Suurperhe kuumeilijat

Kiitos Zeni, Huli ja Äippä x 5..:) Mulla on liikatoiminta, joka pysyy hyvin aisoissa raskauden aikana. Silloin olo mitä parhain. Synnytyksen jälkeen lähtee arvot heittelemään. Mä olin jo lääkärin suosituksesta kokopoisto leikkaus jonossa mutta peruin sen sitten kumminkin. Lääkkeillä on onneksi hittasti mutta varmasti menty taas kohti normaaleja arvoja. Lueskelin leikkauksen haitoista ja siitä, että joillakin on mennyt yli 5 vuotta leikkauksesta arvojen tasaantumiseen.
Mulla oli viimeksi synnärillä mun äiti mukana. Ihan kiva vaikkakin meinas jossain kohtaa olla hieman hysteerinen ja kerran taisi kätilökin joutua sanomaan et "mummu on hyvä ja istuu vaan"..:) No olipahan valokuvien ottaja mukana. Toivottavasti Huli sulla mies vielä lämpenee uudelle tulokkaalle.
Täälläkin vauvakuume kasvaa vain. Varsinkin nyt kun nuorimmainen on nukkunut 1v lähtien yönsä heräämättä kertaakaan.
Ootpa äippäx 5 saanut olla pitkän pätkän kotona lasten kanssa..:)
 
Ollaanhan täällä jo tovi oltu joo:D onneks miehen kaa samoilla linjoilla lasten hoitoon laiton kaa että se(kään) ei halua alle 3-v laittaa hoitoon, on päiväkotiin ihan liian pieni semmoinen rääpäle:wink aikansa kutakin, kerkiää kyl vielä töissäkin olemaan ihan tarpeeksi o.O
Mä en kyl äitiä synnärille haluis, menis ihan pillitykseks se homma:D
Meidän 1v8kk muutti eilen isojen huoneeseen, ihanasti (kopkop) on hyvin nukutut yöt parantunut kun ei oo vauvaa (3kk) vieressä kitisemässä... mulle oli vaan kova paikka pistää se tonne siskojensa kanssa nukkumaan, mut eikös se niin oo et lapsen kasvu riitit on äidille vaikeinta :p
 
Joo, mulla pysyy kanssa raskauden aikana arvot hienosti tasossa ja olo on sen puolesta mitä mainioin, mutta pari kuukautta synnytyksestä alkaa sahaamaan :grumpy:

Mäkin oon ollut nyt alkuvuodesta -14 asti kotona, ja sinä aikana syntynyt kolme vauvaa :joyful: mä oon ihan kauheen hyvä työntekijä muutenkin; oon alottanu firmassa 12/08, jäin esikoisesta salkulle/äitiyslomalle 1/10, palasin töihin 8/11, jäin taas kotiin 4/12, töihin 1/14 ja kotiin 3/14 :smiley-angelic006 eli kun tammikuussa 2020 palaan töihin oon ollut talossa 12 vuotta, josta oikeesti töissä pari vuotta :bored:
 
Heh, en se minäkään taida olla vuoden työntekijä. Menin tonne 03/08, jäin pois 05/11, menin takas 05/12 ja jäin pois 11/12 ja siitä lähtiin oon ollu kotona. Nyt oon ilmottanu et tammikuussa -20 menisin takas, mut jos me viel se viides saadaan niin sehän siirtyy taas eteenpäin:shy:
 
"Maailman paras työntekijä ilmoittautuu", vuonna 2020 talossa ollu 12 vuotta, lomat pidetty, loma rahat ja tuotantolisät nostettu ja täyspalkkasilla äitiysvapaalla oltu mutta totuushan on että en oo varsinaista työtä tehnyt kun pari hasua vuotta :,) pomokin vaihtunut jo 4 kertaa kotona olon aikana enkä tällä hetkellä ole edes varma kuka mun pomo on :D
Et joo työ rintamalla ei mun panos oo ollu järin suuri mutta seuraavan sukupolven kasvatuksessa sitäkin isompi:p
Pitäähän joidenkin seuraavat veronmaksajat synnyttää ja kasvattaa että joku joskus maksaa meidän eläkkeet, mikäli niille joskus päästän:wink
 
Täällä käytiin tänään juttelemassa lekurin kaa ja nyt sit ollaan steri jonossa, jonotus aika vaan on hiukan pitkä, 2vuotta :eek: apuva!!! o_O
 
Mite ihmees voi olla noin pitkä jono..?! Toivottavasti on paikkakuntakohtaista.. Mäki oon ny miettiny sitä et piuhat poikki sit ensvuonna mahdollisimman pian..kierukkaa en enää halua..
 
Onpa pitkä jono! Mä en oo vieläkään saanu aikaiseksi soittaa aikaa kierukan laittoon. Toisaalta meillä on vissiin kerran ollut seksiä tässä 7kk aikana, että hukkaan nekin rahat menisi...
 
Mulla on ensviikolla kela-nla ja saan sen raskaustodistuksen. Jäin miettimään kun viimeksi sain äippärahan edellisen lapsen tulojen mukaan, että päteekö ne samat tulot vieläkin? Että saanko saman rahan kuin edellisestä, kun hän ei oo sitä kolmea, mutta summa on laskettu kuitenkin sen vuonna-14 lasketun mukaan, ymmärrättekö mitä ajan takaa tällä sekavalla tekstillä :D

Ja ei se äidinvaisto hukassa ollut, pikkuinen poika masussa majaili niinkuin ajattelinkin :Heartred
 
Mulla on ensviikolla kela-nla ja saan sen raskaustodistuksen. Jäin miettimään kun viimeksi sain äippärahan edellisen lapsen tulojen mukaan, että päteekö ne samat tulot vieläkin? Että saanko saman rahan kuin edellisestä, kun hän ei oo sitä kolmea, mutta summa on laskettu kuitenkin sen vuonna-14 lasketun mukaan, ymmärrättekö mitä ajan takaa tällä sekavalla tekstillä :D

Ja ei se äidinvaisto hukassa ollut, pikkuinen poika masussa majaili niinkuin ajattelinkin :Heartred

Jos sun tulot edelliseltä vuodelta oikeuttaa isompaan äitiyspäivärahaan saat sen mukaan lasketun tuen. Jos edellinen äitiyspäiväraha on suurempi saat sen mukaan. Näin olen käsittänyt. Kannattaa kelalta toki tarkistaa jos mietityttää.
 
Mulla on ensviikolla kela-nla ja saan sen raskaustodistuksen. Jäin miettimään kun viimeksi sain äippärahan edellisen lapsen tulojen mukaan, että päteekö ne samat tulot vieläkin? Että saanko saman rahan kuin edellisestä, kun hän ei oo sitä kolmea, mutta summa on laskettu kuitenkin sen vuonna-14 lasketun mukaan, ymmärrättekö mitä ajan takaa tällä sekavalla tekstillä :D

Ja ei se äidinvaisto hukassa ollut, pikkuinen poika masussa majaili niinkuin ajattelinkin :Heartred

Hitsi ku mäkää en muista varmasti miten se meni.. Mulla on ekan ja kolmannen kohdalla laskettu ja toisen ja nelosen kohdalla oli edellisten samat.. Jos oikeen muistan niin olisko ollu semmonen kohta mihin sai merkitä että ottaa saman rahan ku edellisestä..(?) Ja joo paremman tulon mukaan kela sit laskee päivärahan.
 
Mä olin kahdesta lapsesta yhteensä 3 vuotta kotona ja pois töistä. Nyt oon sen jälkeen ollut 4 vuotta töissä ennen kuin jään tästä kolmannesta lapsesta äippälomalle. Esikoisen ja tokan lapsen välillä olin jo menossa töihin, mutta laskin, että olisin kerennyt olemaan vain 4 kk töissä, joten en viitsinyt mennä. Olisi ollut työnantajalle ikävä homma, kun olisi pitänyt päästää mun sijainen pois ja palkata uusi sijainen 4 kk päästä.
 
Mä jäin miettimään vaan et kun olen kyllä ollut välissä töissä, mutta tulot ei todellakaan oo ollut isommat, päinvastoin melkein. Että jäänkö jollekkin törkeen pienelle äippärahalle vai saisinko saman kuin kahdesta edellisestä :/

Daimi meinaatteko kysyä sukupuolen?
 
Mä jäin miettimään vaan et kun olen kyllä ollut välissä töissä, mutta tulot ei todellakaan oo ollut isommat, päinvastoin melkein. Että jäänkö jollekkin törkeen pienelle äippärahalle vai saisinko saman kuin kahdesta edellisestä :/

Daimi meinaatteko kysyä sukupuolen?

Olin minäkin ekan ja tokan välissä töissä ja silti äp-raha maksettiin sama (indeksi korotuksen kanssa) kun esikoisesta.
 
Äitiysraha on sama jos edellisen lapsen syntymästä on alle 3 vuotta. Siis jos tulot ei ole välissä parantuneet merkittävästi. Ja tuo pätee useammankin raskauden kanssa. Mä sain v.2016 syntyneestä vauvasta saman ku esikoisesta v.2009 joka perustui v.2007 tuloihin. Kaikkien lasten kohdalla ollu tuo sama ä-raha koska peräkkäisten lasten syntymien välillä ollu alle 3 vuotta.
 
Yks kuumeilija lisää ilmoittautuu.:grin
Onko se suurperheen raja missä, jos neljättä nyt haaveilen? :)
Vauvakuume alkoi kun edellinen kierto venähti 6 päivää ja ehdin tehdä pari hätäistä testiäkin. Negoja tietty, nyt taidetaan olla kp3/32-33. Mies joka ollut lapsiluvun kasvattamista vastaan, ottikin myöhästyneet kuukautiset tosi rennosti.
ja nyt sitten kun kuumeilin, niin kyllähän se varovaista vihreetä valoa näytti neljännelle.
Asuntoa ja autoa pitäisi tietty katsella isompia.

Mä vähän pelkään, että kuinka tässä kävis mahdollisen äitiysloman jälkeen ,kun nyt olen määräaikaisessa työsuhteessa toukokuun -18 loppuun. (sopivasti just mammaloman alkuun, jos ens kierrosta raskaantuu) :D
Pelottaa alkaa taas vuoden tauon jälkeen etsiin töitä. neljän lapsen äitinä.

Äitiyspäiväraha ois sentäs reilumpi kun edellisissä kolmessa, kun oon sillon ollu sillä minimillä, kun opiskelujen jälkeen/ohessa saanut edelliset vauvat. Tai näin uskon? Kun ehdin kuitenkin olla palkkatyössä melkein vuoden ennen äitiysloman alkua, niin eikös se sen mukaan lasketa? hmm.. jännä joutua taas näitä pohtia.
 
Nuuna tervetuloa:) toi suurperheen raja on hiukan häilyväinen, joskus ajattelin että 3+ lasta ois suurperhe mut nyt 5 lapsen äitinä näen itseni ihan vaan ison perheen äitinä:D sanoisin että suurperhe on 5+ lasta:wink
Toivomme pikaista tärppiä:)

Mitäs tänne kuuluu odottajille, yrittäjille, vauvan saaneille?:)

Täällä Siiri on jo 4kk1vko :eek: soseet aloitettiin reilu viikko sitten ja todella hyvin maistuu typylle:) mahalleen kääntymistä harjoitellaan kovasti mut se pirskatin käsi on ainavaan tiellä ja sit alkaa keljuttaa o.O
Kova tyttö Siiri on juttelemaan ja naureskelemaan, hän on niin iloinen pallero:Heartred
Hampaitakin yritetään kovin tehdä, kuola valuu ja nyrkkiä/tuttia hangataan hullun kiilto silmissä ikeniin mut muuten ei juurikaan tunnu häiritsevän, yötkin nukkuu suht hyvin 2-3 kertaa herää yöllä syömään:)
Vauva kuume sitä vaan jaksaa "vaivata", mies vahvasti sitä mieltä et ei enää ja toisaalta olen itsekin samaa mieltä mut sit taas toisaalta... vauvat on vaan niin ihania:p
 
Tervetuloa Nuuna. Täälläkin neljäs toivoissa. Tosin haaveissa siintää myös ne viides ja kuudeskin...:) Tänne kuuluu hyvää. Vihdoin kilppari arvot kunnossa ja yritys saa lääkärin mukaan alkaa. Tosin en yhtään tiedä kauanko tässä taas menee ennen tärppiä viimeksi kesti vuosi. Mukavalta kuulostaa Siiri neidon elämä. Kyllä sieltä kohta ympäri mennään ja siitä se sitten lähteekin taas vauhti lisääntymään..:D
 
Takaisin
Top