Suurperhe kuumeilijat

Kuulostaa raskaalta sandy, jaksamisia:Heartred ja mä toitotan aina sitä avun hakemista ajoissa..

Täällä pc vahvistuu, piti eilen ostaa paketti siltikin kun niitä viivoja on vain ihana kattella :D
Mies joutu jäämään tyhyreissulle yöksi kun missas bussin joten ei olla vieläkää puhuttu asiasta. Ny saa nähdä miten pahalla päällä se on ku kotia tuloo...
 
Juu, mä allekirjoitan ton että paremmin jaksaa kuin loppuraskaudessa. Vaikka mäkin nukun noin 5 h vuorokaudessa, niin silti tässä jotenkin jaksaa. Kunhan pitää itsensä kiireisenä koko päivän, ettei ehdi huomaamaan väsyä.
Mulla yöunia verottaa se kun vauva käy rinnalla, niin mulle jää usein kipu rintaan ja se helpottaa noin tunnin kuluttua. Kipu tulee aalloissa ja on niin voimakasta etten saa unta. Ongelma on tod.näk. huonossa imuotteessa. En vaan oikein tiedä mitä voin tehdä toisin. Jollain kerroilla vauva syö oikein hyvin eikä kipua tule ollenkaan. Nyt pitäis jo mennä imettää, mutta jälleen vähän kauhulla odotan... Eilen itkien imetin aamupäivä, loppupäivä meni hyvin ja nyt taas yöllä kivun kanssa.... Jännä että tämä neljäs imevä ja jälleen ihan uusi ongelma.
Mut joo, se mun murheista. Lähdetään kohta luontopolulle ja paistamaan makkaraa. Ärsyttää vaan kun nyt tää yskä/flunssa on vienyt mun makuaistin, viimeinenkin ilo :wink:p
 
Ja oho Äippäx6, ihana mies :Heartred näköjään tekstit tuli yhtä aikaa :D
Siis niemja kirjottaa, mulla on nää kaks nickiä kyyläysten takia XD
 
Sandy, onko sulla mahdollista päästä johonkin tarkistuttamaan imuote? Mites suun jänteet? Jos imettäminen on tuttua juttua, niin imetysasennot varmaan ihan ok ja osaat katsoa, että vauvan pää on takakenossa, suu aukeaa riittävästi ja nänni on tarpeeksi syvällä vauvan suussa?

Äippä, mun mielestä toi kuulostaa just sinulta, olettaisin olevan täysin normaalia :D Jos sun oma olo on sellainen, että jaksat, niin miksipä ei? :)
 
Ai ihanan vauvamyönteinen toi äipän mies:shy:! Eiköhän teille se seiskakin siunaannu viimehetkillä!
Ja miksei sitten myös kasi..kai siinä taas on jokin odotusjono sinne steriin:woot:.

Olisko sulla sandy kuitenkin jokin rintatulehdus? jos keho muutenkin oireilee tulehduksilla? Lääkäriin!
 
Sandy, onko vauvalla sammasta? Se saattaa aiheuttaa polttavaa, kirvelevää kipua imetyksen aikana sekä imetysten välissä.

Onnittelut äipälle pojasta ja plussanneille raskauksista!
 
Äippä!!! :eek:

Sandy, tsemppiä! Meillä juuri tuo sammas teki imetystaipaleen alusta tosi tuskaa.
 
Nyt sit kaikki hyvät neuvot esiin! Jätkää alkaa vetää tukkeeseen(räkätauti joka mullakin oli) millä ihmeellä saan pidettyä nenän auki? Apua!!!!
 
Nyt sit kaikki hyvät neuvot esiin! Jätkää alkaa vetää tukkeeseen(räkätauti joka mullakin oli) millä ihmeellä saan pidettyä nenän auki? Apua!!!!
Tissimaitoa nenään, niistäjällä räät pois. Keittosuolatipat myös voi auttaa. Sit tietenkin pilkottu sipuli sukkaan ja sängynpäätyyn, jos mahdollista niin sängyn pääpuolta koholle. Lämpimällä vedellä ”lypsäminen” lavuaarin päällä myös toiminut hyvin, eli hanasta valumaan lämmintä vettä ipanan naama siihen lavuaarin päälle, omasta kädestä tekee kupin ja sit vaan tuo siihen vauvan naaman luo ja samalla etusormella ja peukalolla vetään poskien puolivälistä sieraimiin päin puristaen niin moneen kertaan, että räkää ei enää tule. En osaa selittää paremmin, mut meidän nuorin kun ei antanut niistäjää käyttää vaan siitä hermostui ja huusi nenänsä pahempaan tukkoon niin tuo ”lypsäminen” toimi :) Paranemisia sinne :Heartred
 
Nyt sit kaikki hyvät neuvot esiin! Jätkää alkaa vetää tukkeeseen(räkätauti joka mullakin oli) millä ihmeellä saan pidettyä nenän auki? Apua!!!!

Fysiomerin babymist ja teepuuöljyä tippa paperiin sängyn lähettyville. Sängyn pääty vähän koholle jos mahdollista.
 
Heippa! Olen hetken seuraillut keskustelujanne ja nyt rohkaistuin itsekkin kirjoittamaan, kun tuntuu, että täällä on ihan super mahtava yhteishenki. Saako varovasti liittyä joukkoon? Neljä lasta ennestään ja tuntuu, että perhe ei ole vielä täysi, vaikka niin luulin kuopuksen syntymän jälkeen olevan ja olin varma ettei vauvakuume enää nosta päätään.. :rolleyes::grin
 
Tervetuloa Nuppunen :)

En sitten jaksanutkaan eilen enää töiden jälkeen edes miettiä koneen avaamista! Tää väsymys on iha H-I-R-V-E-Ä! ja nyt on VASTA 3+5-4+0 viikkoja! Toki varmasti vaikuttaa töiden aloituskin ja kolme iltavuoroa, mutta jos tää tästä pahenee :eek: Eilen ja tänään aamulla on kahvin jälkeen vähän kuvottanut, mutta vielä meni kolme mukia aamulla :grin Ilman kahvia en varmaan selviäisi töistä.

Äippä oot saanutkin jo hyvät vinkit flunssa selättämiseen. Mä oon välillä myös sipaissut pienen pyjaman kaulukseen vähän vicks vapo rubia (vaimitäsenyton) ja kuivattanut pyykit makkarissa.
Ei muuta ku bylsiin sit :wink Mites pitkä jono olikaan steriin? Mä ajattelin myös, että jos tästä nyt vauva saadaan, niin meen sterkattavaksi ja samalla saavat tehdä mulle novasuren vuotojen hillitsemiseksi.
 
Kiitos Zeni ja tsemppiä kovasti raskausväsymykseen!

Äipälle kanssa tsemppiä pienen tukkoisuuden kanssa! Samoja ohjeita kun on tullutkin jo, eli sängyn päädyn nostaminen ja huoneilman kosteutus esim. pyykeillä. Se on tosi kurja, jos pieni on tukossa.
 
Kiitos vinkeistä, pitääkin kohta lypsää maitoa ruuttaan ja tuutata nenään... varmaan ihan tippa riittää? Ei oo kivaa että tommonen pari viikkonen sairastaa :sad001
Zeni 3-4kk olis jono:wink
Nuppunen tervetuloa ja rohkeasti mukaan vaan:)
 
Tervetuloa Nuppunen! :)

Mä oon pelottavan oireeton. Päivällä oli vähä huonoa oloa mutta ei muuta. Alan jo epäillä oonko edes raskaana ollenkaa :D pitäis osata nauttia ny tästä.
 
Kiitos Äippä×6 ja niemja!

Ei poitsulla varmaan kuitenkaan kuumetta Äippä? Muistelisin että meidän kuopuksella oli myös tukkoisuutta ja silloin neuvolalääkäri totesi, että ei välttämättä johdu flunssasta vaan juurikin siitä että vielä voi olla esim. Lapsivettä tai Äidinmaitoa ns. "Väärässä paikassa". Mutta kannattaa tietysti asia tarkastaa vielä lääkärillä, jos ei mene ohitse. Toivottavasti kohta helpottaa :smiley-angelic003

Ja tosiaan sen takia varovasti ilmottaudun mukaan, kun ei mies vielä ole antanut lupaa seuraavalle vaikka mulla kuume onkin :p
 
Juu ei oo kuumetta, onneksi! Syö kyllä hyvin vaikka tukossa onkin, toivottavasti olis vaan jotain väärässä röörissä eikä kipiäks tulossa! Tälleen rinnan päällä pystyssä nukkuessa ei ainakaan kuulosta tukkoiselta mut sit kun lasken kehtoon alkaa julmettu korina... Onneksi mies vielä ens viikon kotona!
 
Takaisin
Top