Suurperhe kuumeilijat

Meillä on ikäerot 4v8kk, 9v2kk, 1v9kk ja tälle tulevalle kuopuksen kanssa tulee ikäeroa n. 2v1-2kk.
Ekan sain nuorena niin tuli käytyä ammattiopintoja välissä ja sit vasta kakkonen, mut kolmonen ei tullutkaan noin vain. Yritystä oli monta vuotta, ei oltais haluttu noin pitkää väliä. Siitä pelästyneenä seuraavien kans ei olla odoteltu just yhtään vaan ollaan yritys aloitettu heti kun on oltu valmiita.
 
Meillä ikäerot on 1v8kk, 1v5kk, 1v5kk ja 1v11kk. Joka raskaudessa 9kk pahoinvointia ja oksentamista ja aina olen miettinyt etten tiedä jaksankohan kokea uudelleen mutta... :grin

Niin se synnytys... No ihan hyvin meni, tosin oli ihan kamalaa taas enkä tajua niitä jotka lähtee tähän hommaan aina uudellen ja uudelleen :hilarious: Siis puolen yön jälkeen tuli 3 supistusta 10min välein, tiesin heti ekasta että synnytys alkaa. Auts! Sitten nousin sängystä ja aioin mennä pakkaamaan kassin mutta lorahtikin lapsivettä ja hyökkäsin kiireesti eteisen lattialle makaamaan ettei tuo pienin heräisi, nukkuu meidän huoneessa. Ohjeeksi olin saanut mennä ambulanssilla jos vedet menee koska vauva niin ylhäällä vielä. Soitin vielä synnärille asiasta ja soitin sitten ohjeiden mukaan ambulanssin. Supistella alkoi 5min välein ja vettä pulppusi siihen mun alle :grin Ambulanssilla oli ruuhkaa ja sairaalaan 25km, koko matkan supisteli 2min välein ja olihan kipeitä! Sairaalassa olin just tasan 2h päästä ekasta supistuksesta ja onneksi 6cm auki, ei ihme niillä kivuilla. Halusin epiduraalin mutta vähän aikaa yritin pärjätä ilokaasulla. Sain sitten onneksi sen epinkin kun tein jo kuolemaa :hilarious: Ja tällä kertaa auttoi suht hyvin. Synnytys pysähtyi taas joksikin aikaa kun vauva ei meinannut laskeutua ja kestoksi tuli 8h, ponnistusvaihe 4min. En meinannut saada voimia ponnistamiseen mutta tulihan se sieltä kuitenkin :) 4,2kg tyttö siis, onneksi ei mennyt yli ajan, olen niin onnellinen tästä kun ei tarvinnut stressata tuota painoa :)

En silti ole varma haluanko kokea synnytystä enää kun sattuu niin :grin

Vauvalla nousi bilit yli rajan ja 1vrk oli sinivalossa ja eilen päästiin kotiin :) Väsynyt mutta onnellinen kuvaa varmaan parhaiten tätä fiilistä :) Lapset otti vauvan hyvin vastaan eikä pieninkään vielä ole ollut mustis, saa nähdä miten jatkossa :grin Mutta hyvä niin koska yksikseni täällä heti pakko pyörittää arkea kun miehen on oltava töissä. Lomalla saattaa olla viikon ehkä syyskuussa. Ehkä :grin
 
Meillä ikäerot 2,5v, hitusen vajaa 3v, ja vajaa 7v. Uuden miehen kans tämä nuorin. Nyt toivoisin mahd pientä ikäeroa. Tänään kp1, tosin vasta eka yk. Tämä yrittäminen on niin jännittävää ja raskasta. Hiljaiseksi vetää heidän puolesta ketkä vuosia joutuu yrittämään. Mua mietityttää mun ikä että kuinkahan vaikuttaa.
 
Heippa! Olen seurannut ketjua jo jonkin aikaa ja nyt päätin uskaltaa kirjoittaakin!

Olen itse 26-vuotias ja mies 28-vuotias. Meillä on kaksi tyttöä 3v 3 kk ja 1v 9kk ja syyskuussa kolmannen prinsessan laskettu aika. Ihanaa huomata että on muitakin kun ovat lapsia saaneet pienillä ikäeroilla, meille kun asiaa on kauhisteltu niin kovin... Haaveissa meillä olisi vielä neljäs ainakin.
 
Kerronpas tännekin. Kävin eilen ultrassa kun on ollut sellanen kipeä kohta tossa alavatsalla. No kaikki kuitenkin kunnossa. Kipu luultavimmin johtuu tähystys arvesta, keltarauhasesta ja vatsan isoista hermoista.

Raskaus on oikeassa paikassa ja vastasi viikkoja (tänään 5+4). Ei siellä siis vielä alkio kunnolla näkynyt eikä syke mutta viikkoihin nähden kaikki kunnossa. :)

Turvotus on jäätävä ja pahoinvointi kolkuttelee kulman takana. Vielä ei ole tarvinut oksentaa vaikkakaan se ei ole kaukana ollut...
 
Hena hienoa että masussa kaikki vaikuttaa olevan hyvin, pikkuselle kasvu voimia ja sinulle semilöiset pahan olon kanssa:)
Pötti24 tervetuloa ja jaksamista loppu metreillä:) noita kauhistelioita aina riittää, anna niiden olla ja keskity vaan ihaniin lapsiisi:wink
 
Tervetuloa Pötti :)
Kauhistelijoita nyt on aina, milloin on liikaa lapsia ja milloin liian tiheästi tai liian isoilla ikäeroilla syntyneet. Toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.
Meillä oli tässä kesällä sukujuhlat, mun isoäidin 90 vuotis synttärit. Olin niin totaalisen yllättynyt, kun mummi ylpeänä!!!! Kertoili kaikille kuinka meillä on viisi lasta jaa kuinka se on niin ihanaa :) tosin hällä itsellään on seitsemän ja sisaruksiakin ollut likempänä kymmentä.
 
Ja onnea hena hyvistä kuulumisista ultrassa! Ihan näinä päivinä alkaa pieni sydän siellä sykkimään :love7 ai vitsi mikä vauvakuume ja kateus :hilarious:
 
Kiitos Äippä×5 ja Zeni! Jep, eipä siinä muu auta kun toisesta korvasta sisälle ja toisesta pihalle!

Tildalle onnea tytöstä! Meille on tästä kolmosesta arvioitu yli 4 kiloista. Jännityksellä odotan mitkä onkaan sitten matamin mitat...

Henalle myös onnea hyvistä ultrakuulumisista!
 
Onnea hena :)

Miten mä aina ajaudun tähän ketjuun :D Mut täällä on niin samanhenkistä porukkaa, ehkä jään taustalle seuraamaan :)

Eilen oli meidän pikkumiehen 1kk neuvola ja myönsin terkalle vauvakuumeen kun oli ehkäisystä puhetta :D Naurahti ja sano vaan että pitäkää nyt vähän väliä :D

Meillä siis kohta 1v10kk ja 1kk pojat. Minä täytän loppuvuodesta 25v ja haaveena olis useampi :P Mies on sanonut ettei uutta ajokorttia aio hommata, että onko se 5 sitten rajana :D
 
Ihan tavallisella B kortilla saa kyllä ajaa pakettiautojakin ja niihin mahtuu 9 :wink meillä on harkinnassa isompi auto, kun toi 7 paikkanen on niin ahdas jos koko porukalla liikutaan.
 
Meillä neiti jo 2kk :eek: viikolla oli neuvola ja on jo iso tyttö melkein 5kg ja 54cm :D mulla oli jälkitarkastus ja lääkäri kovin ihmetteli miten mun kroppa palautunut näin hyvin, ei erkaumaa ja lp lihakset suht tiukat:) juoksulenkit aloitettu mut treenaamaan en oo vielä kerännyt, kaikki aikanaan:wink.
Mitä pitäis olla mieltä siitä että mies sanoo että ei enää haluis enempää lapsia ja mä oon sille ilmoittanut että mä en mitään hormonaalista käytä, et se on kumi ainut vaihtoehto enneku päästään steriin, mut silti toi haluaa seksiä ilman mitään ehkäsyä(ja on sitä parikertaa ollukin)?!?! Meillä kun yks on saanut alkunsa heti jälkivuodon loppumisen jälkeen ennenku menkat edes alko... sanoovaan et ei se vauva kuitenkaan matkaan näin nopeasti tartu o.O mukku historia sanoo muuta...mulla ei mitään vauvaa vastaan oo, mut ihmetyttää toi mun mies!
 
Kieltämättä jännää käytöstä mieheltä :eek: miten sen nyt tulkitsee, haluaako lisää lapsia vai ei..?

Onpa teillä sirpakka neiti! Meidän 1kk mötkö 5350g ja 55cm :D
 
Äippä, vähä kuulostais siltä että miehes on luvan antanu seuraavalle kun noin käyttäytyy. :p

Mä vähä luulen että meidän perhe on valmis tän viidennen jälkeen. :joyful: 5 on oikeen hyvä luku mulle. :shy: Sinne steriin mäkin taidan sit päätyä jonottamaan enskeväänä.
 
Pilvikirsikka, onpahan teillä hyvin kasvanyt pallero:Heartred oliko hän minkä kokonen syntyessään? Meidän pikku myy oli 3080g/47cm :)
Ota tuosta selkoa, saapa nähä miten tässä käy:wink
 
Takaisin
Top