Suurperhe kuumeilijat

Ylläpito tais olla sitä mieltä että jos meillä olis salainen niin sit ei olis niin helppoa liittyä keskusteluun...
Mun mielestä hiukan höpöhöpö veruke:wink
 
Onko kaikki muut jo untenmailla? Nuppusen kaa ainut hereillä olia:wink sais tän jätkän uneen niin vois itsekin mennä höyhen saarille... sänky kutsuu mun nimeä :D
 
Siis missä yksiköissä toi 5+5 on? Tipoissa?Meillä mennään nyt 0,40ml/vrk ja mikäli oikein oon annostuksen ymmärtänyt, niin kunhan 7kg tulee täyteen, nousee määrä 0,50ml eli 10 tippaan. Ja sillä mennään sit 1-vuotiaana saakka.
Tänään laitoin Nooalle upouudet vaatteet, kun mentiin ravintolaan joululounaalle. Arvatkaa vaan, tuliko sit reissun päällä rautakaupat vaipasta yli ja sekä body että housut saivat osumaa... Housut sain puhtaaksi, mutta bodyyn jäi haalea jälki sappisaippuasta huolimatta. Täytyy vielä kokeilla jotain muuta keinoa.

Joo tipoissa :) Se on toi 0,50ml, eli maksiannos. Keskosuudesta johtuen ennen 7kg mennään sillä annostuksella, kun kolme kertaa jouduttiin antaa sairaalassa punasolujakin.

Äippä, ei mekään nukuta vielä, poju just simahti ja nyt vois ite ehkä koittaa kans :D
 
Mäkin kyllä nyt siirryn unten maille, jos sais vaikka tänä yönä nukuttuakin.. kun on noita potilaita tässä tullut hoivattua ja kuunneltua, että miten nukkuvat.
 
Kaikille alle 2500g syntymäpainoisille ymmärtääkseni määrätään rauta käyttöön, mutta aika tuntuu olevan sairaalasta riippuvainen. Nimenomaan turvaamaan riittävän raudan saannin, kun tuota vajetta voi olla. Jos oikein muistan, se ei välttämättä näy edes heti, vaan voi kehittyä myöhemmin.

Nukkumaan pitäisi mennä. Huomenna isoilla päikkyaamu ja tulee sähkäri asentamaan "uutta" hellaa. Meillä on vanhasta luukku rikki, ei ole missään nimessä turvallinen käyttää. Anoppi vaihtoi uudet kodinkoneet ja saadaan hänen vanha hellansa. On jo iäkäs, mutta ollut aikanaan ihan huippuhyvä ja ökykallis laite. Hienoin ominaisuus on, että tuossa on kaksi erillistä uunia! :) Saa viikon ruuat tehtyä kerralla.
 
Nuppunen ei mitään, ei yritetä vielä koska mää haluan jouluna terästettyä glögiä ja vähän minttu kaakaota :hilarious:

Mutta nyt oon näistä menkoista niin innoissani että valvon ja lasken et milloin olis EHKÄ ovis missäkin kuussa ja jos tulisin raskaaksi (joulu- tammi-helmikuussa jne.) niin koska ois la jos se oletettu ovis pitäis mun laskuissa paikkansa :smiley-bounce013

Vois kait sitä yön käyttää nukkumiseenkin mutta tulipa samalla katsottua 5 jaksoa ex onnellisia laughing7

Ainiin ja ei olla otettu influ rokotetta koska En tiedä miksi :woot: ei koettu tarpeelliseksi enkä luota sen vasteeseen mutta joku vuosi otetaan...ainaki sitten minä kun meen töihin :rolleyes:
 
Voihan yökukkuja... eilen sit ukkeli nukahti 23.30 huudeilla! :eek:
Kyllä taas ramasee vaan ei auta, kohta räntään vaeltamaan... pitäis vaan siivota ja tehdä päivän ruoka kun anoppi tulee tänne tänään et on sit paimentamassa katrasta kun mies mua kuskaamassa... positiivista tässä päivässä on se et 2 junnua pääsee kaveriperheelle ”hoitoon” (eli leikkimään MY little ponylla) siks aikaa kun ollaan neuvolassa/fyssalla, ei ookkaan kun 4 muksua siis mukana :D
Täällä kans kärvistellään menkoissa... ekat kunnon menkat sit synnytyksen ja pitihän se sit kattoo millon ois ovis ollu:D että inhoon menkkoja...
 
Sandy / 34v / lapset -13, -14 ja -16 / neljäs LA 09/18

Huli / 33v / lapset -11, -13, -14 ja -17 / La 5/19

Hena / 35v / lapset -07, -10, -14 ja -18

Muska / 41v / 4 lasta / la 12/2018

Äippä x6 / 31v / lapset -11, -13, -14, -15, -17 ja -18. Lapset tehty ja kohti uusia haasteita:)

Menninkäinen27 / lapsia 2kpl / haaveissa pari lisää

Twisted / 30 / lapset - 11, -13, -16 / neljäs toiveissa, mies hankaa vastaan

Zeni / 34 / lapset 2/10, 5/12, 6/14, 6/15, 1/17 / LA 6/19

pikkuvarpaat / 37v / lapset -01, -03, -05, -06, -13, -14, -16 ja -17 / LA -18

Remppana/44/lapset -10,-12,14/neljäs toiveissa

Pötti24/27v/lapset -14,-15 ja -17/neljännen LA 6/19

M-inski/27v/lapset -10, -12 ja -14 / LA 06/-18

Oluwatobi/32v/lapset 3/10, 6/12, 1/15 ja 1/18/viides (ja siitä eteenpäin) haaveissa, vielä nautitaan vauvasta ja suostutellaan miestä)

Mamaminion/32/ Lapset -09, -11, -14, -17 / LA 01/19

Lambi / 40 / lapset -03, -06, -08, -12, -14, -17 / haaveilen

Emmielle / 32 / lapset -11, -12, -16, -18/ Haaveilen viidennestä

Metsätähti88/ 30/ lapset -14, -16 / kolmas la 3.12

Niemja / 27v / lapset -10/15, 1/17 / LA 6/19 / neljännelle varovainen lupa jo miehen puolesta

Elämän ihmeitä / 38 / lapset -15, -16, -18/ haaveilu neljännestä

Nuppunen / 31/ lapset -06, -10, -13, -16/ haaveilen viidennestä

Warheart / 31 / lapset -09, -11, -15, -17 / LA 20.4.-19

daimi / 33 / lapset -09, -10, -13, -14 ja -18./ Lapset tehty.

Rosmis/32/lapset -10, -11 ja -17/neljäs toiveissa yritys alkaa 12/18 tai 1/19

Marsupilami /23 /lapset -15, -17 /haaveissa kolmas ja neljäs
 
Mä nyt liityn tänne ihan "virallisesti", koska kyllähän mä olen "suurperhe kuumeilija", sitä ei vaan tiedä toteutuuko koskaan :rolleyes: itsellä haaveissa olisi ainaki 4. Vaikka oon kyllä onnellinen että on siunaantunut 2 ihanaa poikaa, mutta ne onkin niin ihania että haluais lisää:Heartblue:Heartblue :grin

Mies on sitä mieltä että max 3 lasta.. mutta jospa mä onnistuisinkin saamaan kaksoset niin rikkoutuis se raja :p
Ja ollaanhan me vielä nuoria niin kerkeäähän tässä. Mies täyttää 25 ja on kyllä sanonut että ei ala enää tekemään yli 30veenä, mutta mielihän voi muuttua :happy:

Mulla oli miehelle semmonen peruste että tarvitaan 4lasta, että jos ne muuttaa aikuisina toiselle paikkakunnalle, niin jos jokainen lapsi viitsii tulla kerran kuukaudessa meille niin on sitten kuukauden jokaiselle viikonlopulle joku tulossa :p ei kuulemma ollut pätevä peruste miksi pitäisi tehdä 4lasta... :rolleyes:
 
Hyvä marsupilami, oikee asenne:grin! Todellakin kerkee suurperheeksi jos ei vielä edes 30ole lasissa!
Meilläkin oli mies joskus sitämieltä että 2 on oikeen hyvä, sitten suopui kolmanteen ja hiitaasti seuraaviin. Itse kuvittelin ensin että ennen 30 pitäis olla lapset tehtynä, mutta äkkiäkös sitä mieltään muuttaa:p..ja onneksi niin, muuten olis jäänyt meillä kahteen lapseen tämä perhe. Nyt 40v yritämme sitä 7. Vähän taas vaan pms puskee päälle..veetuttaa.
kp23, eikä oikeen hyvältä näytä:shifty:..täytyy varmaan alkaa juoda niitä terästettyjä glögejä sitten. :grumpy:
 
Joo, voihan niiden rokotuksien ottamista siirtää mut mä vaan oon niin tunnollinen rokotus ohjelman noudattaja:wink seuraava neuvola reissu onkin tosiaan 27 päivä...
Sä ootkin vielä niin nuori:p, sitä kummasti höllyy nuokin kun vanhaksi pääsee..mä oon tyytyväinen jos nyt puolen vuoden sisään oikeista kuukausista saadaan neuvolat hoidettua. Yritän siis niin että kerralla kaikki, oli sitten helmi- tai kesäkuussa syntynyt..
 
Marsupilami täälä samat yritykset perustella miehelle miks tarvitaan 4 lasta, oon sanonu että parillinen määrä pitää olla :D kova pehmittely vielä menos, keväällä jo melkein suostui mutta nyt alkanu perua puheitaan.

Lambi mulla oli ittellä kans raja että 30v en enää lapsia tee, no, nyt ku haluanko 4 lasta, niin tiukille menee jos meinaan sen saada ennen ku oon 30v. Ei mahdotonta, koska alkuvuodesta tulee 28v vasta, mutta miehen lämmittämiseen kun menee aikaa niin todennäkösesti ikä menee yli 30v luvan saataes (jos saan) :D päätinkin että enää en laita rajoja ittelle.

Täälä tuli 13+0 täyteen ja sain tutulta dopplerin lainaan ja heti kuului äänet, kaippa ne mahakivut johtuu vaan tästä kauheasta mahan kasvamisesta ja painoakin tullu jo 5kg :D koitan jossain välis ottaa kuvaa.

Mites metsätähti, joko vauveli on maailmas? Eikös tänään ollu yliaikakontrolli?
 
Höpöhöpö juttuja noi ikään perustuvat takarajat lapsien tekoon:D mullakin oli 30v takarajana ja noh ei se nyt ihan niin mennyt:wink meille piti kans tulla ”vaan ” 2 lasta ja sekin on triplaantunut:D
Lambi, kiitos :) ei kyllä mikään nuori olo oo:p
Niemja mahtavaa että pikkusen sydän äänet sait kuulumaan:)
Lapsia on kyl hyvä olla parillinen määrä vaikka jos miettii esim joukkue pelejä niin menee sit tasan joukkueet eikä kukaan jää parittomaksi :wink kerros sängyt tehty parillisille luvuille (meillä 3 kerros sänkyä :wink ) astiastotkin tehty parillisille luvuille... onhan noita ”hyviä” selityksiä :wink
 
Mulla on kans toi sama, että parillinen määrä olis kiva, eli jos viides tehdään, niin sitten varmaan täytyy tehdä vielä kuudeskin. :wink
Ja oon kans joskus aatellu että en enää lapsia tee kun 32vuotta tulee täyteen, mutta niin ne ajatukset muuttuu. :) Nyt uus ajatus on et jos ennen 38 olis se perhe valmis. Mistäpä näistä tietää, voihan se mieli taas sitten muuttua. :wink
 
Mulla oli vaan joskus teininä ikäraja 30 mutta muutin sen jo ekan kohdalla 35 tai 36... En edes muista enää, koska pariin vuoteen mitään rajaa ollu :grin
ajattelin joskus että ois kiva kun kaikki lapset ehtis maailmalla olla vaikka pari vuotta ennen lapsen lapsia...mutta ihan sama milloin lapsenlapsia tulee jos tulee. . Aion olla höyrähtänyt mummokin sitten :wacky:
 
Äippä, meillä ei ainakaan rokotettu 3v meuvolassa. 4v neuvolassa kyllä rokotetaan.

Ootteko ottaneet lapsille vesirokko rokotetta? Mä en oo ottanut, ajatelin josko se tulis ihan luonnollisesti jne. Mutta on kuulemma vesirokko vähentynyt nyt kun on niitä rokotteita, että epätodennäköistä että sais tartunnan, ja sitten ei taaskaan oo kiva jos vanhempana vasta sairastaa sen. Ajattelin josko ens vuoden elokuus otettais sitten mekin se rokote pojille, kun esikoista pistetään muutenkin 4v neuvolassa. Ellei sitten kerkeä sairastamaan vesirokkoa tässä välissä o_O
 
Meillä reumalapsi on saanut alle 3v iässä molemmat vesirokkorokotteen annokset, kun alkoi rajut lääkitykset vuosi sitten. Vesirokko olisi voinut olla noiden kanssa vaarallinen ja vähintään tehohoitoon vievä tauti. Lääkitysten aikana ei eläviä rokotteita saa antaa..

Kaksossiskonsa saa normaalin ohjelman mukaan ja nuorin myös eli ensimmäisen annoksen seuraavassa 1,5v neuvolassa. Vesirokko itsessään ei ole mitenkään vaarallinen terveelle lapselle, mutta jälkitauteihin kuolee Suomessakin edelleen vuosittain lapsia. Mieluummin rokotan kuin otan riskiä niistä.

Meillä rokotetaan muutenkin kaikki mahdollinen ja lisäksi kaikki lapset ovat saaneet ylimääräisiä rokotuksia tutkimusten kautta. Nuorin mm. on tällä hetkellä rsv-rokotetutkimuksessa mukana.
 
En ole ottanut vesirokko rokotetta lapsille. Kolme ekaa kerkes sen sairastaan, ennen rokotusohjelmaan lisäämistä. Kuopukselle olisin saanut sen, mutta halusin kanssa lykätä sitä vasta myöhemmälle ja sairasti sen tossa muutama kuukausi sitten, niin ei tarvi enää onneks miettiä ottamista.
 
Meillä kaksi vanhinta on sairastanut vesirokon ja pienet sai syksyllä piikit. Poikien rokot oli onneksi helppoja, vaikka esikoinen onkin sairastanut vesirokon jo kahdesti, mutta eihän sitä tiedä miten tytöt olisi reagoineet. Nelonen etenkin on kaikki taudit sairastanut voimakkaana, niin ei huvita kokeilla miten vesirokon kanssa.
RSV-rokote kuulostaa hyvältä! Kunpa saataisiin pian rokotusohjelmaan ihan tavallisillekin vauvoille. Muistelisin, että ihan pienet keskoset saavatkin jonkunlaisen rokotteen :think005

Mä ajattelin aiemmin, että lapset olisi tehty 35 vuotiaaksi mennessä, mutta ajatukset muuttui jossain vaiheessa ja unohdin kaikki ikärajat. Nyt kyllä itseasiassa lapset on tehty tuohon mennessä, jos tästä elävä vauva saadaan syliin. Laskettu aika kesäkuussa ja syyskuussa täytän 35 :grin Ja tämä on nyt kyllä ehdottomasti viimeinen, mun mielenterveys ei kestä enää yhtään raskauspahoinvointia!

Tänään 12+0 ja keskiviikkona ultraan :Heartred:Heartred:Heartred
 
Takaisin
Top