Suurperhe kuumeilijat

Mä yritin jo aamulla tulla kirjoittelemaan, mutta en mäkään päässyt kirjautuun. Mulla ei kylläkään sovellusta, vaan selaimen kautta aina käyn täällä.

Rosmis, toivottavasti kohta kierto alkais tai plussa pärähtäis. :) Ootko koska ajatellut testiä tehdä, jos ei kierto ala?
 
Vihreä kakka voi olla myös vain paljon ilmaa sisältävää tavaraa. Meillä nuorin kakkasi usein vain tuollaista vihreää liisteri kakkaa pienenä vauvana, eikä mitään allergioita ole taustalla. Niitä on tutkittu kaikin mahdollisiin keinoin. Neidon suolisto on kehittynyt vähän hitaammin, eikä esim kestänyt maitoa vielä vuoden iässä sellaisenaan, vaikka muuten kaikki maitotuotteet olivatkin sopineet hyvin siihen mennessä. Aloiteltiin sitten lehmän maidon juonti pari kuukautta myöhemmin ja hissukseen.
 
Mä veikkaan, että kyse on ennemmin tosta ilmasta kun allergiasta, kun tota vihreetä kakkaa tuli myös sairaalassa sillon, kun mentiin täysin mun maidolla. Lisäks pojulla on iso annos rautaa, mikä sekin värjää omalta osaltaan. Täytyy koittaa taas cuplaton alottaa, jos se auttais ilmaan ja sitä kautta ummetukseenkin. Luumumehu on ollu, mut se on vähän jo menettäny tehonsa niin pitää pitää taukoo siitä.
 
Dep meillä kans toi rauta (niferex) ja joka kerta kun nostaa annosta niin kakka on ihan kun sitä vauvan ensikakkaa, eli mustanvihreetä, tahmeeta ja pirun pahan hajusta...
Meillä disflatyl toiminut cuplatonia paremmin :)
Meillä ei plo vauvoilla oo kyl ollu mitään tiheän imun kausia tai sit en oo vaan tajunnut:D
 
Meilläkin disflatyl ollut parempi, mutta sekin vain lyhyinä kuureina. :)

Hrr.. eipä ole ikävä tuota Niferexiä! :eek: Haistan vieläkin, mille puklut sen jälkeen haisivat.. :D Onneksi saatiin jättää 1v iässä jo pois.
 
Niferex on kyllä yks p.... Mulla on vieläkin yhdellä mun lemppari imetyspaidalla niferexpuklun jälki (ja joo, oon yrittänyt poistaa sitruunahapolla, kyllä se haalistui mutta ei kokonaan hävinnyt) :meh:
Disflatyl meilläkin toimi paremmin. Tykkäsin myös kun sitä ei tarvinnut antaa niin usein kun cuplatonia. Toivottavasti masuvaivat alkaa helpottaa pienen kasvun ja suoliston kehittymisen myötä :Heartred
 
Joo, noi tahrat... monta bodya on en entisiä... onneksi on noita kierto vaatteita eikä meillä enää oo tän jälkeen tarvetta:wink
 
Kuinka pitkään te oot joutuneet tota rautaa syöttämään? Meillä on vuoden resepti... tuntuu kovin pitkälle ajalle olla rauta kuurilla!
 
Meidän piti antaa 6kk ikään tai ensimmäisiin hampaisiin asti (jos olisivat puhjenneet siis 6kk jälkeen). Taidettiin antaa n. 7kk vanhaksi, pullo loppuun asti :)
 
Meillä kans vuoden ajan Niferex. Toistaseks tahroja ei kuitenkaan oo kun kahdessa sihdeharsossa, yhdessä tyynyliinassa ja vaunupussissa (se OLI valkonen..).
 
Meille lääkäri sanoi muistaakseni, ettei maitohampailla ole väliä, vaikka värjäytyisivät. Meillä hampaat tulivat 8kk iässä, mutta ihan helmenvalkoiset ovat siitä huolimatta, että rautaa söivät 1v1kk ikään asti. Tuolloin kontrolloitiin hb ja kun oli normaali, sai lopettaa antamisen.

Meillä aiheutti ihan järjettömästi mahavaivoja!
 
Äh, nuorin kiekuu jatkuvasti pystyssä sängyssään.. :/ Isommat onneksi nukkuvat levollisesti, vaikka molemmilla onkin järjetön röhä nyt päällä. Reumatytön kanssa käytiin jo itsenäisyyspäivänä illalla vielä päivystyksessä näytillä, kun kuume nousi hetkessä korkealle ja henki meni työlääksi. Avaavilla onneksi selvittiin ja lääkäri kirjoitti kunnolla lääkettä kotiin, jos kohtaus uusii. Ei ole vastaavaa ollut onneksi, mutta ventoa joutunut välillä antamaan.

Ensi viikolla piti olla kaksi nukutusta - leukanivelen mri kuvaus ja nivelen paikallishoito, mutta eihän tuo lapsi ole siinnä kunnossa, että nukuttaa voisi turvallisesti. :sad001 Tuo paikkari harmittaa, kun se on jo kertaalleen siirretty parin viikon takaa. Silloin meni toinen tuubi korvassa tukkoon ja kehitti tulehduksen sinne.

Tässä on nyt ollut neljä korvatulehdusta kahdessa viikossa. Nuorimmalla edelleen ab:t päällä. Joku koko ajan yskii tai on kuumeessa. Harvinaisen sitkeää tautia ollut kyllä tänä syksynä! Meillä vielä nuorin tuntuu imuroivan kaikki pöpöt muutenkin ja reumalapsen lääkitys taas lisää merkittävästi infektioita ja alentunut vastustuskyky aiheuttaa sen, että pienetkin taudit tulevat paljon rajumpina päälle. Infektiot lisäävät reumaoireita, eikä infektioiden aikana voida antaa lääkityksiä tai paikallishoitoja. Mukava oravanpyörä siis ja juuri, kun alkoi tuntua, että lääkkeet tehoavat ehkä sittenkin (Meillä on käytössä kolmas lääke tälle vuodelle, kun tauti ei ole mihinkään reagoinut), menee tytön vointi taas alaspäin ja ollaan lähtötilanteessa. Nukutus ja paikallishoito pitäisi päästä siis tekemään, mutta viime syksy oli samanlaista. Monta nukutusta meni ohi sairasteluiden takia ja aina ennen seuraavaa aikaa oli taas uudessa taudissa. :rolleyes:

Inhoan näitä flunssia!
 
Höh flunssa tupiin paranemista! Näin se rantautui meillekin :meh: elaffy varsinkin teidän reumalapselle nyt pikaista paranemista että pääsis toimenpiteisiin :Heartred

Nuppunen en aikonu testata ollenkaan laughing7 siis ei käyny mielessäkään :oops: ja jep tiedän että kuulostaa just siltä että hups olen raskaana....miten tässä näin kävi :hilarious: mutta siis kun pillereiden jälkeen meillä ollu kumi paitsi menneen viikon ajan ( johon ei montaa kertaa sisälly :grin) niin ei oo mitään mahdollisuutta et oisin raskaana :angelic:

Ja mikä parasta!!! Kannatti valittaa koska tänä aamuna aukesi hanat :p mun kroppa toimii!! Toivottavasti ois normi vuoto ja käynnistyis normi kierto :rolleyes:
 
Muokattu viimeksi:
Täälläkin on sellanen olo, että saattais olla kierto alkamassa, kun pumppaus on ollu hetken enää minimissä :)

Voi veljet! Poitsu nukkui viimeyönä 00-05:45, kun yleensä tolla välillä herää kerran ainaki syömään. Tankkas illalla reilumman annoksen. Onpa hyvä olo itelläkin kun sai nukuttua! Ja nyt aamulla tullut pojulla taas kakkaa, jopa maitokakkaa! Ehkä cuplaton lähteny auttamaan :) Ja voi miten ilosta poikaa sitä oltiin, hymyiltiin ja melkein naurettiin ääneen tossa kun herättiin ja perheen kanssa makoiltiin kaikki hetki meidän sängyssä :Heartred Miten joku voikaan olla niin vallottava. Se tekee kyllä kaikista vaikeuksista sen arvosta :Heartred
 
Jos tuo rauta tuntuu aiheuttavan mahavaivaa, kannattaa sen antoajankohtaa koittaa vaihtaa. Esim meillä lopulta vähiten haittasi yöunia, kun annettiin se ensimmäisellä yösyötöllä ja isompien kanssa illalla. :) Aina sanotaan, että aamulla, että ehtii itkut tulla jo päivällä, mutta meillä tuntui ne itkut tulevan vasta yöllä, jos antoi aamulla. Tuli nyt mieleen tämäkin. :)

Hyvät yöunet ovat kyllä niin tärkeitä! ♡
 
Jos tuo rauta tuntuu aiheuttavan mahavaivaa, kannattaa sen antoajankohtaa koittaa vaihtaa. Esim meillä lopulta vähiten haittasi yöunia, kun annettiin se ensimmäisellä yösyötöllä ja isompien kanssa illalla. :) Aina sanotaan, että aamulla, että ehtii itkut tulla jo päivällä, mutta meillä tuntui ne itkut tulevan vasta yöllä, jos antoi aamulla. Tuli nyt mieleen tämäkin. :)

Hyvät yöunet ovat kyllä niin tärkeitä! ♡

Meillä vaan on annostus 5+5, eli sen joutuu antaa aamulla ja illalla :D Lisäks D-vitamiini ja keskostippa, jotka täytyy antaa eri aikaan ni on pakko sumplia aikataulu niin tarkasti.
 
No mutta ehkä parempi noin! On sen verran iso annostus, että pakkokin varmaan jo jakaa kahteen. :)
 
Paljon onnea Muska.
Pikaista parenimista flunssa koteihin. Meillä on täällä mies ja pienin flunssassa. Puenimmällä on vielä kurkunpään tulehdus ollut nyt eilisestä aati. Onneksi on kuitenkin pirteä ja reipas. On vaan niin kauhean kuulosta hengityksen vinkuminen.

Mulla olis huomenna se lääkäri. Jännittää ihan hirveästi kun en tiedä oikein minkälaisia uutidia toivon sieltä saavani.:confused::nailbiting:
 
Takaisin
Top