Suurperhe kuumeilijat

Onnittelut kaikille plussanneille, niemja, pötti ja zeni :Heartred

Tällä kamala väsymys painaa ja huoli mun mummista... Tässä kuukauden sisään kolmesti löydetty kotoaan joko kaatuneena, tiedottomana tai sekavana, saanut aivoinfarktin ja VITTU HÄNET TAAS KOTIUTETTIIN!!!! Tässä siis käytännössä odotellaan millon kuolee, ei mitään mahdollisuuksia pärjätä yksin kotona. Kotihoito käy kolmesti päivässä ja mun vanhemmat käy sit ainakin kerran päivässä, mut silti päässyt nämä edelliset tapahtumaan. Pahin oli kun oli illalla kaatunut ja yli 12h maannut siinä lattialla ennen kuin apua tullut... No se niistä ikävistä asioista, mut tämä selittää miks välillä vähemmän kirjoittelen ja viestit voi olla sekavia.

Tänään oli ultra ja tasan vastasi viikkoja 12+6 kuten olin arvioinut ovistumtemuksista, eli virallinen laskettu aika on 20.4. Niskaturvotus 1,1mm, riskit down: 1:76000 ja muut 1:100000, eli tosi pienet. Suureksi ylläriksi mut laitettiin maanantaiks nipt-verikokeeseen sukupuolen selvittämiseksi kun meillä on suvussa x-kromosomin mukana periytyvä silmäsairaus niin on sit varma tieto ja voidaan selvitellä kaikki tarvittava ennen vauvan syntymää jos poika olis tulossa :)
 
Warheart ihanaa että siellä pikkuinen kasvaa ja voi hyvin :)
Mulla sama huoli mun mummosta... on muistisairas! Hoitaja käy parikertaa päivässä ja mun setä/täti varmaan kerran viikossa... me muut asutaan 500-600km päässä joten siellä käyminen harvassa! Oisko sun mummolle mahdollista saada hälytysranneketta? Vois hälyttää apua jos kaatuu tms? Mummolla on se ja sit yöpöydällä on erillinen laite jolla voi kans apua kutsua ja jutella hoitajan kanssa jos joku tilanne...
oli surullista huomata kun käytiin siellä että miten sen muisti pettää! Ei se enää muistanut minua saati sit lapsia. Soittelin sille tossa pari päivää sitten ja se luuli mua mun tädiksi:sad001
Mummo asuu kans yksin vanhusten talossa. Hän kyllä välillä on puhunut että jos hän muuttais hoivakotiin mutta hän on kuulemma vielä liian ”terve”... en sit tiiä että kuinka monta kertaa pitää löytyä harhailemasta tai mitä pitää tapahtua että sinne pääsisi?! Tässä ärsyttää mun sedän vaimo joka lyö kapuloita rattaisiin kun tulee puheksi että jos mummo menis yksityiseen hoivakotiin kun hän on sitä mieltä että parempi on mummon (ja ukkin) rahat istuttaa tilillä kun että käyttää ne rahat mummon hoitoon... perintö kiinnostaa siis enemmän kun vanhan ihmisen hoito! Pirun ahne ämmä(anteeksi kielenkäyttö)!!!
Toinen mummo on kans kotona saattohoidossa(syöpä) ja mun täti on hänen omahoitaja. Hän ei juurikaan ole ikuna yksin paria tuntia pidempään. Vaan jos mun täti käymässä kaupassa tms ja kukaan muu ei kerkiä katsomaan.
Olisi ihanaa jos he olisivat meidän elämässä vielä pitkäänkin mutta kyllä tässä saa alkaa valmistautumaan viimeisiin hyvästehin:sad001 molemmat ukit on kuolleet aikapäiviä sitten...
jaksamista Warheart! Tiedän ton huolen:sad001
 
Mun vaarilla oli aikanaan se turvaranneke. Sekään ei auttanut kun hän oli illalla kaatunut kylmälle verannalle laittaessaan ovea lukkoon. Aamulla kun kotisairaanhoito tuli hänet löydettiin lattialta makaamasta aika kylmissään kun siinä tilassa on kuitenkin pakkasta. Hän ei siis kaatuessaan ollut pystynyt painamaan rannekkeen nappia ja pelastui paleltumiselta varmasti vain koska ovi taloon sisälle oli auki ja sieltä tuli vähän lämpöä. Suostui kyllä sen jälkeen hoivakotiin muuttamaan eikä koskaan halunnut takaisin omakotitaloonsa.

Vähän kateellisena täällä luen teidän plussauutisia! Ei sillä en haluaisi vielä uutta vauvaa kun neiti on vasta 6kk mutta kun en ole varma jääkö hän meidän viimeiseksi...
 
Warheart tuo systeemi on perseestä. Oon kotihoidos töis ja ne laittaa kyllä samantien sairaalasta kotia vaikka ei missää nimes oo kotikuntoinen, se on se syy miks haen pois alalta ku kaikki menee vaan huonommaksi ja hullummaksi nii en halua enää olla osa tätä organisaatiota joka mahdollistaa sen. Palveluasuntoon ei pääse jos pystyy kävellä vaikka ei muistaisi mitään, koska paikkoja ei ole. Sairasta.

Onnea hyvistä ultrakuulumisista:Heartred
 
Varovaiset onnittelut Zeni. :Heartred
Ja onnea warheart. :Heartred
Käytiin tänään vauva ryhmässä tuon 8kk kanssa. Siellä oli sellainen ihan pieni vauva olikohan kuukauden verran ikää. Niin kyllä oma vauva kuume vaan kasvoi entisestään. Ja jotenkin tuo oma vauva tuntui niin kauhean isolta jo.
Samalla reissulla tuli käytyä töissä pomon kanssa juttelemassa ja samalla varmistu et tammikuun puolen välin jälkeen palaan töihin. :nailbiting:
 
Turvaranneke on ollut käytössä, mutta ei ilmeisesti osaa/muista sitä käyttää kun hätä on. Kunto on romahtanut ihan silmissä ja aivan helvetin sairasta kun voidaan jättää vanha ja sairas ihminen kotiin kärsimään :sad001
 
Ihan kuin noissa Zenin testeissä jotain näkyisi, varovaiset onnittelut!:Heartpink

Kyllä se on kamalaa kun vanhat ihmiset eivät pääse vuodeosastoille/ vanhainkotiin vaikka olisivat kuinka huonossa kunnossa. Ja aina vain lopetetaan noita vuodeosastoja ja laitetaan entistä huonokuntoisempaa vanhusta ihan palvelutaloon :/ mä en ymmärrä miten mun toinen mumma pääsi vanhainkotiin, se on täysin klaari päästänsä, kunto on hyvä, se jopa fillaroi kaupungille sieltä. Joku toinen olisi hyvin voinut saada sen paikan. Tokikin mun mumma on täysin narsistinen ja toisia manipuloida ihminen, joten ei olla tekemisissä oltu enää vuosiin. Näin on parempi, vaikka kauhea sanoa omasta mummasta, mutta se mustamaalaaminen ja muu kyllä söi niin paljon..
 
Äh kun surullista joutua vanhusten yksin vailla riittävää hoivaa selviytyä:sad001. On kyllä kieroutunut yhteiskuntamme arvomaailma, ei siitä kauan ole kun vanhuksia pidettiin täälläkin arvossaan.
Omat isovanhemmat on kaikki jo kuolleet, mutta hyvässä hoivassa saivat loppuun asti olla. Tässä lukuisten syntymien keskellä tulee sitä kuolemaakin jotenkin lähemmin mietittyä. Meillä teurastetaan kotona kaikki liha mitä käytetään ja paljon tulee siis kuolemaa eläinten kanssa kohdattua. Lapsillakin on varsin luonnollinen suhtautuminen tähän aiheeseen.
Oon itseni huomannut ajattelemassa omien vanhempien hoitamista sitten aikanaan, koskaan aiemmin edes tullut mieleen se mahdollisuus. He asuvat samalla kylällä meidän kanssa ja ollaan paljon nykyään tekemisissä. Tässä kun on lapsiaan ja eläimiä kotona hoitanut ja siitä suurta tyydytystä elämään saanut, on kyllä noussut mieleen tämäkin mahdollinen hoitoa kaipaava asia. En tästä mitään kenellekään ole vielä hiiskunut (paitsi nyt täällä avoimesti netissä:hilarious:..), mutta sulattelen ajatusta. Insinöörinä ei hoiva-ala ole alkuunkaan tuttu, ehkä siksi uskallan tätä ajatellakin:p..

Mites Zenin viivat??? Mä en kyllä nähnyt tossa kun yhden viivan, mutta onko jatkotestailua jo suoritettu? Oliko tää yllätys, vai kovin suunniteltu ihanuus:woot:?
 
Mä oon tehny vanhemmilleni selväksi että en aio niitä hoitaa, ainakaa siinä määrin missä ne hoitaa vaaria. Vaarin paikka olis hoitokodis, mutta se ei sinne halua ku sielä ei saa ryypätä, ja ryyppäämisen takia se on kumos vähän väliä ja paskonu housuihin yms. Ne hoitaa vaaria 24/7 ja vaari asuu yksiös porukoiden talon yhteydes ja tämmöseen en alkaisi, muuten voin hoitaa jos sen ei tarvi olla päivittäistä.

Mutta surullinen asia on että soteuudistusten ja yksityistämisten ansiosta kaikki menee vaan koko ajan enempi päin vittua ku ajatellaan vain voittoa eikä muuta.

Muaki kiinnostaa zenin testi!
 
Tänään hieman vahvemmat viivat, näkyi ilman tihrustamista :Heartred en jaksa muokkailla puhelimella tänne sopivaa, kun laatu kuitenkin heikkenee niin paljon :meh: kiitos onnitteluista :Heartred ei tässä vielä juhlita, mulla on vähän pahat aavistukset ja eilen tuli pyyhkiessä muutama tippa vertakin.

Palailen teidän juttuihin illalla töiden jälkeen, puhelimella on niin kakkelia kirjottaa.
 
Täällä myös yksi lähihoitaja ja niemjan kanssa samoilla linjoilla. En halua sitä työtä tehdä enään... Sairasta touhua..:sad001

Onnea ultrakuulumisista Warheart! :Heartred

Täällä on peukut pystyssä Zeni ettei menkat kurvaa!

Sain tänään digiin raskaana 2-3. Ainakin hormoni nousee...:Heartred Neuvolahan laskee viikot 28 mukaan eli sen mukaan mennään 4+5 mutta tiedän olevan 3 päivää nuorempi eli 4+2...
 
Minähän itse ajattelin aiemmin opiskella lähäriksi ja suunnata vanhuksia hoitamaan, mutta sitten totesin homman olevan henkisesti niin raskasta, ettei musta siihen olisi :sad001
 
Onnea Pötti24 :Heartred täällä on kans varmaan 4+5 tänään, tuntuu kuin raskaana ei olisikaan. Mies ei ole vieläkään kommentoinu mitää, katotaan koska kommentoi :D
 
Onnittelut kaikille plussanneille!
Mä en ole tänne ehtinyt kirjoitella. Mulla arkea haastaa imetyskipu joka ei ota laantuakseen ja vielä yskä ollut kolmisen viikkoa. Ja nyt esim silmässä pieni tulehdus, toivottavasti ei pahene. Ja unet vähissä. Onneksi poika nukkuu ekan pätkän yli 4 h, niin siinä ehtii itsekin nukkua. Isommat lapset sitten herättää 06 aikaan.
Olen siis keskittänyt omat energiat tähän kotielämään. Kunhan oma terveys paranesi, niin varmasti olisi parempi mieli ja energiaa muuhun. Painokin tuntuu vaan nousevan kun ei yskän takia kauheesti voi liikkua ja joka ilta syön sen karkkipussin, mun päivän ainoa oma hetki...
 
Sandy paranemista sinne ja jaksuja arkeen:Heartred
Sisu nukkuu vaan 2.5-3h kerrallaan ja jos erehtyy nukahtamaan kunnolla ennen 21 niin sit valvotaan aamuyöllä, parituntia seurustelemassa... iltaseurustelut sais siis sijoittua siihen 16-22 et nukkuu yöt! Aamusin ei sit juurikaan seurustele, alku illasta vaan... ihme iltavilli:p viime yönäkin valvottiin jostain 4.30-7 ja nyt sit herra koisii! Jospa sitä ottais siirin kaa unet puolilta päivää :wink
Vaikka noi mun unet on mitä on niin huomattavasti enempi energiaa kun loppuraskaudessa:D mitä nyt lauseen tuottaminen meinaa olla niin ja näin :wink
 
Miehelle eilen sit menin sanomaan mun hennosta vauvakuumeesta ja vastaan otto ei nyt ihan ollu sitä mitä ajattelin... luulin että sieltä tulee täystorppaus samoin tein, mut se vaan totesi et oishan se ihan kiva jos sisulle sais vielä veljen, mutta sitä huolettaa mun jaksaminen ja kropan kestäminen että jo niiden syiden takia olis sitä mieltä että parempi jos ei enää lapsia tehtäis o.O
Sanoi myös et voidaanhan me katella tää aika ennen leikkausta et jos vauvan on tarkoitus tulla niin tulee, mut yrittämään hän ei rupea...
Mut vieläpä tässä jälkivuotoakin et ei meillä sitä seksiäkään ja kierron starttaamiseen luultavammin vielä muutaman kk aikaa (jos historiaa peilaa):D
Oonko aivan sekaisin? Luultavasti:p
 
Ps tuskin tää kyl vauva kuumetta on, ennemin synnytyskuumetta:wink kun on meillä toi minimies tossa tuoksuteltavana:Heartred
 
Takaisin
Top