäneet --40+++

Silloin tuntuu kyllä että ollaan sellaisella alueella mistä en tiedä mitään ja paska äiti leima otsassa heti. Mulla on kuitenkin nollatoleranssi lyömisen suhteen, eli vaikeuksia on:scratch:shifty:

Satru :) Samaa mieltä lyömisten suhteen. Lapsista on vaikea ottaa selvää kuka kulloinkin on syypää:wideyed:

Meillä mielestäni poika on peruskiltti, ei varmasti huido ja on rauhallinen.

Tosin olen huomannut ainakin näin "uhmaikäisenä", että suuttuessaan saattaa toimia päättömästi itseään kohtaan, sillä temperamenttia löytyy, esim. hakkaa omaa päätään seinään tai lattiaan, jos jokin asia menee pieleen:hungover:! Muita ei lyö! Syyttää itseään.

Lasten väkivalta käy välillä mielessä, sillä lapset saattavat potkia tai töniä toisiaan, on tilanteita josta ei ole esim. hoitajalla ja vanhemmilla mitään tietoa...:wideyed:

.
 
on jotenkin varmempi omasta äitiydestään kuin sillon parikymppisenä ja osaa ottaa rennommin eikä joka kirahdukseen pomppaa. Toki nyt on ihan eri tavalla tietoakin saatavilla ku aiemmin (mm imetyksestä, tiheän imun ja vauvan psyykkisen kehityksen vaiheista yms) Mutta tässä vasta kuukausi on tätä vauvaelämää harjoteltu, joten voihan se olla että tuun vielä tänne tuskissani huuteleen :wink

Iltatähteilijä :) Itse en usko olevani yhtään erilaisempi Äiti, kuin olisin ollut 25-vuotta sitten, (kokemusta ei ole).

Ainoa ero on talous, joka silloin 20-vuotiaana. oli aika heikko, verrattuna kohta kolmen kymmenen vuoden työuraan. Se luo tiettyä rauhaa ja tasapainoa jne. lapsen kantilta. Saa tehdä mitä haluaa, eikä ihan joka penniä tarvitse laskea. Lapselle voi hankkia mitä haluaa ja voidaan lähteä ulkomaille, kun tulee lomaa jne.

Nuorena Äitinä se ei olisi ollut mahdollista, ilman muiden (=vanhemmat, isovanhemmat), rahallista tukea.

Koskaan en olisi lähtenyt siihen, että pyytäisin rahallista tukea muilta. Edes sukulaisilta.
.
 
Tänään just juttelin siskon kanssa äitiydestä nuorena ja vanhana. Omaa kokemusta ei nuoresta äitiydestä ole, mutta elämänkokemuksella luultavasti muutenkin menen rauhallisemmin. Ei ole paljon oman äidin tukeen turvautua, mitä nuorena varmastikin olisin kaivannut.
Plus, silloinen puolisoni ei olisi ottanut isyyden vastuuta kohtuullisella tavalla. On myöhemmin osoittanut tämän muissa suhteissaan :) Nyt minulla on sitoutunut puoliso.
 
Ei ole paljon oman äidin tukeen turvautua, mitä nuorena varmastikin olisin kaivannut.

Katjusha :) Et tukea omalta Äidiltä?:rolleyes:Keneltä olet saanut? Jostain olet saanut, koska olet tosi vahva Nainen :wink

En minäkään Äidiltä ole, en rahallista tukea ainakaan...siis aika vähän muutakaan.

Mutta isovanhemmalta Äidiltä olen paljon saanut!!:Heartred Hän on vielä elossa, liikuntakyvytön 90v. Ollaan toisillemme yhä, kuin henkireikä :Heartpink

Äitini on toki myös hyvin läsnä, mutta ollaan vaan niin erilaisia :smiley-angelic006ihmisiä.

.
 
Last edited by a moderator:
Tähti, äidiltä olen saanut hyvät eväät elämään ja itsenäisen asenteen. Äitinä toteutan pitkälti oman äitini kasvatus- ja hoivaperiaatteita :)
Yritin siis sanoa, ettei ollut tarvetta turvautua (siitä jäi sana uupumaan)
 
:greet025 Heissan! Hyvää Vappua!:happy

Tulin tännekkin kertomaan, että menkat on myöhässä 5päivää ja Clearbluen testillä eilen sain "roskisplussan". Tossa kuva.20180430_131735.jpg

Nyt kauppareissulla tarttui mukaan Clearblue testin lisäksi RFSU:n uusi testi, joka lupaa 10miu herkkyydeksi. Lienee tosi tarkka?:rolleyes:

Menkkoja ei näy eikä kuulu. Koskaan ei ole olleet näin myöhässä, paitsi viimeksi raskaana ollessa. En tiedä muuta syytä, miksi niitä ei nyt näy!?

.
 
Voi jee, Tähti! Plussalta tuo näyttää, joten taidat olla raskaana. Onnea matkaan! (Mä en oo ikinä tehnyt kuin vain yhden testin per raskaus.)
 
Voi jee, Tähti! Plussalta tuo näyttää, joten taidat olla raskaana. Onnea matkaan! (Mä en oo ikinä tehnyt kuin vain yhden testin per raskaus.)

Napu :) Kiitos :)
Mutta oon tosi epävarma, koska toi tuli testiajan jälkeen....

En oo siten varma tuloksesta, mutta eipä niitä menkkoja siltikään ees tänään ole näkynyt....:eek:

.
 
Last edited by a moderator:
Heissan! Otin aamuisen Clearbluen testin mukaan töihin, ja nyt kurkkasin sitä naisten vessassa....on siellä "jotain!"...:singing::joyful: Sinertää keskialueella.

Onkohan siis vielä liian aikaista siis testata:wideyed:
 
:greet025
Yritän ehtiä saada tänne kuvaa tulkintaa varten!!
Aamulla ei saanut selvää, kun kiireessä testiä tihrusti autolla ajaessa ja valaistus oli heikko. Vasta naisten vessassa töissä näin, että onhan siellä jptain!!:happy093:happy093
 
Tässä vihdoin jokin kuva.. :)

Viiva on niin heikko... ja kuvatessa valot heijastaa/peilaa, ettei oikein saa onnistunutta kuvakulmaa...

Mahtaako tästä näkyä yhtään mitään:eek:

Vielä siis menkat poissa:joyful:
Tähti dpo 20
(kohta dpo21)

20180502_165818.jpg
 
Tähti: eikö noi raskaustestit näytä yleensä jo samana päivänä kun menkkojen pitäis alkaa? Niin mä olen usein tehnyt. Testannut samana päivänä tai seuraavana. Kerran tuli haaleampi viiva, mutta sekin selvä plussa. Kaikki tehty vaan kerran. Jos kauheesti epäröit, niin kannattaa kääntyä lääkärin puoleen, verikokeesta selviää. Ja aina voit maltillisena odottaa niitä ihania oireita, kyllä ne sit viimeistään paljastaa :)
 
Huomenta!:hello

Super heikko viiva Clearbluessa! :bounce

Ovistesti plussa!:happy:

Pregcheck nega.

Ei menkkoja....
 
Takaisin
Top